Teraz jest So, 27 kwi 2024, 17:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6011 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 18 maja 2020, 06:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2020
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Panowie proszę o pomoc, radę.
Mam problem z moją mazda 2.2 Skyactiv. Gdy się silnik lekko rozgrzeje samochód zaczyna szarpać w przedziale obrotów 1500-2200. Nie ważne jaki bieg.
Czasami jest odczucie braku mocy gdy się przydusi pedał ale to nie zawsze
Jazda po mieści jest bardzo uciążliwa.
Nie pokazuje żadnych kodów błędów.
Gdzie szukać przyczyny ponieważ w Mazda nie widzą problemu bo nie ma błędów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 maja 2020, 08:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Male turbo? Grzybek?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 maja 2020, 15:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2020
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Co masz na myśli "grzybek"?
Mam interfejs + pobrałem forscan więc może zrobiłbym jakieś logi aby było wam łatwiej coś podpowiedzieć?
Proszę napiszcie co dokładnie mam z logować


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 maja 2020, 15:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
18 maja 2020, o 07:59 knopix napisał(a):
Mam problem z moją mazda 2.2 Skyactiv. Gdy się silnik lekko rozgrzeje samochód zaczyna szarpać w przedziale obrotów 1500-2200. Nie ważne jaki bieg.


Czy to występuje w momencie delikatnej jazdy ze stałą prędkością? Bo jeśli tak, to całkiem normalne dla tego silnika. Zdarza mi się to średnio ze 2 razy w tygodniu, poszarpie przez chwilę, wdepnę mocniej i mam spokój na kilka dni. Z rozmów z innym użytkownikami - też potwierdzają takie lekkie czkawki.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 maja 2020, 15:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2020
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
@popielasty
Z reguły przerywa przy stałej jeździe i najlepiej kręcić go powyżej 2200 obrotów ale chciałbym coś z tym zrobić bo jazda nie należy do przyjemnej i czasem braknie Ci mocy na chwilę przy starcie. Problem mam od kilku miesięcy i zauważyłem że gdy zrobiło się ciepło to występuje za każdym razem.
Liczyłem że wkrótce pojawi się jakiś błąd albo coś padnie ale zero, nic. Za chwilę szykuje się długi wyjazd na wakacje i chciałbym mieć pewność że auto nie odmówi posłuszeństwa na drodze...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 maja 2020, 17:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie no to u mnie występuje sporadycznie, nigdy w jeździe miejskiej, raczej jak jadę długo ze stałymi obrotami... Jeszcze jedno - jaki przebieg?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 maja 2020, 19:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2020
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Przebieg dochodzi do 160k. Regularnie serwisowana w ASO.
3 lata jako auto służbowe , 1 kierowca


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 maja 2020, 10:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Stan przepustnicy (i tego co za nią widać) po jakichś 2 latach od wyłączenia EGR. Do tego kilka miesięcy temu założyłem filtr na odmę.
2f9c4a27-ab6e-428c-a5d8-0775927ed96a.jpg

Sama przepustnica ciągle wilgotna, ale alej wygląda to na suche. Więc postęp znaczny, bo najgorzej jest na grzybku (zwężenie w dolocie)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 maja 2020, 10:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Jak z fabryki. U mnie to juz pewno tona mulu i gruzu

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 maja 2020, 18:25 
Świeżak
Offline
Od: 21.08.2019
Posty: 17
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Panowie,
Mam problem z Moją Mazda 2.2d, 2017r.
Jechalem dzisiaj trasa, ok 150km/h przez 2h (takie trasy regularnie robię 2-3x w tygodniu), po zjeździe z trasy i zmniejszenia prędkości do normalnych dróg (90km/h), zapalaila się kontrolka check engine. Moc spadła, obroty do 3tys ( jakiś tryb awaryjny).
Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd "P2262 brak ciśnienia w układzie doładowania"
Od mechanika dostałem informację że to może być jakiś czujnik doładowania czy coś takiego.
Ktoś się z tym spotkał? Po usunięciu błędu z komputera wyświetlił się odrazu po ruszeniu.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 maja 2020, 15:43 
Amator
Offline
Od: 23.04.2019
Posty: 65
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
18 maja 2020, o 16:42 knopix napisał(a):
@popielasty
Z reguły przerywa przy stałej jeździe i najlepiej kręcić go powyżej 2200 obrotów ale chciałbym coś z tym zrobić bo jazda nie należy do przyjemnej i czasem braknie Ci mocy na chwilę przy starcie. Problem mam od kilku miesięcy i zauważyłem że gdy zrobiło się ciepło to występuje za każdym razem.
Liczyłem że wkrótce pojawi się jakiś błąd albo coś padnie ale zero, nic. Za chwilę szykuje się długi wyjazd na wakacje i chciałbym mieć pewność że auto nie odmówi posłuszeństwa na drodze...


