Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 09:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Cz, 6 kwi 2023, 13:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dalej błędy z przepływomierza? Sprawdzałeś czy jest sprawny?

Jak chcesz mieć raz na zawszę spokój -> Marek Malik z Ksawerowa.
viewtopic.php?p=354752#p354752

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 kwi 2023, 09:23 
Amator
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 81
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Mam podobny problem z kolejną "szóstką"
Kupiłem ją z kompletnym brakiem mocy. Dymienie z rury szarpanie, nierówna praca.
ICA inteligentne wspomaganie P0401:68-28 P0415:68-28
ABS. P0401:00-08
PCM. P0101:00-26. zakres jakość sygnalu w obwodzie A przepływomierza masowego lub objętościowego.
Na desce SCBS inspection required.
W pierwszej kolejności wziąłem się za czyszczenie dolotu (Mazda jest z 2013r z przebiegiem 80tys mil) o dziwo egr i kolektor były w całkiem dobrym stanie, a to co było bardziej przypominało popiół niż takie błotko jak w ostatniej. Myślę że już ktoś tam zaglądał, rura od intercoolera która wchodzi na kolektor miała pęknięty ten plastikowy pierścień i właściwie nie była wcale założona. Pomyślałem że to mogło spowodować brak mocy, poskładałem wszystko no i silnik ładnie pracował moc wróciła. Niestety po przejechaniu kilkunastu kilometrów te same błędy ta sama informacja SCBS. Pedał hamulca wydawał się twardy. Powrót do domu i pod garazem falowanie obrotów, schodziły poniżej 700. Zgaszenie i odpalenie to równa praca przez chwilę i znowu to samo.
Zrzuciłem pokrywę zaworów. Wałek w opłakanym stanie, wszystkie 4 krzywki wytarte na 2-3mm. Założyłem nowy wałek plus nowa pompa vacum, nowe uszczelki pod wtryski. ( oczywiście płukania silnika i nowy olej )
Silnik pracuje inaczej ale nic się nie zmieniło.
Te same błędy po powrocie z tej samej krótkiej trasy falowanie i ciągle SCBS na desce.
Ja mam podejrzenia że ktoś grzebał w tym sofcie, być może jest wycięty dpf ( error na DP_DPF) może też ktoś próbował wyłączyć egr i coś popieprzył.
Czy jest możliwość przywrócić normalny oryginalny soft ?? A może macie jakieś pomysły gdzie jeszcze szukać. ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 kwi 2023, 13:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.04.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
6 kwietnia 2023, o 07:19 maciekelga napisał(a):
Znk1988
wyświetla jakieś błędy podczas odczytu interfejsem?


Totalnie nic.. Czyściutko :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2023, 13:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyDream
Region: dolnośląski
Jarr napisał(a):
Ktoś miał może podobny problem?

Czerwony komunikat wskazujący na problem z cisnieniem oleju: Low oil pressure Engine damage possible check oil level.

Męczę się z tym już od jakiegoś czasu. Poziom oleju OK. Ciśnienie OK. Czujnik wymieniony. Walnięty był wałek wydechowy w rozrządzie - wytarty masakrycznie. Został wymieniony z paroma innymi gratami w tym tygodniu na nowy. Silnik płukany, wymieniony smok i filtr, uszczelki pokrywy i podkladki też. Pompa vacum nie daje objawów, turbo też bez luzów i spadków mocy.

Przejechane na 100 km i znowu ten cholerny komunikat sprawiający, że Mazda 6 GJ 2.2D już mi calkiem zbrzydł.

Czy coś może być z komputerem , że ten błąd pamięta? Jeździ się normalnie, a alarm wywala od razu po włączeniu silnika.


