Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 20:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 6 mar 2022, 17:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja miałem czasowe problemy z mocą poniżej 2.5k RPM gdy klapka od małej turbiny była zbyt luźna. Wymiana tylko tej części turbiny pomogła


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 mar 2022, 18:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 212
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Jestem świeżo po regeneracji turbin nie ma to znaczeniasprawdzę dla pewności.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 mar 2022, 19:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Gdyby to nie miało znaczenia, to bym o tym nie pisał.
Wystarczy podłączyć forscana i sprawdzić wartości MAP, zadaną i aktualną. Auto nie chce jechać, zerkasz na logi i porównujesz obie wartości. Gdy żądana idzie w górę, a aktualna jest nisko - turbina.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 mar 2022, 12:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
6 marca 2022, o 16:06 pawols82 napisał(a):
Zakład sprawdzony, więc to raczej bym wykluczał, a jak już jak to sprawdzić


Ehh, a jakieś inne sugestie?

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


Sorry, ale jedyny sprawdzony zakład od tego silnika to Marek Malik :D Obstawiam, że Twoje spece może i zrobiły jakiś macher na klapce turbo, ale dali za duży luz i klapka się zacina :D

Możliwy scenariusz (1:13):


_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2022, 13:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 212
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Klapka jest ok, źle został zapięty wężyk podciśnienia od tego zawory małej turbinki. Założony na nowo, wymieniona obejma i autko żyje:)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 10 mar 2022, 14:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
pawols82, no to super że się wyjaśniło wszystko i że to nie wina klapki :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2022, 14:36 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 212
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Noo dokładnie, na koniec w końcu coś dobrego się wydarzyło

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 mar 2022, 20:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.02.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: wielkopolski
Witam wczoraj czyściłem kolektor dolotowy i egr, toeche było odkręcania, trzeba było ściągnąć akumulator chlodniczne egr, egr i dostałem się do kolekora

Bardzo dużo nagaru było ale udało się wszystko wyczyścić, złożyłem bez żadnego problemu wszystko podłączyłem jak było, wsiadam do auta a tu niespodzianka

Rozrusznik kręci ale żadnej reakcji, tak jak by kręcił na sucho i nie podawał mu paliwa, oczywiście z paliwem nic nie ruszałem, ktoś ma jakiś pomysł co to może być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 mar 2022, 14:05 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Panowie, w zeszłym roku miałem problem z moją Mazdą 6 GJ, o którym pisałem w tym wątku wcześniej (najpierw błąd P243C:00-2F, po jakimś czasie doszedł błąd P0471:00-64 i P2262:00-AC). Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin - przez ok. 4,5 tyś km był spokój. Ostatnio na długiej trasie na autostradzie (przy jeździe pod górę) znów szarpanie i tryb serwisowy. Auto zgasiłem i odpaliłem - 0 błędów na wyświetlaczu. Po przejechaniu kolejnych ok. 200 km komunikat "DPF Malfunction" + kontrolka z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej, która już nie gasła po wyłączeniu zapłonu. Po powrocie do domu i podpięciu pod Forscan pokazuje mi teraz tylko jeden kod błędu, ale niestety ten co ostatnio przed wymianą czujnika tj. P243C:00-2F.

Dodatkowo zauważyłem że dość szybko rośnie mi OIL_DIL. Olej wymieniałem 4,5 tyś km temu na Ravenol i teraz OIL_DIL wynosi 224,3g. Przed wymianą oleju przy ok. 10 tyś km OIL_DIL wynosiło 470g i na bagnecie przeszło już poza X, więc jak tylko to zauważyłem szybko wymieniłem olej + filtr oleju.

Auto ma przejechane 160 tyś km. Dzwoniłem do kilku firm, które płuczą filtry i po odpowiedzi na pytanie jaki przebieg zawsze padało hasło "coś za wcześnie na zapchany DPF". To dało mi teraz do myślenia, czy problemu powinienem szukać w zapchanym DPF? Czy może jednak coś innego np. wtryski, turbo, zapchany dolot, EGR. Czy wg Was jestem w stanie to jakoś sprawdzić Forscanem? Jeśli tak to będę wdzięczny za informacje które PIDy sprawdzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 14 mar 2022, 20:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
BeEs, forscanem sprawdź wartość PM_ACC_DSD po zakończonym cyklu wypalania. Powinien być blisko 0, to świadczy o zdrowym DPF. Tu zazwyczaj problemem jest nadmierne dymienie silnika. Poszukaj, czy nie masz jakiejś nieszczelności na orurowaniu od IC.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 mar 2022, 11:43 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 212
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
A ja mam pytanie o ten MAP oraz MAP_DSD, u mnie po wymianie chodzą one w miarę podobnie, rozumiem że to oznacza że wszystko jest ok?

