Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 8 cze 2020, 09:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie no pewnie - wycięcie DPF zawsze pomaga <hahaha>
A gdyby jednak nie pomogło, to żaden fachowiec już po takim profesjonaliście ze szlifierką kątowa w ręku na auto nie spojrzy. I będziesz się bujał w nieskończoność, bo on zrobił co mógł...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 cze 2020, 09:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Znajony mechanik stawia diagnozy z krysztalowej kuli ;) zazdroszcze takiego

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 cze 2020, 09:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nie, po prostu znajomy mechanik robi biznes. Po co naprawiać, jak można jeszcze bardziej zepsuć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 11:14 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mihu11 napisał(a):
Mihu11 napisał(a):
Witam wszystkich.

Mam chyba dosyć duży problem z Mazda 6 2014 przebieg około 160tys mil. Ja nim zrobiłem 130tys i nic takiego się nie działo poza problemem z chłodnicą spalin co mogło się przyczynić też do obecnego problemu.

Nie mam nic podłączonego aby sprawdzać parametry na bieżąco ( a może to błąd; co jest najlepsze dla początkującego) ale wydaję mi się że dpf wypala się dość często.

A teraz do głównego problemu. Ogólnie auto było w większości użytkowane w trasie. Z racji tego że ostatni miesiąc jeździłem bardzo krótkie dystanse i auto straciło moc, obroty max 3tys, wolne przyspieszenie, prędkość max 80mil/h co wydawało mi się winą dpf że nie może się wypalić. Trafiła się trasa ponad 150mil, ustąpiły objawy przymulenia i zaczął jechac normalnie. Wracając postanowiłem trochę Mazde przegonić.
No i przy prędkości 100-110 mil/h zaczęła spadać moc, zaczął zwalniać, pokazywało by redukować biegi. Na pedal gazu zero reakcji. Przy 60mil/h wyłączył się silnik na chwilę a zaraz się włączył i znów wszystko było ok. Zacząłem przyspieszać i przy 90mil/h znów to samo plus komunikat o słabym ciśnieniu oleju. Zatrzymałem się na poboczu i już nie odpalił.

Oto błędy jakie mi się pojawiły:
P0401
P0471
P055F
P0524
P111A
P2262

Na początku silnik nie chciał kręcić tylko króciutki obrót, teraz kręci ale nie odpala.

Sprawdziłem błędy i zdaję sprawę że może to skutkować przegrzaniem i zatarciem silnika, co jest pewnie najgorszym scenariuszem.

Moje pytanie czy jesteście w stanie pomoc aby jakoś zawęzić poszukiwania/sprawdzanie ponieważ oddaję dziś auto do mechanika (niby polecany) ale nie chcę przechodzić przez akcję typu "wymień to i zobaczymy, potem wymieniny to i to itp"

Bardzo będę wdzięczny za jakiejkolwiek wskazówki co sprawdzić, gdzie szukać.

Przepraszam za tak długi post.

Pozdrawiam


Cześć Wam,

Chcę się doradzić ponieważ dziś był znajomego mechanik i dał diagnozę że to na 99% dpf i on by go wyciął jak również egr ześlepił do tego wgrał program plus moc podkręcił do 200 i wszystko będzie ok.
Czy to naprawdę jest rozwiązanie?

Pozdrawiam



Zacząłem coś rozkręcać i EGR (oba) mocno zasyfione, chłodnica spalin mocno zasyfiona i w dolocie do turbo olej.
Każda sugestia na wagę zlota.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 20:23 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
U mnie tez ostatnio coś zaczęło wariować i pojawił nie błąd
P06DE:00-6C
P055F:00-EC

Auto juz w serwisie Mazdy w Rzeszowie
Wstępnie sciagna mise i sprawdza smok i pompę i jeśli będzie ok to wtryski
A co dalej to nie okaże.

Troche zaskoczyła mnie ta sytuacja bo w poprzedniej M6 po przejechanych 100kkm nigdy nie mialem żadnego problemu i przy zmianie było 250kkm i dalej wszystko ok

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 20:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dareh, a podkładki zmieniałeś? Jaki aktualnie przebieg?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 21:32 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Aktualnie 99kkm
Podkładek nie zmieniałem jeszcze, miałem taki zamiar bo dopiero wróciłem z zagranicy a auto było w Polsce lecz nie zdążyłem

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 10 cze 2020, 04:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dziwne jest to, że niektóre podkładki wytrzymują 100k km, inne 150k km a u mnie 200k km...

