Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 23:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Podarowalbym sobie wymiane w serwisie ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 23:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Tbh, mając taką gwarancję mocno bym im cisnął, aby mi udowodnili, że faktycznie wymiana turbo nie łapie się pod warunki.
Z kolei brytyjscy mechanicy kiedyś nie widzieli tego, że mi się klocki skończyły...


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 23:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
To nie gwarancja tylko ubezpieczenie po gwarancyjne. No i jest na nieco innych zasadach. Finalnie kłótnie nie obejdą sić bez rzeczoznawców, kosztów i straty czasu. 3k pln i samemu to wymienić.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Pt, 16 lis 2018, 08:18 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 lis 2018, 01:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.11.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zachodniopomorski
Witam,
pierwszy wpis na forum, nie wiem jak to nawet zaczac...
Wiec, zostalem posiadaczem pieknej mazdy 6 09/2013 2.2D od zaledwie 2 miesiecy. Auto po lekkim tuningu (dpf egr usuniete, remap st1, cat back wydech..)
Przebieg 75k mil (mieszkam w UK), kazdy serwis byl robiony na czas co roku, kazdy w Mazdzie, ostatni wiekszy przy 73k, raptem miesiac przed zakupem.. Niby wszystko cacy..
Na papierze niestety.. Po rachunkach widac ze oczko w glowie poprzedniego wlasciciela.. Do rzeczy..
Silnik chodzil dobrze, tak mi sie wydaje.. Przy okazji sprawdzania oleju, odpaliem silnik przy otwartej masce i niestety dostalem kublem zimenej wody...
Slychac zdecydowny stukot, taki jak na filmiku u tego pana:
https://www.youtube.com/watch?v=8kgWZtSbM84
Ten "klekot" taki.. W srodku auta naprawde trzeba sie przysluchac przy zamknietej masce..
Ale jest, na zimnym silniku slychac bardziej, na rozgrzanym jest lepiej ale nadal slychac.
W komentarzach pod fimikiem pada podejrzenie na rozrzad.. A jak rozrzad to pewnie i turbina..
Nie chce nawet myslec o kosztach napraw bo wywalilem wiecej niz budzet przewidywal na ten samochod..
Postaram sie dodac fimiki wlasne, ale to ten sam dzwiek co powyzej.
Przegladajac ksiazke serwisowa, widze ze przy 57tys mil gosc mial problem z P06DE (oil pressure low circuit).
Wymieniono podkladki pod wtryskami bodjaze i "repair kit A" cokolwiek to znaczy.. Ale nic oprocz tego nic powazniejszego chyba nie bylo wyminiane.
Ktos mial podobny problem i zna rozwiazanie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 lis 2018, 02:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Pyk puk. Walek wydechowy ;p

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 lis 2018, 17:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Marcz, tak jak poxtazo napisal. Masz wytarty walek, jak go wymienisz, wyplukasz opilki to powinienes pojezdzic. Moze turbo nie padlo to pociagnie troche. Rozrzadu przy wymianie walka nie trzeba ruszac.

KIT A: SHY3-10-YG0 zawiera tylko:
- podkladki wtryskow
- przewody paliwowe + nakretki
- uszczelka pokrywy zaworow

Czyli prawdopodobnie sciagneli ci pokrywe zaworow, stwierdzili, ze walek jest ok i zamontowali z powrotem.


Dodam male sprostowanie. Wczesniej blednie napisalem, ze KIT z walkiem zawiera to co w/w,
a to nie jest prawda. Widac jak pamiec jest zawodna. Przed chwila sprawdzilem pudla z kitem A i B. I jest jak wyzej. Poza tym:

KIT B: SH2-10-YA0 to:
- walek
- nowe popychacze ( niby on byly problemem - za twarde dla walka)

KIT C to:
- turbo

KIT D:
- pompa vacuum


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 11:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Ja już po recallu. 30 minut i gotowe. „Postraszylem” innego właściciela ciulowym paskiem napędowym, oglądałem nowy model.
Przejechałem nieco poniżej 100km i nie czuje różnicy. No może oprócz spalania, bo tak nisko to jeszcze nie było; spokojna jazda na autostradzie z czego wypalał się dpf Obrazek


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 12:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wiem że za wczesnie troche pytać, ale jak samo wypalanie?? Jakieś zmiany zauważyłeś? Np czas wylalania, jakies szarpanie podczas? Bądz lag większy ; mniejszy?

