Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:34

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 12:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czy ktoś mógłby jeszcze sprawdzić u siebie jakie ma wartości na PIDach:

MAP
MAP (drugi raz taki sam PID - pewnie odczyt z drugiego czujnika)
MAP_DSD

u mnie na jednym MAP jest np 12 kPa a w tym samym czasie na drugim MAP jest 120 kPa (kiedy MAP_DSD jest 130kPa).

Dzisiaj się przejechałem na trasę i stwierdzam, że moje auto (pamiętajcie że to CX-5) jedzie max 187 km/h :) czyli źle :) gaz w podłodze a tu dupa, więcej nie chce jechać. 4000 RPM na 5 biegu - nic więcej. Zmiana na 6, obroty spadają na ok 3400 RPM i nic, więcej nie jedzie.

Niestety, nie wiem jak ładuje turbina, bo nie mam tego PIDa :/

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 13:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Millerek ale jakie moze byc cisnienie w dpf? Napewno nie takie zeby samozaplon nastapil w skutek cisnienia. Tam juz poprostu dziala temperatura. Cjlodnica egr ok zeby nadmiernie cieplego powietrza nie wrzucac w komore spalania bo to zle. Sie zgadza ale to "ponownie spalenie" to nie tak do konca. Bo przeciez tu nie chodzi o ponowe spalenie tych spalin,tylko o zmniejszenie ilosci tlenu w mieszance,aby na koniec w spalinach bylo mniej NOx . Od to.cala tajemnics egr.

Popielasty, moje nie jedzie wiecej niz 230 licznikowe i to przy dobrych warunkach pogodowych. Na 6 biegu 4200 obr i nic wiecej. Ogranicznik lub poprostu mocy brakuje czytaj doladowania ;) zeby wieksza predkosc obrotowa uzyskac ;)
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 16:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Te 187km/h to troche podejrzane.Niektorzy tak mieli przy nieszczesnym walku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 11:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kilka spostrzeżeń po zatkaniu EGR. Temperatura na IAT13 spadła i to znacznie. Gdy silnik zimny oscyluje ona w granicach 40-60°C co oznacza, że bypass jest uchylony. Po osiągnięciu ~70°C dla temperatury oleju spada ona do 30-40°C co oznacza, że bypass jest zamknięty na stałe. Różnica temperatur jest ogromna, ten EGR psuje sytuację przeokropnie. Teraz auto drze asfalt.
Jest jeden problem - EGR trzeba zalepić 2 podkładkami na tej krótkiej rurce pomiędzy chłodnicą spalin a zaworem. W przeciwnym wypadku nie będzie ona poprawnie przylegać i będą spaliny uciekać. Właśnie tak mam w tej chwili :(
Póki co żadnych błędów EGR nie ma.

@Popielasty - Co prawda mam "3", ale dla mojego auta 187km/h to żaden wyczyn - to już w 136hp "6" GG zamykałem budzik.
Sprawdź temperatury na IAT13, zaślep EGR i porównaj temperatury. Jak będą w granicach 30°C (u mnie 28-35 podczas jazdy po mieście przy temperaturze zewnętrznej 5°C) to bypass EGR masz zamknięty, a EGR własnoręcznie zatkany. Jak DPF się nadal nie unormuje to wtedy masz problem. Ale skoro przechodzi kalibrację wtrysków to ja tak jak i @Millerek stawiam na EGR u Ciebie jako przyczynę problemów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 12:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja jeszcze dodam, ze przez te nieszczelne podkladki pod wtryskami moze kopcic i zatykac dpf.Tak ludzie pisza w temacie GH ,wiec tu moze tez.

darrecki,mowisz o tej rurce metalowej (EGR Pipe), zeby ja zaslepic z obu stron?

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda6/20141110135440/html/id0116e1810000.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 13:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
remi napisał(a):
Ja jeszcze dodam, ze przez te nieszczelne podkladki pod wtryskami moze kopcic i zatykac dpf.Tak ludzie pisza w temacie GH ,wiec tu moze tez.

