Teraz jest So, 20 kwi 2024, 02:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2000 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 2 lut 2020, 19:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Na obecną chwilę chyba Ravenol i Amsoil są na górze na tym forum.Drugi raz mam zalane Amsoil 0w20 i jest OK.Miałem też raz zalany Liqui Molly AA 0w20 i też wydawał się bardzo dobry,choć Czarne Paliwo mówił że parametry trochę niższe.
Przebieg ponad 210 tyś. ubytek od wymiany do wymiany max 2 mm na bagnecie ,jazda raczej spokojna i dużo wokół komina.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 lut 2020, 20:01 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 429
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Oczywiście nie będę eksperymentował i poddam się fali tego forum i zakupie któryś z tej dwójki, jedynie co mnie nie przekonało to zmiana z 5w30 na 0w20. Jak w lato na autostradzie będzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 lut 2020, 22:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Spoko.W zeszłym roku zaliczyłem dwa razy Hiszpanię, z tego w wakacje przez 4 tyg. zrobiłem około 1000 km na miejscu ,plus podczas powrotu chyba z 1.5 godz. w korkach na południu Francji.Nie zauważyłem żadnych niedomagań czy ubytków oleju, no może z 1-2 mm z całego wyjazdu(ponad 5000 km).Silniki mazdy są dość ciasno pasowane w stosunku do innych marek więc rzadki olej nie ucieka zbytnio,natomiast jest bardzo dobrze rozprowadzany po układzie.
Na wiosnę będę wymieniał racze też na Amsoil to postaram się opisać ile km,jaki ubytek i zdjęcia poglądowe spuszczonego oleju,tym bardziej że tym razem robiłem płukankę przed wymianą po raz pierwszy w tym silniku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lut 2020, 12:16 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Wsadził. To olej o bardzo wysokiej popiołowości. Nie nadaje się do eksploatacji w silniku z filtrem cząstek stałych. SA% Mobil 1 FS 0w40 wynosi aż 1,34%. Mazda dopuszcza maksymalnie 0,8%.

Panowie to takie pytanie czy macie wiedzę po jakim czasie zapcha mi się dpf jak nie zmienię tego oleju
Chodzi mi o to czy to jest kwestia przebiegu 10 tyś km czy np.200 km i po sprawie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lut 2020, 20:57 
Świeżak
Offline
Od: 22.01.2014
Posty: 20
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: łódzki
Amsoil Signature Series 0w20 ASM jest bardzo dobrym olejem? Jak on się sprawdza w autach z silnikiem 2.5 litra?
Kupiłem w sklepie Czarne Paliwo. Zakup chyba dobry


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 14:13 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
thenaturat2, po prawdzie analiza ze SkyActive-G 2.0, ale daje dobry pogląd na skład i parametry oleju po niespełna 10 tys. km:
viewtopic.php?p=330044#p330044

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 08:18 
Świeżak
Offline
Od: 22.01.2014
Posty: 20
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: łódzki
Ok, jestem zadowolony z zakupu i wyboru oleju


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 22:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hej drodzy forumowicze ;) jako nowy użytkownik Mazdy chciałem się przywitać a także Was poradzić. Kupiłem Mazdę od szwagra i nie wiem jaki wlać olej. Wątek przeczytałem cały ale nadal mam mętlik w głowie.

Auto jak w opisie o mnie i ma przebieg 153tys. Auto jeździło 70% trasa i 30% miasto a było zalewane olejem mazdowskim 5w30 co równe 20tyś. kilometrów w ASO.

Ja raczej będę jeździł w odwrotnych proporcjach 80% miasto (krótkie odcinki 7km praca x2 i wokół komina) i 20% trasa. Raczej mam lekką nogę i staram się jeździć ekonomicznie. W trasie głównie autostrady przy prędkości max 140km a szybciej tylko jak mijam kolumnę tirów a jakiś życzliwy siedzi na zderzaku i mruga. Rocznie robię ok 10-12tyś km i planuje wymieniać olej co 12 miesięcy.

Zastanawiam się czy z racji przebiegu auta i dotychczasowego oleju zostać przy 5w30 czy zaryzykować 0w20.

Jak zostać przy 5w30 to jaki olej polecacie przy moim trybie jazdy? Ewentualnie czy jest sens przechodzić na niższą lepkość i czy niesie to za sobą duże ryzyko? Olej mam zamiar zmienić na dniach bo interwał 20tyś to jakiś kosmos. Oczywiście co nie wleje to najpierw pójdzie płukanka.

Wszystkim z góry dziękuję za podpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 10:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Niech się wypowie specjalista czyli CzarnePaliwo :D ale chyba(jeśli mogę coś napisać) to przy przebiegu ponad 150 tys.km bezpieczniej będzie pozostać przy 5W30 :idea:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 15:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Szabla, Mazda Original Oil 5w30 nie jest olejem realnie syntetycznym. Nie zawiera w składzie ani bazy grupy IV (PAO) ani V. Bazuje na przetworzonej bazie mineralnej grupy III. Jest tzw. hydrokrakiem. Tego typu produkt puszczany regularnie na interwały długości 20 tys. km wróży sporo zanieczyszczeń w silniku.

