Teraz jest Pt, 26 kwi 2024, 15:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 04:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Niestety tak, filtr pełny ze wskazaniem na przytkany. Nie wiem przy jakiej wartości świeci się kontrolka DPF, ale stawiam że gdzieś za chwilę możesz ją zobaczyć.
Proponuję wybrać się poza miasto, obroty 3-4k, 3 bieg i patrzeć czy PM_GEN spada. Jak nie, zostaje wypalanie serwisowe.
U mnie PM_GEN nigdy nie przekroczyło 5.8


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 05:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Zacznij od najtanszych tematów. Wymotuj filtr, oddaj do cisnieniowego czysczenia na maszynie tyou dpf cleaning machine. Tego napewno na wyspach nie brakuje. Potem monitoruj co sie dzieje, jesli to nie filtr trzeba szukac dalej. Na jakis czas to napewno pomoze, no chyba ze okaze jak pisalem, ze filtr z jakiegos powodu sie zbyt szybko zapycha

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 06:09 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No właśnie, tylko czemu? Auto ma 4 lata i prawie 80 tysięcy mil przebiegu czyli zakładam że użytkowane było głównie w trasie. Jeden właściciel przede mna. Ja jeżdżę od 5 tygodni. Zacząłem tutaj dyskusje z powodu częstego nie ładowania i-eloop i wysokiego spalania, doszliśmy do wniosku że to dlatego że wypalanie włącza się zbyt często co natomiast może być spowodowane użytkowaniem na krótkich dystansach. Może teraz poprostu za kilka/kilkanaście kolejnych mil wypalanie samo się załączy i wskaźnik pm_gen zejdzie do 0 tak jak powinien. Mając już teraz forscan będę monitorował czy i jak te wypalania przebiegają, czy od razu mam czyścić filter?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 07:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nikt ci tu nie da zlotej rady. To trEba rilobicnw jezdzie i popatrzec na to szerzej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 07:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Podłączyłem forscan wracając z pracy, PM_GEN zaczął się redukować od wartości 6.31, automatycznie i-eloop przestał ładować i spalanie kosmos ;) także już mam 100 procent pewności że te niepokojące objawy jakie miałem do tej pory to wypalanie DPF. Dziękuję wam za wskazówki. Forscan to jednak bystra machina jest... Kontynuowałem jazdę żeby nie przetrwać cyklu, wyjechałem na drogę na której mogłem troszkę auto rozpędzić no i wypalanie zakończyło się na wartości PM_GEN 0.11, PM_ACC 0, PM_ACC_DSD 0.15. Licznik dystansu od ostatniego cyklu zresetowal się troszkę wcześniej, tak samo jak i i-eloop zaczął znowu się ładować. Kilka pytan zatem, jeśli można rzecz jasna:

1. czy 0.11 po zakończeniu cyklu to wartość prawidłowa? Czytałem w tym temacie że dpf wypala się cały, zatem powinno wskazywać 0.

2. Juz po skończonym cyklu jechałem odcinek na 3 biegu 3.5k rpm i pm_gen juz tylko wzrastał, co prawda dużo wolniej niż przy normalnej jeździe. Czy taka jazda na wysokich obrotach powinna wypalać delikatnie filtr mimo jeszcze nie załączonego automatycznego cyklu?

3. Wypalanie nastąpiło po ok 190 kilometrach, źle/średnio/ujdzie?

4. Najawazniejsze pytanie teraz: jest się czym martwić? :) Jadę we wtorek do ASO bo cisnąłem ich o i-eloop, myslalem poczatkow że w nim leży wina. Chce im zasugerować że to jednak dpf i może uda mi się ich namówić na wypalanie serwisowe. Mogę się podeprzeć danymi z forscan czy w ASO w ogóle nie chcą o tym slyszec

Jakby ktoś miał czas i chęci to mogę udostępnić zapis pliku .fsl.

Dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 08:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Wypalanie serwisowe niezbyt pomoze jak jest zapchany.Pozatym to nic dobrego dla silnika. Wolabym calkowicie go.cisnieniowo wyczyscic nantwoim miejscu. Sprawdz jakie masz cisnienia na filtrze i za filtrem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 08:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak? :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 08:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Forscan. Tam wszystko jest

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 08:09 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Którymś PID? Mam forscan lite na komórkę a elm327 to taka podstawowa wersja na bluetooth i bez przełącznika, nie wiem czy nada takim zabawkowym sprzętem sprawdzić co sugerujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 08:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie wiem.jaki pid. Nie korzystam z forscan na telefon. Wlasnie ze wgledu na brak opisow czujnikow.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 08:27 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 07.01.2018
Posty: 75
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ja tam jeszcze z forscanem nie jeżdżę ale co mogę to podpowiem

skwieradee napisał(a):
2. Juz po skończonym cyklu jechałem odcinek na 3 biegu 3.5k rpm i pm_gen juz tylko wzrastał, co prawda dużo wolniej niż przy normalnej jeździe. Czy taka jazda na wysokich obrotach powinna wypalać delikatnie filtr mimo jeszcze nie załączonego automatycznego cyklu?

