Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 06:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 20 maja 2014, 22:11 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 468
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No to zaczynamy...
W mojej zauważyłem pewien objaw - otóż kiedy staję np na światłach, I-stop wyłączony, to obroty mi falują pomiędzy 500 a 750, niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły.
Poza tym daje się wyczuć "drżenie" silnika, w momencie kiedy właśnie obroty idą w górę bądź w dół.
Czy ktoś z Was miał takie coś?
Do ASO jeszcze nie uderzałem....
Przebieg 600km.

_________________
... "... chciałbym pozmieniać wiele rzeczy, lecz ja,
sam sobie ściemniam ze czasu nie mam..." ...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 maja 2014, 22:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Był już temat na forum poruszany. Myślę, że mam podobnie i chyba nie ma się czym przejmować. Powody, które zostały przytoczone na forum:
- działająca klimatyzacja
- przygotowanie auta do wyłączenia silnika (i-stop) - tutaj koledzy pisali, że jak się wyłączy i-stopa to nie ma tego falowania


Ostatnio edytowano Wt, 20 maja 2014, 22:35 przez ZibiX, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 maja 2014, 22:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak ja bym obstawiał klimatyzację, mam to samo. Wyłącz klimę i sprawdź czy ustało.

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 maja 2014, 22:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 468
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak mi się wydawało że gdzieś już coś o tym widziałem.
Jutro pokombinuję czy takie falowanie ma też miejsce przy:
- staniu na Neutralu zamiast Drive
- wyłączonej klimie
- i innych jak mi coś przyjdzie do głowy.

Nie uważam żeby to było normalne - w starszych autach winien był zazwyczaj silniczek krokowy.
Działająca klima na logikę powinna być zasilana z kondensatorów - a jeśli te są naładowane na full to obroty nie powinny latać.
No i jak napisałem - I-stop wyłączony.
Siła i głębokość nacisku na pedał hamulca też nie gra roli.
Myślę że i tak się z tym udam do ASO - ale w następnym tygodniu, teraz nie dam rady.
Pozostaje jeszcze kwestia wibracji silnika przenoszonych na kabinę przy falowaniu, odczuwalnych wyraźnie po stronie pasażera - to mi się nie podoba...

_________________
... "... chciałbym pozmieniać wiele rzeczy, lecz ja,
sam sobie ściemniam ze czasu nie mam..." ...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 09:32 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.02.2013
Posty: 480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na włączonej klimie kompresor włącza się cyklicznie co jakiś czas co powoduje delikatny ruch wskazówki obrotomierza. Zwróciłem na to uwagę w ASO i powiedzieli mi, że to normalne. Chodzi o oszczędność paliwa :wink: . Poza tym jest to efekt bardzo subtelny i nie towarzyszą przy tym żadne wibracje/telepania etc. więc nie panikować :wink: .


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 11:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Może w 2.5 inaczej się to objawia niż u nas (w 2.0)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 11:34 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.08.2013
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Witam ,to nie jest normalne mam ten sam silnik,i u mnie pbroty nie falują,oczywiście jak załącza się sprężarka,jest delikatne chwilowe zadławienie silnika,i to wszystko,zadzwoń do aso i powiedz im to,pozdrawiam :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 12:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 114
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
SlawekGdynia napisał(a):
No to zaczynamy...
W mojej zauważyłem pewien objaw - otóż kiedy staję np na światłach, I-stop wyłączony, to obroty mi falują pomiędzy 500 a 750, niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły.
...