Ps: wirusa nie miałeś wgranego , jak domniemam.?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 15:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Nie czuję specjalnej różnicy. Może trochę ciszej jest. Wypalił się w 11km gdy jeździłem po drogach międzymiastowych (A ileś, nie pamietam numeru).

Nie, żadnej mapy nie było, wszystko stock w tej kwestii

Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 15:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No miamy ciszej pracowac wtryski po tym zabiegu. Jednak nie sadze zeby wrazenja jazdy sie zmienily ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 15:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Jedzie, klekocze, czego więcej wymagać. Ten kopciuch i tak jest cichy jakby porównać do starszych konstrukcji i niektórej konkurencji


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 15:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
To sie zgadza
Kiedys mnienkolega zapytal czy to benzyna :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 16:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ciągle się waham czy jechać na recall, wg Mazdy UK łapie się na 2 akcje. Co śmieszne obie to programowanie PCM.

AJ024B - Reprogramming PCM (SSP) with MDRT on certain models with Skyactiv-D engine (SH)

AJ024D - Reprogramming PCM (Recall) with MDRT on certain models with Skyactiv-D engine (SH)

Obecnie jestem w PL kilka dni, muszę przyznać że niskie temperatury mocno wpływają na średnie spalanie przy wyłączonym EGR. Przy -20°C temperatura w IC była by pewnie ujemna... EGR na zimę by się jednak przydał, ewentualnie trzeba by IC zasłonić jak w starych autach chłodnice. Na szczęście cała reszta działa jak należy, więc mam wspomniany dylemat. Drugi raz płacić za remap / EGR średnio mam chęć, nie wspominając o ewentualnych problemach z wypalaniem DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 16:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
darrecki masz tylko wyłączony EGR ale DPF siedzi? możesz mi opisać plusy i minusy poza wspomnianym? Zaslepiony czy też wyprogramowany że sterownika? Czytałem że warto wyprogramowac ale powinno się nowy program do sterowania silnikiem stworzyć w takim przypadku żeby wszystko grało jak należy...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 19:26 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
17 listopada 2018, o 16:38 darrecki napisał(a):
Obecnie jestem w PL kilka dni, muszę przyznać że niskie temperatury mocno wpływają na średnie spalanie przy wyłączonym EGR


O jakich różnicach w srednim spalaniu mówimy ?
Teraz w PL są podobne temp co w uk w zimę, więc skąd większa różnica? Zakładając że już przejezdziles zimę w uk z wyłączonym EGR..Może gorszej jakości paliwo w ojczyźnie.? ( pytam informacyjnie - bez ironi :-P )

Swoją drogą nie bardzo pojmuje dlaczego zamknięcie egr wpływa na zwiększone spalanie. Przecież nie ma dymu w dolocie, więcej "czystego" powietrza trafia do cylindrów, lepsze spalanie mieszanki itp.

No chyba że walnąłeś parę popisów na szosie jak por. Borewicz bandziorem.przy okazji pobytu w PL. (Hehe tu już mi się wkradł mały żarcik) . :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 20:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
macenty EGR wyłączony programowo, DPF nie ruszony. Wyłączenie tego ustrojstwa na same plusy. Jedyny minus to spalanie gdy jest zimno. Dlaczego? Nie mam pojęcia.

