Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 07:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 26 maja 2019, 17:05 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Antek ogólnie to awarie turbiny są spowodowane tym wałkiem czy coś jeszcze.bo to największa białaczka tych aut widzę jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 maja 2019, 17:09 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 108
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Ja ogólnie przy 90tys km zrobiłem wymianę podkładek pod wtryskami, czyszczenie smoka, wymianę oleju w skrzyni at oraz sprawdzili mi wałek, ale był lekko ryśnięty to nie wymieniłem.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 maja 2019, 17:22 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
26 maja 2019, o 16:11 ernest016 napisał(a):
Spróbuj ale wątpię. Lecz od tego możesz zacząć
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Co to jest?

-- Dodano: 26 maja 2019, o 17:22 --

Było maksymalnie zaklejone


Ostatnio edytowano Pn, 27 maja 2019, 12:29 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy zdjęć (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 maja 2019, 17:34 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 108
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Map sensor. Dokładnie wyczyść i zobacz co będzie

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 maja 2019, 17:41 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Bez zmian


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 maja 2019, 18:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Awarie turbin nie musza być spowodowane wałkiem. Urywa się nit mocujący klapkę/zawór powietrza przy turbinie. Jak wałek zatarty turbo tez się zatrze i padnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 maja 2019, 18:41 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
a możecie jeszcze powiedzieć co z tym moim vinem. jest on z tej słabej partii silników?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 maja 2019, 21:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z vinu wychodzi ze jest OK
Ale ja zdjął bym pokrywę i sprawdził wałek i podkładki pod wtryskami na wszelki wypadek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 14:53 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Po podłączeniu do komputera wyskoczył blad p0299 i z opisu wynikało ze dotyczy turbiny A.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 15:34 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
@Sikor86
Miałem to samo, turbo, jezdzilem na tym turbo aż mi padło całkiem, padło tak że dostałem choinkę i silnik w trybie awaryjnym 0 mocy na całym zakresie.

ASO wymienilo mi cale turbo plus samochod zastepczy praktycznie za free pomimo ze samochod byl juz sporo czasu po gwaracji! Robilem to w BMG Goworowski wiec moze w tym ASO skad masz swoja Mazde.
Duzym plusem u mnie bylo to ze samochod regularnie serwisowany.

Jesli Mazda nie zgodzi sie na pokrycie naprawy to jesli zrobisz wraz z ich turbo to w ASO to ponad chyba 12 tys zl.
Jesli dorwiesz swoje turbo z firmy ktora ogarnia regeneracje to od 2 do 4 tys zl cala naprawa.

Pzdr
hm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 16:42 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Mój też jest z bmg.ale już długo po gwarancji także nie wierzę w cuda.jutro mechanik ma wyciągać turbine i patrzeć co i jak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 10:32 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
U mnie jak wystapił problem to miałem dokladnie pół roku po gwarancji, tak sie jeszcze stało że samochod padł jak wyjechałem z ASO po przeglądzie i wymianie oleju na którym zgłaszałem spadek mocy. Sprawdzili mi cos komputerem i powiedzieli ze nie ma błędów.
To było w Szzcecinie, ASO z tego miasta wysłało mnie na drzewo, trafiłem do ASO BMG a tam pełna profeska. Sami zaoferowali ze pogadaja z Mazda bo to jest dosyc typowy problem i pomimo ze samochod po gwarancji to postaraja sie mi pomoc.
Dostalem od nich samochod zastepczy na tydzien prawie za free.
Pogadaj z nimi.

pzdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 13:12 
Amator
Offline
Od: 23.04.2019
Posty: 65
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czy przedmuch z bagnetu jest w naszym silniku normalna sprawa?

U mnie nie pluje olejem ale powietrze uderza bardzo wyraznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 18:58 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam,

Panowie pomóżcie bo już tracę nadzieje ze Madzia będzie hulać jak trzeba...

A więc tak...

Madzia zaczęła słabnąć - brak błędów, w tym czasie wolno wchodziła na obroty i prędkość maksymalna jaką dało się osiągnąć to jakieś 160km/h. Po kilku kilometrach wywaliło kilka kontrolek: check engine, kontrolka silnika, scbs inspection required, kontrolka trakcji i czerwony trójkąt.

Po diagnostyce - błąd: P0472 + atrakcje w postaci rozerwanego wężyka i stopionego od temperatury cofających się spalin tego czujnika. Spaliny nie szły na wydechy tylko cofały się i uchodziły przez tego węża, prowadząc do jego stopienia.

Diagnoza - mocno zapchany dpf. Po regeneracji przywrócono 98% sprawności filtra i moja 6 chodziła jak tralala, wkręcała się pięknie na obroty, udało mi się ją rozhulać do 210km/h niestety do czasu...

Po mniej więcej 150 kilometrach wszystko wróciło do normy, spaliny idą do przodu, auto nie ma mocy, jest jakaś nieszczelność ale wężyk i czujnik na razie nie stopione (bo jeżdżę jak emeryt)

i teraz pytanie co może być tego przyczyną?

