Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 14 maja 2018, 18:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No nie żartuj sobie gregolo :lol: leje według instrukcji. Nadaje się do każdego diesla. Nie sądzę ze może zarżnąć pompę wręcz przeciwnie poprawia smarowanie itd poczytaj super sprawa. Może ty piszesz o dodatkach co się wlewa do baku co +- 10tys km czyszczące wtryski itd. One na pewno są mniej bezpieczne bo maja o wiele większe stężenie.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 12:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.09.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Witam,
To mój pierwszy post, więc nie wiem czy w dobrym miejscu .
Wyskoczył mi duży (jak myślę) problem.
Posiadam od 1.5 roku Mazdę 6 2015 Skyactiv 2.2d 150km , przejechane 110 000km , wersja angielska.
Problemów wyszło kilka , ale skupię się narazie chyba na najważniejszym.
Od dwóch dni , do 2500rpm , brakuje mocy przy przyspieszaniu na każdym biegu. Od 2500rpm moc wraca. Dzieje się tak na każdym biegu. Wygląda to na turbo , ale jestem kompletnym laikiem w tych sprawach więc błagam o pomoc. Może to katalizator , może turbo , a może jakiś błąd w komputerze. Pomóżcie pls.
Kuba


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 18:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Podpiac pod komputer trzeba. Ale mozesz sprawdzic czujnik doladowania czy nie jest zasyfiony.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 18:03 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 108
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Gdzie on jest?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano So, 26 maja 2018, 18:07 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 18:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Pod alternatorem

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 maja 2018, 18:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.09.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Dzięki "niebezpieczny". Podpiąłem pod komp , ale nie profesjonalny ( weekend , wszystko pozamykane ).
Wyskoczyły dwa błędy ; p0299 - podciśnienie turbosprężarki
u0401 - nieprawidłowe dane uzyskane z modułu sterującego silnika/układu przeniesienia
napędu
Do tego czujnika jeszcze się nie dobrałem. Jutro muszę podjechać ,tak czy siak, do mechanika bo sam nic nie wymyślę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 maja 2018, 21:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sprawdź ten film https://www.youtube.com/watch?v=JqIDxy7-FCA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 12:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jestem świeżo po mapie jakieś 5 dni temu- wykres po sąsiedzku.., i zauważylem znaczny spadek intervału wypalania dpf, a co wiecej regen trwa 3x dłużej!!:/ zbiegiem okolicznosci wlalem pierwszy raz dodatek do paliwa Archoil 6900Dmax tuz przed strojeniem, chcialem po prostu wypróbowac ustrojstwo..
Dodam ze ktos na forum alfy opisywał podobne spostrzeżenia gdy zaczął stosować tenże dodatek..
I teraz nie wiem co może być przyczyną.. coś po mapie może któryś wtrysk sie wysypał.. czy faktycznie ten dodatek ...

Wczoraj chcialem sprawdzic korekty wtr. Forscanem, ale przypadkowo włączyłem kalibrację.
( wieczorek był a ja po grilku:))
Kalibracja z jakiegos powodu sie nie zrobila, zaraz na 2% sie zes.. psuło i wywaliło mi bład niedokonczona kalibracja.. i choinka na desce..

Dziwne ze nie moge tego dtc skasowac forscanem..

Przed strojeniem dpf super.. regen co 200-220 km i trwal z 8-12 km.. teraz regen po 140km autostrady 110km/h ..... a wypalanie obr. 2300 - 2500 jednostajne 40 km potrzebuje do wypalenia:/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 13:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Pokasuj bledy. Wykonaj kalibracje wtryskow. A kalibracja ci sie nie udala dlatego ze silnik niemial wyrunkow zeby ja wykonac i przerwal stwrownik proces. Zeby skalibrowac wtrysk musisz miec.ok 70*C dopiero wtedy mozesz kalibrowac.
A co do wypalania dpf. No coz jak.widac program programowi nie rowny jak i gosc ktory ten zabieg robi ;) dlatego zawsze mowie trzeba oddawac do ludzi ktorzy maja pojecie a nie tylko twierdza ze maja ;)
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 13:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Wlasnie kupilem 1l tego dodatku. Ale jeszcze go nie probowalem. Koncze jeszcze ten wczesniejszy. Ja obstawialbym cos z chipem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 13:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Raczej na pewno chip. Jak robiłem remap to jedna z map, nazwijmy to ekstremalna totalnie rozwalała DPF - 50-75km i wypalanie. Po lekkim zluzowaniu, optymalizacji gdzie osiągi w zasadzie nie spadły wszystko wróciło do normy. A teraz po wyłączeniu EGR gdy na zewnątrz jest ciepło jeszcze się poprawiło. 350km da się wyciągnąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 14:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No zgadza sie, jakby tylko mieli wypisane to na czole to by bylo ławtwiej. Patrzac po wykresach jakie robili to wydawalo sie ok( widzialem duuzo gorsze "szczlaczki" ,a mnie interesowal w miare rowny przebieg momentu nie jakies " namioty" gdzie w peaku jest 500NM z ktorych nie zrobisz użytku bo gubi trakcje.