Teoretycznie, ale zauważ ile przy podkładkach roboty. EGR to dosłownie 10min.


remi napisał(a):
darrecki,mowisz o tej rurce metalowej (EGR Pipe), zeby ja zaslepic z obu stron?
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda6/20141110135440/html/id0116e1810000.html

Tak, ta rurka. Można zaślepić pomiędzy kolektorem a EGR, ale też będzie na tej rurce przeciekać - scianki nie będą równoległe i nawet oryginalna podkładka nie pomoże . Dlatego też najłatwiej taką samą grubość dać po obu stronach wspomnianej rurki i ścianki już będą równoległe. Dałbym też oryginalną podkładki, po 1 od strony chłodnicy spalin i zaworu. Znaczy tak zrobię jak dotnę 2 podkładkę. Puki co jestem pozytywnie zaskoczony w/w modyfikacją


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 13:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki - mam prośbę - możesz napisać z czego zrobiłeś zaślepki / jakieś foto? Fajnie jakbyś jeszcze wrzucił foto jak to wygląda na aucie (przy okazji upewniłbym się, że wiem które miejsca zaślepić). Zrobię to i zobaczę czy coś się zmieniło. Jeśli to nic nie da to chyba DPF wyleci z tego auta...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 14:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mozna samemu dociac biorac wzor z tej oryginalnej z dziura co masz tam pomiedzy rura a EGR. Wg mnie najlepiej byloby z blachy miedzianej bo miedz miekka i lepiej sie spasuje, a temp spokojnie wytrzyma. Tylko troche pierniczenia z tym.

Tu ponizej masz taka zaslepke, tylko ze ze stali:

http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-CX-5-MULTI-FIT-EGR-VALVE-BLANKING-PLATE-1-5MM-STEEL-HA/152683716074?hash=item238ca89dea:g:XJYAAOSwqBJXXodk


albo tu ale nie wiem po co ta dziura, moze zeby blad nie wyskakiwal?


https://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-CX-5-EGR-EXHAUST-VALVE-BLANKING-PLATE-1-5MM-3MM-MILD-STEEL-STAINLESS/222149286925?hash=item33b9211c0d:m:m6XEs5vDIr7R4-3YIqIyVwQ


Darrecki, myslisz, ze cos by dalo zaslepienie przed czyszczeniem EGR i calosci? Bo jednak to cale rozmontowywanie i czyszczenie to troche pierdzielenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 14:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
remi - dziurka chyba właśnie żeby błędy nie leciały:

Cytuj:
Q What can I do if the engine management light is on after fitting an ERG blanking plate?
Your options are. 1.Ignore the light, it should not affect the running of the vehicle. 2.Fit a blanking plate with a hole. 3.Drill a 10mm hole in the centre of one you already have.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 14:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
#darrecki ,pytanie jaki wplyw na dpf bedxie to mialo ...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 14:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
@Popielasty, ja zaślepkę zrobiłem z bocznej ścianki obudowy komputerowej. Miała jakieś 0.5mm grubości, cięte nożycami do metalu. Dziury na kołki wywierciłem wkładając blachę pomiędzy 2 grubsze już z dziurami żeby nie było żadnych pofalowań.
Natomiast dawno temu w GG podkładkę zrobiłem z kielni tynkarskiej - była twarda jak diabli, ta z obudowy to pikuś przy tym. A zaślepiasz to:
Obrazek
@Remi, dzięki za linka! Nie będę kombinował z cięciem kolejnej tylko zwyczajnie kupię 2 blaszki i po kłopocie. Ja bym wyczyścił, jak nie chcesz rozbierać całości to proponuję od dołu zdjąć wąż IC z przepustnicy. Można ją wówczas odkręcić i wyczyścić. Nie wiem jak ten "gwizdek"
Obrazek
czy będzie go można od dołu zdjąć. Ale patrząc na zdjęcia @popielastego i moje, to wiekszość syfu była właśnie tam. Sam kolektor miał co najwyżej 1-2mm nalotu w górnej części.
@Poxtazo - mam nadzieję że pozytywny :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 16:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
To moze.i ja u siebie ekologie.lekko oszukam. Zrobie chyba pomiar na hamowni przed i po ... moze.pare papatjow uda sie.ukrasc dzieki temu rozwiazaniu

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 17:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Napiszcie mi prosze, czy do czyszczenia tego calego ustrojstwa spuszczaliscie caly plyn chlodniczy i demontowaliscie zbiornik na plyn czy jakos inaczej sie da?

