Teraz jest So, 27 kwi 2024, 21:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6011 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 21 lis 2023, 08:58 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.05.2023
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Drodzy - jak tak czytam, a świeżak jestem z dieslem Mazdy - mam 2 pytania:
- z racji tego że mam GL-a chyba po wszystkich liftach czy już powinienem ustawiać się w kolejce do Marka na podkładki (przełamałem własnie 150 kkm) czy mnie to nie dotyczy?
- czy w tym silniku jest turbina czy zestaw 2??

J.

_________________
.. dziś powiedziałeś, że każda rewolucja jest dobra tylko na początku drogi...
bo potem wszystko zamienia się w system i są potrzebne rewolucje nowe..


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 lis 2023, 14:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2646
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
jurkils
w każdym dieslu, każdej marki to część eksploatacyjna, wymieniłbym jak najszybciej. Jeśli masz wersję AdBlue to tam zdaje się jest jedna turbina. Jeśli to wersja 150/175km wtedy sa dwie.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2023, 14:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.05.2023
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Dziękuję maciekIga za info, czyli jednak warto.. - mam wersję 150 KM z AdBlue.

_________________
.. dziś powiedziałeś, że każda rewolucja jest dobra tylko na początku drogi...
bo potem wszystko zamienia się w system i są potrzebne rewolucje nowe..


Ostatnio edytowano Śr, 22 lis 2023, 19:24 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 lis 2023, 14:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2646
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
jurkils
Dzięki za info, myślałem, że z AdBlue jest tylko wersja 184km z jedną turbiną. W przypadku 150km z AB nie mam pojęcia.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 lis 2023, 23:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
AdBlue dodali żeby normę 6d-Temp spełnić, ale obie (150km i 184km) wersje mają dwie turbiny, z tym jedna jest ze zmienną geometrią. Dodatkowo... 2.2 SkyD z AdBlue nie ma podwójnego wydechu :D tylko z jednej strony! I posiada paskudną zaślepkę w zderzaku :(

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 13:01 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.05.2023
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
kolego popielasty, pozwolę sobie się nie zgodzić - mam piękne 2 rurki z tyłu i Skyactive-D 150KM ;)

_________________
.. dziś powiedziałeś, że każda rewolucja jest dobra tylko na początku drogi...
bo potem wszystko zamienia się w system i są potrzebne rewolucje nowe..


Ostatnio edytowano Śr, 22 lis 2023, 19:24 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 13:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ok - to coś pomieszałem i musiała być jeszcze jakaś zmiana (przynajmniej od 2021 roku :D), której nie zarejestrowałem. Auta z 2021 nie mają podwójnego wydechu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 13:24 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.05.2023
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Podejrzewam, że tak było - bo obawiam się że od 2021 roku diesli sprzedawano jak na lekarstwo. Ale swoją droga faktycznie pupa magdaleny z jedną rurka może wyglądać... mniej zacnie ;)

_________________
.. dziś powiedziałeś, że każda rewolucja jest dobra tylko na początku drogi...
bo potem wszystko zamienia się w system i są potrzebne rewolucje nowe..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 13:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Szczęśliwcy mają widoczne wydechy... u mnie nie widać nic (3 Sedan)
popielasty gdzieś się chłopie podziewał jak Cie tu nie było?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lis 2023, 18:48 
Nowicjusz
Offline
Od: 18.10.2021
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Cześć Panowie,
Przy okazji ładowania akumulatora zauważyłem w tym miejscu zapocenie olejem od obejmy cieknie po rurze w dół.. jakies 15kkm była robiona turbina, podkladki, wałek rozrzadu, czyszczony dpf, dolot, a w tamtym tygodniu zmieniany olej w skrzyni AT.
Macie jakieś pomysły skąd ten wyciek?

Pozdrawiamorca-image--2142234758.jpgreceived_879031336858607.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 30 lis 2023, 21:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Oring na łączeniu gumy z plastikiem pewnie puścił, albo plastik na łączeniu pękł. Zdarza się to.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 gru 2023, 13:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 18.10.2021
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Dokładnie to co napisałeś - mechanik stwierdził oring do wymiany
Dzięki :)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Pt, 1 gru 2023, 13:51 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 gru 2023, 17:56 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.05.2023
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Panowie, zgodnie z zapowiedziami byłem dziś na wymianie podkładek u Marka Malika i chciałbym się podzielić kilkoma spostrzeżeniami.
Tak, że kolego @popielasty - big thanks za kontakt ze stopki, bo Marek przyjął w sobotę i ogarnął tak, że nie wiedziałem co się dzieje po przygodach z ASO, ale po kolei..
Pokazane zostało po co tak naprawdę ta wymiana i u mnie była już wskazana (ślady na starych podkładkach pokazane przez MM, gdzie ponad połowa "przylgni" była już nieszczelna). Wymiana trwała ok 1,5h z miłą rozmową i wszelkimi nastawami, badaniem po rozgrzaniu, kalibrowaniem itp.
Miło, przyjemnie i profesjonalnie - polecam Marka, bo cierpliwie mi, jako świeżakowi mazdowemu wyłuszczył co i jak, tylko tyle i aż tyle.

