Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 9 paź 2017, 19:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Tomek dopisz moze na pierwszej stronie olej Millersa oraz Castrola 0W-30 dla diesla. Nie beda padaly pytania jaki olej 0W-30 zamiast Supra DPF 0W-30

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 10 paź 2017, 11:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
niebezpieczny, nie mam możliwości edycji swoich starych postów. W każdym razie póki co wstrzymałbym się z wpisywaniem Millersa na tą listę. Zniknęła karta danych technicznych dot. tego produktu z ich strony http://www.millersoils.co.uk/automotive ... ls/premium Wiem, że na Polskiej stronie są parametry, ale jestem nauczony doświadczeniem, że Polscy importerzy różnych firm olejowych umieszczają / aktualizują dane ze sporą opieszałością. Z tego względu zawsze staram się szukać kart u źródła ;)

Karta Castrola poniżej: https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... 9M8PME.pdf

Brakuje wartości Noack i TBN. Punkt zapłonu jest dość niski (200'C). Punkt płynięcia jest za to w porządku (-51'C). Pompowalność także całkiem OK.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 paź 2017, 11:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Rozumiem ... szkoda bo pytania beda padac co jakis czas o to samo. Jesli chodzi o powyzsze oleje to nie chcialem ich porownywac z innymi. Poprostu wedlug specyfikacji spelniaja wymogi producenta wiec mysle ze mozna je wpisac na liste. A czy ktos juz bedzie chcial zalac taki olej czy nie to juz jego sprawa. Ciekawe o co chodzi z tym Millersem?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 paź 2017, 15:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tomek, wiesz moze dlaczego u mnie w manualu Skyactiv-D dla Japonii, Oceanii i Australii jak byk stoi JASO DL1 lub C1 a dla Europy Mazda Supra lub Ultra albo C3? Generalnie to chyba C1 i C2 to oleje lekkobiezne zas C3 juz nie, dobrze mowie?

Ponizej specyfikacja Liqui Moly 5w30 TopTec 4600, ktory ostatnio zalalem.
Co o nim sadzisz dla Sky-D ?

Specifications / Approvals:
API SN/CF
ACEA C3
MB-Approval 229.51
BMW Longlife-04
VW 502 00/505 00
Ford WSS M2C 917-A
GMdexos2
TM LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following specifications are required:
Opel GM LL-A-025, GM LL-B-025
ACEA A3/B4
VW 505 01

Viscosity class: 5W-30
Density at +15 °C: 0.855g/cm³
Viscosity at +40°C: 64mm²/s
Viscosity at +100 °C: 11.6mm²/s
Viscosity index: 178
Flash point: 232°C
Pour point: -36°C
ASTM color: 2.5
Ash, sulphate: < 0.80 g/100 g

Pozdrawiam,


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 11 paź 2017, 09:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
remi napisał(a):
Tomek, wiesz moze dlaczego u mnie w manualu Skyactiv-D dla Japonii, Oceanii i Australii jak byk stoi JASO DL1 lub C1 a dla Europy Mazda Supra lub Ultra albo C3? Generalnie to chyba C1 i C2 to oleje lekkobiezne zas C3 juz nie, dobrze mowie?


Tak, ale to jest dość złożone. Można wiele napisać na ten temat ;) Na pierwszej stronie tematu, w pierwszym poście umieściłem wycinki z japońskiej instrukcji. Tam do diesla 2.2 zaleca się JASO DL-1. JASO dla Japończyków jest jak ACEA dla Europejczyków czy API dla Amerykanów - rodzimym organem wydającym normy/specyfikacje.

JASO DL-1 jest znacznie bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o popiołowość oleju. Skuteczniej chroni DPF. Dopuszcza max. 0,6% popiołów, kiedy ACEA C3 dopuszcza 0,8%. Podobnie zresztą C1, które też jest bardziej rygorystyczne od C3 w kwestii popiołowości, ale zaczyna od niższego pułapu HTHS (2.9 mPa.s).

Cytuj:
Ponizej specyfikacja Liqui Moly 5w30 TopTec 4600, ktory ostatnio zalalem.
Co o nim sadzisz dla Sky-D ?