U mnie bylo dolkadnie to samo do momentu wyczysczenia dolotu, egr'u i przepustnicy. Poszarpywanie przy okolo 1,5k-1.7k obrotow w trakcie delikatnej jazdy ze stala predkoscia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 maja 2020, 15:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Uklad dolotowy do przejrzenia. Nie masz doladowania.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 maja 2020, 15:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam,
Od jakiegoś czasu borykam się z kilkoma błędami które występują gdy: hamowanie silnikiem czyli jazda na biegu bez wciśniętego pedału gazu, obroty powyżej 2000, najczęściej występuje przy jeździe z górki. Gdy wystąpi błąd w ostrzeżeniach na wyświetlaczu pojawia się: DSC i CSBS Malfunction, SCBS Forward Malfunction. Po podpięciu Forscana:

PCM - P0101:00-26 - Mass or Volume Air Flow Sensor A Circuit Range/Performance
OBDII - P0101-P - Mass or Volume Air Flow Sensor A Circuit Range/Performance
SCBS - U0415:00-8B - Invalid Data Received from ABS System Control Module A
SCBS - U0401:00-8B - Invalid Data Received from ECM/PCM
IC - U0433:00-8A - Invalid Data Received from Front Distance Range Sensor

Dodatkowo zaraz po tym jak błędy "wyskoczą" PM_ACC_DSD zaczyna rosnąc w bardzo szybkim tempie. Dodam że jak na razie nie miałem żadnych problemów z DPF-em, regeneracja następuje u mnie co około 150mil czyli 240km. Mam zgrane logi z Forscana i śledząc je nie zauważyłem żadnych anomali w wartościach np. MAF,MAP sensora w momencie lub bezpośrednio przed wystąpieniem błędów. Tylko to co jest "inne" to wartość PM_ACC_DSD gwałtownie rośnie. Dziwi mnie zalężność DSD, SCBS, ABS z błędami MAF sensora. Nie mam innych zastrzeżeń co do samochodu, wolne obroty ok, przyspiesza liniowo bez dziury czy zadławień. Błędy wyskakują stosunkowo rzadko tzn. mogę rozpędzić auto do dość dużej prędkości zredukować o 2-3 biegi puścić gaz i jest wszystko ok i powiedzmy że raz na 20 razy wywala te błędy z reguły przy jeździe z górki.

Jedyne co ostatnio sobie uświadomiłem to zdaje mi się że błędy zaczęły występować po wizycie w warsztacie. Najprawdopodobniej było to mały dzik który wyskoczył mi przed zderzak i jedna jego strona pękła. Wymieniono mi przedni zderzak i zbiornik od spryskiwaczy. Czy to mogło mieć na to wpływ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 maja 2020, 15:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Zaleznosc masz taka miedzy tymi bledami ze ida wszystkie te czujniki po libi CANbus. Musisz eleminowac po koleji. Niestety katorga w lokalizowaniu takich rzeczy.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 maja 2020, 19:29 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Prawdopodobnie masz ten sam problem co ja mialem. Nie wiem jak nie dokładnie nazywa ten czujnik ale u mnie sprawdzali w ASO i wyczyścili. Od tej pory nie występują te przypadłości. Ten czujnik jest bodajże na kolektorzessacym po lewej stronie, nie pamietam czy to nie od jakiegoś ciśnienia w kolektorze


