Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 23:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 12:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Widzial ktos z Was cos takiego, nowy recall? Trafilem na to dzis przegladajac niemieckie forum:

(tlumaczone z niemieckiego translatorem) Mazda 3, 6, CX-5 - Possible short circuit and injector problems

1) The injector attachment torque is too low, resulting in internal engine leaks and leakage of combustion gases in the oil-stressed portion of the engine. This can cause deposits in the engine oil, which are deposited on the Ölansaugsieb. This can lead to insufficient engine lubrication and thus damage. As a remedy, the tightening torque is corrected and the oil pressure of the engine checked. On engines with insufficient oil pressure, clean the oil suction screen and rinse the motor.
2) Voltage spikes or short circuits in the injector control loop can cause failure of a fuse and possibly the engine control unit. This can cause individual cylinders to fail or cause the engine to die. Remedy here creates a software update. The actions start soon and are free.
Duration: not specified

https://www.oeamtc.at/rueckrufaktionen/mazda-3-6-cx-5-moegliche-kurzschlussgefahr-und-probleme-mit-der-einspritzduese-18348133

https://www.adac.de/infotestrat/reparatur-pflege-und-wartung/rueckrufe/suchergebnis.aspx?Kategorie=Pkw&Hersteller=Mazda&Modelle=CX-5%20(GH)%20(04/12%20-%2002/15)

https://www.adac.de/infotestrat/reparatur-pflege-und-wartung/rueckrufe/suchergebnis.aspx?Kategorie=Pkw&Hersteller=Mazda&Modelle=CX-5%20(GH)%20(04/12%20-%2002/15)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 14:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Oni nie potrafią uczyć się na własnych błędach. Przepuszczanie gazów to problem GG, GH a teraz i GJ. Nie ważne, że przyczyna inna - skutek ten sam.
Najśmieszniejsze jest to, że zajęło im jedyne 6 lat by odkryć w/w problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 14:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Czy jest juz oficjalna akcja na to?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 15:03 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie, podczas ostatniej wymiany podkladek pod injectorami, pol roku temu dokrecilem te obejmy mocniej bo wydawaly mi sie za slabo dokrecone. Tym bardziej,
ze konsultowalem to z jednym z kolega z forum, ktoremu po dokreceniu wg.instrukcji wysadzilo jeden injector uszkadzajac te metalowe przewody paliwowe
i pare innych rzeczy wokol.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 15:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Coraz gorzej się dzieje panowie ;(. Ale to umacnia moją decyzje, żeby zostać przy gh jak najdłużej :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 15:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
.... i oby to była benzyna... :(


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 24 lut 2018, 09:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jest napisane że dotyczy diesla. Ale widzę tam datę 02/2017 - czyżby to była akcja sprzed roku?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2018, 20:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Lucasbadboy napisał(a):
... Ale to umacnia moją decyzje, żeby zostać przy gh jak najdłużej :wink:




Millerek napisał(a):
.... i oby to była benzyna... :(


...bo te diesle w mazdach, jak można zauważyć, nie przekonują do pewnego zakupu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2018, 20:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty napisał(a):
Jest napisane że dotyczy diesla. Ale widzę tam datę 02/2017 - czyżby to była akcja sprzed roku?

To zakres dat, w których auta łapią się na akcje - Luty 2012 (kiedy to wyszły pierwsze SkyD) do Lutego 2017. Nie rozumiem jak mogli przez 5 lat produkcji nie wiedzieć o problemie luźnych wtrysków.
I co z autami po gwarancji? Zleją sprawę jak z wałkami? Toż to prawie jak gwóźdź do trumny - 5 lat produkcji (czyli prawie wszystkie diesle) może mieć ukryte wady mogące unieruchomić pojazd...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2018, 20:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ale czy jest to oficjalna nota serwisowa z Mazdy czy tylko jakies info z forum?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 09:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
24 lutego 2018, o 20:56 darrecki napisał(a):
popielasty napisał(a):
Jest napisane że dotyczy diesla. Ale widzę tam datę 02/2017 - czyżby to była akcja sprzed roku?

