Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 07:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 5 mar 2019, 13:26 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Znam przypadek uwalenego czujnika "cisnienia dpf" który dawał takie same objawy jakby padła mała turbina, a przy wyższych obrotach był spadek mocy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2019, 13:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Czujnik cisnieniowy od dpf czy cisnieniowy od wydechu to check engine odrazu. Wiem bo dzis przerAbiam wlasnie temat "p0472"
Maf i map sensor jak nie dziala to jak wyzej. Checkengine.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2019, 17:37 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.01.2019
Posty: 43
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
I rzeczywistość stała się faktem po rozebraniu dołu i zdjęciu panewek mam peły obraz zatrzymania silnika . Musiało byc ostro bo złapało 3 panewki .
Na zdjęciach widać zniszczenia . Jedna panewka nr 3 przetrwała. Widać że smarowanie było słabe spowodowane zatkanym smokiem. Po zdjęciu widać na wale wcięcia .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2019, 18:58 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kurcze wydaje mi sie że musiałeś mieć wyjątkowego pecha :/ . Większości z nas czujnik wyłapał nie wystarczające ciśnienie oleju podane na układ, i wywaliło DTC


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2019, 19:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Pestox chyba jeszcze trochę kręcił tym silnikiem po wywalaniu błędu, z tego co pamiętam, aż rozrusznik miał problem i się grzał.

A propos oleju, pojawiło mi się "Oil Change Due" równo po 12 tys. km od ostatniej wymiany. Dopiero za miesiąc mam planowany przegląd i trochę się zdziwiłem (dziś też przyszło pismo przypominające od Mazdy <o0>). Według instrukcji komunikat powinien wyskoczyć po roku lub 20 tys. km. Czyżby coś nie zatrybiło lub też została jakoś wpisana błędna wartość przy ostatniej wymianie? Pytam bo nie wiem czy to olać, czy ten magiczny samochód posiada jakiś algorytm stwierdzający, że olej do wymiany.

W innym wątku była informacja o kasowaniu, niby wciskając patyczek i zapłon. U mnie tylko pojawił się test wskaźników. Resetu dokonałem za pomocą strzałki w dół przycisku Info wciśniętej na kilka sekund po włączeniu zapłonu. Trójkąt z wykrzyknikiem zaczął migać i ostrzeżenie zniknęło.

Pytanie, czy można spokojnie jeszcze przejeździć ten miesiąc i nie przejmować się? :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 mar 2019, 21:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Witam jestem nowy na forum i chcialbym sie dowiedzieć czy ten nit na grzybku powinien sie ruszać ? Naczytalem sie o tej wrażliwej turbinie i dzisiaj rozebralem rury idące do małego turbo , pacjent to mazda 3 2.2d 2014 150kkm przebiegu z góry dziekuje ,dodam ze duże turbo ma luz na walki poprzeczny około 1mm dodam ze po wymianie oleju 80 km temu podniósł sie poziom oleju z min na polowe tzn między nim a Max miałem dolać ale sam Nwm czy wina mogą być podkładki pod wtryskami? Pozdrawiam
I jeszcze jedna rzecz gdy jadę to do 2500 obr jest ogień a po tak średnio czytałem na forum ze po 2500 maja dopiero kopa a u mnie nic turbina jest bez literek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 10:52 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Podkładki pod wtryskami wymienia sie OBOWIĄZKOWO co 150tys, w aso wczoraj sie dowiedziałem ze zalecaja co 100tys.


Ostatnio edytowano Cz, 7 mar 2019, 14:40 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 12:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
A z tym grzybkiem? Ktoś cos wie bo rozebralem i chcialbym zapobiec urwaniu , dzwoniłem do Aso to po mojej turbinie kolejne serie to A,B,C,D,E koszty tej E 9600 <oczy>


Ostatnio edytowano Cz, 7 mar 2019, 13:01 przez Venoms9, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 12:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Możesz porobić jakieś zdjęcia?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 12:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ten grzybek ma sie ruszac.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 12:53 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Cytuj:
A z tym grzybkiem? Ktoś cos wie bo rozebralem i chcialbym zapobiec urwaniu .