Druga sprawa to ciśnienie oleju, to jest wskaźnik EOP, w jakich wartościach powinno być prawidłowe ciśnienie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2022, 14:34 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.06.2019
Posty: 36
Rok produkcji: 2014
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam, mam problem z błędem :
P242D - Exhaust gas temperature high bank 1 sensor 3.

Czy może ktoś poratować numerem części tego czujnika. To jest czujnik numer trzeci czyli ten w DPF.
Dziękuję i pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 25 mar 2022, 15:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
MPR4, serwisówka: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 58800.html

Nie wiem, czy ktoś ten czujnik wymieniał, nie pamiętam takiego przypadku...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 mar 2022, 09:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.03.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Witam Jestem tu nowa(zarejestrowana) ale bardzo lubię czytać wasze forum. Jestem posiadaczką Mazdy CX5 2.2 D rok 2014. Wymarzone autko które używam pół roku i spędza mi sen z powiek. Schody zaczęły się mniej więcej miesiąc po zakupie. Zaczął szarpać przy dodawaniu gazu... okazało się, że 1 i 2 wtrysk nie był zakodowany... (nikt nie wie jak to się stało). Potem wszystko było ok. Teraz pokazał się czek poziomu oleju a później "Vehicle system inspection requied". Na kompie wyskoczył błąd P258B (sterowanie pompą podciśnienia). Olej był już do wymiany, jeżdzę bardzo dużo po mieście i czytałam ze w związku z tym może komputer zwariować bo podnosi się poziom oleju itp. Olej wymieniony i na razie jest ok ale bardzo dręczy mnie ten wałek... Moja mazda jest z 2014 czy to już jest poprawione? Czy to chodzi o wałek na wydechu czy ssący? Dodam, że auto było do samego końca serwisowane w Belgii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 kwi 2022, 15:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.04.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Po wymianie w Mazdzie koła łańcucha rozrządu na wałku rozrządu i koła faz zmiennych rozrządu samochód stracił trochę mocy i osiąga o 10% mniejszą prędkość maksymalną. Dodatkowo wydaje mi się, że trochę inaczej słychać jak pracuje silnik. Mam też wrażenie, że w samochodzie jest też trochę więcej wibracji widocznych m. in. na fotelu pasażera. Zdaniem ASO wymianę przeprowadzili prawidłowo - robili jakieś badania i wyszło, że wszystko jest ok. Ręce opadają, co może być przyczyną problemu? Wg mnie problem wystąpił po wymianie tych części w ASO, gdzie występowała żółta kontrolka silnika i o ile pamiętam błąd nastawnika wałka rozrządu i nadmierne opóźnienie zapłonu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 5 kwi 2022, 19:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ciekawe, czy zrobili jakąś adaptację po tej wymianie - nie jestem pewien, czy jest potrzebna - postaram się poszukać czegoś.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 kwi 2022, 20:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.04.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 kwi 2022, 15:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Cześć. Chciałem wyczyścić dolot, EGR i tak dalej ale nie mam tu w UK nikogo ogarniętego. Ostatni "pan mechanik" którego pytałem powiedział żeby najpierw zajrzeć do przepustnicy i jak czysta to nie ma sensu dalej rozbierać. Widzę na YouTube że do samej przepustnicy to dostanę się sam bez problemu ale widzę też na YouTube że przepustnica czysta a za nią już nagar jak cholera. Auto już ponad 170k km także zakładam że i u mnie syf. Co myślicie i teorii pana mechanika? Dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 kwi 2022, 17:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jeśli nie było czyszczone to masz już bardzo dużo nagaru. Ja przy 140k miałem dolot ostro zaklejony, przepustnica była w miarę czysta, ale chyba robiona podczas akcji serwisowej. Teraz na grupie facebookowej ktoś wrzucał zdjęcia silnika po 150k. Przepustnica tak zaklejona, że aż dziwne, że się jeszcze ruszała. Dolot zawalony na maksa. Czyścić i się nie zastanawiać. Nie słuchać jakiegoś randomowego angielskiego mechanika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 kwi 2022, 20:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
[skwieradee przyjedź do mnie, ogarniemy. Byle nie padało i było 15°C lub więcej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 kwi 2022, 21:19 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
7 kwietnia 2022, o 21:34 darrecki napisał(a):
[skwieradee przyjedź do mnie, ogarniemy. Byle nie padało i było 15°C lub więcej.