Jeszcze co do torii bledow po zaslepieniu. Wydaje mi sie, ze gdy zawor EGR normalnie sie otwiera i zamyka czyli jest sprawny to blad nie powinien wyskoczyc.
Tam przeciez nie ma zadnego czujnika przeplywu czy cisnienia. Wydaje mi sie ze do PCM wysylany jest tylko sygnal o otwarciu/zamykaniu zaworu i tyle.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 17:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No wlaanie chyba jeat czujnik cisnienia, ale nie jestem na 100% pewny. Z zalozenia powinien byc i w wiekszej czeaxi przypadkow taki czujnik w egr sie znajduje.
Ja u siebie nie zdejmowalem egr jeszcze ,ale wydaje mi sie ze jak chcesz go tylko zaslepic to obejdzie sie bez spuszczania plynu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Pn, 6 lis 2017, 17:44 przez poxtazo, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 17:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zbiornik na płyn nie jest w obiegu zamkniętym, więc jego wyjęcie jest proste - odczepiamy 2 albo 3 klipsy trzymające grubą wiązkę, która przez niego przechodzi i można go bez problemu wyjąć.
Ja nie spuszczałem całości płynu, ale jak miałbym robić 2x to bym to uczynił. Jest tam tyle połączeń i cienkich wężyków przechodzących przez kolejno przepustnicę, EGR i bypass, że mocno wkurzało mnie zatykanie tych wężyków. W przeciwnym wypadku pewnie 3/4 płynu by uciekło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 18:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Fanie że odwaga pozwoliła na zaślepienie egr

Zaslepiajac proponuję zaślepic całkowicie recyrkulacje spalin, całkowicie tak by żadne spaliny nie były powtórnie wykorzystane.

Jak się to ma do NOx ów i innych?... w dopie z tym nawet sonda na wydechu tego nie wykryje.

A DPF radzi sobie w zupełności bez jąknięcia, tym bardziej że wypalac będzie się rzadziej.

Oczywiście, jaki sens jest zostawiać spaliny z. Baypass u?

U mnie w. 2.0 FR7J jest tylko jeden zawór, zaslepiamy stałość nie połowę

Błędy mogą być, nie mówię. Ze nie, ale trzeba spróbować, kalibracja normalnie przechodzi, kilka kucy gratis, szybsze wkręca nie się na obroty, mniejsze spalanie itd...
Zaslepiac i juz

Ps. Chociaż tak myśląc, gdy zaslepiamy jeden egr, a baypass zostaje sprawny, może to prowadzić do teorii nieszczelnego samego egr.
Trzeba to sprawdzić Zaslepiajac całość i monitorowac odpowiednie PIDy.


Ostatnio edytowano Wt, 7 lis 2017, 08:30 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Proszę używać opcji edytuj w celu uzupełnienia wypowiedzi (regulamin, pkt 5.4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 18:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja bypass zostawiam, wyraźnie widać, ze jego wpływ na temperatury w kolektorze są znikome. Znacznie mniej "kopci" niż EGR. Właśnie on ma na celu szybsze dogrzanie silnika, a gdy ten jest już ciepły zamyka się całkowicie. Doskonale widać to po PIDzie IAT13. Akurat tutaj widzę sens takiego rozwiązania


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 18:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No to zaslepiamy, a jak z nagrzaniem samego silnila po zaslepieniu? Czas znacznie sie wydluzyl? Ja zaczne od zaslepienia po obu stronach ruru od egr. Zastanawiam siw tylko czy zrobic w zaslwpce otwor czy nie...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 19:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
@darecki, zwróć uwagę na euroesi..
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 61400.html

I co tam dokładnie ogrzewa najpierw a co później
Bo ja czytam że jak silnik jest zimny to baypass jest otwarty na max.

Podejrzewam, czytając wasze odczyty z temperatur w kolektorze po zaślepieniu, że rzucanie nadmierną dadzą, częste co 80km wypalanie, są spowodowane nieszczelnym zaworem egr. Jeśli teoria potwierdzi się, to mazda trzyma się dalej swojej reguły poprawności samego działania i monitorowania samego egr.
Ale to tylko moje spekulacje.

Chciałbym się dowiedzieć, bo wspomniano wcześniej, mianowicie ktoś tu napisał ze jakieś błędy EGRu miał przed całą tą zabawą.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 19:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
6 listopada 2017, o 19:13 Millerek napisał(a):
Chciałbym się dowiedzieć, bo wspomniano wcześniej, mianowicie ktoś tu napisał ze jakieś błędy EGRu miał przed całą tą zabawą.


