Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 16:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 9 gru 2022, 20:55 
Amator
Offline
Od: 07.07.2018
Posty: 89
Rok produkcji: 2022
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Jak są Wasze odczucia po przesiadce na automat? Jeździłem nim na jeździe próbnej i miałem wrażenie, że dynamiczne przyśpieszenie powoduje bardzo nieprzyjemne skoki obrotów do 7 tys. Czy da się przyśpieszać dynamicznie tak jak w manualu, np. do 4-4.5 tys i zmiana biegu? Może to kwestia umiejętności, ale automat mnie nie przekonał.
A może ktoś żałuje, że ma AT i chętnie wróciłby do manuala?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 14 gru 2022, 01:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Do 7k na 100% nie, bo odcinke ma chyba niewiele powyżej 6k RPM.
U mnie w trybie normal, praktycznie w czasie jazdy nie przekraczam 4k RPM... W trybie sport czasem się zdarza, ale i tak żeby wskoczyło powyżej 5k musi pójść kickdown...
Spróbuj nie wciskać gazu do oporu, szybkie wciśnięcie do połowy czy 3/4 powoduje redukcję o jedno przełożenie, a kickdown o dwa i trzymanie obrotów 5-6k RPM...
A AT w FL1 i FL2 po wprowadzeniu trybu sport a przed eko modyfikacjami razem z 2,5 był rewelacyjny...
Jeździłem później wieloma autami i jedynie ZF (np. BMW czy Alfa) były reaktywniejsze... Wszelkie dwusprzeglowki nawet w Audi czy Mercu, były nawet do Mazdowskiego zlagowane przy nagłym szybkim dodaniu gazu, po wytrącaniu prędkości czy spokojnej jeździe...
Były błyskawiczne w przód ale nagła redukcja... Nie za bardzo...
Aha jeździłem Mazdą 3 sedan 2.0 AT i mi się gorzej jeździło niż moją staruszką...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 gru 2022, 02:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Pearson napisał(a):
Jak są Wasze odczucia po przesiadce na automat? Jeździłem nim na jeździe próbnej i miałem wrażenie, że dynamiczne przyśpieszenie powoduje bardzo nieprzyjemne skoki obrotów do 7 tys. Czy da się przyśpieszać dynamicznie tak jak w manualu, np. do 4-4.5 tys i zmiana biegu? Może to kwestia umiejętności, ale automat mnie nie przekonał.
A może ktoś żałuje, że ma AT i chętnie wróciłby do manuala?


A co jest nieprzyjemnego w wyższych obrotach? To akurat bardzo przyjemne jest. Albo dynamiczne przyspieszanie , albo do 4 tys. Wolnossący silnik musi się kręcić jak ma być dynamicznie, moc jest z obrotów . Jakby zmieniał bieg na wyższy przy 4 tys to połowy mocy by nie wykorzystywał. Manualami wolnossącymi jak trzeba dynamicznie też się praktycznie do odcinki jeździ przecież a nie do 4 tys.

Dotychczasowe doświadczenie masz z wolnossącymi czy turbo silnikami?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 gru 2022, 10:05 
Nałogowiec
Online
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wspaniałe :) Po jeździe testowej manualem stwierdziłem, że nie ma sensu zmieniać (jeździłem wtedy swoim TD 117 kucy). Automat - banan na twarzy i szybka decyzja zakupu. Do tamtego dnia zarzekałem się, że automatu nigdy nie kupię.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 gru 2022, 10:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pearson napisał(a):
Czy da się przyśpieszać dynamicznie tak jak w manualu, np. do 4-4.5 tys i zmiana biegu?


No właśnie w wolnossącej benzynie jazda dynamiczna zaczyna się od 4 krpm
Max obroty to coś koło 6200, więc do 7k nie dociągniesz.
Jazda tym automatem to czysta przyjemność. Sterujesz skrzynią pedałem gazu. Znaczenie ma szybkość naciśnięcia gazu jak i głębokość wciśnięcia. To wszystko ma duże znaczenie i jak to opanujesz to jest bajka

