Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 13:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2000 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 11:41 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
misiek5510, polecam Ci VSW 0w30. Ma świetne parametry: https://www.ravenol.de/produktgruppe/pk ... sae-0w-30/

Sprawdź tylko oryginalność po zakupie a jeszcze przed zalaniem. Linkuję Ci oficjalną stronę, gdzie należy wpisać kody spod zdrapek z tylnej etykiety: http://my.ravenol.com/ :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 8 lip 2020, 13:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
CzarnePaliwo, a właśnie...
Abstrahując od zaleceń Mazdy (czyli 0W20 lub 5W30), czy są jakieś inne przeciwwskazania by do Mazdy 6 GJ 2,5 AT nie wlewać 0W30 np. Amsoil Signature Series?
Skończyła mi się gwarancja, nawet rozszerzona i zastanawiam się czy nie zmienić 5W30 na 0W30, przy eksploatacji (60% raczej spokojnej/miejskiej i 40% nieco agresywniejszej/autostradowej).
Generalnie z 5W30 jestem zadowolony, ale w zimie w mieście jestem skłonny mu nieco pomóc zmianą oleju... Pytanie czy warto? Dlaczego tak/dlaczego nie?

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lip 2020, 18:18 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wkleję fragment odpowiedzi, której udzieliłem Ci na pw :wink:

Cytuj:
0w30 zapewni względem 5w30 lepszy performance na zimno. W praktyce okazałby się korzystniejszą opcją z rozpoczęciem sezonu jesienno-zimowego zakładając, że często uruchamiałbyś silnik na wolnym powietrzu (nie garażowałbyś samochodu). Przy wyższych temp. zalety 0w30 tracą na wadze.

Warto zwrócić także uwagę na niższą odparowalność i wyższy HTHS 5w30. Różnice nie są duże, ale znając dobrze tryb eksploatacji da się wybrać trafniej.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 10:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dzieki.
Na PW odpowiedz poszla.

A tak dla wszystkich, na co wpływa odparowalność i HTHS...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 12:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Cytuj:
Jednym z powodów jego nadmiernej konsumpcji jest wysoki parametr odparowalności wg. Noacka. W praktyce informuje on o potencjalnych ubytkach oleju, które mogą zostać odnotowane w trakcie interwału jego pracy. Im niższa jest % wartość wskaźnika danego oleju, tym mniejsze wystąpią jego straty.

źródło: https://czarnepaliwo.wordpress.com/

Cytuj:
LEPKOŚĆ HTHS - Lepkość wysokotemperaturowa HTHS (High Temperature High Shear Rate), zwana także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu 106s-1 i opisuje zachowanie środka smarnego na poszczególnych elementach silnika: na ścianie cylindra, na łożysku korbowodu, lub na łożysku wału korbowego.

źródło: http://www.motul.auto.pl/index.php?p=269

Odparowalność i HTHS wpływa na zużycie oleju, jego kolor oraz właściwości smarujące - tak ja to rozumiem :)

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lip 2020, 12:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.01.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2023
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Powiem krótko, od początku eksploatacji (od 2016) jeżdżę na oryginalnym oleju Mazdy DEXELIA 0W20, gdzie kilka razy sprawdzałem poziom oleju (dalekie trasy typu Hiszpania, Chorwacja) i nigdy nie było potrzeby dolewania ani też oleju nie przybywało jak w dieslach. Roczny przebieg około 18000 km. Od początku do końca eksploatacji jeżdżę na jednym i tym samym oleju bo zmiany w trakcie moim zdaniem niczemu nie służą a już na pewno nie służą silnikowi. Poprzednio jeździłem Toyotą Avensis też na oleju Toyoty 0W20 i też nigdy nie było dolewek. Ale to tylko moja opinia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lip 2020, 16:32 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
12 lipca 2020, o 13:09 Sobjarek napisał(a):
Od początku do końca eksploatacji jeżdżę na jednym i tym samym oleju bo zmiany w trakcie moim zdaniem niczemu nie służą a już na pewno nie służą silnikowi.


Służą, jeśli są zmianami na lepsze :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 00:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam jaki olej silnikowy polecacie do 2.0 benzyna 163bhp 112 tys przebiegu 5w30 jakiej firmy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 08:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Odpowiedź w poście 1499


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 16:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Mam do wyboru 2 oleje

Shell helix ect c3 5w30 I shell helix ultra professional af 5w30
Ktory bedzie.lepszy do mazda 6 2.0 165km 112tys. W sklepie koles mow ze ten drugi ale jak sprawdzam wlasciwosci to poerwszy odpowiada zaleceniom Mazdy. Pomocy!!!