Nie daj sobie wmówić w ASO, że przy wymianie podkładek trzeba wymienić przewody paliwowe sztywne przy CR - nie trzeba (chociaż tak mówi instrukcja serwisowa). Te przewody to ok 1k PLN.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 13:33 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
9 czerwca 2020, o 12:14 Mihu11 napisał(a):
Mihu11 napisał(a):
Mihu11 napisał(a):
Witam wszystkich.

Mam chyba dosyć duży problem z Mazda 6 2014 przebieg około 160tys mil. Ja nim zrobiłem 130tys i nic takiego się nie działo poza problemem z chłodnicą spalin co mogło się przyczynić też do obecnego problemu.

Nie mam nic podłączonego aby sprawdzać parametry na bieżąco ( a może to błąd; co jest najlepsze dla początkującego) ale wydaję mi się że dpf wypala się dość często.

A teraz do głównego problemu. Ogólnie auto było w większości użytkowane w trasie. Z racji tego że ostatni miesiąc jeździłem bardzo krótkie dystanse i auto straciło moc, obroty max 3tys, wolne przyspieszenie, prędkość max 80mil/h co wydawało mi się winą dpf że nie może się wypalić. Trafiła się trasa ponad 150mil, ustąpiły objawy przymulenia i zaczął jechac normalnie. Wracając postanowiłem trochę Mazde przegonić.
No i przy prędkości 100-110 mil/h zaczęła spadać moc, zaczął zwalniać, pokazywało by redukować biegi. Na pedal gazu zero reakcji. Przy 60mil/h wyłączył się silnik na chwilę a zaraz się włączył i znów wszystko było ok. Zacząłem przyspieszać i przy 90mil/h znów to samo plus komunikat o słabym ciśnieniu oleju. Zatrzymałem się na poboczu i już nie odpalił.

Oto błędy jakie mi się pojawiły:
P0401
P0471
P055F
P0524
P111A
P2262

Na początku silnik nie chciał kręcić tylko króciutki obrót, teraz kręci ale nie odpala.

Sprawdziłem błędy i zdaję sprawę że może to skutkować przegrzaniem i zatarciem silnika, co jest pewnie najgorszym scenariuszem.

Moje pytanie czy jesteście w stanie pomoc aby jakoś zawęzić poszukiwania/sprawdzanie ponieważ oddaję dziś auto do mechanika (niby polecany) ale nie chcę przechodzić przez akcję typu "wymień to i zobaczymy, potem wymieniny to i to itp"

Bardzo będę wdzięczny za jakiejkolwiek wskazówki co sprawdzić, gdzie szukać.

Przepraszam za tak długi post.

Pozdrawiam


Cześć Wam,

A więc tak:
- egr, chlodnica spalin, dolot, dpf (chyba, bo sam robiłem ale nie wyglądał źle) wyczyszczone. Egr i reszta od niego było bardzo zawalone.
- miska ściągnięta i smok wyglądał ok.

Błędy zniknęły pozostały:
P2262
P0452 (chyba albo P0472)

Dalej nie odpala.
Dziś ściągnąłem górę i wtryski, wtryski myślę że były ok ale wałek wytarty (od prawej dwa).

Nie wiem co dalej, silnik do wymiany?
Pomocy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 14:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Uparty ty czlowi3k jeztes i nie sluchas. Nie masz doladowania dlatego ze masz jebniety czujnik cisnienia barometrycznego. Wszystko masz napisane.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 18:14 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
poxtazo napisał(a):
Uparty ty czlowi3k jeztes i nie sluchas. Nie masz doladowania dlatego ze masz jebniety czujnik cisnienia barometrycznego. Wszystko masz napisane.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Cześć.

Przepraszam mogłem przeoczyć lub niezrozumiec.
Exhaust Gas Pressure Sensor No.1 czy to jest ten czujnik? I on powoduje że nie chce odpalić. Jutro go wymienię.
A wytarty wałek?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 18:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
No chyba go tak nie zostawisz co?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 18:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jak sama nazwa mowi to jest czujnik cisnienia spalin. Ty masz problem z czujnikiem cisnienia barometrycznego.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 18:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Pokaz zdjecia tego walka

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 19:05 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Spróbuję jeszcze raz wysłać bo coś nie chce mi wysyłać.
Jak obrocilem wałkiem to są wszystkie 4 wytarte.