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 gru 2022, 21:40 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Poza tym co Koledzy napisali to ta skrzynia uczy się kierowcy nie jest to bardzo zaawansowany poziom ale da się odczuć
różnicę ( zapamiętuje 50 ostatnich zapaleń auta o ile dobrze pamiętam). Zatem im dłużej jeździsz jednym autem tym lepiej
dopasowuję się do twojego stylu jazdy. Jednostkowa jazda autem testowym ( używanym co dzień przez innego kierowce) nie
oddaje w pełni jej możliwości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 gru 2022, 17:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
piolsm Witaj. Twój post sugeruje, że mamy auto ze sztuczną inteligencją? :wink:
Niezależnie od tego subiektywnego zdania <spoko> osobiście jestem zadowolony z mazdy oraz jej skrzyni. Przyznam, że o zapamiętywaniu stylu użytkownika nie słyszałem ani nie czytałem do tej pory. :idea:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 gru 2022, 17:42 
Nałogowiec
Online
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tu akurat wiele/kilka razy było o tym pisane, że skrzynia dostosowuje się do stylu jazdy. Np. Robert (rkarcz) pisał jak dobrze pamiętam, że on już w ogóle trybu sport nie odpala bo nie ma różnicy, skrzynia już zna jego styl jazdy :D spalanie średnie miał bodajże powyżej 15 jak nie okolice 17-18.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 gru 2022, 21:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ja tam w ogóle tego nie zauważam (dostosowywania się skrzyni) . Bywa że jedną Mazdą jeździ żona miesiąc , ja drugą. później ja wsiadam w tamtą i żadnej różnicy nie widzę w pracy skrzyni czy pedału gazu. Nie wiem ile ona się ma uczyć, zresztą przecież jeden i ten sam kierowca raz lubi tak , raz siak sobie pojechać, nastrój , zmęczenie .
Raz spalam 5 (no 5 z hakiem ;) ) na trasie, inny raz ...naście . Jeśli się uczy faktrycznie to jest bardzo sprytna bo wie kiedy się oduczyć raz dwa ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 gru 2022, 23:59 
Nałogowiec
Online
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
viewtopic.php?f=46&t=395&start=30

:)))
Cytuj:
KMBak czego nie wiesz kolego? Jak popierdalam to nawet jak zdejmę nogę z gazu to trzyma obroty jak w trybie sport. Jak jadę spokojnie to zmienia biegi płynnie dążąc do jak najszybszego wbicia 6ki. Jak zaczniesz znowu jechać agresywnie to znowu się przestawi. Nawet miałem przypadek, że bez trybu sport redukował mi biegi przy hamowaniu przed zakrętem. Jest adaptacyjna i robi to znakomicie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2022, 00:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie wiem czy to adaptacja czy po prostu dobre oprogramowanie? Zgodne z tą górnolotne brzmiącą ale naprawdę coś w tym jest - jedności jeźdźca z koniem . Tyczy się też zawieszenia sztywności budy ergonomii wszystkiego itd. Jak w sporcie drobne rzeczy się sumują dając duży efekt.
Wracając do skrzyni. Chyba normalne że redukuje na dohamowaniach dynamicznych a spokojnych niekoniecznie. Tak się jeździ z manualem i ładnie to w Hiroszimie oddali w tym automacie. To samo z podtrzymywaniem obrotów. Jak to adaptacja to nie tyle do kierowcy w jakimś dłuższym czasie. a do tego co aktualnie robi z autem.
Trzeba by poszukać czy Pan Coleman coś o tym kiedyś mówił.

Tak czy siak świetnie ta skrzynia działa w 6tce przynajmniej bo tyle ja znam (nie wiem jak w mx5 na przykład) i w sensie mechanicznym i właśnie tego intuicyjnego odczytywania sytuacji w danej chwili jako całość. Użytkownika w zasadzie nie musi obchodzić jak to jest zrobion e . Od tego są kitkary ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2022, 07:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Adaptacyjny system istnieje w broszurkach i w rzeczywistości.
Dlatego Andrzej u ciebie uczy się dwa razy bo domyślam się że małżonka używa drugiego kluczyka.
W manualu jest innaczej nauczony podpowiadacz biegu dla mnie (mojego pilota) i dla małżonki która używa drugiego "breloka", mamy nawet inaczej automatyczne ustawiane fotele jak każde z nas odtworzy mazdę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2022, 11:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie, drugich kluczyków nie używamy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 gru 2022, 21:39 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Ten cały system resetuję się jak auto dłużej postoi na P z włączonym silnikiem
wtedy da się zauwazyć że system jest bo auto jedzie inaczej po takim postoju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.