Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 09:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 22:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
koliber1960 napisał(a):
Na stronach API
Engine Oil Licensing


Niepotrzebnie nakręciłeś się w takim stopniu na normy i specyfikacje. Jeśli być już w tej materii tak skrupulatnym to wpisz proszę na stronie, na której sprawdzałeś czy Moly-Trimer 0w20 ma licencję API dane Mazdy Supry 0w20 produkowanej na nasz rynek przez koncern Total :hihi:

Linkuję wyszukiwarkę API, żeby każdy mógł sobie poszukać:
https://engineoil.api.org/Directory/EolcsSearch


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 06:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
ooooooooooooo :|

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 09:29 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
koliber1960, specjalnie dla Ciebie 0w20 z oficjalną licencją API SN:

https://engineoil.api.org/Directory/Eol ... ties=0W-20

https://czarnepaliwo.pl/sklep/0w20/32-p ... 20-5l.html

:wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sie 2017, 06:28 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 454
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
tombien napisał(a):
Tak, płukanki wystarczy 4l, ale oleju trzeba wlać 4,2, bo będzie minimum na miarce. Raz kupujesz 4l + 1l a potem przez następne 4 wymiany kupujesz 4l i dolewasz z 1l z pierwszego razu. :)


W Osinach przy każdej wymianie (przynajmniej w moim przypadku) wykorzystują 4,5l oleju. Dlaczego aż tyle, nie mam pojęcia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 12 sie 2017, 07:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Silnik 2.5 mieści 4,5l oleju, natomiast silnik 2.0 mieści 4.2l oleju. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sie 2017, 09:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 454
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
No to wszystko jasne :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sie 2017, 13:57 
Offline
Jednak Mazda Oil Supra 0W20 ? Dlaczego ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sie 2017, 21:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Bo tak sobie myślę. :idea: Po 100 tys.km.jestem zadowolony z osiągów,spalania bezawaryjności,,oleju nie ubywa.Zawsze na przeglądach lali Suprę 0W20 od początku, to po co zmieniać.
Olejów 0W20 jest dużo od Supry poprzez Mitasu, Penrite,Mobil 1,
Castrol,Shell,Total Quartz itp
Aż tak bardzo się nie różnią żeby nie pozostać przy Mazda Oil Supra. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 13 sie 2017, 21:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
koliber1960 napisał(a):
lali Suprę 0W20 od początku, to po co zmieniać

Choćby dlatego, że zostawia zbyt dużo depozytów w silniku, co widać po kolorze oleju. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sie 2017, 21:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Zjeździłem mnóstwo samochodów ,dziesiątki wymian olejów,każdorazowo olej zmieniał barwę. Tak już jest,praw fizyki i chemii się nie zmieni. :) i nie uważam, że Supra jest zła.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sie 2017, 22:04 
Offline
koliber1960 napisał(a):
każdorazowo olej zmieniał barwę.


Ale nie aż tak jak po płukaniu silnika i wymianie na Mitasu...

koliber1960 napisał(a):
Tak już jest,praw fizyki i chemii się nie zmieni.


Ale można zmniejszyć to zjawisko...

Twój wybór :wink:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sie 2017, 22:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
To prawda :)

-- Dodano: N, 13 sie 2017, 23:19 --

Ale czy ktoś na Mitasu lub innym oleju 0W20 przejeźdił już 20 tys.km czy więcej i wymieniał już olej?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sie 2017, 22:47 
Offline
Na Mitasu tyle się nie jeździ - max. 15 tyś. a najlepiej zmieniać co 10 - 12 tyś. Ja od zmiany na Mitasu przy 100 tyś. miałem już dwie wymiany - obecnie przejechane ponad 125 tyś.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sie 2017, 23:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
O to jest jakiś pomysł :D
Można zmieniać po 15 tu tys.
Tak zrobiłem w Golfie żony skróciłem z 30tys.do 15 tys. Castrol Magnatec
i tak zrobię tym razem tyle,że :wink: na Mazda Oil Supra i też kolor będzie lepszy :lol: .