To zakres dat, w których auta łapią się na akcje - Luty 2012 (kiedy to wyszły pierwsze SkyD) do Lutego 2017.


Coś kręcisz ;) chodzi mi o datę w pierwszej kolumnie "02/2017" - wychodzi na to, że u Niemiaszków wiadomo o tym problemie od roku?

To co? Kto się udaje pierwszy do ASO z tym tematem? :) Dodam z ciekawostek, że u mnie na 2 wtryskach jest zerwana ta blaszka na nakrętkach - tak jakby ktoś coś już robił przy wtryskach.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 11:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mi chodziło o 1szy link, który mówi (po translatorze) "The recall concerns the models 3, 6 and CX-5 with 2.2l Skyactiv diesel engine from the manufacturer Mazda. In Austria, 14,075 Mazda vehicles from the construction period from February 2012 to February 2017 are affected"

Jest jeszcze to: "The recall action will not start until the necessary logistics and spare parts provision has been prepared; the affected vehicle owners will be contacted via the Austrian Insurance Association. There are no known accidents or personal injury in this context."

Jak dla mnie to trochę dziwny recall, bo tak trochę średnio ma się do bezpieczeństwa - toż to wałek miał na nie większy wpływ (hamulce), a został zlany ciepłym moczem przez Mazdę.

Póki co w UK nic na ten temat nie wiedzą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lut 2018, 15:29 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Napisalem email z zapytaniem o ten recall do mojego regionalnego oddzialu Mazdy, zobaczymy co powiedza.

Na stronie ADAC jest napisane, ze data recall to 02/2017, zas zakres np. sedana - (GJ) Saloon (02/13 - 02/15)
zas w przypadku CX5 nie ma podanych dat.

Ciekawe, ze Niemcy na swoich forach opisuja wiecej akcji, ktore uznaje im Mazda w ramach gwarancji. Lacznie z tymi nieszczesnymi walkami.
Generalnie tam jak im padnie walek, turbo i reszta i to grubo po gwaracji 3 lat lub 100k km to i tak im uznaja te reklamacje.
Czasem za darmo albo po niewielkich kosztach, do 500EUR. Sa tam takie przypadki uznane jeszcze z tego roku, czyli po 5 latach.

https://www.adac.de/infotestrat/reparatur-pflege-und-wartung/rueckrufe/suchergebnis.aspx?Kategorie=Pkw&Hersteller=Mazda&Modelle=CX-5%20(GH)%20(04/12%20-%2002/15)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lut 2018, 17:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wychodzi na to, że z jakiekolwiek akcje serwisowe uważane na świecie, nie są prowadzone jednocześnie w Polsce.
Zdążyliśmy się do tego przyzwyczaić, ale to już taka gruba sprawa się z tym wszystkim robi, że polskie serwisy powinny płacić odszkodowania dla właścicieli tych aut o których jest mowa.
Szkoda, że inni użytkownicy za granicą są traktowani normalnie i należycie....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 lut 2018, 09:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Millerek, mysle, ze nie tylko w Polsce. Ja podlegam pod oddzial UK i jest takie samo olewactwo.
Jedynie przegladajac niemieckie forum to stwierdzilem, ze tam sa troche lepiej traktowani.
Wczoraj dostalem odpowiedz odnosnie tego recalla powyzej. Stwierdzili, ze dla mojego auta nie ma zadnej akcji.
No ale tak tez bylo odnosnie walka itp. Tak samo nigdy nic nie wspomnieli o wymianie modulu Bluetooth.
Jedynie z tym hamulcem recznym byla oficjalna akcja. W serwisie na moja sugestie o wymianie podkladek
pod wtryskami, stwierdzili, ze sie nie wymienia. Jak powiedzialem, ze wg manuala dla uzytkownika
wymienia sie co 80-100k ( cos kolo tego, pisze z pamieci) to byli bardzo zdziwieni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 09:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.01.2014
Posty: 36
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam. Mam co jakiś czas błąd P243c:00-2f, dpf odpala co 50-60 km. Czy to jednoznacznie wskazuje na czujnik różnicy ciśnień czy to może jednak coś innego. Dzięki za pomoc


Ostatnio edytowano Cz, 8 mar 2018, 09:30 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 20:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
aroz78 - jaki przebieg ma auto?