3. Wypalanie nastąpiło po ok 190 kilometrach, źle/średnio/ujdzie?



Hej, to masz maila of Mazda UK odnośnie wypalania DPF, wartości w milach , z mojej jazdy, to kiedy już tylko po autostradzie jechałem pomiędzy cyklami to i tak wypalanie się zaczynało po ok. 150 milach max.. więc jeśli same krótkie trasy robisz to nie spodziewałbym się więcej niż te 190km, poza tym, może to tylko moje wrażenie ale paląc diesel premium jakoś miczęściej wypalał, zakładam że ma więcej dodatków i gdzieś to też w dpf wpada..
Zrób sobie dłuższą wycieczkę w weekend tak żeby przejechać jeden cykl w trasie? Będziesz miał odniesienie ile możesz w miarę max przejechać.

Ad. Punkt 3 - nie.

PS: jeżeli przerywasz wypalanie to patrz czy ci poziom oleju nie rośnie za bardzo bo podobno to też jakoś jest powiązane.

„I hope this information helps answer your queries about the regeneration/DPF system in the vehicle. Active regeneration uses the PCM to determine additional fuel to be injected to raise the temperature in the DPF to burn of the stored soot. You will notice when a regeneration is taking place that

- Engine note change
- Cooling fans running
- A slight increase in fuel consumption
- Increased idle speed

There are other things to consider such as engine not getting up to temperature on short journeys repeatedly on journeys that are 10 minutes or less, driving the vehicle continuously at 9mph or less, engine is left to idle for long periods even the oil type used during servicing but realistically there is no accurate way to second guess when regeneration will take place as per above description it is determined by a set of parameters which the PCM will determine as to when a regeneration will be required but it can occur as low as every 110- 170 miles an easy way to see if regeneration is occurring is (as above) a change in engine note and you can see your fuel consumption reading drop (if you monitor current fuel economy).

You will find a section in the owner’s manual for DPF and what to do should the DPF lamp illuminate. Ensuring engine temp is up to a min of 80 degrees c, depress the accelerator pedal drive the vehicle at a speed of 20kph or more for 15-20 minutes this should be sufficient to clear the accumulated soot.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 09:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Filtr się wypalił, więc to już połowa sukcesu. Teraz pozostało Ci monitorowanie procesu do następnego wypalania, pogodę mamy tragiczną ale pasuje pojechać jak już koledzy zasugerowali na wycieczkę. Ja zazwyczaj mam aktywne PID jak na zdjęciu, możesz dodać obroty i prędkość, ewentualnie EGR. Nie mam pojęcia które to ciśnienie o którym wspomina poxtazo, nigdy go nie sprawdzałem.
Jak wrócisz to wrzuć log. Ważne, żeby PM rosły liniowo, skoki mogą świadczyć o przytkaniu filtra. Powodzenia


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 09:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Panowie droznosc filtra okresla sie na podstawie cisnien i podcisnie. Te wartoaci mowia wszystko. Tak wiec szukaj czegos ala dpf press lub back press. Nie pamiwtam jak to sie zwie. Ale mierzone musi byc cisnienie przed i ewentualnie za dpf. Zalozenie jest takie ze przed dpf 0.3 bara jeat wporzadku ,nawet gdycpowoli rosnie wraz ze wzrostem obrotow silnika to akceptowalne. Ale jesli masz duzo obrotow i 0.4bara w dpf to przyjmuje sie utrudniony przeplyw spalin. Co swiadczy o prawdopodobnym zapchaniu. Wartosci za dpf nie pamietam, musialbym to odkopac gdzies w manualu jeat.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 12:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
14 października 2018, o 05:48 darrecki napisał(a):
Niestety tak, filtr pełny ze wskazaniem na przytkany. Nie wiem przy jakiej wartości świeci się kontrolka DPF, ale stawiam że gdzieś za chwilę możesz ją zobaczyć.
Proponuję wybrać się poza miasto, obroty 3-4k, 3 bieg i patrzeć czy PM_GEN spada. Jak nie, zostaje wypalanie serwisowe.
U mnie PM_GEN nigdy nie przekroczyło 5.8


