Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 00:23 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Mówicie że ten silnik dużo pali. Bez jaj ja mam 6.0 i nie zamulamy jexdzimy normalnie ale i bez piłowania. 7 to jest naprawdę już konkretna jazda albo miasto.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 00:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja uważam ,że ten silnik naprawdę mało pali. Porównuje do passata b6 2.0 TDI 170ps, 407, forda mondeo, Volvo v90, BMW 330d i innych.Szczególnie w mieście i na drogach krajowych i wojewódzkich. Na autostradzie za mało jeździłem aby sprawdzić. Sorki za offtopic.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2019, 10:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Cześć,

Ostanio mam problemy z moją Mazdą 2.2 AWD Diesel. Próbuję rozpracować o co chodzi przy wyrzucaniu błędu P0101 - błąd przepływomierza. Występuje on praktycznie tylko przy jeździe autostradą, w mieście nie wystąpił nigdy. Robiłem różne eksperymenty stylu jazdy i wychodzi że błąd wyrzuca po przejechaniu ok. 30-40km i tylko wtedy jak z większej prędkości (pow. 120kmh) hamuję silnikiem, noga z gazu i bum, dyskoteka na desce, skrzynia zaczyna świrować i szarpać przy zmianie biegów.

Pomaga zatrzymanie się, wyłączenie silnika, potem wszystko znika i mogę znowu jechać normalnie przez podobną długość drogi.

Przeczytałem większość dużego wątku o problemach z dieslem na forum i wiem co może być przyczyną (teoretycznie). Podejrzewam że chodzi o jakąś nieszczelność bo błąd wyskakuje jak turbina przez jakiś czas ładuje większe ciśnienie. Zrobiłem też eksperyment, że całą drogę do domu, ok. 90km jechałem poniżej 1800RPM i błąd nie wyskoczył pomimo hamowania silnikiem w korkach na autostradzie.

I teraz pytanie do was. Gdzie szukać dziury w całym? Wstawiam obrazek gdzie zaznaczyłem:

- sprawdzone i wyczyszczone czujniki (niebieski)
- sprawdzone rury od filtra do turbo i dokręcony luz na łączeniu (zielony)
- wczoraj sprawdziłem że rura do intercoolera ma luz, rozebrałem, złożyłem ale dalej jakby 1mm luzu tam jest (czerwony)

Obrazek

Pytanie drugie: czy te łączenie (czerwone) u was też ma taki luz? Czy może się wyrobiła tam uszczelka i stąd ciągnie lewe powietrze?

Dzięki za pomoc,
Pozdrawiam
Przemek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2019, 13:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Post nr #3905 pewnie przeczytałeś, jeśli szczelność dolotu jest sprawna to nic innego nie wyjdzie jak małe turbo.
Ogólnie błąd jest związany również z przepływką, pośrednio bądź też nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2019, 13:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dolot nie był zdejmowany więc do konca nie wiem czy wszystko jest ok. Ma ktoś z was możliwość sprawdzenia jaki luz macie na łączeniu rury i intercoolera (na rysunku czerwony kolor)?

A z tą małą turbiną jakie jeszcze mogą być objawy? Sterowanie czyli jaka naprawa może mnie czekać?