Rozpocząłbym od oczyszczania silnika przy użyciu oleju płuczącego Mitasu Flush Fluid:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/152-mita ... id-4l.html

Cytuj:
Instrukcja użycia:
1. Rozgrzać silnik do temperatury eksploatacyjnej (optymalnej).
2. Opróżnić silnik ze starego oleju.
3. *
4. Wlać taką samą ilość płynu MITASU FLUSH FLUID.
5. Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 minut.
6. Całkowicie zlać zużyty MITASU FLUSH FLUID.
7. Wymienić filtr oleju na nowy.
8. Wlać nowy, stosowny olej silnikowy MITASU.
*Zalecenie: Wymienić filtr oleju na nowy również przed zastosowaniem MITASU FLUSH FLUID aby uniknąć znacznego zanieczyszczenia starego filtra.


Jako olej docelowy polecam Amsoil Signature Series 0w20:
https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=

Interwały wymiany co 10 tys. km :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lut 2020, 19:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wielkie dzięki za info Tomek i Koliber ;)

Niestety zdążyłem zamówić AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W30 ASL A5/B5 i płukankę
LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH zanim przeczytałem odpowiedzi :/

Byłem pewny, że przy tym przebiegu odradzicie mi 0W20 ehhh

Najwyżej wykorzystam co mam a na zimę czyli za jakieś 5tyś km zrobię jak piszesz Tomek.
Akurat mam w weekend wolne więc chciałem kupić wszystko na miejscu i zalać świeżą oliwę.

Następnym razem jak czas nie będzie dla mnie ważny to skieruję zamówienie do Czarne Paliwo ;)

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 12:14 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
13 lutego 2020, o 19:18 Szabla napisał(a):
Niestety zdążyłem zamówić AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W30 ASL A5/B5


Nie jest źle. Kupiłeś bardzo dobry olej w specyfikacji dopuszczanej przez Mazdę :wink: Cała seria Signature od Amsoil ma bardzo wysoką liczbę zasadową. Skutecznie oczyszcza silnika z zanieczyszczeń.

13 lutego 2020, o 19:18 Szabla napisał(a):
Akurat mam w weekend wolne więc chciałem kupić wszystko na miejscu i zalać świeżą oliwę.


W niedzielę ma być szczególnie ładna pogoda :wink:

13 lutego 2020, o 19:18 Szabla napisał(a):
Następnym razem jak czas nie będzie dla mnie ważny to skieruję zamówienie do Czarne Paliwo


Zapraszam! Przysługuje Ci 5% rabat dla forumowiczów na cały asortyment sklepu :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 13:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
13 lutego 2020, o 15:09 Tomek napisał(a):
Mazda Original Oil 5w30 nie jest olejem realnie syntetycznym.


Ja w takim razie wygląda sprawa z Supra 0w30 dla diesla? Jest podobnie?
Okazało się, że po 100 tys. serwis zmienił mi olej z 5w30 na ten 0w30. Dopiero teraz zauważyłem kiedy zbliża mi się następna wymiana. I stąd też ciekaw jestem, czy polecany tu Ravenol VSW 0w30 będzie faktycznie dużo lepszy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 14:41 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Total podaje niewiele danych: https://oil-club.de/index.php?attachmen ... -2014-pdf/
Te opublikowane tj. indeks lepkości, punkt płynięcia (-50'C) i punkt zapłonu (224'C) są w porządku :wink: Co nie zmienia faktu, że VSW i tak ma lepsze: https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-0w-30/
Punkt płynięcia -60'C, zapłonu 234'C. Ravenol ma też wyższe lepkości kinematyczne. W przypadku rozcieńczenia olejem napędowym zachowa je na wyższy poziomie.

https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 14:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dzięki!

Ciekawe dlaczego poprzedni serwis lał od nowości 5w30 skoro 0w30 jest lepszy :idea:
Aha, pamiętam, podobno na 5w30 wałek się nie wyciera, hmm, ciekawa teoria :>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 19:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, ja przypomnę ostatnią moją akcję, jak mi ASO zalało Suprę 0W30 bo nie miałem pod ręką Ravenola i nie mogłem go szybko kupić - po 11k na Suprze dostałem czerwone info na zegarach o zbyt dużym rozcieńczeniu oleju (w sensie Low Oil Pressure, ale pod spodem był DTC związany ze słabą jakością oleju). To było w okolicach wiosny 2019. Wcześniej ani później mi się to nie zdarzyło (na Ravenolu). Nie sądzę, że to przypadek, mój styl jazdy oraz podejście do cykli wypalania DPF nie zmieniło się w tym czasie. Ja tam wierzę w to, że Ravenol jest o klasę lepszy od Supry. Leję 0W30 (po rozmowie z CzarnePaliwo), po prostu lepsze parametry. Do 140k przebiegu lana była Supra 5W30, po tym jak wziąłem auto od razu przeszedłem na Ravenol 0W30.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 20:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
popielasty napisał(a):
ASO zalało Suprę 0W30.... - po 11k na Suprze dostałem czerwone info na zegarach o zbyt dużym rozcieńczeniu oleju (w sensie Low Oil Pressure, ale pod spodem był DTC związany ze słabą jakością oleju)...