No coz, dzieki za rade o temp. - nie przeprowadzalem jeszcze kalibr. Wtr. Forscan to ogarnie? Czy sam bede musial wprowadzac jakies parametry..?..
No i sprobuje skasowac bledy na cieplym.. chociaz nie wiem co to za roznica..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 14:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Taka roznica ze dockalibracji wtryskow potrzebne sa konkretne warunki w komorze spalania. Nie wiem czy forscan ogarnie korekty. Ale jak.ma.taka opcje to mozliwe ze tak.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 15:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak jest za niska temperatura lub coś innego "nie tak" to Forscan nie zacznie procesu kalibracji tylko wyświetli odpowiedni komunikat. Jeśli DPF wypala się zbyt często i kalibracja od razu wywala, to ja bym pojechał do magików niech wgrają fabryczną mapę i sprawdzil czy wtedy kalibracja przechodzi. U mnie 13 letnia GG z przebiegiem 300k przechodziła kalibrację, także ten tego coś jest nie tak. Wytryski ewidentnie leją za dużo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 17:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Niestety nie moge skasowac tego błędu:

Code P167B:00-2 - Fuel injector learning not done

Tzn, udało mi sie skasowac na zapalonym sam,. czesc choinek - check engine, glow plug indicator,
ale MIL - czerwony trojkat z wykrzyknikiem i vehicle system inspection requierd zostaje,,
i na zaplonie i na wlączonym silniku nie da sie go zresetowac w DTC.

A ha, ksalibracja na cieplym silniku tez nie daje sie zrobic,, nie wiem czy to przez blad ktorego nie moge skasowac czy faktycznie cos zpaprane z wtryskami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 20:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W RF7J, błąd kalibracji, kasowal się dopiero po odpieciu klemy masowej na minutę i trzymanie pedału hamulca...
...FORSCAN jak u ciebie też go nie mógł.skasowac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 21:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Przepałowałem go na maxa przez 25 min, aż się regen dpf wlączyla, po wypaleniu zaraz odpalilem kalibrację znowu i ..poszlo!

Cykl skonczony bez problemow, błąd sam zniknął <spoko>

Jeszcze skasowalem "Diesel Particular Filter Learned values".. żeby skasowac zapamietane wartosci regenow przez ecu.

Zobaczę teraz..., jak dalej będzie lipnie z tym wypalaniem to wracam do magików.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 31 maja 2018, 08:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
28 maja 2018, o 22:02 Gregolo napisał(a):
Jeszcze skasowalem "Diesel Particular Filter Learned values".. żeby skasowac zapamietane wartosci regenow przez ecu.


To Ci nic nie da :) skasuje tylko ilość cykli.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 maja 2018, 19:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To może wiesz czy można zmienić ilość cykli? Swego czasu skasowałem i teraz do obecnej wartości muszę dodawać 128.
Wkurza mnie to, ma być perfekcyjnie, a to zaburza całą harmonię ;((


Ostatnio edytowano Cz, 31 maja 2018, 20:40 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 maja 2018, 20:40 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Daro, prosze Cie <zgłupiał> :powalajacy:
tez mam gen nerwicy natrectw i staram sie z tym walczyc... ale tego to Ty nawet nie widzisz.. .. :)

popielasty napisał(a) napisał(a):
31 maja 2018, o 07:56 popielasty napisał(a):
To Ci nic nie da skasuje tylko ilość cykli.


Byc moze,.,. ale - jak wytlumaczysz fakt ze skasowalem ta wartosc zaraz po wypalaniu dpf ( 3 km po )
a jak wystartowalem nastepnego dnia rano to praktycznie od drzwi odpalil sie nastepny regen./?
Wedlug mnie skasowalem wartosci cisnien ktore ecu notuje przed i po wypalaniu.. i nie wiedzial w ktorym momencie jest, wiec przeprowadzil od razu regen, zeby "nauczyc sie wartosci 0 " czy tam./ 0.001234 .