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 maja 2020, 21:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
31 maja 2020, o 20:29 dareh napisał(a):
Prawdopodobnie masz ten sam problem co ja mialem. Nie wiem jak nie dokładnie nazywa ten czujnik ale u mnie sprawdzali w ASO i wyczyścili. Od tej pory nie występują te przypadłości. Ten czujnik jest bodajże na kolektorzessacym po lewej stronie, nie pamietam czy to nie od jakiegoś ciśnienia w kolektorze


Tak to zdaje sie MAP sensor. Miałem go wyciągniętego i wyczyszczony, był rzeczywiście niezle zawalony ale niestety nawet po jego wyczyszczeniu błędy dalej występują.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2020, 07:18 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Przepływomierz sprawdzałeś?
Filtr powietrza czysty?

Byłeś na akcji serwisowej odnośnie przepustnicy?? Bodajże AK016A?

U mnie zaczęło to występować po tej akcji ale jak nie ostatecznie okazało to nie miało to nic wspólnego z ta akcja serwisową. Ale trochę pocisnąłem serwis ze to wszystko przez ta akcje i sprawdzali co i jak i dlaczego. Po wyczyszczeniu tego sensora przestały wyskakiwać błędy. Sam dodatkowo wymieniłem filtr powietrza i przeczyściłem przepływomierz.
Powiedzieli mi ze Moze być przepustnica zawalona i bodajże kolektor ssący i grzebały było wyczyści ale jeszcze nie na to nie zdecydowałem.

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2020, 17:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
1 czerwca 2020, o 08:18 dareh napisał(a):
Przepływomierz sprawdzałeś?
Filtr powietrza czysty?

Byłeś na akcji serwisowej odnośnie przepustnicy?? Bodajże AK016A?

U mnie zaczęło to występować po tej akcji ale jak nie ostatecznie okazało to nie miało to nic wspólnego z ta akcja serwisową. Ale trochę pocisnąłem serwis ze to wszystko przez ta akcje i sprawdzali co i jak i dlaczego. Po wyczyszczeniu tego sensora przestały wyskakiwać błędy. Sam dodatkowo wymieniłem filtr powietrza i przeczyściłem przepływomierz.
Powiedzieli mi ze Moze być przepustnica zawalona i bodajże kolektor ssący i grzebały było wyczyści ale jeszcze nie na to nie zdecydowałem.


Przepływkę czyściłem, filtr czyściłem sprężonym powietrzem ale też zamówiłem nowy powinien przyjść jutro albo pojutrze.
Odnośnie akcji serwisowej na przepustnicę to u mnie zdążyła się spieprzyć zanim akcję uruchomili, mam wymienioną a na akcji nie byłem z wyboru, mam mapę silnika inną wgraną i się obawiam że mi ją nadpiszą jak wgrają nowe oprogramowanie.
Planuję w czerwcu albo w lipcu wyczyścić cały dolot, jak na razie to tylko sprawdziłem szczelność czy czasem nie zasysa fałszywego powietrza.

Jak pisałem wcześniej wydaje mi się że to wszystko zaczęło się po wizycie w warsztacie (wymieniali mi przedni zderzak i pojemnik do płynu od spryskiwaczy) Może jakiś kabel od jakiegoś czujnika nie docisnęli albo coś uszkodzili w kablach i teraz magistrala Can wariuje dając błędne informacje.

Poza tym nie mam zastrzeżeń do autka wszystko śmiga ok i podejrzewam że gdybym hamując silnikiem z górki utrzymywał obroty poniżej 2000 to żaden błąd by nie wyskoczył. A jakie błędy u Ciebie wywalało?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2020, 18:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Juz ci pisalem. Gubisz doladowanie. Do aprawdze ia czujnik cisnienia doladowani i czujnik cisnienia spalin. Miernik w reke i pomiar.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2020, 19:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
poxtazo napisał(a):
Juz ci pisalem. Gubisz doladowanie. Do aprawdze ia czujnik cisnienia doladowani i czujnik cisnienia spalin. Miernik w reke i pomiar.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Nie wiem komu to piszesz bo ja nic nie pisałem że mam problem z doładowaniem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2020, 21:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Fakt. Sorrki pomylilem post.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2020, 21:42 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Juz nie pamietam jakie dokładnie.
Na desce byla choinka włącznie z ikonka silnika.
Przeważnie wyskakiwały biedy jak dojezdzalem do skrzyżowań rond czy nawet jak podjezdzaleum na miejsce parkingowe.
W trakcie jazdy wszystko było ok tylko te feralne punkty jak wystąpiły to od razu.
Dodatkowo ze mam automat to nawet biegow nie zmieniał.
Pomagalo zgaszenie i ponowny rozruch.
Po wizycie w serwisie i czyszczenie tego czujnika nie występuje juz ten problem. mam nadzieje ze juz nie będzie występował.

