Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 09:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Inspekcja smoka to jakieś 200 zł. Myślę, że warto.
Zatrzeć silnik, rzecz bezcenna... :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 16:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
12 marca 2019, o 08:57 poxtazo napisał(a):
Poleganie na elektronice, w mechanice. W przypadku takim jak mazda. Bezcenne ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Czyli kolega nie podłącza auta pod komputer żeby czytać dane? Coś się delikatnie dzieje to od razu garaż i rozbieramy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 18:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Rece opadaja. Szkoda mi czasu na dyskusje.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 19:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Kolega widze w formie ;)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 19:05 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Tak potaxo, wszyscy wiemy, że jesteś super cool i każdemu odpowiesz na pytanie. Przestań robić z tego forum elektrodę albo inne gówno-forum.

Jak nie chcesz się podzielić swoją tajemną wiedzą, to po co piszesz?

Po co ludzie mają sobie zawracać głowę tłumaczeniem Twoich postów na język polski?
Jak coś wiesz, co może się przydać, to napisz to w jednym poście, a nie "tak pidy sprawdzę wnetki" (nie sprawdziłeś) czy "nie mam dostępu do auta napiszę jak będę miał" (nie napisałeś).

Już wolę typów, którzy przychodzą tu pokomentować "e po co kupiliscie diesla, żeby stał w serwisie hehehehe"

Potem wielkie dziwy, że temat ma milion milionów postów, tylko połowa to pisanie o dupie, bo od, teoretycznie, kogoś kto się zna, nie da się dostać jakiekolwiek info.

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk (inb4 spróbuj pisać poprawnie na telefonie)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 20:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Apeluję o spokój :) Dla rozluźnienia atmosfery, facebook:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 20:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Dobry typek ;) Czlowiek czujnik lub PID . W ktore uzytkownicy mazdy. Niektorzy przynajniej, tak slepo sa zapatrzeni ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 21:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
poxtazo bez przesady, nikt tu nie jest człowiekiem czujnikiem czy PIDem. Wiadomo, że nie można na nich polegać w 100%, ale są nieocenione przy diagnostyce... Dzisiejsze samochody polegają w dużej mierze na elektronice... Uważam że i Ty i skwieradee i durin90 - wszyscy macie trochę racji.