Daj logi z Forscana, najlepiej cały przelot od jednego wypalania do drugiego, PIDY:
PM_ACC (jednostki g/L, 4 miejsca po przecinku)
PM_ACC_DSD (jednostki g/L, 4 miejsca po przecinku)
PM_GEN (jednostki g/L, 4 miejsca po przecinku)
REG_IDS
TOTAL_DIST
DPF_REG_CNT
REG_REQ_A
DP_DPF (jednostki bar, 4 miejsca po przecinku).

Ja ostatnio sporo przerobiłem w tym temacie ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 21:36 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
popielasty no właśnie i do czegoś doszedłeś? bo przycichłeś trochę odnośnie swojego dpf :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 22:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przypomnę, że pierwotnie miałem regeneracje co 50-60km. Poniżej moje obserwacje i wnioski.

1. Zaślepienie EGR pomaga zwiększyć dystans pomiędzy regeneracjami, ale w moim przypadku tylko przy spokojnej jeździe ~100km/h, bez 'buta w podłodze' (regeneracje co 120-160km) - jeśli mocno ciskam gaz to odległość między regeneracjami spadała (wypalanie nawet co 30km przy stałej, szybkiej jeździe ~150km/h, mocne butowanie - przy odślepionym EGR nie ma to takiego impaktu).

2. Wnioski:

201710.WYKRES_DPF_PRZED_WYPALANIEM.PNG

Wartość PM_ACC co jakiś czas synchronizuje się do PM_ACC_DSD. Spójrzcie na wykres regeneracji z października 2017 (EGR odślepiony - fabrycznie). Interesuje nas najbardziej kolor żółty i szary. Przy przebiegu 164167 kończy się regeneracja, jednak PM_ACC_DSD nie spada do wartości 0 - pozostaje na poziomie 2.8. PM_ACC spada do 0, następnie w miarę liniowo rośnie. Przy przebiegu 164191 jest nagły skok PM_ACC (co jest też pokazane na filmie --> https://www.youtube.com/watch?v=paJ0fl1XKJg). To znacząco przyspiesza kolejne regeneracje, z moich obserwacji wynika że regeneracja zaczyna się kiedy PM_ACC osiągnie > 5.7 - synchronizując się z wartości ~0.8 na ~3.8 znacząco skraca odległość między regeneracjami. To na 99% przekonało mnie, że PM_ACC_DSD to wartość zapełnienia filtra, gdzie po regeneracji dynamicznej (ale i statycznej w serwisie) nigdy nie spada ona poniżej 2.8-3.5 w moim przypadku. Przy przebiegu 164k km jest możliwe, że filtr po prostu osiągnął pewien poziom zapełnienia i nie może się opróżnić bardziej.

3. Naprawa?

"Zaryzykowałem" i oddałem samochód do chemicznej regeneracji DPF (bez wyciągania filtra). Chemia aplikowana jest przez przewód od DPS (DIFFERENTIAL PRESSURE SENSOR) i przeprowadzana jest regeneracja statyczna. Efekty poniżej.

Teraz spójrzcie na wykres regeneracji z marca 2018 (EGR odślepiony - fabrycznie):
201803.WYKRES_DPF_PO_WYPALANIU.PNG

Widać, że po regeneracji dynamicznej (tej normalnej, widocznej na wykresie) wartość PM_ACC_DSD spadła do 0.5. Czyli dzięki chemicznemu czyszczeniu DPF udało się wypalić te złogi które zalegały i nie dały się już usunąć samoczynnie. Aktualnie przy odślepionym EGR (fabrycznie) mam regeneracje mniej więcej co 130-170 km. Niezależnie od stylu jazdy.

Prawdopodobnie PM_ACC_DSD wyliczane jest na podstawie wartości DP_DPF. W moim przypadku tuż po zwykłej regeneracji wartość ta wynosiła 0.014-0.016 bar. Po chemicznym czyszczeniu spadła do 0.003-0.004 bar.