Przy odpalaniu pokazuje "check engine" a jak się ją trochę przyciśnie to zapala się wspomniana wyżej choinka... Niemożliwe żeby dpf znowu się zapchał.

Teraz wyskakuja błędy:

P1303 - blad kalibracji egr
P0473 - czujnik wydechu zwarcie
P0471 - czujnik wydechu dysfunkcja

Wrzucam fotki + zaznaczone z którego miejsca uchodzą spaliny...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 2 cze 2019, 07:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak był czyszczony DPF?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 cze 2019, 09:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A co ma do tego DPF, on jest skutkiem awarii a nie przyczyną.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 cze 2019, 12:00 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Skad wiesz? Moze to wlasnie przez DPF?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 cze 2019, 13:12 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
karol6 napisał(a):
Awarie turbin nie musza być spowodowane wałkiem. Urywa się nit mocujący klapkę/zawór powietrza przy turbinie. Jak wałek zatarty turbo tez się zatrze i padnie.

Miałeś rację.urwala sie ta klapka.tylko jest kłopot bo ta śruba czy nit wyparowala i nie wiadomo gdzie jej szukać.czy zatrzyma sie na chlodnicy powietrza?wirniki turbin są całe.turbina nie zawarta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 cze 2019, 13:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dalej jak do intercoolera nie poleci. Powinien być po jego stronie ciepłej, od strony puszki filtra powietrza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 cze 2019, 14:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Darrecki dokladnie tam znalazłem nit. Trzeba rurę od intercoolera zdjąć i tam poszukać napewno będzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 cze 2019, 19:36 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
A jest możliwe że przejdzie przez intercooler?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 02:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Raczej nie przejdzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 08:04 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Nit się znalazł. Gorze bo jednak mala turbine lekko przytarlo na lopatkach.bede ja robił .jakim olejem zalewacie silnik?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 08:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak myslalem ze ja przytrze nie ma opcji inaczej bo nit wpada prosto w nia. Ja leje 0W20 ale jest tu temat olejowy na forum poczytaj. Kazdy preferuje co innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 12:09 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Teraz leje TOPTEC 4500 5W30 Liqui Molly, norma JASO DL1 + 100ml MoS. 205K przejechane. Jeszcze jezdzi :-P mimo, ze mam felerny model 2013 z wymienionym walkiem i turbo przy 80k.
Olej wymieniam co 10k, lalem tez inne wynalazki, mazdowska 0w30 Original Supra (nie podobalo mi sie jak silnik po nim stuka), Mobil 1 0w30 oraz inne 5w30 od LM np te z norma C3 + Dexos2. Wczesniej, w czasie gwarancji serwis lal 5w30 Castrol Magnatec. Wypalanie DPF co 270-300km.


Ostatnio edytowano Cz, 6 cze 2019, 12:20 przez remi, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 12:20 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Sikor86, jak Ty chcesz to naprawić? Ta turbina nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany. Jak chcesz przymocować z powrotem tą klapkę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 15:16 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
2 czerwca 2019, o 07:09 popielasty napisał(a):
Jak był czyszczony DPF?


Hydrodynamiczne czyszczenie dpf - byl tak zapchany ze goscie nie mogli uruchomic procedury na maszynie. Namaczali go przez noc w detergencie i dopiero puscilo.

2 czerwca 2019, o 09:16 Millerek napisał(a):
A co ma do tego DPF, on jest skutkiem awarii a nie przyczyną.


Racja... okazalo sie ze czujnik ktory zaznaczyłem na fotce odpina sie w trakcie jazdy i to powoduje ze zawor egr nie pracuje prawidlowo i zapycha sie dpf - przynajmniej tak zrozumialem jak mi to tlumaczyli. Troche w tym bylo mojej winy bo jezdzilem jakich czas z tymi bledami, wtedy pewnie doprowadzilem do zapchania.

Rozwiazanie? zaciagniety czujnik na zipie :) zobaczymy co bedzie dalej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 18:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niektóre błędy osprzętu diesla, prowadzą do zapchania DPF i blokują jego wypalanie.
Tak jak u ciebie przykładowo.
I dalej będę głosić że jeśli DPF jest zapchany, jest to skutek awarii bądź usterki samego silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 22:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Hej chlopaki. Mam pytanie. Jak mozna poznac ze wypala sie DPF? Mam swoja mazde ponad rok i jeszcze ani razu nie wywalilo mi zadnej kontrolki. Czasem jak jade to widze ze auto zaczyna pobierac duzo paliwa przez jakies 2 3 minuty a pozniej wraca wszystko do normy. Czy to wtedy trwa wypalanie? Dodam ze jezdze 80 procent czasu po autostradzie a po miescie najczesciej w porach nocnych.
Dzieki za wszystkie odpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2019, 04:49 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Pablos napisał(a):
Sikor86, jak Ty chcesz to naprawić? Ta turbina nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany. Jak chcesz przymocować z powrotem tą klapkę?

Wiadomo że jeśli chodzi o wirnik to do wymiany na nowy.oddalem do regeneracji.co do tej klapki to jest już na podmiane druga kompletna


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.