Ja to czuję, że poxtazo jest trochę z epoki samochodów na gaźnikach :p

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 21:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie. Pojecie o gaznikowej motoryzacji mam raczej teoretyczne tylkom wiem jak to dziala i tyle. Moj komentarz tyczyl sie do typka z fb co wstawiles. Lubie takich najbardziej:) W samochodzie wie gdzie sa pedaly i mniej wiecej jak ich uzywac ;) plus kierownica ,tez mniej wiecej jak z niej korzystac ;) Diagnostyka jak najbardziej. Ale nie telefonem to pierwsza sprawa. Druga sprawa bazowanie na 2 wartosciach z tej serwisowki i okreslanie czy smok jest ok czy tez nie ,to glupota. Zdjecie miski to jesT 10min i 10srub o ile pamietam do odkrecenia ,a powie to wiecej niz 10 pidow. Pozatym co z biegiem jalowym? Gdzie pojecia nie macie jakie powinny byc wartosci ,bo znacie je tylko przy 1500obr i 3500obr. Na koniec powiem tak. Komputer to narzedzie diagnostyczne i finalnie i tak kazda najmniejsza pierdole musisz wykrecic z auta. Naprawic albo wymienic i wtedy znow komputerek i usnac blad. Nie powie wam on tez w 100% co nie dziala tylko naprawadzi gdzie szukac. Znaleac trzeba tez samemu. Wiec jak ktos nie rozumie niech sobie daruje te dlugie wywody i uszanuje , ze niechce mi sie tlumaczyc . Bo ile mozna ?;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 21:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
A po co Ci wartosci co kazde 100rpm? Wysmiewasz innych a sam bzdury piszesz.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 21:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie potrzebuje wartosci co 100rpm. Potrzebuje wartosci biegu jalowego. Nie rozumiesz w jakim celu nie zaczynajmy dyskusji. Nie przekrecaj tez moich slow.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 21:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Czyli jestes w stanie po wartosci z biegu jalowego stwierdzic czy smok jest zatkany czy nie?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 22:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
A nie jestes ?;) czyli wg ciebie czujnik i elektronika tylko tak ? A manometr? Slyszales o takim zaawansowanym urzadzeniu? Czy do promu kosmicznego jakim jest mazda jeat nieodpowiedni? Wkoncu to skyactive prawda? Czyli zapewne nie ma miejaca na czujnik cisnienia oleju ,ktory mozna wykrecic i w jego miejsce kruciec, wezyk i manometrem sprawdzic cisnienie? Dzis tylko komputer i pidy ? :D . Bieg jalowy jak widze tez dla ciebie wartosc nie istotna. Wiesz kiedy silnik ma najciezsze warunki ? Przy rozruchu wlasnie i podczas pracy na biwgu jalowym. Wiec cisnienie z ukladu bez obciazenia mowia bardzo duzo o stanie pompy oleju. Ale musisz jak widac jeszcze duzo poczytac internetow zeby o tym wiedziec ;) takze nie mow ze gadam glupoty. Bo jak smok przytkany to widac to juz na biegu jalowym. Gdzie przyjmuje sie ze powszechnie ze minimalne cisnienie na jalowym to 0.3 kPa.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 22:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
I znowu to samo. Wszyscy idioci tylko ten jeden prymus sie znalazl. W co drugim poscie sam sobie zaprzeczasz. Najpier mowisz ze nie ma co patrzec na odczyty tylko rozbierac i kontrolowac a potem piszesz ze trzeba sprawdzac odczyty na jalowym i wszystko bedzie wiadomo. Niech Admin pozamiata ten syf bo szkoda takie wypociny czytac.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 22:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Manometrem.Elektronika zawodzi. Trzeba sobie pobrudzic raczki. Czego ty czlowieku nie rozumiesz ? Jakims wyjatkowo nie rozumiejacym jak dziala magistrala olejowa typem jestes. Niechcesz zdejmowac miski. Wykrecasz czujnik wpinasz manometr. Cala skomolikowana procedura. Nie trzeba do tego komputera zeby wiedziec czy smok sie przytyka. O tym gadka cala. Komputer to dodatkowe narzedzie diagnoatyczne ulatwiajce prace. Nie rzecz na ktorej opiera sie swoja diagnoze. Dlatego wlasnie nie dyskutuje z wami. Bo wam sie konkretnie odpowiada co i dlaczego a was boli ze ktos wie wiecej od was i jakies bezsensowne gadki. Dyskusja gdzie pojecie znikome. Po co?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 22:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
poxtazo jeżeli Twój poziom wiedzy utrudnia Ci tłumaczenie spraw (dla Ciebie) oczywistych, to może lepiej będzie jak w tym wątku dasz sobie spokój z publikowaniem postów, które nic nie wnoszą do tematu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 22:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Tak zrobie wlasnie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 22:42 
Offline
12 marca 2019, o 21:21 poxtazo napisał(a):
Ale nie telefonem to pierwsza sprawa

Akurat to, na czym odczytujesz dane diagnostyczne, nie ma tutaj najmniejszego znaczenia. Możesz sobie i na smartwatchu wyświetlać te dane albo i na papierze od razu drukować. Póki są to te same dane, to forma prezentacji treści nie zmieni.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 22:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dobra wrzućcie na luz. Proszę.

Wracając do tego komentarza na fb którego screen wrzuciłem - teraz jak sobie przemyślałem i poczytałem, to jest w tym wątku jakaś szansa prawdy - że Mazda mogła programowo wyłączyć podbicie obrotów po rozruchu (oczywiście nie wyłączyła wałka jak to napisał ten gość na fb, źle coś pewnie zrozumiał, poprzekręcał itp).

Mazda użyła podobno jako pierwsza w dieslu systemu VVL, właśnie dla optymalizacji przy tym zimnym rozruchu - "ocieplenie" komory spalania w celu szybszego jej rozgrzania żeby zapewnić stabilniejszą i równiejszą pracę silnika przy rozruchu - gdzie warunki pracy są zdecydowanie najgorsze... (a nie jak w innych markach używane jest to często podczas jazdy na jakichś wolniejszych obrotach itp - zazwyczaj w benzynach).

Tu jest wzmianka o tym: https://www.mazda.com/en/innovation/tec ... kyactiv-d/

Konkretnie:

VVL.JPG

Teraz patrząc na zdjęcie wałka, które jedna z osób wrzuciła na fb (prawdopodobnie gość który remontował ten silnik, nie wiem czy jest z nami na forum, jeśli tak to pozdrawiam!), widać że prawdopodobnie tylko 2 grube krzywki na wydechu są wytarte (jedna jest cała, drugiej nie widać bo jest w dół skierowana), czemu akurat te dwie się wycierają?