PS. Dzisiaj będę wracał z pracy to sobie zczytam podczas jazdy parametry co pokazuje przepływka, ciśnienia w dolocie, w wydechu z czujników i zobaczymy co tam się dzieje i w jakim momencie wywali ten błąd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 11:23 
Świeżak
Offline
Od: 21.05.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ehhhhhh... Po długim czasie tylko przeglądania tego wątku niestety przyszedł dzień w którym ja muszę coś tu napisać. Otóż auto było w serwisie (nie ASO, ale całkiem zaufany warsztat w gliwicach) na wymianie dwumasy i kompletu sprzęgła gdyż autem już nieźle telepało na idle więc dwumasa była na wylocie. Dzisiaj podczas informowania mnie że auto jest do odbioru gość z warsztatu wspomniał też że jak był auto przetestować to wywaliło jakiś błąd na desce i prędkość 80km/h stała się ogromnym wyzwaniem... Podejrzenie padło na DPF więc gość był się przejechać i trochę się autku polepszyło - 100km/h xD Potem zostawili ją na idle na ponad godzinę niemniej to też wiele nie dało. Auto odebrałem i o tyle ile swoją część roboty wykonali jak należy tj. ewidentnie mniej trzęsie w kabinie, sprzęgło i skrzynia chodzą jak marzenie o tyle na 5-tym biegu 130km/h to się Vmax zrobił... Oczywiście można powiedzieć że to oni coś sp***ili - w ostateczności tego nie wykluczam, niemniej przy zwyczajnej jeździe po mieście ciężko zauważyć że tyle tej mocy nie ma a ja tym autem jeżdżę tylko po mieście więc nie jest powiedziane że przed oddaniem już to się nie zaczęło. Z aktualnych obserwacji (może błędnych ale rzuciło mi się w oczy): na postoju jak otworzyłem maskę to silnik ma dość duże wibracje (na filmiku widać to dopiero jak przyłożyłem telefon do pokrywy - ona lata góra dół góra dół...), spalanie jest w normie (6l) i chyba ciut głośniej słychać turbiny. A, komputer nie pokazuje absolutnie żadnych błędów. Co do typowych usterek 2.2D - wałek był wymieniony na gwarancji wraz z turbinami przy przebiegu 120kkm (teraz jest 163kkm), oleju trochę przybrało ale do maxa jeszcze trochę brakuje (ostatnia zmiana chyba w styczniu br.), co do podkładek, smoka itd. to nie mam pojęcia - dotychczas autem jeździł tato który serwisował je w ASO i nic poza tym. Moje pytanie brzmi - ktoś obstawia co się mogło stać? Czy jest coś co mogę sprawdzić/pomierzyć/zweryfikować w celu ustalenia co to może być? Wspomniane filmiki (gaszenie bo dziwnie brzmiało ale to może przez otwartą maskę oraz idle): https://www.youtube.com/watch?v=XlM6ti8 ... e=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=1BQsk75 ... e=youtu.be Brak mocy był też wtedy jak się wałek skończył, niemniej wtedy to było do 3k RPM nic a potem moc była. Teraz jest tak że po prostu mocy nie ma i już, niezależnie od obrotów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 11:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
"mój" warsztat by mi niesprawnego samochodu nie wydał (chyba, że na moją prośbę z umówieniem terminu na diagnostykę problemu)
Skoro to Twój zaufany warsztat, to niech sprawdzą co jest nie tak i czy ich wina, a nie żebyś sam się musiał domyślać co jest popsute.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 11:46 
Świeżak
Offline
Od: 21.05.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Oni obstawiają DPF


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 11:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Odpalam szklana kule i juz wroze ;) sprawdz sobie poduszki pod silnikiem, no i sprawdz wtryski. Moze ktorys ma dosc. A klekocze dosc normalnie, jak na auto o takim przebiwgu

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 14:13 
Świeżak
Offline
Od: 21.05.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Chodziło mi po prostu czy to możliwe że to DPF xD Kulę zostaw na własne auto :D dzwoniłem do ASO i może tam go zdiagnozują. Do sprawdzenia wtrysków są jakieś parametry do odczytania czy sprawdzenie = wymontowanie itd.?