Pysznie zatem - dzięki ojcom założycielom i współdziałaczom forum za istnienie takiej inicjatywy.
J.

_________________
.. dziś powiedziałeś, że każda rewolucja jest dobra tylko na początku drogi...
bo potem wszystko zamienia się w system i są potrzebne rewolucje nowe..


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 2 gru 2023, 20:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2646
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Super, kolejny użytkownik uświadomiony

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 00:26 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 234
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
jurkils
Jak Marek wymieniał podkładki i było widać że puszczają to od razu zdjął pokrywę i sprawdzał wałek?


Ostatnio edytowano So, 9 gru 2023, 23:38 przez basyl, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy całego tematu tylko wybraną część. (regulamin, pkt 5,6)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 13:54 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.05.2023
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Kolego skwieradee, weryfikował i ponoć z racji faktu że mam po wszystkich liftach motor to szereg poprawek (m. in. wałek) zaposiada i inne wtryski, inną turbinę..

_________________
.. dziś powiedziałeś, że każda rewolucja jest dobra tylko na początku drogi...
bo potem wszystko zamienia się w system i są potrzebne rewolucje nowe..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 gru 2023, 23:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Hej oto takie nieszczescie mnie spotkalo walnelo mocowanie wtrysku i uwalilo szpilke. Wymienialem podkladki kilka miesiecy temu i moje pytanie czy to moze miec zwiazek z tym ? Czy to tylko material ? Na pierwszy rzut oka to do wymiany docisk wtryskiwacza, sziplka i podkladka. Ciekawe jak wtryskiwacz az sie boje.

https://www.canva.com/design/DAF2hcYW0w ... de=preview

https://www.canva.com/design/DAF2hcYW0w ... rce=editor

https://www.canva.com/design/DAF2hhQfBh ... rce=editor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 gru 2023, 07:10 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Nieodpowiednio dokręcony wtrysk, jak mechanik dokręca na oko to mocowania lecą jeden za drugim. Oddając auto do mechanika pierwsze spytaj, czy zna procedurę dokrecenia wtrysku, a jak nie to uciekaj od niego jak najdalej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 gru 2023, 11:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To takie coś może wyjść po 6 miesiącach i 5 tyś km? Pytanie co zrobić z resztą wtryskiwaczy bo podkładki były wymieniane w każdym wtrysku. Czy wymienić je ponownie wszystkie z odpowiednim dokręceniem. Gdzie znajdę filmik instrukcje dokręcenia wtrysku M6 ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 gru 2023, 13:15 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Jak zostawisz to zaraz ci kolejny pójdzie. Jak odkrecasz mocowanie to zawszę musisz wymienić podkładkę - to są groszowe sprawy (bodajże 20 zł jedna). Tu masz instrukcję:
https://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Maz ... 2.2%5D.pdf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 gru 2023, 19:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
DZIEKI


Ostatnio edytowano N, 10 gru 2023, 19:53 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2023, 14:22 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzień dobry, niedawno stałem się posiadaczem mazdy 6 gj 2.2 175km w manualu. Samochód z 2013, przebieg 150k, pewny potwierdzony. Niestety zaniepokoiło mnie bardzo częste wypalanie dpfu. Zacząłem szukać i efekty moich obserwacji są następujące:
-samochód podczas wypalania dpfu wpada w wibracje i nie ma zbytnio chęci przyspieszać,
-wypalanie następuje maksymalnie co 60km a jak pogoniłem go po okolicy tak testowo to nawet wypalił się dwa razy w ciągu 20km,
-od 3 biegu ciężko osiągnąć odcinkę, ciągnie go 3.5k obrotów, potem nic, odpuszczam lekko gaz i znów w podłogę i dalej wstaje, do 3k rpm ciągnie super,
Od poprzedniego właściciela wiem, że robił na pewno podkładki pod wtryskiwaczami.
W załączniku przesyłam parametry z szybkiej jazdy, mocno agresywnej celem potwierdzenia tego co ww.
Olej wiem że jest do zmiany, jutro wymiana.
Od czego zacząć? Wydaje mi się że to co się dzieje najbardziej wskazuje na zatkany dolot, z tego co czytałem poprzednie strony tego tematu. Z tego co zrozumiałem dpf wypala się ładnie, bo PM_ACC_DSD schodzi do 0 po wypaleniu.
Obecne spalanie przy dystrybutorze to lekko poniżej 8l/100km przy spokojnej jeździe w trasie z prędkością przelotową 130km/h.


https://www.szybkiplik.pl/AvSjzDha6J
Z góry dziękuje bardzo za wszelkie rady, dopiero kupiłem i już się muszę martwić :(


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 gru 2023, 15:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zacznij od męskiej decyzji - cała ekologia off i zapominasz na zawsze lub zgodnie zew sztuką naprawiasz wszystko na oryginałach i masz spokój na parę lat.