-- Dodano: 1 czerwca 2020, o 22:42 --

brałeś pod uwagę ze moze czujnik jest walnięty i nawet czyszczenie nie pomogło dlatego??

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2020, 08:20 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam wszystkich.

Mam chyba dosyć duży problem z Mazda 6 2014 przebieg około 160tys mil. Ja nim zrobiłem 130tys i nic takiego się nie działo poza problemem z chłodnicą spalin co mogło się przyczynić też do obecnego problemu.

Nie mam nic podłączonego aby sprawdzać parametry na bieżąco ( a może to błąd; co jest najlepsze dla początkującego) ale wydaję mi się że dpf wypala się dość często.

A teraz do głównego problemu. Ogólnie auto było w większości użytkowane w trasie. Z racji tego że ostatni miesiąc jeździłem bardzo krótkie dystanse i auto straciło moc, obroty max 3tys, wolne przyspieszenie, prędkość max 80mil/h co wydawało mi się winą dpf że nie może się wypalić. Trafiła się trasa ponad 150mil, ustąpiły objawy przymulenia i zaczął jechac normalnie. Wracając postanowiłem trochę Mazde przegonić.
No i przy prędkości 100-110 mil/h zaczęła spadać moc, zaczął zwalniać, pokazywało by redukować biegi. Na pedal gazu zero reakcji. Przy 60mil/h wyłączył się silnik na chwilę a zaraz się włączył i znów wszystko było ok. Zacząłem przyspieszać i przy 90mil/h znów to samo plus komunikat o słabym ciśnieniu oleju. Zatrzymałem się na poboczu i już nie odpalił.

Oto błędy jakie mi się pojawiły:
P0401
P0471
P055F
P0524
P111A
P2262

Na początku silnik nie chciał kręcić tylko króciutki obrót, teraz kręci ale nie odpala.

Sprawdziłem błędy i zdaję sprawę że może to skutkować przegrzaniem i zatarciem silnika, co jest pewnie najgorszym scenariuszem.

Moje pytanie czy jesteście w stanie pomoc aby jakoś zawęzić poszukiwania/sprawdzanie ponieważ oddaję dziś auto do mechanika (niby polecany) ale nie chcę przechodzić przez akcję typu "wymień to i zobaczymy, potem wymieniny to i to itp"

Bardzo będę wdzięczny za jakiejkolwiek wskazówki co sprawdzić, gdzie szukać.

Przepraszam za tak długi post.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2020, 09:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2531
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No nieciekawie. Kiedy wymieniałeś podkładki pod wtryskiwaczami ??
Powinieneś wiedzieć ze nie wymienianie okresowe tych podkładek, grozi zatarciem silnika. Smok olejowy który jest w misce się zapycha, stad komunikat o niskim ciśnieniu. Niestety, mi się wydaje ze to cię spotkało ;(. No chyba ze odpiszesz ze podkładki wymieniane niedawno :).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2020, 10:09 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
2 czerwca 2020, o 10:16 Lucasbadboy napisał(a):
No nieciekawie. Kiedy wymieniałeś podkładki pod wtryskiwaczami ??
Powinieneś wiedzieć ze nie wymienianie okresowe tych podkładek, grozi zatarciem silnika. Smok olejowy który jest w misce się zapycha, stad komunikat o niskim ciśnieniu. Niestety, mi się wydaje ze to cię spotkało ;(. No chyba ze odpiszesz ze podkładki wymieniane niedawno :).