Ostatnio edytowano Cz, 31 maja 2018, 20:40 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 08:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Podzielę się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi efektów zaślepienia zaworu EGR. Blaszki zamontowałem jakieś 2 tygodnie temu i w tym czasie miałem 2 wypalania filtra DPF. Staram się śledzić występowanie procesu wypalania, aby kasować licznik więc dokładnie wiem ile wynoszą interwały. I tak: piewsze wypalanie po 264 km, drugie wypalania po 258 km. Przed zaślepieniem filtr wypalał się w zakresie od 140 do 200 km, a najczęściej po przejechaniu ok 170 km przy podobnym stylu jazdy. Cały czas jeżdżę w cyklu mieszanym więc nie wiem ile obecnie, po zaślepieniu, da się przejechać w trasie. Zatkanie EGR spowodowało pojawienie się błędu po ok 25 km (świeci się cały czas check engine), lecz poza świecącą kontrolką nic więcej się nie dziej tzn. wszystkie systemu działają prawidłowo. Dodatkowo teraz przy wypalaniu DPF auto już tak nie zamula. Wcześniej w trakcie regeneracji obroty można było podciągnąć do 4k rpm i przestawał się rozpędzać. Denerwujące to było i niebezpieczne, bo przy wyprzedzaniu mógł być problem. Myślę, że silnik nieco lepiej wchodzi na wyższe obroty i szybciej reaguje na dodaniu gazu. Ostatnie wypalanie mnie zdziwiło - trwało niespełna 8 km, a zazwyczaj było to ok 12 km. Jeszcze przed zaślepieniem wlałem ARCHOIL AR6400-D MAX (nie wpłyną na interwały), a ostatni przebieg między wypaleniami był zrobiony na dodatku do paliwa ARCHOIL AR6900-D MAX. Oprócz tego w trakcie regeneracji pierwszy raz miałem całkowicie wyłączony panel klimatyzacji. Może któryś z tych czynników (ARCHOIL/panel klimatyzacji OFF) wpłyną na czas wypalania?
Reasumując jestem zadowolony z efektu zaślepienia i teraz pozostaje mi wyłączyć te ustrojstwo programowo + może mały chip tylko, że przebieg auta wynosi ok 144 k km, a do 150k km jest na rozszerzonej gwarancji i tu pojawia się dylemat czekać/nie czekać? W lipcu wyprawa do Chorwacji więc ok 3k km zrobię i może warto jeszcze mieć gwarancję. Z drugiej strony blaszek już raczej nie wyciągnę, a jeździć cały czas, do 150k km, z check engine?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 08:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Twoje spostrzeżenia i obserwacje są dokładnie takie same jak moje. Z tym, że ostatnio jechałem sobie autostradą, 140 km/h na tempomacie i wypalanie zamiast po ok 200km miałem po 120 - wydaje mi się, że ciągła jazda na stałym poziomie bez zwalniania ma negatywny wpływ i zmniejsza dystans między wypaleniami - dziwne to ale tak zaobserwowałem to w praktyce... Tą samą trasę wracałem bez tempomatu i wypalanie po 230km... W cyklu mieszanym wypalanie mam teraz co 180-240km. Zauważyłem, że parametry PM_ACC i PM_ACC_DSD mocno spadają kiedy sobie dojeżdżam do świateł bez gazu, może dlatego na tempomacie mniejszy interwał bo cały czas utrzymuje pewien poziom dopływu mieszanki?

Po zaślepieniu EGR wypalanie wyzwala osiągnięcie PM_GEN do parametru ok 6,2 g/L. PM_ACC i PM_ACC_DSD dochodzi do ok 5,5 g/L. Wcześniej, przed zaślepieniem było na odwrót, to PM_ACC i PM_ACC_DSD wyzwalały wypalanie przy ok 6 g/L.

Z tego co ja się dowiedziałem i zaobserwowałem to PM_ACC_DSD obliczane jest dynamicznie na podstawie DP_DPF (odczyt z czujnika różnicowego ciśnienia przed i za DPF). PM_GEN natomiast to wartość wyliczana na podstawie ilości "wyliczonej" wytworzonych cząsteczek stałych pewnie na podstawie ciśnienia z czujnika ciśnienia gazów wylotowych przed DPF (EXHPRES1). Ale to tylko moje przypuszczenia, fajnie jakby ktoś też poobserwował swoje przypadki i wysnuł jakieś tezy / wnioski albo potwierdził moje lub obalił :)

Ogólnie wypalanie kompletnie rujnuje ekonomię auta :( po zatankowaniu pierwsze 150 km spokojnej jazdy to spalanie ok 6,2, wypalanie i BANG, spalanie 8 :( smutne to trochę. Finalnie CX-5 pali mi ok 8l/100km w cyklu mieszanym, spokojna trasa 7l/100km, autostrada 140km/h daje spalanie ok 9,5l/100km.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 09:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie tyle wypalanie co wysoki bieg podczas tego procesu rujnuje wspomnianą ekonomię. Na 6 czy 5 przy 2000rpm proces może trwać wieki, a spalanie przez ten czas jest dosyć duże. Wystarczy redukcja biegu, spalanie o dziwo nie wzrasta (czasami jest nawet niższe) a proces skraca się o połowę.