Ostatnio edytowano Pn, 17 kwi 2023, 09:32 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2023, 16:53 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Czy za pomocą Forscan można sprawdzić, czy pompa vacum działa prawidłowo? Jeśli tak to będę wdzięczny za poradę w tym temacie. Które PIDy sprawdzić?
Ostatnio na trasie wyskoczył mi komunikat "usterka układu pojazdu"i wykrzyknik na desce rozdzielczej. Forscan pokazał błąd P258B:00-2F. Po skasowaniu błędu i przejechaniu ok 100 km, jak dotąd błąd się nie pojawił.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2023, 17:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
14 kwietnia 2023, o 16:53 BeEs napisał(a):
Czy za pomocą Forscan można sprawdzić, czy pompa vacum działa prawidłowo? Jeśli tak to będę wdzięczny za poradę w tym temacie. Które PIDy sprawdzić?
Ostatnio na trasie wyskoczył mi komunikat "usterka układu pojazdu"i wykrzyknik na desce rozdzielczej. Forscan pokazał błąd P258B:00-2F. Po skasowaniu błędu i przejechaniu ok 100 km, jak dotąd błąd się nie pojawił.


Tak się sprawdza vacuum

-- Dodano: 14 kwietnia 2023, o 17:51 --

Witam, dwa problemy z moją mazda

1. Błąd p2262 Turbocharger/Supercharger Boost Pressure 'A' Not Detected - Mechanical wyskakuje w trakcie wypalania DPF, odcina duże turbo i auto nie przyspiesza od 2tys obrotów. Jak zgasze i odpalę to błąd jest ale auto jezdzi już normalnie. Odczyt z czujnika spalin ok, kiedyś padł i wymieniłem na używany od Darreckiego, jak był zepsuty to pid exhpress1 pokazywał wysokie ciśnienie na wyłączonym silniku, teraz jest ok chociaż i wtedy i teraz objaw był ten sam ze turbo wyłączało ale błąd był inny. Nie udało mi się jeszcze złapać na gorącą momentu kiedy błąd się pojawia.

2. Problem dość błahy ale wkurzający. Przy jeździe 65mph i +/- 2mph słyszę buczenie, tylko w tym przedziale prędkości. Zarówno jak przyspieszam jak i auto zwalnia jak zdejmę nogę z gazu. Wymieniałem opony z przodu parę miesięcy temu, wcześniej tego nie było słychać ale też nie mam pewności czy pojawiło się dokładnie po wymianie opon. Moga to być opony?

Dziękuję i pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 kwi 2023, 09:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
skwieradee co do buczenia, to u mnie czasami rezonuje puszka filtra.
Jeżdżąc wokół komina gdy auto zamula, dolot nie ma szansy na "przedmuchanie" to tego buczenia brak, jak jechałem gdzieś dalej (dobre kilkaset km) zaczął się pojawiać dziwny dźwięk. Po eksperymentach wyszło, że puszka. Teraz to zwyczajnie ignoruję.

Sprawdź jaki zakres obrotów masz przy tych 65mph i spróbuj na innych biegach w tym samym zakresie. U mnie było to powtarzalne, zdaje się od 3ki w górę.

Co do błędu turbiny, u mnie podczas wypalania DPF auto łapało muła do 2500rpm (bez błędu), zmieniłem moduł z klapką małej turbiny i auto się naprawiło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 18:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzięki. Sprawdzałem na różnych biegach/różnych obrotach i to samo, zapomniałem napisać o tym w poście.

W trakcie wypalania auto jeździ normalnie, dopiero przy końcu wyskakuje błąd i od 2tys obrotów w ogóle nie jedzie. Jak wtedy podłącze forscan to pidy pm_ mają już małe wartości czyli wypalanie już prawie się kończy. Zapomniałem też napisać że sprawdzałem klapke tydzień temu i na tyle na ile ja otwierałem i zamykałem aktuatorem ręcznie to chodziła normalnie i nie zacinała się. Sprawdzałem też luzy i moim zdaniem ok

-- Dodano: 16 kwietnia 2023, o 18:41 --

Ciśnienie MAP jest też niższe niż MAP DSD, około 20% minimum ale nigdzie nie mogę znaleźć tego czujnika :mad: jedynie eBay z Japonii ale mam mieszane uczucia jeśli chodzi o zamawianie spoza kraju. Sprawdzałem go to wiadomo zalepiony szlamem ale wyczyściłem i jest to samo