-- Dodano: 15 listopada 2019, o 14:13 --

Jak już wspomniałem - błędów NIE ma. Jutro sam wezmę Forscana w swoje łapy i popatrzę (też trudno oczekiwać żeby mieli w głowie wszystkie parametry i wiedzieli o czym każdy świadczy... to nie ASO do którego btw się i tak już profilaktycznie umówiłem). Dziwi mnie po prostu to w jaki sposób tej mocy nie ma, bo zazwyczaj to było na zasadzie że do pewnego momentu nic a potem jedzie a tu po prostu jakby ktoś zrobił mapę silnika na 90KM xD Będę informował na bieżąco.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 14:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Była robiona akcja serwisowa odnośnie dolotu? Jazda po mieście mocno zamula, więc może sadza zatkała dolot?
Auto ciągnie ok na niższych biegach? Czy jest jakaś dziura w pewnym zakresie obrotów?
Wtryski można skalibrować Forscanem, przez to wykluczyć problem. Niekoniecznie z wtryskami, ale z osiągami.
DPF ma kilka wskaźników w oprogramowaniu diagnostycznym, trzeba je sprawdzić. Wszystko znajdziesz w tym wątku, szukaj wpisów popielastego lub chociażby moich.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 15:10 
Świeżak
Offline
Od: 21.05.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Nie była robiona ale dopilnuje tego we wtorek. Kojarzę te parametry i jak przyjdzie interfejs jutro to posprawdzam co trzeba. Na niższych biegach tez nie ma mocy ale jakbym o tym nie wiedział to raczej bym się szybko nie zorientował ze jest nie tak. Dziękuje za zainteresowanie, przejąłem się tym niestety xd pierwsze „swoje” auto wiec wiadomo jak jest


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 15:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nieztety to ze znasz paramatry nie zawsze rowna sie z rozwiazaniem problemu. Trzeba znac jeszcze zaleznosci miedzy konkrertnymi elementami silnika. Bez tej wiedzy nawet serwisowka ci nic nie pomoze ani zadne urzadzenie diagnostyczne czy kosy bledow. Poprostu czasem nie ma innej opcji. Wiem bo przerabialem z pudlem mojej zony. 3 tyg walki. Takze moja kula zna bolaczki tego auta bardzo dobrze. Ale zostawie dla siebie. Serwis ci odradze ,bo tam w 99% przypadkow sa goscie rozumujacy podobnie do ciebie, nie ma dtc czyli wszysyko jest lala. Nalicza ci roboczo godzin 300netto a potem wymienia pol auta :) no i moze bedzie dzialac.Rachunek ze kupil bys silnik i przelozyl. Poszukaj jakiegos.kumatego chlopaka od nowych diesli. Tak jak bylo w moim przypadku i cudownych diagnoz aso po omacku byle by rachunek sie im zgadzal. Mianowicie: Egr, chlodnice, turbiny, wtryski bla bla bla. Niesadze zeby przepustnica miala tu cos wspolnego to diesel nie benzyna. No chyba ze sie zacina. Ale to akurat sprawdzisz w jakiej jest pozycji, a w jakiej powinna byc. Polecam zaczac od najprostrzych rzeczy zanim zaczniesz rozbierac pol auta.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 17:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. ostatnie sprawdzilem forscanem rozne pomiary w mojej mazdzie bo auto dosc duzo pali. nie bylo zadnych bledow ale na pomiarach temperatury powietrza na jednym czujniku mialem -40 stopni. prosze o pomoc w lokalizacji tego czujnika. czy to jest ten w przeplywomierzu czy w intercoolerze czy gdzies indziej. w internecie nie ma nic o IAT11. niby to ma byc pierwszy czyli na logike ten w przeplywce ale nie wiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 21:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
louigi30, ten czujnik pokazuje zawsze -40. Jest kilka takich... IAT13 to temperatura w dolocie. Temat wielokrotnie poruszany w tym wątku, poszukaj. Jeśli chodzi o duże spalanie, to sprawdź REG_DIS, sprawdź co ile masz wypalanie DPF - możliwe, że masz przytkany. Jaki przebieg auta?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lis 2019, 16:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.07.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Siemka,