Niestety ale podkładki nie były wymieniane


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 cze 2020, 15:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Witajcie, przeczytałem CAŁY wątek, 141 stron, głowa prawie wybucha od nadmiaru informacji, ale zazwyczaj powtarzają się te same problemy.

Jednak moje pytanie trochę z innej beczki: ilu z Was ma Mazdę z feralnego zakresu vin z wadą wałka i dalej jeździ po wymianie grube kilometraże? Zastanawia mnie jak sama wymiana wałka w przeszłości skutkuje w dalszej eksploatacji auta. Widzę na sprzedaż szóstki z przebiegami po 300k z tego okresu i jakoś się chyba trzymają, sam chciałem do wczoraj (do rozpoczęcia czytania :P ) kupić właśnie z lipca 2013 z przebiegiem około 280k - do 2019 full serwis, auto z Niemiec. Teraz już nie wiem co mam o tym myśleć, wada była, ale coś musiało być z tym robione, chyba że w kółko wymieniali pompe vacuum? Ale aż do 300k takie coś by wytrzymało?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 cze 2020, 16:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Moja miala wadliwy walek. Wymienilem go 80tys temu. wszystko ok od tamtej pory.
Wymianie podlegaly walek, popychacze, turbiny i pompa vaccum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2020, 10:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
U mnie 120tys i narazie sie toczy. Nic nie wymienialem ani nie sprawdzalem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2020, 11:08 
Amator
Offline
Od: 23.04.2019
Posty: 65
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Moja miala wymiane walka, popychaczy i turbo 16k kilometrow temu, przebieg mam 128k kilometrow.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 cze 2020, 22:28 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mihu11 napisał(a):
Witam wszystkich.

Mam chyba dosyć duży problem z Mazda 6 2014 przebieg około 160tys mil. Ja nim zrobiłem 130tys i nic takiego się nie działo poza problemem z chłodnicą spalin co mogło się przyczynić też do obecnego problemu.

Nie mam nic podłączonego aby sprawdzać parametry na bieżąco ( a może to błąd; co jest najlepsze dla początkującego) ale wydaję mi się że dpf wypala się dość często.

A teraz do głównego problemu. Ogólnie auto było w większości użytkowane w trasie. Z racji tego że ostatni miesiąc jeździłem bardzo krótkie dystanse i auto straciło moc, obroty max 3tys, wolne przyspieszenie, prędkość max 80mil/h co wydawało mi się winą dpf że nie może się wypalić. Trafiła się trasa ponad 150mil, ustąpiły objawy przymulenia i zaczął jechac normalnie. Wracając postanowiłem trochę Mazde przegonić.
No i przy prędkości 100-110 mil/h zaczęła spadać moc, zaczął zwalniać, pokazywało by redukować biegi. Na pedal gazu zero reakcji. Przy 60mil/h wyłączył się silnik na chwilę a zaraz się włączył i znów wszystko było ok. Zacząłem przyspieszać i przy 90mil/h znów to samo plus komunikat o słabym ciśnieniu oleju. Zatrzymałem się na poboczu i już nie odpalił.

Oto błędy jakie mi się pojawiły:
P0401
P0471
P055F
P0524
P111A
P2262

Na początku silnik nie chciał kręcić tylko króciutki obrót, teraz kręci ale nie odpala.

Sprawdziłem błędy i zdaję sprawę że może to skutkować przegrzaniem i zatarciem silnika, co jest pewnie najgorszym scenariuszem.

Moje pytanie czy jesteście w stanie pomoc aby jakoś zawęzić poszukiwania/sprawdzanie ponieważ oddaję dziś auto do mechanika (niby polecany) ale nie chcę przechodzić przez akcję typu "wymień to i zobaczymy, potem wymieniny to i to itp"

Bardzo będę wdzięczny za jakiejkolwiek wskazówki co sprawdzić, gdzie szukać.

Przepraszam za tak długi post.

Pozdrawiam


Cześć Wam,

Chcę się doradzić ponieważ dziś był znajomego mechanik i dał diagnozę że to na 99% dpf i on by go wyciął jak również egr ześlepił do tego wgrał program plus moc podkręcił do 200 i wszystko będzie ok.
Czy to naprawdę jest rozwiązanie?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6011 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.