-- Dodano: Pn, 14 sie 2017, 00:07 --

Ewentualnie kupię płukankę

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 07:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
koliber1960 napisał(a):
i tak zrobię tym razem tyle,że na Mazda Oil Supra i też kolor będzie lepszy .

tombien napisał(a):
Zmiany co 10 tys km, używałem tylko oleju Mazda (Total). Jestem rozczarowany jeżeli chodzi o to jak wygląda ten olej po przejechaniu paru tysięcy od zmiany. Jest ciemnobrązowy


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 13:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Matarez napisał(a):
Na Mitasu tyle się nie jeździ - max. 15 tyś. a najlepiej zmieniać co 10 - 12 tyś.

Dokładnie, tak. Co więcej, nie tyczy się to tylko oleju / olejów Mitasu, ale jest to ogólnie przybliżona wartość interwału, który zapewnia, że pod jego koniec olej będzie miał jeszcze dobre parametry. Na tyle dobre by odpowiednio chronić silnik i nie dopuszczać do odkładania się w nim zanieczyszczeń.

Przyjmuje się:
10 do 12 tys. km dla jazdy miejskiej, trybu mieszanego, holowania przyczep, jazdy autostradowej z wysokimi prędkościami
do 15 tys. km dla jazdy w trasie, powiedzmy zgodnie z ograniczeniami prędkości w naszym kraju
koliber1960 napisał(a):
Tak zrobiłem w Golfie żony skróciłem z 30tys.do 15 tys. Castrol Magnatec

Rozsądnie jest w przypadku samochodów grupy VAG napędzanych silnikami benzynowymi poprosić w ASO o przestawienie komputera w tryb stałego serwisowania co 1 rok / maksymalnie 15 tys. km. Umożliwia to stosowanie olejów z aprobatą VW 502.00, które są mniej ekologiczne niż VW 504.00.
koliber1960 napisał(a):
i tak zrobię tym razem tyle,że na Mazda Oil Supra i też kolor będzie lepszy

koliber1960 napisał(a):
Zjeździłem mnóstwo samochodów ,dziesiątki wymian olejów,każdorazowo olej zmieniał barwę. Tak już jest,praw fizyki i chemii się nie zmieni. :)

Barwa oleju, jego ciemnienie nie jest jedynie pokłosiem zanieczyszczania go przez produkty uboczne procesu spalania paliwa. Olek ma słuszność pisząc:
Matarez napisał(a):
Ale można zmniejszyć to zjawisko...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 13:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Powiedzcie mi proszę: mam teraz przejechane około 15k km. Przy 5k zmieniłem olej, dałem sobie wlać 5W30 w ASO (Total Quartz Ineo), zatem olej ma około 10k km. Jeżdżę spokojnie w trybie mieszanym i chciałbym dojeździć do przeglądu przy 20k km / w listopadzie (chociaż pewnie prędzej kilometry natłukę) na tym tym oleju, a następnie wlać 0W20 Mitasu i zmieniać już co 10 tys. Tak będzie ok?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 14:06 
Offline
Będzie jak najbardziej OK wg. mnie

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 14:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wg. mnie też będzie ok :wink: Bardzo dobrze, że zrobiłeś pierwszą wymianę wcześniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 14:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
A po przeglądzie (20 tys) możesz przejść na wymiany co 10 tys km. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 sie 2017, 19:13 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
W madach olej trzeba zmieniać po każdorazowym użyciu auta <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 07:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
100000 tys. minęło.
Zalałem Mazda Oil Supra 0 W20. Silnik jakby się wyciszył i kolorek odpowiedni :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 08:55 
Świeżak
Offline
Od: 05.12.2015
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
A skąd bierzesz olej?Tomek już nie sprzedaje, w internecie pełno ofert w dobrej cenie, ale czy to na pewno oryginały?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 15:20 
Offline
Lucyphire napisał(a):
A skąd bierzesz olej


viewtopic.php?p=44783#p44783


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 06:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
dokładnie mazparts.pl