54462314_840734666273953_5862804060402352128_n.jpg

To co powiedzieli w ASO byłoby możliwe w sumie, przecież to musi być sterowane przez PCM (ta procedura rozruchu na wyższych RPM, bo zależy od chociażby temp. zewnętrznej - w zimę nie ma tego rozruchu).

Mile widziane opinie w tym temacie, spostrzeżenia - tylko mnie nie jedźcie jak coś źle napisałem, ja nie jestem inżynierem od silników :D w necie mało jest info na ten konkretny przypadek...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 01:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak na moją modłę, to ten vvl zastosowali podczas rozruchu z powodu zmniejszonej kompresji, żeby na zimnym silnik nie pracował jak mój niegdyś nissan pickup( z walniętymi dwoma świecami żarowymi).
Start z wys. Obrotow tzw. Fast idle jest w celu szybszego aktywowania/ zagrzania cata. I tu kończę, bo temat/ funkcja tego zjawiska jest dla mnie strasznie irytująca.
Ps: jakby ktoś wyszperał jak to dziadostwo dezaktywować ( może ruscy?? Dobrą robote porobili w as built forscanem ) to stawiam flaszkę, dużą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 06:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Chyba była akcja serwisowa na wyłączenie tego wzrostu obrotów przy starcie, jak jest zimno:

AE031A_MSP_Rough Idle at ColdStart

U mnie zrobiona przez poprzedniego właściciela, nie wiem jak to się wcześniej zachowywało.

A ktoś może wie czego dotyczyła ta akcja?

AF072A_DPF Malfunction DetectionConcern

Wydaje mi się, że po obliczeniu rozrzedzenia oleju sterownik pierwotnie wywalał błąd (czerwony) "Low oil pressure".
Chyba to zmienili tylko na ostrzeżenie (pomarańczowe) "Oil change due".

Nie jest to przypadkiem związane z przypadłością opisaną tutaj?

https://mazda6dieselproblems.com/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 06:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Vvl To nic innego jak zmienna faza rozrzadu. Nie od tego te walki sie rozpadaja. Krzywka walka jest za miekka w stosunku do tego pierdolnika ktory steruje wznosem i otwarcia zaworu czyli dzwigienka wycieraja sie wydechowe bo tylko na wydechu jeat vvl Problemem nie jest procedura dogrzania komory. To jest akurat sobre dla silnika. Poprostu przekombinowali. W wersjach gdzienwalwk jest inny problem nie wystepuje. A jak ktos sie obawia. Procedure moze sobie przerwac w kazdej chwili;) Przeprogramowac PCM tez mozna zeby to wylaczyc. Ale nie uchroni to walka.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 10:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zgadza się variable valve litt(vvl) i fast idle( start z wys. Obrotów) to dwa różne zjawiska. Procedurę można przerwać ze skrzynią AT. Przy MT wbijanie żadnego biegu nie pomaga, nawet ruszenie żeby auto sie toczyło ( mam podjazd troche pochylony ) nic nie daje. Piszesz że można to wyłączyć w PCM, szukałem sporo na necie, i nic. Można w as built wyłączyć istop, włączyć swiatła comming/ leaving home, autoryglowanie drzwi i troche innych ale nic o fast idle start.
Procedura jest uwarunkowana trzema wartościami - temp otoczenia, temp płynu chłodzącego, i jakieś ciśnienie baro. Domyślam się więc że oszukując jakiś parametr można to permametnie dezaktywować. Poxtazo jak masz jakieś namiary jak to zrobic, to wal, a flaszka pojdzie z wysyłką <%>

@pablos jesteś pewny że była na to akcja, użytkowałeś już samochód w lecie ? I żadnego wysokiego startu?
Może ktoś to jeszcze potwierdzić, zanim zadzwonię do aso i zacznę rzucać mięsem?

-- Dodano: 13 marca 2019, o 10:47 --

Zgadza się variable valve litt(vvl) i fast idle( start z wys. Obrotów) to dwa różne zjawiska. Procedurę można przerwać ze skrzynią AT. Przy MT wbijanie żadnego biegu nie pomaga, nawet ruszenie żeby auto sie toczyło ( mam podjazd troche pochylony ) nic nie daje. Piszesz że można to wyłączyć w PCM, szukałem sporo na necie, i nic. Można w as built wyłączyć istop, włączyć swiatła comming/ leaving home, autoryglowanie drzwi i troche innych ale nic o fast idle start.
Procedura jest uwarunkowana trzema wartościami - temp otoczenia, temp płynu chłodzącego, i jakieś ciśnienie baro. Domyślam się więc że oszukując jakiś parametr można to permametnie dezaktywować. Poxtazo jak masz jakieś namiary jak to zrobic, to wal, a flaszka pojdzie z wysyłką <%>