STOP :) to nie tak działa. darrecki aż się dziwię że to napisałeś po tylu moich postach w tym wątku:)

PM_GEN to wartość która rośnie liniowo i nie oznacza w ogóle zapełnienia filtra. Realne zużycie filtra (zapełnienie którego nie opróżnisz) pokazuje wartość PM_ACC_DSD. Jeśli filtra jest zużyty, to wartość ta będzie coraz więcej powyżej zera. Idealnie powinna zawsze spadać do 0. Na moim przykładzie - po zakupie auta wartość PM_ACC_DSD po wypalaniu nie spadała poniżej 2.6-3.5. Wykonałem czyszczenie chemiczne w warsztacie BOSCH i parametr ten spadł do 0.6-1. Także coś pomogło, ale nie dużo. Teraz czyściłbym ciśnieniowo.

Optymalne warunki dla wypalania filtra to zakres obortów 2200-2500, ponieważ przy wyższych obrotach nie ma szans na precyzyjne dawkowanie dodatkowe paliwa przy fazie wydechu między normalnymi cyklami wtrysku paliwa. Większe obroty nie pozwolą na dotrysk paliwa, a nie wypalisz filtra bez dotrysku - nie szkodzi, że zwiększając obroty podnosisz temp spalin - nie podniesiesz ich na tyle aby wypalać filtr.

Wartość PM_ACC jest synchronizowana po wypalaniu do PM_ACC_DSD, dlatego:
- PM_GEN spada zawsze do 0
- PM_ACC spada zawsze do 0
- PM_ACC_DSD nie spadnie do 0 przy takim przebiegu

Po jakimś czasie PM_ACC przejmie wartość z PM_ACC_DSD i będzie rosła oraz malała, ponieważ PM_ACC jest wyliczane dynamicznie na podstawie informacji z DPS. PM_GEN rośnie liniowo.

Lampka DPF / błąd DPF pojawi się, kiedy wypalania będą częściej niż 50km. Jak znajdę źródło to wkleję tu, na pewno gdzieś było w workshopie.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 13:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Oj tam oj tam. Ja się w to tak nie zagłębiam, PM_GEN jest wartością na którą zwracam uwagę. Dla mnie jest to wyznacznik ilości sadzy którą należy wypalić. Wiem, że ta wartość nie reprezentuje przytkania czy akumulacji popiołów po wszystkich wypalaniach ale zwyczajnie jest najłatwiej przyswajalna dla szarego użytkownika jakim jestem. Jak ma w okolicach zera to filtr się niedawno wypalił, przed 6 znaczy że zaraz powinien zacząć wypalanie. Reszta PM sobie skacze jak chce, nie mówi nic o tym ile w danym momencie mamy sadzy w filtrze i kiedy możemy oczekiwać regeneracji.

Jak byłem na urlopie to testowałem różne scenariusze wypalania - a to jazda emerycka, a to trzymanie wysokich obrotów. No dobra, z 4k trochę przesadziłem, bo mój silnik rzadko je widzi. I tak redukcja o 1 lub 2 biegi podczas wypalania potrafi skutecznie skrócić proces a przy okazji średnie spalanie wcale przy tym nie rośnie. Więc owszem, mniej paliwa dolewa podczas regeneracji ale to chyba lepiej bo i mniej może spłynąć do oleju. Co prawda olej zmieniam co 6 tys mil, ale jeszcze nigdy nie doszedł on nawet do max na skali nie wspominając o jakimś X który to nawet nie wiem gdzie jest na szabelce.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 14:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie spadło PMM_ACC_DSD do 0.15 także chyba nie tak źle, u ciebie popielasty po wypalaniu ta wartość była znacznie większa. Dlaczego jednak PM_GEN tylko do 0.11, powód do zmartwienia? Zastanawiam się czy w ogóle jechać do ASO skoro okazało się że problem nie jest na tyle poważny (o ile jest w ogóle jakiś problem biorąc pod uwagę dystanse jakie pokonuje) i się tylko wkurzać ich niekompetencja i brakiem wiedzy. Pojeżdżę teraz do następnego cyklu i zobacze jaki dystans zrobię, mam nadzieję że te częste nie ładowania i-eloop i wysokie spalanie nie pojawia się przed cyklem.

Zlalazlem takie czujniki od dpf:
Bank 1 I bank 2 inlet, outlet i delta pressure, poxtazo to będzie to o czym mówisz?