Ostatnio edytowano Pn, 17 kwi 2023, 09:32 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 18:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
MAP i MAP_DSD możesz porównać jedynie przy gazie do tzw. dechy. Podczas normalnej jazdy różnice są spore i jest to normalne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 21:44 
Świeżak
Offline
Od: 20.06.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
jacol30
Trudno zgadnąć przyczynę. Ja długo się w swojej już byłej szóstce zmagałem z podobnym problemem. U mnie wywalało na początku błąd zaworu ciśnienia oleju. Niestety wymiana zaworu poprawiała sytuację tylko na krótko. W końcu zaświecił się komunikat jak w temacie i samochód wylądował w ASO na dwa tygodnie. Chłopaki sprawdzili po prostu wszystko i nic nie znaleźli, a po podpięciu kompa i rozgrzaniu silnika, olej uzyskiwał ciśnienie max. 2 bary (powinien dochodzić do 4 bar) . Skończyło się na wymianie silnika. Podobno ten silnik ma jakiś defekt, ale w mazdzie nie do końca wiedzą jaki mimo iż znają temat. Miejmy nadzieje, że u Ciebie to coś innego i da się naprawić.


Ostatnio edytowano Pn, 17 kwi 2023, 09:32 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 kwi 2023, 09:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzięki za info. To juz nie wiem od czego zacząc...


Ostatnio edytowano Pn, 17 kwi 2023, 09:32 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 kwi 2023, 19:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ale te odgłosy są tylko przy 62mph niezależnie od biegu i obrotów silnika? Bo szczerze, to nie załapałem.
Jak tylko przy 62 to albo opony albo półosie, jak zależne od obrotów to silnik / skrzynia albo jakieś wibracje z tym związane


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 kwi 2023, 21:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak, tylko przy 65 +/-2mph bez względu na obroty.

Bardziej mnie martwi p2262 w trakcie wypalania i tu nie wiem gdzie szukać przyczyny. Czekam na wypalanie żeby złapać na forscanie kiedy wyskoczy błąd. Mam ustawione pidy map, ciśnienie spalin, boost, wszytskie pm_ i to chyba tyle żeby ocenić który z pomiarów szwankuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2023, 08:35 
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2020
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
skwieradee dzięki za manual. Zrobiłem zgodnie z instrukcją i pojawił się kod błędu P258B:00, a kontrolka mruga bez interwałów. I tutaj dwa pytania do Was:
1)Czy dobrze rozumiem, że zgodnie z manualem pompa vacum jest do wymiany? Zastanawia mnie to trochę bo poza wyskakującym błędem co jakiś czas nie widzę innych objawów, poza faktem, że gdy wciskałem 10x pod rząd podczas procedury to pedał hamulca te ostatnie 2-3 razy był już twardy.
2) czytałem że były jakieś kampanie serwisowe na pompy vacum. Znalazłem nawet numer AJ024A. Czy ktoś z tu obecnych miał wymienianą pompę vacum w ramach kampanii w Maździe GJ rocznik 2015?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2023, 18:45 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Trochę więcej info w związku z p2262 pojawiającym się w trakcie wypalania. Dzisiaj udało mi się złapać odczyt zanim pojawił się błąd i w trakcie. Nic nadzwyczajnego nie zauważyłem przed błędem, w momencie gdy wrzuciłem 4ke na dość niskich obrotach pojawił się status FAULT na BOOST_A_STATUS PID i auto nie przyspieszało ale engine check się nie pojawił. FAULT zniknął po chwili, auto jechało normalnie, zrobiłem ponownie zmianę biegu na wyższy na niskich obrotach i wtedy już pojawił się engine check. BOOST A STATUS FAULT, wypalanie przerwane czyli REG_REQ_A na stałe OFF, auto nie przyspiesza, EXHPRESS1 nie rośnie powyżej 120kpa nawet jak przycisnąłem na 1wszym biegu do 3k obrotów, i tu jedyny objaw inny niż przed błędem że PiD COMP_BPV turbocharger compressor bypass valve jest na stałe ON a zawsze w trakcie jazdy nawet w trakcie wypalania zostaje OFF, tylko jak pojawił się ENGINE CHECK już na stałe oraz kiedy na chwilę BOOST_A_STATUS pokazywał FAULT gdy za pierwszym razem wrzuciłem 4ke na niskich obrotach też był ON.

