Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 13:16 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam

Panowie czy zdarza sie wam w dieslu ze rano przy odpalaniu albo jak zimny silnik obroty w chodza na koło 2000 obrotów/min i tam zostają przez 20 sekund bo mi często , kilka razy dziennie, nawet nagrałem filmik z dzisiejszego poranka.



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


Ostatnio edytowano Śr, 1 lip 2015, 16:48 przez tombien, łącznie edytowano 6 razy
Poprawa linku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 13:35 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
To normalne w tym silniku. Niska kompresja wymaga szybkiego rozgrzania + pewnie dochodzą normy emisji. Jeśli rozruch jest z zimnego silnika będziesz mieć to za każdym razem o ile nie zmienisz biegu

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 13:48 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Ty tez tak masz matkowpa ???

Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


Ostatnio edytowano Cz, 24 kwi 2014, 13:51 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 13:49 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Każdego ranka

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 13:54 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Dzieki bardzo , takiej odpowiedzi potrzebowałem . Czy tez podobnie długo masz , powyżej 10 sekund czasami 20??


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


Ostatnio edytowano Cz, 24 kwi 2014, 13:55 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 13:59 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Rzadko czekam do końca, stąd nie wiem dokładnie czy jest to 10 czy 20 sekund Po wyrzuceniu wstecznego i pewnie w kazdej innej pozycji poza P, obroty natychmiast wracaja do normy

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 14:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
W benzynie też jest podobnie. Jest to nawet w instrukcji opisane. W zależności od "wyziębienia" silnika czas kiedy obroty są wyższe może być dłuższy lub krótszy. W instrukcji jest napisane, że nie trzeba czekać aż obroty spadną i można od razu jechać autem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 14:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dziwne to, w GH 2.0 diesel nie ma wyższych obrotów, zawsze niecały 1 tys. niezależnie od temperatury.

Edit:
Widać, że w SkyActive jest tak samo czy to benzyna czy to diesel. :)


Ostatnio edytowano Cz, 24 kwi 2014, 17:57 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 15:19 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Super dobrze słyszeć ze to nie tylko u mnie. Szczerze nigdy nie spróbowałem wrzucić biegu odrazu to nie wiedziałem ze spadną odrazu. To było moje zdziwienie wiec czekałem zawsze do końca ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 kwi 2014, 17:36 
Amator
Offline
Od: 16.10.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
U mnie przy obecnych temperaturach trwa to ok. 5s.
Tez byłem tym zdziwiony i miałem pytać w ASO ale
z tego co piszecie wynika ze to normalne.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 kwi 2014, 00:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
U mnie czasem jest tak ze obroty wchodza na prawie 2tys. a czasem nie. Pewnie to zalezy od temp. zewnetrznej.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 maja 2014, 13:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.11.2013
Posty: 4
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
U mnie jest to samo. Tylko dziwne bo zauważyłem, że w zimę jak temperatury były mniejsze to rzadziej wchodził tak na obroty. A od około miesiąca zdarza się to często, prawie za każdym razem na zimnym silniku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 maja 2014, 13:13 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Zrobiłem test 7 dniowy . Za każdym razem przed wyłączeniem silnika pozwoliłem mu przez przynajmniej 10 sekund (ale przeważnie 15 ) pochodzić na wolnych obrotach. Od tej pory ani razu sie to nie zdarzyło przy włączaniu silnika.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 maja 2014, 04:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ja zawsze tak robie ze wzgledu na turbine ale i tak czasem po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakuja na 2tys.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 wrz 2014, 14:29 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 18.01.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Właśnie też się zaniepokoiłem tą sytuacją. Przez całe lato gdzie temperatury w nocy były 17 albo i więcej auto jak odpalałem rano albo po dłuższym postoju to obroty wskakiwały na 1700. Dzisiaj rano gdzie temperatura wynosiła 13 stopni i auto stało przez weekend i ciepło nie było + opady deszczu odpalił mi normalnie tzn nie podskoczyły obroty. Dziwnie <zgłupiał>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 paź 2014, 13:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
U mnie to samo co u kolegi wyzej. Zrobilo sie zdecydowanie chlodniej i auto nie wchodzi na wyzsze obroty :|

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 paź 2014, 22:14 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 80
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Jak się go odpala to pięknie dzwieczy na tych obrotach. Rewelacja. Prawie jak Porsche Turbo. Tam dochodzi przelaczanie wydechu na inne brzmienie. Cudo. Prawie jak czołg.

-- Dodano: Pn, 27 paź 2014, 23:14 --

Jak można ustawić, aby zawsze tak odpalal?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 lut 2015, 23:20 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Na wyżej opisany problem ( obroty dochodzą do 2000 ) jest akcja serwisowa.