W mojej 6GJ 2.2D 150 występuje dziwny problem. Zdarza się tak że przy przyspieszaniu po przekroczeniu 2k obrotów auto rozpędza się w slimaczym tempie, jednak właśnie nie dzieje się tak cały czas. Na desce żadne błędy nie wybijają, dziś podłączyłem Forscana i znalazł błąd P2263


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 10:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Ja miałem wczoraj podobny spadek mocy. Od 1500 jak muł, jakby bez turbiny. Kod błędu p2262 ( niby turbina). Ale za chwilę alarm dpf najpierw komunikat o zbyt dużym poziomie sadzy. Rano komunikat dpf inspection required. Zrobiłem z rana wypalenie dpf na kompie, przejechałem się i moc wróciła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 10:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Czujnik cisnienia spalin daje sygnal ze jest za duze cissnienie przed dpf. Sterownik odstawia turbosprezarke zeby jej nie uszkodzic. Wyciagnij dpf i regeneruj. Problem bedzie wiedzial. Wkoncu padnie ci czujnik cisnienia spa
Lin. Temat przerobilem na wlasnej skorze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 10:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
18 listopada 2019, o 10:01 Jarr napisał(a):
Ja miałem wczoraj podobny spadek mocy. Od 1500 jak muł, jakby bez turbiny. Kod błędu p2262 ( niby turbina). Ale za chwilę alarm dpf najpierw komunikat o zbyt dużym poziomie sadzy. Rano komunikat dpf inspection required. Zrobiłem z rana wypalenie dpf na kompie, przejechałem się i moc wróciła.


Sprawdź PM_ACC_DSD po wypaleniu w normalnym cyklu - do ilu spada?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 10:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie patrz na zadne pidy, to liczy algorytm a nie faktyczny stan filtra, wyjnij i regwneruj za wczasu. 500zl plus ussczelki.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 10:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Patrz na PIDy, po to są.

Tak, to liczy algorytm i ustala wartość do zmiennej PM_ACC_DSD jako szacunkowy stan zapchania filtra. Dlatego niech to sprawdzi...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 16:43 
Świeżak
Offline
Od: 21.05.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Byłem dzisiaj w ASO na diagnostyce i w sumie się zdziwiłem - oczekiwałem informacji typu DPF do wymiany a powiedzieli że rozkalibrowane były różne czujniki, przepustnica itd. Wykonali kalibrację wszystkiego i auto znowu jeździ całkiem spoko oprócz tego że jest dość niskie ciśnienie doładowania (co ma odzwierciedlenie w mocy). Biorąc pod uwagę że turba były wymieniane przy 102kkm (wałek je zabił) to jest możliwe że to czujnik więc w piątek na kolejnej wizycie podmienią i zobaczą. A DPF podobno sprawny i nic mu nie dolega. Gość też powiedział że bardzo dziwne jest takie zachowanie skoro robiona była de facto skrzynia i zasugerował zwarcie (zresetowało wszystkie ustawienia auta btw i nie działa BLIS) - kto wie, może komuś klema tam spadła z aku... :idea: A, no i dopytałem o akcję serwisową ale u mnie nie kwalifikowało się do czyszczenia tylko to ponownie ustawili.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 16:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A jak kosztowo do tego podeszli?