Poz zgaszeniu i odpaleniu silnika engine check I p2262 wciąż wciąż aktywne ale auto jeździ normalnie i wszytskoe PIDY wracają do normalnych odczytów.

Ma ktoś może pomysł od czego zacząć? Mam zapis z odczytu, używam forscan na telefonie, aktywnych PIDow ze 20 na wszelki wypadek jakby któryś coś pokazał nadzwyczajnego. Może ktoś by zerknął na zapis, myślę że plik można przesłać i wrzucić w telefon żeby forscan odczytał

Dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 kwi 2023, 12:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
21 kwietnia 2023, o 17:45 skwieradee napisał(a):
w momencie gdy wrzuciłem 4ke na dość niskich obrotach pojawił się status FAULT na BOOST_A_STATUS PID i auto nie przyspieszało


To jest objaw o jakim ja wspominałem, problemem była zbyt luźna klapka małej turbiny. Również działo się to tylko podczas wypalania, jednak żaden błąd mi się nie pojawiał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 kwi 2023, 17:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ok czyli rozumiem ze najlepszym wyborem będzie kabel Vgate vLinker FS USB FORScan Ford FEPS MS CAN MIC3322 z rekomendowanej strony przez forscana. Muszę kupić jakiś laptop na Windows 10 i wykupić licencje 65 zł za rok. Wyjdzie mi to samo jak za 2023 Launch CRP129E PRO+ Auto Diagnostic Tool EOBD2 Scanner ABS SRS SAS EPB TPMS koszt 209£.

-- Dodano: 22 kwietnia 2023, o 16:52 --

Znalazlem jakis stary ELM327 WIFI uzylem jakis Car Scanner i wyskoczyly mi bledy:


Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.98.6/1.98.6/iOS
DTC report
Connection profile: Mazda SKYACTIVDate: 22.04.2023 16:45:13
VIN: JMZGL692801515699
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 20
----------------------------
P0471 [0x0471]
Exhaust gas pressure sensor - range/performance problem
Status: Potwierdzona
----------------------------
P2262 [0x2262]
Turbocharger (TC) boost pressure not detected
Status: Potwierdzona
----------------------------
P0471(00) [0x047100]
Exhaust gas pressure sensor - range/performance problem
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
P2262(00) [0x226200]
Turbocharger (TC) boost pressure not detected
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
P007B(00) [0x007B00]
Turbocharger (TC) intercooler temperature sensor, bank 1 - circuit range/performance
Status: Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0111(00) [0x011100]
Intake air temperature (IAT) sensor - range/performance problem
Status: Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0181(00) [0x018100]
Fuel temperature sensor A - range/performance problem
Status: Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0106(00) [0x010600]
Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P2227(00) [0x222700]
Barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0101(00) [0x010100]
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - range/performance problem
Status: Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0133(00) [0x013300]
Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - slow response
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P2456(00) [0x245600]
Diesel particulate filter (DPF) pressure sensor A - circuit malfunction
Status: Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P244A(7E) [0x244A7E]
Diesel particulate filter (DPF) - differential pressure too low
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
B3010(05) [0xB01005]
----------------------------
P0706(00) [0x070600]
Transmission range (TR) sensor - range/performance problem
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0711(00) [0x071100]
Transmission fluid temperature (TFT) sensor - range/performance problem
Status: Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0667(00) [0x066700]
ECM/PCM/TCM internal temperature sensor - range/performance problem
Status: Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0720(00) [0x072000]
Output shaft speed (OSS) sensor - circuit malfunction
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0722(00) [0x072200]
Output shaft speed (OSS) sensor - no signal
Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
----------------------------
P0729(00) [0x072900]
Gear 6 - incorrect ratio
Status: Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
============================
Jednostka sterująca silnikaJednostka sterująca silnika
DTCs: 2
----------------------------
P0471(00) [0x047100]
Exhaust gas pressure sensor - range/performance problem
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
----------------------------
P2262(00) [0x226200]
Turbocharger (TC) boost pressure not detected
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
============================
Jednostka sterująca skrzyni biegów
Nie znaleziono DTC.
============================
Jednostka sterująca ABSJednostka sterująca ABS
DTCs: 1
----------------------------
U0401(00) [0xC40100] Archiwum (nieaktywne)
Invalid data received - engine control module (ECM)
Status: Potwierdzona
============================
Dashboard
Nie znaleziono DTC.
============================
BCM
Nie znaleziono DTC.
============================
Steering
Nie znaleziono DTC.
============================
Access systemAccess system
DTCs: 1
----------------------------
B13D3(16) [0x93D316]
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona
============================
Adaptive headlights
Nie znaleziono DTC.
============================
SRS/Airbag
Nie znaleziono DTC.
============================
Driver seat
Nie znaleziono DTC.
============================
Parking brake
Nie znaleziono DTC.
============================
Multimedia
Nie znaleziono DTC.