-- Dodano: 16 czerwca 2020, o 20:05 --

A te dwa błędy co zostały

P2262 i P0472 mogą wpływać na problem z odpaleniem?

Dziękuję


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 19:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Walki szmelc. Nie masz kompresji. Wg mnie przez to wlasnie. Dlatego nie odpala. Sa tak wytarte, ze bardzo mozliwe ze pozacieraly walek na turbinie, wiec wg mnie do inspekcji, turbo, cala magistrala olejowa do czyszczenia. Uklad dolotowy od turbo , IC i wszyatkie rury do czyszczenia. Glowica do sprawdzenia szczelnosci. Weryfikacja grzybkow zaworowych. Taniej moze byc drugi silnik, ale nie wiesz co kupujesz...

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 19:35 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dziękuję za odpowiedź. Czyli raczej czujnik o którym było wczesniej (MAP) nie jest przyczyną.

-- Dodano: 16 czerwca 2020, o 20:35 --

Jeszcze jedno pytanie może i głupie ale to jest mój pierwszy diesel.
Czy to poprostu się zuzylo, smok wyglądał ok, bez żadnych grudek, wtryski też czyste, żadnych wycieków, wymieniałem olej co 7-8 tys mil.
Był zawalony egr, dolot i chłodnica spalin, auto jeździło całkiem ok.
Przebieg 160tys mil.

Czyli pozostaje albo wymiana silnika albo sprawdzenie wszystkiego z nadzieją że może nie wszystko będzie w takiej kondycji.

Dziękuję za każdą odpowiedz.

-- Dodano: 16 czerwca 2020, o 20:35 --

Jeszcze jedno pytanie może i głupie ale to jest mój pierwszy diesel.
Czy to poprostu się zuzylo, smok wyglądał ok, bez żadnych grudek, wtryski też czyste, żadnych wycieków, wymieniałem olej co 7-8 tys mil.
Był zawalony egr, dolot i chłodnica spalin, auto jeździło całkiem ok.
Przebieg 160tys mil.

Czyli pozostaje albo wymiana silnika albo sprawdzenie wszystkiego z nadzieją że może nie wszystko będzie w takiej kondycji.

Dziękuję za każdą odpowiedz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2020, 23:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Wada fabryczna. M6 z poczatku produkcji mialy ta przypadkosc. Kup nowy motorpo 2014 i zrob swap.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 cze 2020, 08:34 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja czytałem o tym ale mój jest z 08.2014 i VIN jest z poza listy.

No nic będę szukał i liczył.

Dziękuję


Ostatnio edytowano Śr, 17 cze 2020, 13:35 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 cze 2020, 09:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Tez byly takie przypadki z VIN spoza listy. Pozatym mowisz o dacie rejestracji czy produkcji?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 cze 2020, 10:08 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Rejestracji ale VIN 167302,
Wiadomo że bez sprawdzenia można wróżyć ale jest szansa że może być tylko wałek wytarty czy raczej to niemozliwe.

Pzdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 cze 2020, 10:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Co znaczy wedlug Ciebie tylko walek?
Jesli walek jest wytarty do do wymiany zazwyczaj jest walek z popychaczami, turbiny i pompa vac.
Awaria walka nie dyskfalifikuje tego silnika wszystko jest do naprawienia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 cze 2020, 11:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Co do listy VIN, to nie było przypadkiem rozróżnienia rynku UK i EU? Numery na UK były wyższe. 8/2014 cały czas łapie się na wałek, dopiero połowa września jest wolna od tego problemu.

Jeśli Mazda UK nie dorzuci się do naprawy, to jest ona raczej mało opłacalna - robocizna zabije kosztami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 cze 2020, 13:19 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzięki. Poszukam numerów na UK chyba że ktoś mógłby podesłać jeśli ma pod ręką.
A co do wałka to pytałem czy wystarczy tylko wymiana wałka ale zdaję sobie sprawę że to mało prawdopodobne.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 18 cze 2020, 06:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
17 czerwca 2020, o 12:15 darrecki napisał(a):
8/2014 cały czas łapie się na wałek


8/2013 łapie się, 2014 już raczej nie (chociażby moja CX-5 jest jakoś z przełomu 2013/2014).