U mnie jest tak samo (silnik 2.0), tyle że drgań silnika nie wyczuwam. Nie próbowałem wyłączać klimy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 13:25 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.02.2013
Posty: 480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie mam pewności na 100% ale przynajmniej u mnie jak nie mam wł. klimy to efekt falowania obrotów w ogóle nie występuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 13:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Pisząc wcześniej, że u mnie występuje falowanie to miałem na myśli ruch wskazówki obrotomierza o 1 mm w górę lub w dół. Jak komuś wskazówka lata o 500 obr/min to bym to od razu do ASO zgłosił.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 18:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zgadza sie, milimetr w tą czy w tamtą to klima, ale jak ewidentnie silnik pracuje nie równo to ASO

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 19:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 468
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Sprawdzone - przy wyłączonej klimie silnik stabilizuje się na ~600 obrotów i trzyma.
Przy klimie włączonej co jakiś czas startuje chyba sprężarka, a silnik lata pomiędzy 500 a 750 RPM.
250 RPM różnicy to niby niewiele, ale jednak coś. Samo falowanie mi nie przeszkadza, ale moment zastartowania sprężarki przenosi bardzo specyficzne wibracje na kabinę, w sumie odczuwalne w całym aucie.
Na dłuższą metę irytujące...
Myślę o wizycie w ASO coraz poważniej.
Też tak macie?

_________________
... "... chciałbym pozmieniać wiele rzeczy, lecz ja,
sam sobie ściemniam ze czasu nie mam..." ...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 19:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja jeszcze klimy w GJ nie używałem na poważnie, a samochód stoi od 2 dni, akurat od momentu kiedy zrobiło się gorąco kiedy AC jest niezbędne i pracuje na 100%. Jutro będę jechał do ASO, to zaobserwuję jak jest u mnie i podzielę się uwagami, w sensie czy jak się załącza to powstają wibracje. Bo spadające obroty to rzecz normalna (sprężarka trochę mocy zabiera).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 08:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
SlawekGdynia napisał(a):
Też tak macie?


Moment uruchomienia sprężarki u mnie jest widoczny tylko na wskazówce obrotów, nie odczuwam żadnych wibracji.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 14:23 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.08.2013
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
tombien napisał(a):
Ja jeszcze klimy w GJ nie używałem na poważnie


To ja odwrotnie ,nigdy nie miałem wyłączonej :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 20:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dzisiaj miałem klimę cały czas, nawet się na ECO nie przełączyła mimo, że miałem ustawioną temp. 24 stopnie. Na wolnych obrotach nie czułem żadnych wibracji, dla mnie jej (sprężarki) praca jest praktycznie niezauważalna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 20:20 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 114
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Sprawdzilem - po wylaczeniu klimy obroty nie faluja.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 maja 2014, 22:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie wygląda to mniej więcej tak, tylko przy włączonej klimie.


_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 21:00 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.11.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jeszcze jednym waznym elementem wplywajacym na wysokosc obrotow na postoju jest wentylator chłodnicy - technologia skyactive zastosowana w silniku powoduje koniecznosc czestego schładzania silnika. Latwo sie zorientowac ze na postoju obieg powietrza moze byc wymuszony tylko i wylacznie przez wentylator, a ten pobiera prad, ktory trzeba wygenerowac :-) Stad jeszcze zaobserwowane drzenie silnika w momentach kiedy obroty ida do gory - to drzenie (delikatne skadinad) uruchamiającego się wentylatora.

_________________
GJ 2.5 AT SDN SFW


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 21:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 468
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A jak wyjaśnisz fakt że przy wyłączonej klimie nie ma żadnego falowania ani wibracji?
Bo sugerując jako przyczynę wibracji wentylator powinno być odczuwalne drżenie niezależnie od klimy - a tak nie jest...