Można by wnioskować, że mazda ma jakiś analizator oleju silnikowego
Skoro OBD mazdy wywaliło błąd o słabej jakości oleju


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 20:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, ten 5w30 to nie Supra tylko Original Ultra. Ja też do 100 tys. miałem zalewany 5w30, poprzedni właściciel miał raz problem z rozrzedzeniem. Ja na tym 0w30 jeżdżę już prawie rok, na razie odpukać bez problemu.
Może pomyślę nad zmianą, jeszcze mam chwilę czasu. Bardziej mnie zastanawia czemu tak jak u Ciebie lali cały czas 5w30.

Millerek, Mazda nie ma żadnego czujnika, wylicza to tylko sobie. Pewnie zależy to od ilości zimnych startów, nieskończonych wypaleń DPF, itd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lut 2020, 20:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja wiem ze nie ma żadnego czujnika, a błąd odb wynika tylko z wyliczeń.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lut 2020, 11:48 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
14 lutego 2020, o 20:34 Pablos napisał(a):
Bardziej mnie zastanawia czemu tak jak u Ciebie lali cały czas 5w30.


Leją najpewniej co im się bardziej kalkuluje. Zazwyczaj tego typu oleje 0w30 są droższe od byle 5w30 C3 :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lut 2020, 12:15 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 02.05.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Zamierzam kupić Mazdę 6 GJ 2.5 SKYACTIV-G (Pb),
i mam pytanie, co ile km zaleca producent wymianę oleju? i jaki olej? na naszym rynku?
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lut 2020, 12:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Producent co 20kkm, forum co 10kkm.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 lut 2020, 12:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na naszym rynku producent zaleca wymianę oleju co 20000km. Natomiast wiele osób stosuje interwał 15000km lub 10000km. Dla 2.5 SkyG występuje delikatne zjawisko rozcieńczania oleju paliwem, dlatego zalecany jest mniejszy interwał. Co do samego oleju - polecam poczytać ten wątek :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 mar 2020, 11:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Witam Panowie takie pytanie czy po wymianie oleju trzeba podpinac Mazde do kompa i skasować inspekcję czy wyatrczy zrobić to na wyświetlaczu? Rocznik 2015 po lifcie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 mar 2020, 12:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
27 lutego 2020, o 12:49 popielasty napisał(a):
Dla 2.5 SkyG występuje delikatne zjawisko rozcieńczania oleju paliwem, dlatego zalecany jest mniejszy interwał.

Chętnie poczytałbym na ten temat, gdybyś był tak uprzejmy przytoczyć na ten temat źródło. Jakoś ten temat umknął mi w tym dziale.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 mar 2020, 18:44 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
https://blog.amsoil.com/what-is-fuel-di ... is-it-bad/

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 mar 2020, 19:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 mar 2020, 19:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Wynika z tego, że dla diesla akceptowalnym rozcieńczeniem jest maksymalnie 3,4%. Przyjmując, że wymieniamy 5,1l wychodzi 173g. Co ciekawe Forscan stopień rozcieńczenia OIL_DIL podaje właśnie w gramach. U mnie po 15 tys. jest to 13g, na bagnecie poziom cały czas maksimum, nic nie przyrasta. Samochód rzadko teraz jeździ na krótkich dystansach, więc wydaje mi się, że to jest zbawienne dla silnika. O ile w taki sposób można zinterpretować wskazania komputera silnika i bagnetu. Temat jest ciekawy ale jak widać dotyka głównie auta poruszające się na krótkich dystansach, po mieście, w korkach i to niezależnie od używanego paliwa.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 2 mar 2020, 06:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dropt07, w sumie dla 2.0 chyba też to występuje. To moje stwierdzenie, bazuje na badaniach zużytego oleju, które robili użytkownicy forum (jest dla tego tematu osobny wątek: viewtopic.php?f=46&t=10110) - tam kilka osób w wynikach miało zawartość paliwa w oleju.

Pablos, u mnie również bardzo niskie wartości rozcieńczenia w Forscanie oraz na bagnecie. Natomiast gdzieś tutaj na forum widziałem gościa, który miał grubo ponad 100g, ale ma problemy z częstym wypalaniem DPF...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 mar 2020, 06:24 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Nie no spoko dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2000 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.