GregoloTeraz jechaliśmy na 2 auta, więc prędkość maksymalna to jakieś 150 było. Starałem trzymać się 140, przez Niemcy była mgła 120. Średnie spalanie wyszło 6.7l. Latem jechałem sam, trzymałem 170-180 przez całe Niemcy, reszta 140-150 - średnia 6.2l. Latem +30, teraz +5°C. 2 dni w PL, temperatury poniżej 0 i średnia już ponad 7l.
Paliwo nie ma nic do tego, wszystko zależne od temperatury na zewnątrz. Dlatego zastanawia mnie co by było gdyby na zewnątrz było -20°C? Średnie spalanie 8-9l?

Owszem, tamtej zimy jeździłem po UK bez EGR, ale zwyczajnie nie liczyłem średniej z racji zbyt nieregularnych przejazdów. Teraz jest łatwiej, 2500km przez 3 dni, zawsze tankowane pod korek, a litry i km uwiecznione zdjęciami. Byle tylko nie zaczęło sypać, bo ja na letnich...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 21:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie wiem czy to kwestia że masz m3 ( lżejsze od m6m6 kombi) , ale u mnie takie wartości nieosiągalne, głownie chyba przez dpf na pokładzie, ktory wypala sie w trasie srednio po 130km ( przy predkosci 140-150km/h. Egr mi nie przeszkadza jesli chodzi o osiagi, bo mocy jest az nadto, jednak grubo zastanawiam się nad wyłaczeniem go, bo po ostatniej trasie, średnia wyszła grubo ponad 8 L/100. ( zapewne przez to częste wypalanie), EGR off podobo pomaga wydłużyc interwał między wypalaniem - tylko czy w trasie, przy 150km/h też??

Fakt że w jedną stronę do Szkocji lekkie wspinanko, no bo Szkocja jednak wyżej, a z powrotem trafiłem na szkwał z wiatrem dochodzącym do 90km/h wiejącym w ryja, co też pewnie było nie bez znaczenia, ale bez jaj, to po co nam te klekoty jak w trasie 2.5Sky-g palą tyle samo , albo mniej. :|
Nawet Skoda Superb 2.0TSI 220Km[ - to tak dla Tych co zaraz napiszą " no tak..., ale ten Niut..."] wychodzi w testach ok 8.5L w trasie przy tych prędkościach


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 21:39 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Ja problemu ze spalaniem nie mam. Na trasie do Polski przy spokojnej jeździe zgodnie z przepisami miałem najniżej 6.1/100. Jak dostałem głupawki to 9 przy ciśnieniu solidnym + gaz/hamulec przez zawalidrogi. Dziś po 260km mam średnie z komputera 5.4, ale na M1 pod MK jest straszny syf i nie da się jechać szybciej, więc dziś jazda była w kapeluszu. Do Edynburga w maju zrobiłem 6.2 i z powrotem 6.0.
Sam zastanawiam się, jak te benzyniaki robią podobne wyniki. Czy to ja mam zbyt ciężką nogę czy benzyny faktycznie stały się takie mega oszczędne. W poprzedniej GG 2.0 benzyna miałem spalanie i po 13/100 zimą, ciężkie buty, takie tam

Dpf wypala się co jakieś 200km jak jeżdżę w koło komina, na trasach to interwał rośnie pod 350 nawet. Co do wypalania to zauważyłem, że powyżej 150km/h wypala się dłużej.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 13:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To ja już nie wiem o co kaman u mnie <o0> u mnie w cyklu mieszanym max 190 km ( przy mega dziadkowej nodze, normalnie to 150-160km max i wypalanko) , a w trasie jeszcze mniej.

Nie odczuwam ròwnież żadnych oznak uszkodzonego turbo, ciągnie od dołu, że aż sie dziwie jak ta "mała" turbina może dmuchać.

W styczniu tego roku (11 mies temu) miałem usuwaną awarię "przedmuchanej" podkładki pod wtryskiem., P06DE i takie tam na kompie. Tylko że przed wykryciem usterki interwały wypalania były podobne,

Tylko tak., .. podkładka przepuszczała już długo wczesniej pewnie, zanim usterka została wykryta, bo kokon węglowy pod wtryskiem po zdjęciu "dekla" był ogromny. Domniemam że conajmniej z 10k-20k km wczesniej mogło już być .