A z profilaktyki to demontaż i czyszczenie dolotu, następnie wymiana podkładek pod wtryskiwaczami. Przy okazji dobrze byłoby dać wtryski na stół do sprawdzenia.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2023, 16:39 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie mam problemu z wyłączeniem egru, w poprzednim samochodzie też to robiłem. Ale niejednokrotnie widziałem czytając to forum, że nie zaleca się usuwania dpfu.

-- Dodano: 19 grudnia 2023, o 16:39 --



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2023, 19:17 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Zacznij od wtrysków, spalanie 8l na 100 to jest masakra. Jeżeli nie byl czyszczony dolot to też warto go ogarnąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2023, 19:25 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
@Norfar15, problem jest prawdopodobnie w zbyt częstym wypalaniu DPFa, bo kurcze jak się wypali i zresetuje średnie spalanie to mam średnie 6.5 przy takich samych warunkach jazdy. Czy po samych korektach wtrysków jestem w stanie stwierdzić sprawność wtrysków?

Poza tym kiedyś w starszym dieslu miałem nieprzyjemność padnięcia wtrysków. Samochód pali pięknie, chodzi cichutko, bez żadnych stuków i innych cudów. Nawet lepiej brzmi niż 2.0tdi 150km z 2017 roku z 80k przebiegu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2023, 20:42 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
U mnie też chodził pięknie, a miałem padnięte. Zbyt częste wypalanie dpfu jest skutkiem, a nie przyczyną. Można usuwać ekologię, jednak jedyne co będzie po usunięciu to czarny dym za samochodem. Wyczyść dolot, sprawdź na stole wtryski oraz wałek to są najczęstsze przyczyny zbyt częstego wypalania. Ja miałem od 100-130km, po 60 przy dynamicznej jeździe. Auto paliło bez zarzutów, idealne korekty w forsacie, a okazały się wtryski padnięte. W tym momencie mam wypalanie 300km interwał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2023, 20:48 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No dobra, to trzeba będzie zajrzeć w to. Zakładam że regenerowałeś wtryski. Ile cię kosztowała ta przyjemność?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2023, 20:51 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Wtryski denso do tego modelu są nieregnerowalne jak ktoś mówi, że je regeneruję to kłamię. Ja kupiłem używane, za komplet dałem 2tys. Nowe w MazParts po 1750zl/szt. Ogólnie sporo jest tych wtrysków na rynku z małym przebiegiem, swego czasu Marek Malik miał po 400zl/szt bodajże.

Jednak zacznij od sprawezenia ich na stole.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2023, 19:19 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cześć, ponownie ja. Dziś niestety dostałem taką niespodziankę:
https://zapodaj.net/plik-0lCGMOZSUz

Przy okazji od razu odczytałem błąd i wygląda następująco:
Kod:
===PCM DTC P243C:00-2F===
Kod: P243C - Częstotliwość regeneracji filtru cząstek stałych w pojeździe Diesel (rząd cylindrów 2)

Status (-2F):
 - DTC obecny w czasie wydania polecenia
 - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC


Czy to już wskazuje na zapchany DPF?
Zastanawia mnie czemu w tym opisie znajduje się informacja rząd cylindrów 2. Czyżby coś się działo na drugim cylindrze?
Dodatkowo mam dwa logi z forscana, każdy z 100 km identyczna trasa. Zauważyłem taki rozwój. PM_ACC i PM_GEN rosną całkiem równo, ale do pewnego momentu, gdzie nagle PM_ACC zaczyna w ekspresowym tempie podganiać do PM_ACC_DSD, które jest duuuużo wyższe od tych dwóch. W krytycznym momencie zaobserwowałem PM_ACC_DSD na poziomie ponad 6.3. Kolejna rzecz, która po przeczytaniu chyba juz 140 stron tego wątku mi się rzuciła w oczy, to to że ww. PM_ACC_DSD przy REG_DIS 0.0km, czyli jak rozumiem świeżo po wypaleniu jest blisko 3, po czym wraz z początkowym wzrostem REG_DIS spada praktycznie do zera, no ale potem nagle się szybko pompuje. Jeśli dobrze wnioskuję, to DPF jest solidnie zapchany, z tego co wiem poprzedni właściciel używał samochód do poruszania się po bliskiej okolicy, raczej miastowej jazdy.
Czy ktoś mógłby potwierdzić moje podejrzenia, że trzeba wyjmować tego nieszczęsnego dpfa i do prania?
Dodatkowo zastanawiam się czy nie zajrzeć pod pokrywę do tego nieszczęsnego wałka, bo pewności nie mam żadnej czy ktoś to robił, choć samochód od nowości do przebiegu około 80k był serwisowany regularnie w ASO w DE. Czy takiej uszczelki potrzebuje https://allegro.pl/oferta/victor-reinz-71-10161-00-uszczelka-pokrywy-zaworu-14038741833?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:category&bi_c=YWRmZWQ5ZDUtZjdkYy00M2I0LTk5MjItZWQ2ODFiNzMzNGZjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=47a92e8e-019d-4c4c-8b75-c6505bcbb1c9
I do tego podkładek pod wtryski i to wszystko do wykonania takiej inspekcji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6011 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.