To ja pisałem - ale to nie są błędy w sensie jakieś konkretne kody, tylko pytałem czy inni też mają różne wartości w PID: EGR_ERR#1. Wygląda że to normalny PID logujący jakieś informacje, a nie błędy.

U mnie IAT13 to ok 55-70 stopni cały czas z tego co widziałem podczas jazdy + gnicie w korku. Trochę słabo.

Zapytam jeszcze raz, czy ktoś może sprawdzić parametry na tych PIDach:

MAP
MAP (drugi raz taki sam PID - pewnie odczyt z drugiego czujnika)
MAP_DSD
IAT11 (ciągłe -40)
EGRT11 (ciągłe -40)
EGRT12 (ciągłe -40)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 19:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wiem, widziałem te schematy.
Mogę jedynie napisać to, co zaobserwowałem po 2 zimnych rozruchach - na zimnym temperatura owszem była wysoka, ale nie aż tak jak z działającym EGR. Szczególnie było to widać na postoju / toczeniu się, ale podczas rozpędzania, nawet delikatnego szybko malała. Z działającym EGR jak już raz wskoczyła na wysoki poziom to prawie niemożliwością było ją zbić.
A jak już się silnik nagrzał to było chłodno, nawet chłodniej jak podczas wypalania DPF. Próbowałem i w mieście i na autostradzie, zrobiłem co prawda jedynie z 50km ale auto, a w zasadzie temperatury zachowywały się przewidywalnie.
Nawet jak bypass jest otwarty cały czas, to jak już napisałem wg mnie kopci znacznie mniej niż EGR. Mi takie rozwiązanie pasuje. A może ta instrukcja jest tak dokładna jak ta śruba M12 na wale i w rzeczywistości działa to inaczej?
Najbardziej dziwi mnie głośny rozruch podczas którego i bypass i EGR są zamknięte, a otwierają się dopiero po spadku obrotów do normalności - to jest bez sensu wg mnie.

@Popielasty, IAT11 potwierdzam - zawsze -40. Resztę mogę sprawdzić jutro, tylko durny Forscan rozłącza BT co 2-3 min i ciężko z logami. Chociaż dzisiaj jako tako nawet działał. Z interfejsem na kabel musiał bym widząc laptop, a to nie wygodne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 19:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Millerek napisał(a):
@darecki, zwróć uwagę na euroesi..
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 61400.html

I co tam dokładnie ogrzewa najpierw a co później
Bo ja czytam że jak silnik jest zimny to baypass jest otwarty na max.

Podejrzewam, czytając wasze odczyty z temperatur w kolektorze po zaślepieniu, że rzucanie nadmierną dadzą, częste co 80km wypalanie, są spowodowane nieszczelnym zaworem egr. Jeśli teoria potwierdzi się, to mazda trzyma się dalej swojej reguły poprawności samego działania i monitorowania samego egr.
Ale to tylko moje spekulacje.

Chciałbym się dowiedzieć, bo wspomniano wcześniej, mianowicie ktoś tu napisał ze jakieś błędy EGRu miał przed całą tą zabawą.
Czytajac wlasnie ten schemat zastanawiam sie czy zaslepienie bypassu nie bedzie mialo jakis negatywnych skutkow. Strasznie skosnooki nawymyslaly z tym egr. Wychodzi na to ze najlepiej bylo by to zaslepic bezposrednio na kolektorze wylotowym i po problemie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 19:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
6 listopada 2017, o 18:35 poxtazo napisał(a):
Czytajac wlasnie ten schemat zastanawiam sie czy zaslepienie bypassu nie bedzie mialo jakis negatywnych skutkow. Strasznie skosnooki nawymyslaly z tym egr. Wychodzi na to ze najlepiej bylo by to zaslepic bezposrednio na kolektorze wylotowym i po problemie.