@pablos jesteś pewny że była na to akcja, użytkowałeś już samochód w lecie ? I żadnego wysokiego startu?
Może ktoś to jeszcze potwierdzić, zanim zadzwonię do aso i zacznę rzucać mięsem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 10:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie znam sie na programowaniu. To musi zrobic ktos madrzejszy odemnie. Ale skoro mozesz wylaczyc egr to mozna zapewne wylaczyc tez ten proces. Mysle ,ze to glebsza ingerencja w sterownik niz dopisywanie ciagow do ryglowania drzwi czy pozostawienia swiatel wlaczonych;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 11:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Gregolo, auto mam już 1,5 roku. Akcja była w 2016. Napisałem, że nie wchodzi na obroty przy starcie jak jest zimno. Jak się robi cieplej to od razu startuje przez chwilę na 2 tys. W automacie wystarczy wrzucić bieg żeby to przerwać. Nie pamiętam, jak było w lecie ale chyba też wchodził na te wysokie obroty. Zimą raczej nie.

A propos tej akcji z DPF, wie ktoś o co tam konkretnie chodziło?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 11:51 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
13 marca 2019, o 11:22 Pablos napisał(a):
Gregolo, auto mam już 1,5 roku. Akcja była w 2016. Napisałem, że nie wchodzi na obroty przy starcie jak jest zimno. Jak się robi cieplej to od razu startuje przez chwilę na 2 tys. W automacie wystarczy wrzucić bieg żeby to przerwać. Nie pamiętam, jak było w lecie ale chyba też wchodził na te wysokie obroty. Zimą raczej nie.

A propos tej akcji z DPF, wie ktoś o co tam konkretnie chodziło?


A dlaczego wam przeszkadza ze wskakuje na te wieksze obroty ? U mnie tylko tak się dzieje gdy jest ciepło , i im cieplej tym dłużej to trwa. Przy temperaturach ponizej 4-5C w ogóle tak nie odpala.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 12:47 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Mi to nie przeszkadza. Bardziej mnie interesuje ten cały proces z DPF, wyliczenia rozrzedzenie oleju i tak dalej. Dlaczego PID od tego jest w gramach, a nie w procentach? Jak te wyliczenia mają się do faktycznej konieczności wymiany oleju? Dlaczego można to sobie bez problemu skasować z pozycji użytkownika? Jeśli tak to jedynym wyznacznikiem rozrzedzenie oleju jest tak naprawdę znak X na bagnecie? Ciężko gdzieś znaleźć materiały żeby to było sensownie opisane.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 13:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
13 marca 2019, o 10:47 Gregolo napisał(a):
Zgadza się variable valve litt(vvl) i fast idle( start z wys. Obrotów) to dwa różne zjawiska.


Tak, owszem - ale Mazda w SkyD prawdopodobnie używa VVL tylko do Fast Idle - stąd moje pytania i ciekawość, bo wydaje mi się, że wcześniej w tym wątku nikt nie pisał o VVL - w ogóle. Chyba że ktoś ma info, że VVL jest używane też podczas normalnej jazdy?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 13:48 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mi się wydaje ze to głównie jest do jazdy większe otwarcie zaworów = szybsze opróżnianie komory spalania.
Przy okazji zastosowali to przy odpalaniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 13:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Uzywa tego tez do wypalania dpf. To jest zmienna faza rozrzadu tak jak w benzynie vvti w toyota czy vanos w bmw. Uzywa przy niskich predkosciach obrotowych poprawia kulture pracy. Dlatego wasz diesel nie klekocze jak tdi vw. Pozatym poprawia to przebieg momentu obrotowego. Teoretycznie tez powinno zmniejszyc zuzycie paliwa. W srednich obrotach dolot ustawia sie na dluzsze otwarcie natomiast wydech na krotkie , nastawa taka sama jak dla niskich predkosci obrotowych silnika. Przy wysokich obrotach dolot i wydech ustawione sa na maxymalny wznos i czas otwarcia. Dla lepszej mieszanki i szybszego oporzniania komory. Efekt, wiecej mocy i momentu. Dosc prosty system tylko wczesniej nie stosowany w dieslach. A ze ma bardzo niski stopien sprezania ten silnik to zastosowano tutaj te rozwiazanie.Dla poprawy oczywiscie ekologi;) Z tym, ze jak wczesniej pisalem zrobili walek z gownolitu w pierwszych modelach, ktory sie rozpadal. Co zapewne wynikalo z oszczednosci co wiadac po calym tym aucie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.