Payanie to jechac z tym tylko do servisu mazdy czy robic w innym warsztacie ?


Ostatnio edytowano So, 22 kwi 2023, 17:17 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem. Przeniosłem tutaj, nie rób bałaganu w temacie o interfejsach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 kwi 2023, 19:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Coś długa ta litania błędów. Ja bym sprawdził FORScanem. Ten CarScanner jest do wielu marek, a co jest do wszystkiego to jest czasem do niczego. Wiele błędów może być nieaktywnych. Sprawdzić Forscanem, skasować listę i dopiero zobaczyć co wyskoczy, wtedy wiadomo, że jest to błąd aktywny. ASO Mazdy też ma dedykowaną aplikację, warsztat może mieć jedynie coś uniwersalnego do wielu marek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 kwi 2023, 22:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
forscan dziala tylko po bluetooth a moj scaner tylko wifi . Sprawdzilem programem EOBD-Facile i tam wywala 2 bledy P2262 i P0471. Jesli chodzi o auto to nic sie nie dzieje zadnych negatywnych zmian po zapaleniu sie check engine.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 02:58 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Forscan działa wifi też, zmień w ustawieniach typ połączenia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 09:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Castlevale, tak, jak napisał skwieradee, powinno Ci się udać spokojnie połączyć. Jeśli chodzi o błędy, które podałeś, to nie byłbym taki spokojny.

https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/ ... 16800.html

https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/ ... 12400.html


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 09:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jedzie normalnie do 2500 obr/min?

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 11:50 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak jezdzi normalnie jak by jej nic nie bylo. Nie mialem jak sprawdzic wyzszych obrotow bo samo miasto 20-30mph. Teraz to nawet strach zeby sie lepiej turbo nie zalaczalo dopuki mechanik nie zagladnie (wraca z Polski w przyszlym tygodniu). Jestem mocno wkurzony na Mazde kurde dwa miechy temy skonczyla dopiero 6 lat, przebieg to 152 tys km. Zawsze serwisowana w ASO i ostatni duzy servis miesiac temu plus plukanie silnika zaplacilem 428 funtow (jakies 2200zl) a tu takie jaja.Postaram sie przeskanowac tym foscanem tylko musze zalatwic cos na androidzie bo ja mam tylko od apple i nie widze opcji wifi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 16:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
23 kwietnia 2023, o 10:50 Castlevale napisał(a):
Zawsze serwisowana w ASO i ostatni duzy servis miesiac temu plus plukanie silnika zaplacilem 428 funtow


Czyli Ci zmienili olej dolewając wcześniej płukanki. Oczekiwałeś czegoś więcej? Na "serwisach" nie ma diagnostyki ani czegokolwiek niestandardowego - to jest już płatne extra, na życzenie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 17:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
dzieki darrecki za filmik.

To mam te dwa sensory wymienic ?