Wiesz, wymienienie DPF mogłoby nic nie zmienić, wtedy mogłyby się zacząć ich problemy. Tak to coś tam pokalibrowali, coś tam posprawdzali i Ty jesteś zadowolony po części i tyle... Ja dzisiaj trochę zwątpiłem w ASO. Wypuścili mnie po wymianie oleju silnikowego bez skasowania rozrzedzenia (OILCHG_DIS) - jak by się to skończyło, każdy chyba wie :) po serwisie, od razu odpaliłem Forscan, jeszcze nie odjeżdżając z placu. Sprawdziłem i wróciłem, zwróciłem im uwagę, przyznali mi rację (chociaż byli w szoku jak ja to tak szybko sprawdziłem), przywołali mechanika który to robił i wszystko stało się jasne. Młody chłopak, pewnie na praktykach. Trochę to smuci, że nie korzystał z instrukcji serwisowej (bo zakładam, że jakby korzystał, to nie pominął by tego ważnego kroku). Tym bardziej, że robili mi przeprogramowanie PCM (na co dostałem kwit, że wykonano akcję serwisową).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 17:14 
Świeżak
Offline
Od: 21.05.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
W piątek jeśli okaże się że ten czujnik będzie winny braku mocy to za wszystko mam zapłacić ok. 700zł, dzisiaj nic nie płaciłem. Oczywiście że nie można im ufać w 100% - czy mówili prawdę pokaże zachowanie auta i tyle. Jak okiełznam Forscana (działa jak chce...) to sam sprawdzę stan DPF'u i parę innych parametrów - między innymi ciśnienie doładowania (skoro oni sprawdzili to ja też jakoś mogę - pytanie który to parametr). Btw byłem w Mirai w Sosnowcu (ja co prawda z Gliwic ale nigdzie indziej terminów nie było - jak się sprawdzą to może zostanę tam).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 16:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
soulz napisał(a):
Cześć,

Ostanio mam problemy z moją Mazdą 2.2 AWD Diesel. Próbuję rozpracować o co chodzi przy wyrzucaniu błędu P0101 - błąd przepływomierza. Występuje on praktycznie tylko przy jeździe autostradą, w mieście nie wystąpił nigdy. Robiłem różne eksperymenty stylu jazdy i wychodzi że błąd wyrzuca po przejechaniu ok. 30-40km i tylko wtedy jak z większej prędkości (pow. 120kmh) hamuję silnikiem, noga z gazu i bum, dyskoteka na desce, skrzynia zaczyna świrować i szarpać przy zmianie biegów.

Pomaga zatrzymanie się, wyłączenie silnika, potem wszystko znika i mogę znowu jechać normalnie przez podobną długość drogi.

Przeczytałem większość dużego wątku o problemach z dieslem na forum i wiem co może być przyczyną (teoretycznie). Podejrzewam że chodzi o jakąś nieszczelność bo błąd wyskakuje jak turbina przez jakiś czas ładuje większe ciśnienie. Zrobiłem też eksperyment, że całą drogę do domu, ok. 90km jechałem poniżej 1800RPM i błąd nie wyskoczył pomimo hamowania silnikiem w korkach na autostradzie.

I teraz pytanie do was. Gdzie szukać dziury w całym? Wstawiam obrazek gdzie zaznaczyłem:

- sprawdzone i wyczyszczone czujniki (niebieski)
- sprawdzone rury od filtra do turbo i dokręcony luz na łączeniu (zielony)
- wczoraj sprawdziłem że rura do intercoolera ma luz, rozebrałem, złożyłem ale dalej jakby 1mm luzu tam jest (czerwony)

Obrazek

Pytanie drugie: czy te łączenie (czerwone) u was też ma taki luz? Czy może się wyrobiła tam uszczelka i stąd ciągnie lewe powietrze?

Dzięki za pomoc,
Pozdrawiam
Przemek




Mam takie same objawy serwis (po kolejnej z rzędu wizycie) stwierdził uszkodzona kamerę od asystenta pasa ruchu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 16:20 
Świeżak
Offline
Od: 21.05.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Byłem w ASO i... w sumie to nic. Chyba w pozytywnym sensie. Czujnik okazał się sprawny, a po wykonaniu ponownej kalibracji EGR (czy tam jakkolwiek oni to nazwali) ciśnienie doładowania wróciło do normy a autko odzyskało moc czyli turbiny raczej sprawne. Na parametry osobiście nie patrzyłem, nie miałem czasu przyjrzeć się Forscanowi niemniej za jakiś czas nad tym przysiądę. Dziwna sprawa z tym autem... niemniej jeździ i zachowuje się normalnie :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 21:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Hej, wracam do mojego tematu. Zebrałem trochę parametrów i jedyne co jest podejrzane to wykresy EGR. Nie wiem tylko do czego odnoszą się oba A i B? Czy jeden to może być wskazanie klapki (nr 16 na schemacie w moim poprzednim poście) w dolocie a drugi egr?