Tutaj masz aktualną kartę: https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000327 ... 8.0-de.pdf

Przeciętny olej 5w30 z ACEA C3. Można znacznie lepiej, jeśli chodzi o punkt płynięcia czy odparowalność. Są już także oleje z C3, które mieszcząc się w narzuconej popiołowości uzyskują wyższy TBN. Pompowalności tego oleju w zasadzie nie znamy, bo podają tylko górną granicę ustalaną przez SAE dla lepkości 5w30 w temp. -30'C tj. 6600mPa.s. Nie wiadomo czy to jest realnie np. 6500 czy może dużo lepiej i 5500 ;)

Zerknij dla porównania na Amsoil European Car Formula 5w30 ESP Improved (pozycja AEL w tabelce):
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3395.pdf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 paź 2017, 10:33 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dziekuje Tomek za odpowiedz. Wiem, bez watpienia, ze sa lepsze oleje niz akurat ten LM. Niestety, na tutejszym rynku kroluje Castrol 5w30. Wiekszosc serwisow taki leje, bo taki maja deal. Inne, najczesciej dostepne oleje z normami C1-C3 to: Total, Mobil, Kast, Comma. U dealera mozna tez kupic oryginalna Mazde Supra Dpf 0w30. Dlatego gdy pojawil sie tu LM to tym razem jemu dalem szanse. Niestety Amsoil jest tu niedostepny.

Moje auto bylo serwisowane przez lokalnego dealera Mazdy i zalewane bylo co 20tys Castrolem Magnatec Pro 5w30 i nie mialem na to zadnego wplywu, gdy auto bylo firmowe.
Zaraz po odkupie z firmy, gdy nie minelo jeszcze 10tys od ostaniej wymiany zalalem Supra 0w30 DPF . Od tego momentu rozruch przestal byc delikatny. O czym juz kiedys Wam pisalem, ze mam taki problem po zmianie oleju. Na zimnym oleju potrafilo odpalic z trzesieniem budy. Jak auto postalo 1-2 dni nieodpalane to potrafilo odpalic z takim kopem, ze zeby dzwonily.
Mialem wrazenie, ze zaraz mi cos z silnika wyskoczy! Zawsze to trwalo mniej niz 1sek, pozniej silnik normalnie chodzil. Gdy olej byl juz cieply to nigdy z takim kopem nie odpalal, czasem zdarzylo sie odpalic troche z trzesieniem ale generalnie bylo ok. Pozniej co 10tys km stosowalem inne oleje i w zasadzie bylo to samo. Serwis nie potrafil powiedziec, czemu tak sie dzieje.

Tym razem zalalem zwykly olej i po paru dniach dodalem MoS2. Na samym LM odpalal tak jak wczesniej, tzn potrafil z odpalic z walnieciem na zimnym. Takze zadnej zmiany nie zanotowalem. Za to odkad dodalem MoS2 to auto zaczelo odpalac normalnie i to natychmiast! Zadnych wstrzasow i walenia.

Teraz zostawilem auto, na 2 dni. Jutro je odpale i zobaczymy co sie wydarzy. Jezeli odpali normalnie to sam juz nie wiem? Mozliwe, ze te wszystkie oleje low ash, lacznie z olejem Mazdy sa do d... ??

Pozdrawiam,


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 11 paź 2017, 12:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
remi napisał(a):
Mozliwe, ze te wszystkie oleje low ash, lacznie z olejem Mazdy sa do d... ??


Są zazwyczaj kompromisem pomiędzy ochroną silnika a ochroną filtra DPF. Szkoda, że w miejscu, gdzie mieszkasz jest tak ubogi wybór. Bardziej zaawansowani technologicznie i mniej łapczywi na pieniądze producenci olejów są w stanie sformułować przyzwoity olej low-saps. Niestety czasem klienci skazani są na taką a nie inną specyfikację. Miałem ostatnio u siebie w Czarnym Paliwie klienta z Audi SQ5 3.0 TDI 313KM i tutaj koniecznością było zastosowanie ekologicznej specyfikacji VW 507.00 ze względu właśnie na obecność DPF. Jest jednak przepaść pomiędzy przeciętnym olejem, a takim z wyższej półki. Zastosowaliśmy wspomnianego wyżej Amsoila i co trzeba przyznać bardzo mocny diesel pracuje i odpala z wysoką kulturą: https://web.facebook.com/czarnepaliwo/p ... =3&theater ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 paź 2017, 12:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
remi napisał(a):
Niestety, na tutejszym rynku kroluje Castrol 5w30. Wiekszosc serwisow taki leje, bo taki maja deal. Inne, najczesciej dostepne oleje z normami C1-C3 to: Total, Mobil, Kast, Comma. U dealera mozna tez kupic oryginalna Mazde Supra Dpf 0w30. Dlatego gdy pojawil sie tu LM to tym razem jemu dalem szanse. Niestety Amsoil jest tu niedostepny.