P.s. skadwy bierzecie te wytyczne do do forscan np. że PM_GEN max 6 itd? :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 14:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Inlet i out cie interesuje . A deltavto roznica cisnien

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 14:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
14 października 2018, o 15:08 skwieradee napisał(a):
P.s. skadwy bierzecie te wytyczne do do forscan np. że PM_GEN max 6 itd? :-P


z miesięcy obserwacji, własnych doświadczeń :)

Ja od kiedy mam zaślepiony EGR oraz staram się jeździć podczas wypalania w zakresie ok 2500 RPM to w ogóle nie mam przyrostu na bagnecie. Aż mnie to zaczęło martwić, czy oleju mi nie bierze. Tak czy siak wymieniam co 10 tyś km olej, jest to chyba najlepsze zabezpieczenie silnika w tym przypadku.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 15:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
14 października 2018, o 14:11 poxtazo napisał(a):
Inlet i out cie interesuje . A deltavto roznica cisnien

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


W moim forscan mam tylko

DP_DPF - exhaust gas differential pressure.
Tca_cinp Inlet I outlet na turbocharger pressure

Te inlet i outlet na dpf co wcześniej pisałem sa z innej aplikacji i nie zmieniają się w trakcie jazdy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 16:19 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
14 października 2018, o 12:18 darrecki napisał(a):
Jak byłem na urlopie to testowałem różne scenariusze wypalania - a to jazda emerycka, a to trzymanie wysokich obrotów. No dobra, z 4k trochę przesadziłem, bo mój silnik rzadko je widzi. I tak redukcja o 1 lub 2 biegi podczas wypalania potrafi skutecznie skrócić proces a przy okazji średnie spalanie wcale przy tym nie rośnie. Więc owszem, mniej paliwa dolewa podczas regeneracji ale to chyba lepiej bo i mniej może spłynąć do oleju. Co prawda olej zmieniam co 6 tys mil, ale jeszcze nigdy nie doszedł on nawet do max na skali nie wspominając o jakimś X który to nawet nie wiem gdzie jest na szabelce.


W moim przypadku najlepiej spala się przy ~120km/h na 4 biegu, co jest równoznaczne z około 3500 rpm. Dziś w takich warunkach wypalił się w około 12km.

A X jest praktycznie drugie tyle nad max co odległość między min a max.

Z manuala mazdy, kiedy pojawia się kontrolka dpf na desce


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 16:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
U mnie w 12km to sie wypala na nadbiegu czli 6 przy 1500obrt.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 16:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Panowie (i panie jeśli takowe są) wychodzi na to że już wiem co się z autem działo, wiem już że filtr się wypala jak powinien i zapycha raczej proporcjonalnie do sposobu użytkowania przeze mnie auta. Zatem odpuszczam chyba wizytę w ASO bo wszystkie moje wątpliwości zostały rozwiane. Mam teraz forscan więc będę monitorował zachowanie auta i upewnie się za każdym razem żeby nie przerywać cyklu. Mógłbym cisnac ASO o zbyt częste wypalania i spróbować wymusic serwisowe wypalanie w ramach gwarancji jednak poxtazo napisał że to nie dobre dla silnika i niezbyt pomocne dla filtra. Wizytę mam umówiona na wtorek, do tego czasu nie zdążę zrobić kolejngo cyklu i obserwacji. Czy może jest coś co mógłbym w mojej sytuacji wymusic od ASO żeby trochę autko "podreperować"?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 18:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
skwieradee ja bym tylko sprawdził korekty wtrysków, zrobił kalibrację i sprawdził ponownie. No i obserwował sytuację z filtrem. ASO to raczej może coś zepsuć a nie naprawić :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 18:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Kalibracja wtryskow nix nie da jak juz leja;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 19:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pesymista


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 19:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A ja słyszałem, że w CR wtryski nie leją, a jedyne co może się z nimi stać to przytykanie od brudu, ewentualnie uszkodzenie tak że będą za mało podawały paliwa - ale nigdy za dużo... U mnie jeśli są korekty to zawsze na +. Ale może to jakieś legendy miejskie ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 19:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
To znaczy ze twoje wtryski sa w niezbyt dobrej kondycji;) wiesz na czym polega korekta wtryskow? Czym minus a czym plus jeat w tym ?;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 20:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To może wytłumaczysz skoro się tak na tym znasz? Albo podlinkujesz jakiś ciekawy artykuł.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 20:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie moga wszystkie wtryski dawac dawki dodatniej;) zawsze 2 musza byx ujemne 2 dodatnie ;) taka fizyka

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 20:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... cy,10080,1



Przeczytaj, mam.nadzieje ze pomoze.ci zrozumiec istote ukladu wtrysokowego CR

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.