-- Dodano: Śr, 27 wrz 2017, 07:35 --

Po 100tys.km jak pisałem wymieniłem olej.
Na mazdowym oleju mazdunia sprawuje się dobrze :)
Przejechałem 2500 km.
Kolor nie zmienił się aż tak bardzo,mimo,że nie było płukanki
wydaje mi się ,że auto wyciszyło się,znaczy silnik :D .
Nie wiem jak było na przeglądach bo niby zalewany Mazda Oil Supra 0W20 ale jakby ciszej jest teraz :)
Przy okazji wszystkie filtry.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 paź 2017, 23:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Chyba cos w koncu ciekawego do diesla zamiast oryginalnego SUPRA DPF 0W-30
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c3-0w30/

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 paź 2017, 17:28 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dodam cos z mojego doswiadczenia. 2 tygodnie temu zalalem i testuje 5w30 Liqui Moly TopTec 4600.
W ostatni czwartek zrobilem kalibracje wtryskiwaczy wg instrukcji serwisowej i zaczely mi glosniej cykać
popychacze. Tak samo przy przyspieszaniu, szczegolnie na 3jce bardziej slyszalne byly.
Zdecydowalem ze dokupie Additiv Oil MoS2 od LM i w ten piatek zalalem, ale tylko 100ml. Uznalem, ze jak
po padnietym walku, gdzie opilki lataly po calym silniku i dpf sie nie zapchal, a i calosc jeszcze jezdzi
to chyba nic juz temu silnikowi nie zaszkodzi.
Prawie od reki zmniejszyl sie wkurzajacy mnie dzwiek. Po 2 dniach juz wogole nie slysze popychaczy,
a i auto odpala bardziej gladko. Zobaczymy jak bedzie dalej.
Ktos z Was dodawal kiedys MoS2?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 paź 2017, 20:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Cześć. Ja w wakacje zalałem do swojej (Pb) Liqui Moly Special Tec AA 0 W-20 , zrobiłem w podróży i trochę na miejscu w sumie ponad 5700 km w miarę spokojnej jazdy-spalanie 5,36 w.g mnie rewelacja.Oleju nie ubyło nawet grama.
Dodam,że przy przebiegu 188 tyś. więc silnik jak dzwon . jak na razie olej czysty silnik cichy.Miałem robić płukankę, bo po poprzednim właścicielu (auto do sprzedaży) olej 5w30 miał już przebieg prawie 25 tyś (samochód serwisowany w mażdzie wym co 20 tyś),ale zdecydowałem wykorzystać świeży olej jako wyczyszczenie komory i jeśli po jakimś czasie olej będzie brzydki zmienić jeszcze raz tak po 5-6 tyś. Na razie jest OK. nie mam zastrzeżeń .Olej kupowany na Amazon.de 46€ z przesyłką do Belgii


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 9 paź 2017, 13:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000311 ... 5.0-en.pdf

Odparowalność 13,1%. Odparowalność Supry 0w20 to 13,2%. Względem niej nie ma tutaj przewagi ;)

W silnikach 2.0 nie jest to jednak aż tak ważne. Zauważam, że zazwyczaj problemy (mniejsze lub większe) dotyczą użytkowników wersji 2.5. Tam parametr Noack (odparowalność właśnie) jest znacznie bardziej istotny.

pedrito napisał(a):
po poprzednim właścicielu (auto do sprzedaży) olej 5w30 miał już przebieg prawie 25 tyś (samochód serwisowany w mażdzie wym co 20 tyś)


Bardzo długie interwały ktoś robił... :facepalm:

pedrito napisał(a):
zdecydowałem wykorzystać świeży olej jako wyczyszczenie komory i jeśli po jakimś czasie olej będzie brzydki zmienić jeszcze raz tak po 5-6 tyś


Bardzo dobry pomysł :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 paź 2017, 19:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Na 100 tys.zalałem Mazda Oil Supra 0W20
Teraz mam ponad 103 tys.olej nadal żółtawy nie brązowy i nic nie ubywa a silnik jakby się wyciszył. Polecam jednak Suprę

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.