Chyba tak jak rozmawialiśmy to będzie najlepiej :) od razu podkładki machniemy ale masz rację musi być ciepło no i wódka zimna


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2022, 16:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam panowie
Zapalił mi sie check. Myślałem ze to jak zwykle z powodu zaślepionego egr. Tak z ciekawości podpiąłem forscana i oprócz p401 z egr’u był jeszcze jeden :
P1329 code possible causes:
Low fuel level or fuel quality, Mass Air Flow (MAF) Sensor failure, Low fuel pressure Abnormal engine noise or failed Knock Sensor Faulty Knock Sensor Knock Sensor harness is open or shorted Knock Sensor circuit poor electrical connection

Ktoś się kiedyś spotkał ?? Co sprawdzić w pierwszej kolejności ??
Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2022, 17:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Hmm, jakieś nadmiarowe ciśnienie w układzie CR: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 49200.html

Chyba jeszcze nie było :D Coś nowego :D Zapytam Marka Malika czy miał z tym styczność.

EDIT: ale czekaj, w 2.2 SH czy 2.2 MZR-CD?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2022, 19:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No ten starszy model 2.2 mzr-cd. Pisze tutaj bo u nas nic się nie dzieje ;). Na necie tez nie znalazłem tego błędu jeśli chodzi o mazdę. Narazie skasowałem błąd. Zobaczymy czy wyskoczy jeszcze raz.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2022, 12:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
DTC Table dla GH 2.2 MZR-CD: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01500.html

Lucasbadboy, Twój błąd: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 49200.html

U Marka Malika tydzień nitów z turbinek. W niektórych przypadkach klapki jeszcze nie spadły:

https://photos.app.goo.gl/favaJTaaT2nN4upd8

Obrazek

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2022, 12:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Całkowity EOT dotyczący jakości instrukcji serwisowej.

Ja pamiętam jak w moim starym GG MZR CD 2.0D przestała działać klima. Diler się poddał, ja postępując zgodnie z serwisówką punkt po punkcie doszedłem do przekaźnika, którego nie można było wysterować. I na tym sensowne kroki się kończyły, nic o tym jak usunąć problem. Klima po podpięciu bezpośrednio do aku działała.
Problemem był bezpiecznik pod maską, jak dziś pamiętam - 10A w prawym górnym rogu. Nie był ani oznaczony jako AC ani wspomniany w serwisówce. Nawet kilka osób na konkurencyjnym forum w ten sam sposób naprawiło klimę. I weź tu teraz człowieku postępuj zgodnie z instrukcją serwisową celem zdiagnozowania problemu... jak widać japońce nie wszystko przewidzieli.

A p. Marek ma wyjątkowo czyste palce jak na robotę przy dieslach :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2022, 13:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki, Marek pracuje w rękawiczkach :) :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2022, 13:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja również, raz na kilka miesięcy. A po robocie tydzień nie mogę się dłoni domyć :mad:
Musi mieć jakieś kuloodporne te rękawiczki, ja używam TouchNTuff i nie dają rady.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2022, 20:00 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
14 marca 2022, o 21:20 popielasty napisał(a):
BeEs, forscanem sprawdź wartość PM_ACC_DSD po zakończonym cyklu wypalania. Powinien być blisko 0, to świadczy o zdrowym DPF. Tu zazwyczaj problemem jest nadmierne dymienie silnika. Poszukaj, czy nie masz jakiejś nieszczelności na orurowaniu od IC.


Udało mi się w końcu sprawdzić PM_ACC_DSD zaraz po wypalaniu. Przejechałem dwa cykle wypalania i po zakończonym cyklu zawsze wartość była pomiędzy 2,0-2,1. Cykle co około 57-62km więc bardzo często. Czy to może oznaczać zapchany DPF?

Na orurowanie IC patrzyłem ale tyle na ile miałem dostęp bez odkręcania czegokolwiek. Nic nie zauważyłem. Gdybym miał dziurawe rury to pewnie by świstało przy przyspieszaniu, a nic nie słychać niepokojącego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 kwi 2022, 13:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
No to faktycznie słabo to u Ciebie wygląda. Sprawdź PID DP_DPF po wypaleniu, na postoju jak chodzi silnik. Wartość u mnie to zazwyczaj od 0 do 0,3 kPa. U mnie wypalania są dwa razy rzadsze niż u Ciebie, a auto jeździ praktycznie tylko po mieście. OIL_DIL był kasowany ze 3 tys. km temu przy wymianie oleju i widzę, że znów zaczyna rosnąć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.