@JaroJ3, zaślepienie EGR nie ma żadnego wpływu na wypalanie DPF, bo podczas tego procesu powinien być on zamknięty. Jeśli miałeś muła podczas regeneracji być może EGR przepuszczał spaliny gdy powinien je całkowicie blokować. U mnie różnicy osiągów przed / w trakcie / po wypalaniu nie było żadnych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 09:37 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jak będę wyłączał EGR programowo to zastanawiam się na chipem i ciekawe czy to może dodatkowo wpłynąć na wydłużenie przebiegów między wypaleniami. Taki delikatny chip powoduje zmniejszenie spalania, więc może wpłynąć korzystnie na DPF.
Jeśli chodzi o spalanie to zbytnio się nie przyglądałem, ale jak wzrosło to niewiele - komputer bez zmian pokazuje 6.8 - 7.0 - chyba, że zmiana spalania będzie widoczna tylko przy dystrybutorze - to możliwe?

@darrecki - możliwe, że mój EGR już nie domaga i dlatego takie objawy, a ostanie wypalania dopadło mnie w mieście i jechałem 2, 3 bieg obroty w zakresie od 2000 - 3500.

PS może ktoś polecić jakiś interfejs diagnostyczny na bluetooth do programu Forscan, to się nada: http://allegro.pl/interfejs-obd2-blueto ... ml#thumb/4 ? Czy Forscan na androida oferuj te same możliwości co wersja PC na interfejsie przewodowym?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 09:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam ten interfejs z aukcji którą podałeś - wersja na Androida to LITE, odczytuje błędy, parametry, możesz kasować błędy, ale nie wykonasz żadnych modyfikacji parametrów (np wyłączenie iStop) oraz wydaje mi się że nie wykonasz czynności serwisowych typu kalibracja wtrysków itp.

Od razu Ci powiem że można dostać szału z takim na Wifi - co chwilę dziadostwo się rozłącza :D jak chcesz prawdziwe pomiary to tylko kabel i pc :) ja mam i kabel i Wifi, ale po Wifi strasznie wkurza mnie to, że łączy się co trzeci raz, zrywa.

Wypalania DPF wyczuwam od razu i po wypalaniu kasuję licznik na stanie 'B'.

Ja robiłem wyprogramowanie EGR i chip, ale co do tego chipa to mam mieszane uczucia :D wartości przed / po były dosyć dziwne :) co do EGR vs moc - nie ma żadnej różnicy przy sprawnym EGR, tak jak pisze darrecki EGR jest zamykany przy pełnym gazie oraz przy wypalaniu DPF. Mierzyłem na hamowni przed zaślepieniem / po - żadnej różnicy.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 10:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mam interfejs na kablu ale nie chem mi się targać laptopa.
Interesuje mnie jeszcze temat kalibracji wtrysków w Forscan. Może lepiej jechać do serwisu - mam 100km więc specjalnie mi się nie chce. U mnie jest raczej wszytki ok. Od kilku miesięcy jestem drugim właścicielem mazdy i nie wiem kiedy ostatnio były kalibrowane (może forscan podpowie datę lub przebieg przy ostatniej kalibracji), a chyba co 40 k km powinno się przeprowadzić taką procedurę. Boję się, że Forscan nie zrobi tego do końca prawidłowo i wtryski zaczną lać. Przeprowadzał ktoś już taką procedurę tym programem?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 10:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zdaje mi się, że forscan podaje ilość kalibracji wykonanych od początku, jest to:
INJ_WL_FRQ - kalibracja wykonana manualnie
INJ_AL_FRQ - kalibracja wykonana automatycznie (to podczas jazdy samo się robi podobno - ja mam tu wartość 11, ostatnie wykonanie 14964 km temu - aktualny przebieg to 181500km).

Ja 2 razy robiłem ręczną kalibrację (+ 1 raz w warsztacie mi robili) i mam w INJ_WL_FRQ wartość 3 - zgadzało by się.

Uwaga - temperatura oleju musi być więcej niż 70 stopni, ale samochód nie może być też mocno przegrzany. Ja robiłem to zawsze po normalnej jeździe - gasiłem auto, czekałem jakieś 5-10 minut, odpalałem i robiłem kalibrację. Zawsze było dobrze. Natomiast w jednym z warsztatów koleś po wypalaniu wymuszonym DPF przejechał się 2 km na pełnym gazie, wrócił do warsztatu i od razu kalibrował wtryski i była choinka jak kilka postów wyżej - potem miał jakieś problemy żeby to pokasować ale finalnie mu się to udało.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 10:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Wyczules jakas roznice po kalibracji wtryskow?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 10:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Po takiej kalibracji były jakieś różnice np. zmiana intensywności "klepania" wtryskiwaczy na postoju/w czasie jazdy, rozruch silnika, spalanie czy zmiana właściwości jezdnych - przyśpieszenie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 10:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Jesli klepie na wolnych obrotach to moze byc wina podkladek pod wtryskami.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.