1)Exhaust Pressure Sensor SHY618W002
2)DPF Exhaust Pressure Sensor 22627-AA500

https://www.ebay.co.uk/itm/256037004839 ... R_SysOz1YQ

https://www.ebay.co.uk/itm/204304004535 ... BM3ruK7fVh

A tu gosc sprzedaje instrukcje jak to zrobic.

https://www.ebay.co.uk/itm/275751969474 ... AME_MODULE

-- Dodano: 23 kwietnia 2023, o 17:09 --

A tu komentarz oststniego miesiaca z filmu
Thank you VERY MUCH
I told MAZDA my Symptoms and they said they would need to charge me
Diagnostics £80 + VAT
Sensor £120 + VAT
Minimum 2 hours Labour £160 Vat
I bought sensor on ebay for £73 and it took me under 5 minutes to put it together and install. Once again Thank you

Odechcialo mi sie dzwonic do ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 17:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tylko SHY618W002


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2023, 16:12 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A nie czasem
SHY618W00 bez 2 na koncu.

-- Dodano: 23 kwietnia 2023, o 19:30 --

Czujnik kupiony 72,48£

Dzieki za pomoc dam snacks czy pomoglo.

-- Dodano: 24 kwietnia 2023, o 16:01 --

A taka odpowiedz dostałem od GoatChat AI

Pytanie Mazda 6 kod błędy P2262 i P0471


Kod błędu P2262 na Mazdzie 6 oznacza problem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Przyczyną może być m.in. uszkodzony czujnik, przewody sygnałowe, wtyk lub problem z turbosprężarką.

Kod P0471 oznacza problem z czujnikiem ciśnienia osadzenia DPF (cząstek stałych). Objawem może być m.in. świecenie się kontrolki DPF, spadek mocy silnika, a także problemy z regeneracją filtra cząstek stałych.

W obu przypadkach zaleca się wizytę u mechanika samochodowego, który przeprowadzi testy diagnostyczne, aby zidentyfikować dokładną przyczynę problemu. Ponadto, w przypadku kodu błędu P0471, warto również przeprowadzić standardową regenerację filtra cząstek stałych.

-- Dodano: 24 kwietnia 2023, o 16:12 --

A tu odpowiedz z ChatGPT

The P0471 code is related to the Exhaust Pressure Sensor Circuit "A" Range/Performance. This code indicates an issue with the exhaust pressure sensor, which measures the exhaust pressure and sends the data to the engine control module (ECM). A malfunctioning sensor can cause incorrect readings, leading to poor engine performance, increased emissions, and even damage to the engine or exhaust system.

The P2262 code is related to the Turbocharger Boost Pressure Not Detected - Engine off. This code indicates a problem with the turbocharger boost pressure system, which controls the amount of air that flows into the engine. A malfunctioning sensor or valve can cause incorrect readings, leading to poor engine performance, increased emissions, and potential engine damage.

To diagnose and fix these codes, it is recommended to take the car to a certified mechanic who can use professional diagnostic equipment to pinpoint and address the root cause of the issues. Some common repairs for these codes may include replacing sensors, checking and cleaning connections and wiring, and replacing damaged components in the turbocharger system.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2023, 17:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Castlevale, nie bardzo rozumiem po co pytasz jakieś AI i chcesz kupować instrukcje jak wymienić czujnik, skoro podałem Ci powyżej w linkach wszystko na tacy :D

Tutaj masz instrukcje serwisowe Mazdy, patrzyłeś na to chociaż?

P2262:
https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/ ... 16800.html

P0471:
https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/ ... 12400.html

W obu przypadkach mianownikiem wspólnym jest czujnik EXHAUST GAS PRESSURE SENSOR NO.1:
https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/ ... 46000.html
https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/ ... 43600.html

Tutaj jest ten czujnik, nawet komentarz pasujący jak ulał :wink:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisni ... 3457816593

"Bezproblemowy montaż. Błędy P2262, P0471 zniknęły. Polecam serdecznie."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2023, 19:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Hej Pablos ja nie miałem zamiaru kupować instrukcji he he tak tylko wrzucam jako ciekawostkę. Porostu troszkę się udzielam he he. Jak pisałem wcześniej czekam na czujnik z ebay.
Dzięki za linki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2023, 19:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Spoko, daj znać jak wymienisz, będzie informacja dla potomnych :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tramwaj i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.