Brytania? Bo na innych rynkach to chyba nie ma takiej biedy jak tutaj :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 paź 2017, 12:33 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
darrecki, gorzej - Irlandia :mad:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 paź 2017, 21:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czyli generalnie mogę to zalać do 2.2 SkyActiv i polecacie? :) Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP - mam trochę problemów z DPF i chciałbym jeszcze 'zoptymalizować' ten temat...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 paź 2017, 08:26 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
popielasty, tak ;)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 17:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Witam
Może ktoś poratuje. Po wymianie miski brakło mi oleju tak około 0.5l, olej oryginalny mazdy 0w20 do silnika 2.5. Jutro trasa 1500km jakiej firmy olejem najlepiej zastąpić ubytek?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 17:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Bez paniki <modlisie> .Generalnie wszystkie obecnie produkowane oleje nowej generacji są ze sobą mieszalne , może być nawet o innej gęstości np. 5W30. Dolewasz tylko trochę i nie zmieni to w znaczący sposób jego parametrów .Jeśli chcesz mieć spokojne sumienie możesz wlać olej ze wspólnej stajni czyli Total.
To tak na chłopski rozum,chyba że się mylę ,ale nie można wpadać w paranoję :rozpacz: .Przejechałem M6 GG 2.0D 270tyś bez żadnej awarii używając rozumu ,jednocześnie stosując zasadę,że to jest
maszyna a nie maskotka. <pucu> ale to tylko moje zdanie papa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 19:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Czyli uważasz, że jeśli doleje trochę 5w30 to nie wpłynie to niekorzystnie na silnik? Staram się nie wpaść w panikę, ale aktualnie wygląda to tak że jeżdżę po Rzeszowie i szukam gdzie się da. Póki co bez skutku wątpię że jeszcze gdzieś dostanę olej jakiejkolwiek firmy 0w20.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 19:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Spoko.Zdarza się,że wymieniasz olej w samochodzie na inny niż do tej pory użytkowałeś,myślisz że spłynie wszystko.Gdy by osuszyć dokładnie wszystkie zakamarki silnika spokojnie 0,5l się uzbiera.Wszystkie oleje są podobne,rafinerii produkujących bazy olejowe jest nie tak wiele na świecie,a zobacz ilu producentów oleju.Różnica między nimi to ilość i jakość dodatków. Ale to jest tylko moje zdanie użytkownika a nie mechanika samochodowego.
Jeśli do 3,5l 0w20 dolejesz 0,5l 5w30 wynikowo będziesz miał 0,2w22,5 <hahaha>
Żeby potwierdzić możesz zadzwonić do jakiegoś mech.sam.i zapytać dokładnie.Jeśli na pięciu trzech potwierdzi możesz działać-to tak na rozładowanie napięcia :wink:


Ostatnio edytowano So, 4 lis 2017, 19:48 przez pedrito, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 19:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Ostatni shell mi został, jeśli nie będzie biorę 5w30. Może silnik nie wyskoczy z ramy;D


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 19:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jarek031qazwsx, ja ostatnio zlałem olej u siebie w 2.2 :D zeszło 6.1 litra, czyli w oleju był litr ropy, a Ty się martwisz że 5w30 zalejesz :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 20:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Faktycznie trochę przesadzam, może przez to że to moje pierwsze autko. Ostatecznie skończyło się na 0w30.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 21:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Moge ci kopsnac pól literka supry, ale ja koło Opola


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 06:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Zrobiona dolewka 0w30. Mimo wszystko dzięki za chęci. Przejeżdżamy dzisiaj koło Opola;D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lis 2017, 22:18 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
Remi, nie mógłbyś kupić oleju i poprosić, żeby zalali Ci nim zamiast Castrolem, którego mają na stanie? Dość łatwo można dostać lepsze oleje, na przykład Millersa, już nie mówię o Allegro ale też na [Cenzura] mają Millers C3 i C4 5W30, więc na klimat Polski czy Irlandii będzie ok.


Ostatnio edytowano Pt, 10 lis 2017, 22:02 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie zamieszczamy reklam komercyjnych.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 10 lis 2017, 10:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
8 listopada 2017, o 22:18 Muminek napisał(a):
już nie mówię o Allegro ale też na [Cenzura] mają Millers C3 i C4 5W30, więc na klimat Polski czy Irlandii będzie ok.