_________________
... "... chciałbym pozmieniać wiele rzeczy, lecz ja,
sam sobie ściemniam ze czasu nie mam..." ...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 22:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.11.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Rezonans? kompresor + wentylator, ale wydaje mi się, że pochopnie wyciągasz wnioski że bez klimy nie ma wibracji. W zimie klima była wyłączona, a że ja mam w zwyczaju nie gasić silnika to bardzo wcześnie ten objaw zauważyłem u siebie. Może on występować rzadziej niż z klimą - praca klimy też obciąża silnik, a ten się grzeje bardziej, praca klimy powoduje, że ciepło się wydostaje z wymiennika, a to prowokuje do częstszego chłodzenia. Ciężko porównywać drgania pisząc o nich, u mnie są one wyczuwalne przez ułamek sekundy i powiązane ze zmianą obrotów. A najlepiej zamiast dywagować - podpatrzeć pracę wentylatora np. przy piwku :-)

_________________
GJ 2.5 AT SDN SFW


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2017, 16:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam wszystkich,

Od zakupu auta przeglądam forum i w zasadzie wszystkie moje wątpliwości odnośnie działania Mazdy udało mi się wyłapać poza jednym.

W mojej 6 2.0 benzyna od nowości faluja obroty na luzie gdy zatrzymuje się na światłach w zakresie 600/800. Poza dziwnym wrażeniem nic innego się nie dzieje. Do 2000 km myślałem że auto musi się ułożyć ale dochodzę do 3000 km i nic się nie poprawia. Spotkał się ktoś z taką sytuacją?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.


Ostatnio edytowano Wt, 25 kwi 2017, 07:27 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2017, 18:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Miger Wyłącz klimatyzacje i przyjrzyj się czy dalej falują ;). Bo zazwyczaj to "falowanie" to poprostu kontra silnika na większe obciążenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2017, 18:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dziękuję za podpięcie pod temat... Nie wiem jak mogłem przeoczyc ten temat bo mnie od miesiąca drażni.

Miałem wrażenie że na wyłączonej klimie mam to samo ale upewnie się jutro. Wygląda to zawsze tak że zatrzymuje się i jest jakieś 800 obrotów po czym spada do 600. Zastosuje się do wskazówek i zobaczymy czy jest w tym jakaś logika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2017, 20:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
U mnie podobnie. Mam przebieg 3,5k i też mnie to drażni. Jutro rownież to sprawdze. Zazwyczaj klime mam ustawioną na ECO.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2017, 19:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzisiejszy test tylko bardziej mi namieszal. Bez klimy i bez istop po zatrzymaniu obroty spadały po zatrzymaniu z 800 do 600 i stały. Raz podskoczyly same do jakiś 900 a raz po samym wciśnięciu sprzęgła. No nic testuje dalej. Z tym spadkiem obrotow przy zatrzymaniu z 800 na 600 to standard?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2017, 10:24 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja bym podjechał do serwisu, bo co prawda obroty uwarunkowane są również od dodatkowych czynników, takich jak temperatura silnika czy obciążenie klimatyzacją, ale raczej nie powinny tak się zmieniać. U siebie obserwuję w sumie trzy wartości obrotów na biegu jałowym: 600rpm bez klimy, 800-900rpm z odpaloną klimą i ok. 1200rpm na zimnym silniku.
Jako ciekawostkę zauważyłem, że jak odpalam rano auto i wyjeżdżam od razu tyłem z posesji, to mam normalne obroty rzędu 800-900rpm. Dopiero jak po wyjechaniu wrzucę na luz, to zwiększają się one do 1200rpm. Jest to o tyle fajne i przemyślane, że mniej doświadczonym kierowcom łatwiej jest cofać bez ryzyka, że auto z powodu podwyższonych obrotów "wyrwie" im się spod kontroli i popędzi niekontrolowanie w kierunku jakiejś przeszkody :-P

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 maja 2017, 13:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
może rozrząd ? naciąg ? :|

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 maja 2017, 16:03 
Świeżak
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 32
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Obroty rosną też tuż przy puszczaniu hamulca i jednocześnie wciśniętym sprzęgle. Silnik ułatwia tak ruszenie. Potestujcie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 maja 2017, 15:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Falowanie obrotów zaczęło mnie denerwować i tak trafiłem na ten wątek.

Wyłączenie klimy eliminuje drgania, ale co z tego. To nie rozwiązuje problemu.

Ktoś zgłaszał w ASO? Co powiedzieli?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.