Raczej nie zapobiegniesz jego urwaniu :sad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 12:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Podbijam temat, czy ten diesel jakoś stwierdza kiedy należy wymienić olej? Pytam bo jest coś takiego jak plan elastyczny ale wtedy chyba bym widział degradację oleju w procentach. A tak nie mam nawet dostępu do menu "Oil Change". Także nie wiem, czy informacja o wymianie oleju o 8 tys. km wcześniej jest autentyczna, czy to tylko jakiś błąd systemu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 13:00 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Myślę, że tak. Ja mam już system MZD i tam w menu mam "żywotność" oleju.
Spada szybciej jak jeżdżę ostrzej lub czysto po mieście

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 13:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z tego co wiem to jest jakis czujnik jakosci oleju ktory zawsze resetuje po wymianie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 13:06 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Rozumiem, tylko, że u mnie takiej informacji nie ma. Podejrzewam, że komputer jakoś sobie to wylicza, raczej żadnego czujnika od tego nie ma. Stan oleju mam w normie, nic nie przybywa, więc zastanawiam się na ile taka informacja jest wiarygodna. W książce, gdzie jest mowa o planie elastycznym jest także informacja o roku i 20 tys. jako terminie nieprzekraczalnym. Także nie wiem, czy tą informację przed czasem traktować jako sugestię, czy obowiązek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 13:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja mysle ze czujnik jest.
Zawsze go resetuje forscanem po wymianie oleju.
Czujnik jakosci oleju w razie dostania sie za duzo diesla do ukladu smarowania


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 13:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
[quote="7 marca 2019, o 12:46 poxtazo"]Ten grzybek ma sie ruszac.
A skąd wiesz ze ma sie ruszać poxtazo ? , wiem ze to jest na dźwigni i ma sie układać do płaszczyzny okna ale chyba jakąś precyzję maja tym bardziej ze to jest zaprasowane i nity nie powinny sie ruszać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 13:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
To plywaajacy grzybek i ma prscowac zeby uszczelniac polaczenie. Jakny nie musial sie ruszac to mozna by go obspawac i problem by nue wystepowal, a nie mozna. Wiem bo mialem to w rekach, wyjete z auta i druga sprawna na zastepstwo.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 13:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
karol6 Odnośnie tego czujnika, nigdzie nie znalazłem informacji o nim. Jest za to opisane jak działa system elastycznej wymiany oleju:
https://www.yourmechanic.com/article/un ... -minderler

Wydaje mi się, że u nas komputer kontroluje wypalenia DPF i jeśli złapie sporo niedokończonych to sugeruje wymianę oleju. Mi chyba ten komunikat wywaliło po wypalaniu.

Może ktoś wie, jak to faktycznie działa bo ciężko jest cokolwiek znaleźć w sieci.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 13:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Czyli nie zapobiegne urawniu :mad: a jak jest to to rozwiązane w tych turbinach A,B,C,D,E ? Ktoś wie ? Czy po prostu z innych materiałów ? Jaki koszy jest tego forscana?I którego brać na tel czy laptop to najwyżej wymienię same podkładki pod wtryski po 5 zł sztuka to nie tragedia i te nowsze oczywiście , turbo zostawię chyba Nwm co robić z nim na dużej muszli jest luz poprzeczny około 1mm pewnie zaraz sie wykrzaczy tez


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 17:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
pablos olej ten olej( jak tylko nie jak misza z jutiuba:p). Jak masz wymiane za miesiac czy dwa. Jesli stan nie jest bliski X na bagnecie, a zrobileś 12k km to sie nie ma czym przejmowac. Ja wymienialem w zeszlym tyg i bylo prawie pod X po 12.5k km i żadnego kumunikatu nie dostałem. Możliwe, że poprzednie wymiany oleju w twoim aucie nie szły w parze z kasowaniem inspekcji olejowej, nawet jeśli serwis robiło ASO. Ja jak zacząłem się bawić forscanem to pid OILCHG_DIS wskazywałponad 30k km. A poprzednie serwisy w aso.
A tak w ogóle to ze fotki co wrzuciłeś to wygląda jak zwykły reminder, a nie coś związanego z czujnikami. To tym bardziej olej. ( no chyba że zapali się taka czerwona lampa alladyna <hahaha> <hahaha>