I teraz zakładając że nieszczelna uszczelka montażowa wtrysku powodowała zwiekszone dymienie - może już przytkało dpf,
Tyle, że wedle pidow i teorii popielastego na temat stopnia zapelnienia PM_ACC_DSD wszystko u mnie wygląda ok.
DPF_DP też pokazuje dobre roznice cisnien, na jałowym 0.1- 0.3 kpa , nawet jak jest już niedaleko do odpalenia regeneracji to 0.6 do 1.1 na jałowym .


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 14:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
17 listopada 2018, o 21:25 Gregolo napisał(a):
Egr mi nie przeszkadza jesli chodzi o osiagi, bo mocy jest az nadto, jednak grubo zastanawiam się nad wyłaczeniem go, bo po ostatniej trasie, średnia wyszła grubo ponad 8 L/100. ( zapewne przez to częste wypalanie), EGR off podobo pomaga wydłużyc interwał między wypalaniem - tylko czy w trasie, przy 150km/h też??


EGR nie ma wpływu na osiągi, bo jeśli jest sprawny to przy mocnym obciążeniu powinien być zamknięty.

W moim przypadku jeśli jadę "mocno" w trasie (czyli powiedzmy 150km/h na autostradzie) to wypalanie mam szybciej - co 100km. W normalnej jeździe ok 100km/h co 200km. Z tym, że przy spokojnej jeździe EGR jest otwarty i dodaje spalin, przy tej mocniejszej jeździe pewnie jest zamknięty tak czy siak. Ja wiem, że u mnie są fale dunaju na hamowni i panowie z Masters powiedzieli mi, że druga turbina ma znaczny spadek doładowania - w momencie przełączania się turbin jest taka dziura:

201809.HAMOWNIA.E (Large).jpg

Może klapa się nie domyka? To może powodować zmniejszenie ilości powietrza, przez co samochód dymi i DPF się szybciej zapełnia... + u mnie na pewno jest już zapełniony tak, że sam nie może się wypalić do 0 (PM_ACC_DSD). Ogólnie interwały mocno zależą od parametru LOAD - realnego obciążenia silnika, jeśli jest duże to nie ważne że mamy dużą temperaturę spalin, spalamy więcej paliwa i tworzymy więcej PM...

Zaślepienie EGR daje więcej tlenu, więc może dlatego interwały się zwiększyły (u mnie z odślepionym EGR wypalanie co 60km, z zaślepionym w zakresie powiedzmy 100km (przy szybkiej jeździe) do 240km (przy spokojnej)). To tylko moje przypuszczenia, z turbiną to poxtazo z kolei mnie nakierował (po tym pojechałem na hamownię i wykres potwierdził że jest lipa z doładowaniem). Co ciekawe, pierwsza turbina działa prawdopodobnie dobrze, problem jest z tą drugą. Piszę pierwsza / druga, bo one są rozmiarem takie same... Pierwsza to ta działająca od dołu.

Gregolo napisał(a) napisał(a):
Nie odczuwam ròwnież żadnych oznak uszkodzonego turbo, ciągnie od dołu, że aż sie dziwie jak ta "mała" turbina może dmuchać.


A jak ciągnie od 2500 RPM na np 4 biegu? Bo u mnie czuć lipę ;) Czuć ją było od początku jak kupiłem samochód (przy przebiegu 155k km).


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 14:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Sprawdz jakie masz cisnienie doladowania na duzej turbosprezarce (bo one nie sa takie same ) to powie wszystko. Ja stawiam ze niedomyka ci wastegate i stad ubytek przy pracy rownoleglej 2 naraz i taka dziura. U mnie tak bylo

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 16:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak sprawdzałem 2 dni temu, to po przejechaniu 2200km filtr wypalał się 7x. Interwał wychodzi co 314 km, wynik nieosiągalny bez wyłączenia EGR. Jak pisałem wcześniej, 90% tego przebiegu to prędkości 120-140 km/h. Auto czy na 4 czy na 6 biegu ciągnie równo do 3.5-4k RPM, więcej nie kręcę na wysokich biegach. Na krótszych przełożeniach się zdarza, bo za wolno ręką macham :)