Jak dla mnie bypass odpowiada tylko za temperature pracy silnika i jej utrzymanie. Sam EGR zaś za te wszystkie NOXy i tym podobne "ekologiczne" bajery. Być może musieli to rozdzielić aby osiągnąć Euro 6, czyli celem dokładniejszej kontroli spalin. Taka moja teoria i będę się jej trzymał

@Popielasty, wczoraj dodałem wszystkie PIDy związane z EGR i EGRT11,
EGRT12 nie ma wśród nich.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano Pn, 6 lis 2017, 20:19 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 20:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Tak ale tutaj dziala to tak: startujesz rano, wiekszosc spalin idzie przez bypass az do uzyskania temp 55 przez plyn. Potem pomiedzy 55 a 75 stopni juz czesciowo spaliny ida przez chlodnice. Od 70 stopni wiekszosc idzie przez chlodnice a czesc przez bypass. Regulowane to jest przez ecu. Dpf tak jak Millerek pisal podczas wypalania zamkniety calkowicie. Wiec jesli zaslepimy tak jak pokazales tylko egr od strony tej aluminiowej rurki to i tak od strony bypassu bedzie cos tam lecialo. Na moja logike predzej czy pozniej check engine sie pojawi. Chyba najlepsza opcjs to wyprogramowac go calkowicie czyli remap bez egr czy tam.egr +dpf off i zaslepienie wtedy ma sens. No ale czekam.na jakies bardziej dlugo trwale efekty od darrecky nie wiem z 10-20tys km

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 20:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z logów:
- do temperatury 70°C EGR jest zamknięty podczas jazdy, otwiera się jedynie na postoju. Bypass cały czas pracuje z tym, że im cieplej tym mniej się otwiera
- pomiędzy 70°C a 80°C dmucha EGR, bypass coś tam sobie robi, ale jedynie do max 10% otwarcia
- powyżej 80°C bypass zamknięty, dmucha jedynie EGR.
- wypala się filtr - oba zawory zamknięte

Czyli bypass ma za zadanie jedynie podgrzać silnik do optymalnej temperatury.
Dla osoby robiące głownie trasy zaślepienie bypassu nie ma najmniejszego sensu, będzie sobie pracował max 10 min. Dla "okołokominowców" może i mieć znaczenie ale głównie pod względem zasyfienia kolektora. Poniżej tych 70°C ECU i tak lekko obcina osiągi więc pod tym względem zero różnicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 21:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No to chyba najlepsza opcja jest pozamykac to przes wylaczenie egr . Wszystkie zawoey egr/bypass pozycja zamknieta i calkowicie usunac z ecu. Czyli remap . To najzdrowsze rozwiazanie jeat. Niz zaslepiac cos a ecu nadal ustawia prace wszystkiego tak jakby egr nadal funkcjonowal.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 21:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak znajdziesz kogoś kto to zrobi to daj znać. Podrzucę mój zrzut ECU i z chęcią zapłacę za usługę "zdalną". Próbowałem jednego rozwiązania - brak efektu. Pytałem w kilku miejscach to dostawałem odpowiedź "Panie, my tego auta nie robili, przyjedź pan to zobaczymy" - do PL się nie wybieram, angolom nie ufam, nie mówiąc o kosztach, gdzie blaszki będą mnie kosztować 15 funtów (albo zero, jak sobie sam wytnę), a wycięcie EGR pewnie 300 i masę eksperymentów. Nie wspominając, że remap już mam i jestem z niego zadowolony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 21:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ale ja nie mowie o fizycznym pozbyciu sie go tylko wylaczeniu ze sterownika. Pozostawic go w pozycjach zamknietych na egr/bypass i wtedy zhamowac,remap i zobaczyc. Mogloby dac sobre efekty. Wiesz ze ja druciarstwa nie lubie. No ale jak nie masz tak kumatych chlopakow to lipa. Mysle ze taki zabieg w pl duzo osob jest w stanie zrobic.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 21:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
6 listopada 2017, o 20:11 poxtazo napisał(a):
Ale ja nie mowie o fizycznym pozbyciu sie go tylko wylaczeniu ze sterownika.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ja o tym samym


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 21:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na pewno coś w tym jest co pisze poxtazo - jeśli zaślepienie przyniesie jakiś pozytywny skutek, to finalnie wolałbym wyłączyć EGR również softem, to zaoferowali mi w kreatorze (wiedzą że tam jest ten cały bypass itp, robili to już parę razy, zaślepienie fizycznie w 2 miejscach + modyfikacja ECU - raczej obeznani).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Alex0123, popielasty i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.