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lut 2015, 07:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Skąd to wiadomo? Można jakieś bliższe szczegóły i namiary? :idea:

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lut 2015, 07:39 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Cytuj:
Also had a phone call from my dealer (after I got home..) that a recall came in this morning for an ECU update to prevent the random high revving at start up that seems to occur every now and then. Seen a topic on this somewhere. The engine revs to 2000rpm for 5-10 seconds before settling at 750rpm as normal. Never bothered me too much, but apparently cars will come in for the work now.

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 mar 2015, 23:40 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 23.09.2014
Posty: 60
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
crow napisał(a):
Skąd to wiadomo? Można jakieś bliższe szczegóły i namiary? :idea:


Też potwierdzam, jestem kilka dni po tej akcji serwisowej. W ciągu tego czasu raz rano obroty skoczyły na 2k na kilka sekund (max 5s). Poza tym nie zanotowałem żadnych problemów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 maja 2015, 09:17 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
tylko nie nalezy tu mylic dwoch kwestii , na obroty dochdzace pod 2 tys rpm jest akcja serwisowa, natomiast
to ze diesel startuje w okreslonych warunkach przy podwyzszonych obrotach jest zupelnie normalne, chodzi
o to, zeby jak najszybciej zaktywowac dzialanie katalizatora (normy emisji etc.) poprzez rozgrzanie calego
ukladu (co odbywa sie poprzez recyrkulacje gazow wylotowych z powrotem do cylinda oraz przepchniecie
ich przez turbo i caly uklad z jak namniejsza strata temperatury)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2016, 11:45 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Wiec nie dokonca tego rozumie, a mam ten sam przypadek:

Rano jak stal cala noc, to tak jak na filmiku mam.

Pytanie: czy po update ECU tego nie bedzie robic? odpali na 800 obrotach i tak zostanie?

Bylem wczoraj w ASO i o to pytalem, powiedzieli ze tak ten typ ma.

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2016, 11:56 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Dalej robi po update ECU, wkurzajace bardzo

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 21:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.11.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Witam mam kłopot z tymi obrotami przez większą część lata miałem wysokie obroty przy uruchamianiu,
teraz kiedy mamy późną jesień temperatury ok 2 stopnie rano obroty przy starcie mam niskie, myślicie że warto jechać z tym do ASO?

_________________
vente de viagra


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lis 2017, 10:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ten typ tak ma wg mnie :/ u mnie tak było i ASO nic z tą procedurą nie zrobiło. TTTM jak to mówią.

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lut 2018, 18:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: zagranica
U mnie co jakieś 2 do 3 dni ale teraz wiem ze to dpf bo jak odpali tak na ok 2000 to odrazu smierdzi specyficznie jak to z dpf. Moim zdaniem to przypomnienie że trzeba dopalić dpf. .
Jak dojerzdzam do pracy a mam tylko 15 km silnik nigdy nie zdąży sie dogrzać i wypalić dpf. I ciekawostka jak sie przypatrzeć i nie gasić silnika obroty podnoszą sie o około 100 obr/min kilka razy poczekałem 5 około 10 min silnik ciszej pracuje . Po takim zabiegu nie odpala na 2000obr/min przez następne 2 dni.
Oczywiście to moje własne spostrzeżenie i moje zdanie że to dpf.
W mazda 6 ts2 dpf był inny miał grzałki i potrzebował dużo wiecej czasu na wypalenie. Teraz w 3 generacji jest inaczej grzałek nie ma a dph jest nie pod podłogą a odrazu przykręcony do turbiny . Przerabiałem to bo w swojej 6 wymieniałem turbo masakra ile wszystkiego trzeba odkręcić by wyjąć twinturbo. .
Dla zainteresowanych turbo da sie wyjąć tylko dołem trzeba pierwsze wyjąć dpf i wydech dopiero da sie wyjąć twinturbo.
Turbo padło mi przy 160000tyś km przyczyniła sie do tego podniesiona moc zapewne do 210km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 lut 2018, 08:34 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
U mnie przez pierwsze dni tematu nie było ale tak po ok tygodniu zaczął rano też przez 5s-10s. pracować wyżej. Być może ten motor tak ma średnio mnie to w zasadzie obchodzi. Zastanawia mnie tylko i dlatego piszę o tym jak to może kogoś denerwować? To dla mnie niepojęte, ludzie nie macie większych zmartwień niż te 5s? |To rzeczywiście aż takie ciężko wytrzymać? Masakra


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 lut 2018, 10:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Najsmieszniejsze jest to, ze na te wysokie obroty wchodzi jak jest cieplej. Gdy jez zimno to sie to nie zdarza :lol: . Generalnie to wbijam w to.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 lut 2018, 21:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.11.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
remi napisał(a):
Najsmieszniejsze jest to, ze na te wysokie obroty wchodzi jak jest cieplej. Gdy jez zimno to sie to nie zdarza . Generalnie to wbijam w to.
Dokładnie mam tak samo poniżej 4 stopni Celsjusza może raz wskoczył na wysokie obroty za to latem zawsze

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

_________________
vente de viagra


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.