Ps. Pochwałka dla Poxtazo, czyste ładne merytoryczne odpowiedzi ostatnio, bez uszczypliwości. :) wszyscy napewno szanują tutaj Twoją wiedzę, pisząc w ten "odmieniony " sposób napewno będą szanować i twoją osobę. <spoko> <metal>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 18:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
7 marca 2019, o 10:52 kapu10 napisał(a):
Podkładki pod wtryskami wymienia sie OBOWIĄZKOWO co 150tys, w aso wczoraj sie dowiedziałem ze zalecaja co 100tys.


Cześć, dzięki za informacje. Piszą o tym w książce w sekcji serwisów okresowych? Jak nie to można by zmusić ASO do wymiany za darmo skoro to obowiązkowa wymiana a nie opisana w manualu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 18:26 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Zamówiłem turbo, z wszystkim zamknę się w £3000 ;_;

Turbo z ASO, SH0113700E.

Nie zdecydowałem się na "regenerowane" z eBay, używki czy cokolwiek, bo nie chcę ryzykować.

Regenerowane z gwarancją, z pewnego źródła, £1500, a w ASO wyszło £1900 w sumie.

Także ten, nie chwalicie się zbytnio, że nie macie problemów...

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 18:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Wydac prawie 15k zl na turbo to tej suszarki....bezcenne.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 18:39 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
7 marca 2019, o 18:26 durin90 napisał(a):
Zamówiłem turbo, z wszystkim zamknę się w £3000 ;_;

Turbo z ASO, SH0113700E.

Nie zdecydowałem się na "regenerowane" z eBay, używki czy cokolwiek, bo nie chcę ryzykować.

Regenerowane z gwarancją, z pewnego źródła, £1500, a w ASO wyszło £1900 w sumie.

Także ten, nie chwalicie się zbytnio, że nie macie problemów...

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


Turbo 1900 funtów, za co kolejne 1100? Robota? Lokalne garaze mają dużo mniejsze stawki godzinowe a umiejetnosci nie raz wieksze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 18:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Kurczę, chłop ma problem, a wy go jeszcze dołujecie...

Gregolo dzięki, wychodzę z podobnego założenia. Przy umawianiu się na przegląd podpytam się jeszcze co i jak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 19:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Robocizna 700, do tego jeszcze olej z filtrem (Ravenol VSW 0W30 I filtr z ASO) to powiedzmy całość równo wyjdzie £2670. Plus minus.

Pablos, na kretyńskie zaczepki nie reaguję ;) opcja ignorowania użytkowników jest bardzo spoko.

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 19:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Drogo ale co zrobić... Mam nadzieję że ta turbina posłuży ci dłużej!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 19:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Na ebay regenerowana 1500£??
a tu:?

https://www.ebay.co.uk/itm/Twin-Turboch ... %7Ciid%3A1

W roli ścisłości, ja tam nie neguje, każdego wybór, w końcu kto bogatemu zabroni, ale ponawiam pytanie: skąd wiadomo że to turbo z "E" na koncu jest tak super poprawione i się nie urwie to co sie urywa??

-- Dodano: 7 marca 2019, o 19:38 --

A ha soryy źle przeczytałem, te 1500 to regenerowana ale nie na ebayu, tylko co to zmienia? To tylko portal ogłoszeniowy, a regeneruje firma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 20:07 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Gregolo tego nikt nie wie, czy nowe turbo faktycznie jest poprawione ale przy tylu rewizjach chyba raczej jest taka szansa.
Zwłaszcza, że opis tych sprężarek jest prześliczny :lol:
https://www.garrettmotion.com/turbochar ... l-engines/


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Geniek i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.