Co ma specyfikacja ACEA C4 do 2.2 SkyActive-D? Są jeszcze jakieś inne lepkości ok na klimat Polski? :lol:


Ostatnio edytowano So, 11 lis 2017, 10:09 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2017, 16:09 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
Wiesz, im wyższa klasa ACEA tym lepiej. Co do klimatu raczej miałem na myśli klasę lepkości zima/lato, moim zdaniem 5W30 spokojnie będzie wystarczający na klimat Polski czy Irlandii, nie mamy aż tak ekstremalnych zim (-35 stopni w Polsce to raczej rzadkość).


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 10 lis 2017, 17:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Muminek, nie gniewaj się, ale piszesz głupoty. Specyfikacje ACEA nie są klasyfikowane wg. kryterium wyższości. Absolutnie niesłusznym jest myślenie, że np. C4 jest wyższą i lepszą normą niż C3. Tak samo A5 nie jest wyższą i lepszą normą niż A3.

Specyfikacje ACEA są równolegle funkcjonującymi.

Stopniowania z kompatybilnością wstecz używa API. Najnowszą obecnie specyfikacją jest SN. Wcześniej było SM. Jeszcze wcześniej SL itd. Zmienia się druga litera. Na dalej występującą w alfabecie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 14:55 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Witam; Mam pytanie odnośnie oleju silnikowego do benzyny 2.5 czy w tej chwili jest jakiś lepszy olej 0W20 od amsoila do naszych silników? z tego co czytałem najlepszy byłby oryginał z MSO2 ale tego raczej w serwisie nie dostanę, a amsoil chyba tej domieszki nie ma czytałem, że eneos tą domieszkę posiada ale API ma SM, a wolałbym SN. Czytałem wątek olei od początku no ale przez te parę lat weszło trochę nowych produktów, więc proszę o sugestie... :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 19:09 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
yamah1, w jakim trybie użytkujesz samochód - miejskim, mieszanym czy w trasie? Co ile tys. km wymieniasz olej? Nie ma czegoś takiego jak najlepszy olej. Wiele zależy od eksploatacji ;)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 18:45 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czarne Paliwo, w tej chwili czekam na odbiór autka :) więc olej będzie mi potrzebny na wymianę po około 2/4 tys. jeśli chodzi o użytkowanie to normalne raczej nie mam ciężkiej nogi choć jak trzeba to lubię przycisnąć, natomiast jazda 50/50 miasto trasa. I jak pisałem po pierwszych paru tys i lekkim dotarciu chciałbym zmienić olej oczywiście w serwisie, ale ze swoim czynnikiem smarującym, w tej chwili myślę o amsoilu ale może jest jeszcze jakiś lepszy z domieszką mam na myśli MSO2 bo z tego co czytałem na pierwsze zalanie to ma. Natomiast to co mają z totala w serwisie( słyszałem, że jest dość dobre) ale są lepsze więć... :idea: .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lis 2017, 12:26 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W Mitasu Moly-Trimer 0w20 jest sformułowany trimer molibdenu ;)

https://czarnepaliwo.pl/glowna/133-mita ... 20-1l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/134-mita ... 20-4l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lis 2017, 19:44 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czytałem też o Mitasu tylko i też brałem ten olej pod uwagę, ale chciałbym z API nie SM tylko już SN, oraz specyfikacja ILSAC nie GF-4 tylko GF-5 i tu jest problem bo mitasu ma te gorsze a amsoil ma już wyższe tylko mitasu ma moli a amsoil nie. W tej sytuacji przynajmniej mi się wydaje, że chyba amsoil, ale jestem ciekaw dlaczego w serwisach nie można kupić tego którym jest zalewany silnik w fabryce bo chyba zalane mamy z moli 0W20 api SN i GF-5 ataki bym chciał :wink: .

-- Dodano: 30 listopada 2017, o 19:44 --

Ale poza tym mam jeszcze większy dylemat czy brać GL czy lift 2018 :mad: :mad: :mad: <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 30 lis 2017, 20:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
30 listopada 2017, o 19:44 yamah1 napisał(a):
ale chciałbym z API nie SM tylko już SN, oraz specyfikacja ILSAC nie GF-4 tylko GF-5 i tu jest problem


viewtopic.php?p=270685#p270685


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.