To tyle na dzisiaj:) nie przeprowadzałem jeszcze testów po regeneracji chemicznej + zaślepiony EGR - zrobię to w przyszłym tygodniu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 22:16 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
fajnie..

u mnie wypalanie w mieście co 170-190, w trasie hmm 130-150, ale ja szybko jeżdżę ;)

gdzie to robiłeś? może i ja bym się skusił za wczasu..


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 05:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak dasz radę to zbierz logi z jakiejś trasy, najlepiej od momentu regeneracji do kolejnej, włącz PIDy o których pisałem :) zobaczymy jakie masz parametry. Robiłem to: http://bodych.pl/regeneracja-filtrow-cz ... p-dpf.html

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 06:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.01.2014
Posty: 36
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Jestem nie wycichlem. Auto ma 180000km. Podlacze na trasie za kilka dni i posprawdzam pidy. Dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 12:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Panowie ja nie rozumiem czemu w mazdzie się tak często wypala ten filtr dpf??? Audi, BMW vw od 500km w zwyż!!! Przecież to jest 5 razy mniej masakra jakaś. To nie jest normalne ;(.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 13:08 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Euro6?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 13:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Lucasbadboy, tylko że wypalanie w Oplu np to minimum 30 km jazdy 'autostradowej'. W Maździe mam wypalony DPF po 8-12km jazdy po mieście. To jest ta różnica. W Maździe nie ma problemu z przerywaniem wypalania - przerwiesz, to Ci się potem znów zacznie wypalanie i tyle (nie to że wypalisz 50% i znów zapełniasz, ma się do 0 wypalić). Wypalanie jest szybkie i skuteczne (przynajmniej w SkyActiv). Natomiast mam znajomych, którzy pozapychali filtry w nowych autach (Opel, VW), bo nie jeździli autostradą tylko po mieście. W takim wypadku Mazda inną taktykę przyjęła i moim zdaniem lepszą (wolę wypalanie co 200-250km które trwa krótko[w nowym aucie], niż co 500-1000km gdzie wypalanie trwa długo). Ale to tylko moje poglądy i ktoś może mieć inne.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 13:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
u mnie na blacie 75000 i wypalanie co 240-270km. Calosc trwa 10-14km

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 20:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Popielasty tak zgadza się, tylko mnie to irytuje strasznie ;), np wracam z bramki 5 rano zmęczony 2min od domu patrzę na spalanie ...... filtr się wypala idzie się wku....:D, pare razy mi się tak zdażyło. Dzisiaj jadę na kurs spóźniony i co filtr w połowie drogi się zaczął wypalać, wiec musiałem przedłużyć Trase, a o tej godz czyli 18 na drogach jest masakra, bo wszyscy z roboty wracają. Więc spóźnienie o 20min większe przez filtr :)nie chce przerywać wypalania bo nie chce ropy w oleju !!!! dlatego zaczynam myśleć ze chyba lepszy ten filtr mokry z adblue.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 21:44 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Filtr mokry to nie adblue. Filtr mokry jest w PSA i nazywa sie eolys, adblue to euro 6

Mazdzie sie ualo zrobic euro6 bez dodatkow, osiagneli to na samym dpf-ie i niskim stopniu sprezania


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 mar 2018, 15:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
@Lucasbadboy przestań patrzeć na wypalanie dPF'a, użytkuj samochód normalnie. nie wyobrażam sobie, żeby z powodu DPF'a robić jakieś dodatkowe kilometry...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 mar 2018, 17:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.06.2017
Posty: 39
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
no dokladnie potem jak sie spitoli to jedzesz na serwis tam same szpece pogrzebia porobia i bedzie pan zadowolony a i rachuneczek wystawia na odpowiednia okragla sumke ty rachuneczek przytulisz ...w sumie a jak sie nie podoba albo nie stac to jezdzij pan na rowerze to tak mniej wiecej ..a najlepsze to to przyjdz pan kup pan nowe najlepiej z walizka pieniedzy przyjdz a potem bujaj sie frajerze..haha


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.