Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 23 gru 2012, 21:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wEmtUQORmow&feature=youtu.be[/youtube]

Jednostka w CX-5 jest taka sama jak w GJ, więc i SRI pasuje jak ulał ;)

http://www.corksport.com/corksport-2010 ... ntake.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2013, 23:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1. Jak hałas z takim dolotem? Dużo głośniej?

2. Nie zapala Ci się kontrolka "check engine"? W USA jest bardzo popularna firma Injen, jako pierwsi zrobili krótki dolot do GJ, i wszyscy narzekali na "check engine light". Injen wycofał te doloty, zrobił nową wersję i wymienił ludziom gratis, ale teraz widzę posty, że ten sam problem występuje z wersją 2.0...

3. Masz jakieś wyniki z hamowni przed i po?

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 15 sie 2013, 11:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Gajdzin, ja nie mam dolotu CS ani tym bardziej CX-5 niestety, ale CorkSport jest klasą sam dla siebie w przypadku Mazd, bo robi towar tylko do naszej marki także sądzę, że wszystko jest już perfekcyjnie dopracowane. Szczególnie, że kiedy my czytalismy o silnikach SkyActive to w USA były sprzedawane rok wcześniej niż u nas w Mazdzie 3 BL ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2013, 21:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja nie wątpię w umiejętności firmy CorkSport, wiele o niej dobrego słyszałem, ale praw fizyki pan nie zmienisz :) Jak dajemy silnikowi więcej powietrza, to mieszanka będzie uboższa, i ECU wyświetli błąd. Jak na razie nawet wielkiej i szanowanej w świecie firmie Injun nie udało się tego rozwiązać, chociaż mają sprytne patenty w tej dziedzinie. Tak naprawdę ja mam swój pogląd na sprawę dolotów: świetna sprawa, tylko pod warunkiem, że robimy to razem z przeprogramowaniem map komputera, żeby zoptymalizować mieszankę dla nowego dolotu. Robienie tego połowicznie (sam dolot, bez przeprogramowania) jest dla mnie po prostu bez sensu.
Trochę inaczej z systemem wylotowym - tutaj małe zmniejszenie oporów (kosztem hałasu, niestety) można spokojnie zrobić bez ingerencji w ECU, chociaż i tego nie byłbym pewien przy silniku tak dopracowanym i zoptymalizowanym, jak skyactive. Bardzo możliwe, że po zmianie tłumika warto by spojrzeć na kąty wyprzedzenia i opóźnienia wylotu, czyli kiedy się otwiera i zamyka zawór wylotowy względem kąta obrotu wału korbowego.
Ale to tylko moje opinie i przemyślenia, humanisty a nie inżyniera, więc pewnie mało wartościowe :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 16 sie 2013, 04:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Gajdzin napisał(a):
Bardzo możliwe, że po zmianie tłumika warto by spojrzeć na kąty wyprzedzenia i opóźnienia wylotu, czyli kiedy się otwiera i zamyka zawór wylotowy względem kąta obrotu wału korbowego.
Ale to tylko moje opinie i przemyślenia, humanisty a nie inżyniera, więc pewnie mało wartościowe :)


jak cos to mieszanka bedzie ze zbyt duzym nadmiarem powietrza,a nie ubozsza.Ale wydaje mi sie ze komputer poda wtedy wiecej paliwa. Na odwrod nie da rady.
Kat wyprzedzenia i opoznienia, ale wtrysku.
Co do zaworow to sa tylko katy otwarcia i zamkniecia.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 16 sie 2013, 13:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Komputery są dziś na tyle sprytne, że same znajdują odpowiednie proporcje paliwa do powietrza. Jeśli nie będzie tam jakiś skrajności to wszystko będzie działać bez jakichkolwiek błędów. Ciekaw jestem swoją drogą jak mocno są wykastrowane SkyActivy przez ekologię jeśli chodzi o sam program.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 sie 2013, 21:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Michał napisał(a):
jak cos to mieszanka bedzie ze zbyt duzym nadmiarem powietrza,a nie ubozsza.

A to nie przypadkiem to samo...?

Michał napisał(a):
Ale wydaje mi sie ze komputer poda wtedy wiecej paliwa.

Problem w tym, że poda, ale tylko w pewnym, bardzo wąziutkim zakresie, bo inaczej dla danych obrotów w cylindrze będzie więcej powietrza i więcej paliwa, czyli wytworzy się wyższe ciśnienie, co spowoduje przedwczesny zapłon, spalanie stukowe, albo jedno i drugie...

Michał napisał(a):
Kat wyprzedzenia i opoznienia, ale wtrysku.

Ale ja pisałem o modyfikacjach układu wydechowego. Zawory wydechowe normalnie otwierają się jeszcze w czasie suwu pracy (pod sam koniec - to jest właśnie wyprzedzenie kąta otwarcia zaworu wydechowego), otwarte są przez cały czas trwania suwu wydechu, i jeszcze na samym początku suwu ssania (bo bezwładność strumienia spalin opuszczającego cylinder pozwala im jeszcze wtedy ciut dokładniej go opróżnić - to jest z kolei opóźnienie kąta otwarcia zaworu wydechowego). I podejrzewam, że jeżeli zmodyfikujemy wydech, to prędkość strumienia spalin opuszczającego cylinder będzie nieco inna w innym momencie cyklu, co należałoby skorygować w/w wyprzedzeniem i opóźnieniem kąta otwarcia zaworu wydechowego.

Ale, jak wspomniałem, jestem tylko humanistą :)

Michał napisał(a):
Co do zaworow to sa tylko katy otwarcia i zamkniecia.

Co jest niejako oczywiste :) Nigdy nie twierdziłem inaczej.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 14:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.11.2016
Posty: 173
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
23 grudnia 2012, o 21:17 Tomek napisał(a):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wEmtUQORmow&feature=youtu.be[/youtube]

Jednostka w CX-5 jest taka sama jak w GJ, więc i SRI pasuje jak ulał ;)

http://www.corksport.com/corksport-2010 ... ntake.html


Nie pasuje do mazda 6 GJ bo w 6 jest wszystko na prosto, a tu w cx5 widać że łącznik jest wygięty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.