@poxtazo, wracając do grzybka w zimnej części turbiny. Za co on odpowiada? Przyłącza turbiny? Bo gdzie by nie szukać, to wszędzie w opisie działania turbin ze stałą geometrią jest tylko o zawodach w części gorącej. A Mazda ma tu i tu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 16:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie ma zaworu upustowego tj.grzybka po stronie kompresora. Chodzi ci o sterowanie przeplywem powietrza doladowanego, ta klapka czy grzybek jak kto woli, steruje doladowaniem z turbosprezarki A potem rownolegle AiB a potem tylko B.Uklad dolotowy obu sprezarek jest wspolny.Po stronie wydechowej mamy ten cudowny grzybek ktory sie urywa, czyli poprostu wastegate.
Obrazki ponizej powinny ci zobrazowac jak to dziala ;) co do egr to widac tu ze rowniez jest to jeden system, wiec ja smien twierdzic ze jego zaslepienie ma istotny wplyw na prace silnika bez remapu ecu. Taka budowa silnika panowie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
ObrazekObrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 17:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Urywa się ten w lewym dolnym rogu? Na drugim obrazku znikł :)
To jest zrzut ekranu z jakiegoś filmiku? Masz linka?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 17:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Urywa sie ten u gory, ktory steruje przeplywem splin, ten po lewen na dole steruje przeplywem powietrza doladowujacego.
Trzymaj link

https://www.youtube.com/watch?v=ojhRVMnFRXU

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 17:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
11 października 2018, o 03:52 popielasty napisał(a):

Czy przypadkiem ten filmik nie pokazuje dokładnie problemu w naszych turbinkach? :) chyba nikt nie wrzucał:





A po tych 2 filmach stawiał bym na ten, co ja wskazałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 17:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No to chyba nie dokonca wiesz jak to dziala ?;) to jest strona zimna. Tedy steruje z ktorej turbosprezaeki ma byc zasilany silnik.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 17:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Na stronie 77 tego wątku @popielasty wrzucił te filmiki, potwierdziłeś, że to właśnie jest problem w naszych turbinach. No to wskazałem właśnie ten zawór na 2 obrazkach.
A teraz jest coś innego? Bo się już pogubiłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 17:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Na 77 stronie tego watku nie mialem tego zespolu turbin jeszcze w rekach. A 2 miesiace temu wymienilem turbosprezarke, stara lezy w kartonie. Wiec ci mowie jak.to.wyglada. kolejna sprawa filmik ten odmpopielastego pokazuje ze gosc sprawdza czy elektrozawory sterujace gruszka tj. ciegnem od tej klapki zaworu czy grzybka.(nazwij jak wolisz ) sa sprawne i czy dzwigienka nie jest zapieczona. Tutaj widac odrazu ze to jezt dolot a nie wydech i niedomyka jejnpoprostu za tem jest peoblem ze sterowanie i cisnienie ucieka stad "low boost" obojetnie ktory grzybek zawiedzie, bedziesz mial w takim ukladzie lowboost. Tu cisnienienuciekalo pomiedzy obiema turbinami. Czujnik nie osiagal.zadanego cisnienia stad "lowboost" gdy urwie Ci siw grzybek po stronie wydechowej. Wtedy wogole nie masz lodowania na malej sprezarce bo spaliny ida na obie i rowniez nie sa w stanie uzyskac zadanego cisnienia ani na turbinie A ani B stad rowniez blad lowboost. Teraz jest jasne ?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lis 2018, 17:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Na tych filmach grzybek jest wyraźnie urwany. Gdzieś wcześniej w wątku ktoś pisał, że u niego nit od grzybka był w intercoolerze, więc również musiał to być ten z filmu. A jeśli u ciebie odpadł ze strony gorącej, to znaczy, że oba grzybki mogą się urwać. A to w zasadzie podwaja możliwość awarii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.