Czy to może być przyczyna czy wykres jest ok?

https://imgur.com/a/82aI0Oj


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 23 lis 2019, 08:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
soulz - co to za apka na Andka do wykresów? :)

22 listopada 2019, o 16:16 Zoska napisał(a):
Mam takie same objawy serwis (po kolejnej z rzędu wizycie) stwierdził uszkodzona kamerę od asystenta pasa ruchu.


To chyba żart serwisu... Każdy, może sobie zaemulować taką dyskotekę (m. in. litania błędów SCBS) wypinając kostkę z EGR - ogólnie nie polecam, ale dla doświadczenia tego można zrobić (tylko później, trzeba wszystkie błędy wykasować Forscanem). W takim trybie skrzynia AT przechodzi w mega dziwny tryb, biegi nie chcą się zmieniać, zapewne to ma wywołać "tryb awaryjny" i zmusić do powolnej jazdy...

22 listopada 2019, o 16:16 Zoska napisał(a):
Próbuję rozpracować o co chodzi przy wyrzucaniu błędu P0101 - błąd przepływomierza.


Błąd: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00800.html

Czyściłeś kiedyś MAF? Nie widzę, żebyś o tym pisał... Polecam, robię to co 10k km. Jest w rurze przy filtrze powietrza. Używam spreja do czyszczenia przepływek (chyba Liqui Moly). Zacząłbym od tego...
IMG_20191120_093324 (Medium).jpg

EGR? Zaślepić. Taka zaślepka z dziurką wystarczy, żeby nie trzeba go było wyprogramowywać - nie rzuca błędem, a temperatura IAT13 teraz mam ok 45 stopni (przy odślepionym ok 55-60 stopni). Co do odczytów - w tym wątku porównywaliśmy nasze odczyty - dość dziwne zawsze to było, musisz przeszukać ten wątek...
IMG_20191120_091209 (Medium).jpg

Widzę, że czyściłeś czujniki MAP1 i MAP2 (ten na niebiesko) - mocno były zawalone? U mnie MAP2 po 13k km:
IMG_20191120_092246 (Medium).jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 lis 2019, 08:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Mala korekta, czujnik map1 jsat na turbosprezarce i sie go nie czysci ;) Map2 to czujnik z kolektora ten nad alternatorem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 lis 2019, 09:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Tak, czyscilem ten czujnik. Wyglądał podobnie do twojego tylko że po 115k km. Auto jeździ głównie po autobahnach, pewnie dlatego tak długo wytrzymał. Po czyszczeniu było jakiś tydzień spokojnie ale wszystko wróciło.

MAF też czyscilem. Jego odczyty są ok w stosunku do tego co Ecu potrzebuje.

Dzisiaj jadę do Mazdy bo robili w tym tygodniu akcje serwisową tu w Niemczech na wymianę lub czyszczenie tych klapek powietrznych (nr 16 na schemacie) ale niby mi wczoraj zrobili co trzeba ale błąd dalej wyskakuje. Podejrzewam że wcale tego nie wymienili, może wyczyscili tylko, a może nic. Pojadę Ich zapytać co dokładnie zrobili.
Tak to wyglądało zanim oddałem auto do nich.

Obrazek

Skąd taką zaślepke mogę kupić?

Ktoś wspominał o problemie że sterowaniem turbin, jak to sprawdzić, że coś jest z nim nie tak?

Ta apka to Car Scanner Pro, za 2,5€ wersja full, całkiem spoko jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: TadeusZ i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.