W wykazie rozróżnienie UK/EC jest tylko dla CX-5, ale może takie samo istnieje dla M6, tylko nie podali w tym:

Kod:
BEGINNING VIN & DATE OF MODIFICATION
Mazda3:
EC Spec: JMZBM**** ** 112007 September 17, 2013
Mazda6:
EC Spec: JMZGJ**** ** 148781 September 17, 2013
ADR Spec: JM0GJ**** ** 122521 September 17, 2013
CX-5:
EC Spec: JMZKE**** ** 248119 September 17, 2013
UK Spec: JMZKE**** ** 163230 September 17, 2013
ADR Spec: JM0KE**** ** 224059 September 17, 2013

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 cze 2020, 18:21 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam.
Po ponad tygodniu w serwisie dostalem możliwe warianty naprawy silnika.
Przypomnę ze wyskoczyły dwa biedy tj. P055F i P06DE.
Jak przyjechała laweta by zabrać auto to biedy zniknęły i nawet z serwisu od razu dzwonili i pytali co nie dzieje z samochodem bo żadnego kontrolki nie nie świeca.
Zdawalem sobie sprawę ze tanio nie będzie ale nie wiem czy jest az tak tragicznie. Nie znam nie i dlatego tez chciałbym prosić o pomockolegow z forum którzy bardziej nie znają w temacie.

Poniżej kilka zdjęć i warianty naprawy przez serwis jak i koszty z tym związane.
Samochód ma przejechane 99 000 km


Treść wiadomości od serwisu Mazdy:

Witam serdecznie , po weryfikacji silnika ustaliliśmy następujące uszkodzenia :
- zatkany / zaklejony nagarem / smok pompy olejowej.
- wytarte panewki korbowodowe
- wytarte stopy korbowodowe / ślady przetarcia na powierzchni kontaktu z panewkami /
- do wymiany podkładki uszczelniające pod wtryskiwaczami paliwa.
- zatkane – zaklejone nagarem kanały dolotowe w głowicy i kolektorze – do czyszczenia
Mamy kilka możliwości prowadzenia naprawy :
1, wymiana panewek , smoka pompy oleju i podkładek pod wtryskiwaczami oraz czyszczenie głowicy - koszt ok. 5000 pln. / wariant nie dający gwarancji skutecznej naprawy /
2, zakres j/w plus wymiana korbowodów , kpl. panewek. Pierścieni tłokowych / demontaż silnika z pojazdu / sprawdzenie i regeneracja głowicy / wymiana uszczelki pod głowica / koszt ok. 23000 pln.
3, wymiana silnika / nowy blok z układem tłokowo korbowym -wał korbowy / wymiana uszczelki pod głowicą , czyszczenie kanałów głowicy / koszt ok. 15000 pln.

W załączniku przesyłam zdjęcia uszkodzonych elementów , wytarte panewki , stopa korbowodu, zaklejony smok pompy oleju i wtryskiwacze .
Proszę o informację odnośnie decyzji o dalszej naprawie.
Pozdrawiam.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 cze 2020, 18:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
A zdjecia jak wyglada wal dlaczego nie przyslali? Panewki i stopy , trupy widac odrazu. Pytanje jak wyglada gladz cylindorwa, ja bym szukal.celgo kompletnego motoru na twoin miejscu. Albo walczyl o naprawe na gwarancji. 100k i zatarty silnik slabo.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 cze 2020, 18:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Auto ma juz 5 lat wiec szkoda o cokolwiek walczyć
Jedyna opcja to naprawić ale nie wiem czy ma sens najtańsza opcja jaką zaproponowali czy wymienić pół silnika

Chyba więcej nie rozbierali. Z autem nie było żadnych problemów a po sciagnieciu miski olejowej nagle Pol do wymiany

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 cze 2020, 18:58 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.06.2017
Posty: 39
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Auto 99 tys km i trup?od nowości to miałeś ?czy to kupione używane a w rzeczywistości przebieg korygowany ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 cze 2020, 19:19 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jestem drugim właścicielem i nie było nic kręcone. Cały czas serwisowane w ASO

Wie może ktoś dlaczego dwie panewki są wytarte a dwie porysowane tylko?
Są już w tak tragicznym stanie ze lepiej tylko wymienić na nowe albo najlepiej cały dół silnika?

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.