-- Dodano: 30 lipca 2020, o 16:03 --

silnik skyactive G


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 17:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Co Ci Mazda takiego zrobiła że chcesz ją Szelem jakimś podlać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 17:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
A co lepszego polecasz

-- Dodano: 30 lipca 2020, o 17:28 --

Bo kazdy radzi co innego juz slyszalem o castrolu mobil 1, i z opino czytam ze shell nie jest taki zly

-- Dodano: 30 lipca 2020, o 17:30 --

I cenowo stoi jak mobi 1 Castro itp akurat te ect c3 i af


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 19:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Poczytaj po prostu ten wątek.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 20:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mvd538, poczytaj ten wątek oraz ten: viewtopic.php?f=55&t=2494 gdzie CzarnePaliwo rzeczowo i merytorycznie uzasadnia który olej jest dobry, bazując na specyfikacji danego produktu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 22:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja tam mam z Muszelkowatymi olejami dobre wspomnienia... W Hondzie i Mitsu lałem 5W40 i obydwa odwdzięczały się bezawaryjną pracą...
No ale tutaj słucham Czarnego Paliwa... tylko teraz mi się już miesiąc wydłuża zmiana... Kurcze za dużo wydatków a za mało kasy...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 09:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Tez lalem do 3 i bylo ok a cenowo to sa drozsze niz mobil 1 I reszta wiec nie wiem jak mozna zrobic zly olej za wiecej kasy niz te dobre oleje ale nie znam sie qiec szukam porady specjalistów a nie matolkow ktore nie odpisuja na temat postu. Postanowilem wybrac olej Mobile 1 xe 3000 5w30 poniewaz ma takie same parametry jakie zaleca producent co o tym sadzicie ? A i dodam ze jest tanszy niz ten niby niedobry shell :) pozdro czekam na oponie


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 10:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Mvd538 wybierzesz co będziesz chciał... Tutaj na forum rządzi i dzieli Czarnepaliwo.pl
viewtopic.php?f=55&t=2494&view=unread#unread
i wszyscy z jego olejów są zadowoleni...
Ja mam aktualnie zalany Amsoil 5W30 i polecam...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 10:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mvd538, 15 min. wystarczy aby dowiedzieć się na czym jeżdżą forumowi użytkownicy mazd z podobnymi co ty przebiegami. A ty dupsko zawracasz olejami, z którymi tu się nikt nie wychylał. Trzeba być naprawdę matołkiem, jak piszesz, aby tego nie zauważyć. Przedstaw karty produktu swoich olei czy konkretne parametry, a znajdą się w tedy specjaliści i udzielą merytorycznej odpowiedzi. Generalnie, jakie pytanie taka odpowiedź.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 12:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Mvd538 napisał(a):
Tez lalem do 3 i bylo ok a cenowo to sa drozsze niz mobil 1 I reszta wiec nie wiem jak mozna zrobic zly olej za wiecej kasy niz te dobre oleje ale nie znam sie qiec szukam porady specjalistów a nie matolkow ktore nie odpisuja na temat postu. Postanowilem wybrac olej Mobile 1 xe 3000 5w30 poniewaz ma takie same parametry jakie zaleca producent co o tym sadzicie ? A i dodam ze jest tanszy niz ten niby niedobry shell :) pozdro czekam na oponie


Możesz się zagłębiać w szczegóły bez końca (widma, analizy itp) ,zaczynając od na przykład https://www.oil-club.pl/index.php
A możesz po prostu kupić dowolny olej zgodny z wytycznymi z instrukcji samochodu i źle nie będzie , będzie autku bardzo dobrze bo po prostu olej będzie spełniał zalecania producenta. Gdyby je spełniał tylko olej marki X czy Y czy Z to taki by Mazda zalecała.
Na forach dostaniesz dziesiątki różnych opinii i co - będzie Ci łatwiej wybrać ? :)
(poza tym w tematach typu olej, czy kostmetyki samochodowe od dziesiątków lat obserwuję specyficzne zjawisko - w rodzaju mody na dane produkty).
Jedno co ważne - żeby nie był to olej podrabiany z niepewnego źródła .Kontakt do jednego z pewnych dostałeś powyżej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 sie 2020, 09:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Aktualnie i od kilku lat Amsoil 0W20 a ostatnia wymiana także filtr Amsoil :)
0W20 od początku auta(MazdaOil Supra 0W20) <pucugg>
moja M6 ma przebieg 164 000 km. bez awarii,bez ubytków oleju, zużycie paliwa genialne :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 sie 2020, 11:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A wie ktoś czy w nowych mazdach zmienili olej czy dalej taki sam ?? Bo co generacje zmieniali oleje, jestem ciekaw jak teraz jest hehe

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 sie 2020, 15:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ale też co generację trochę zmieniali silnik,przynajmniej jeśli chodzi o benzynę.
Namówiłem też kolegę (też ma mazdę 6 2014 Pb) na olej i filtr Amsoil ipo wypadzie na wakacje do Polski stwierdził że chyba lepiej pracuje silnik i spalanie mniejsze. <spoko> Do tej pory jeździł na LIQUI MOLY 5w30


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 sie 2020, 18:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja na następna wymianę też kupię filtr oleju amsoil. Pytanie co zmienia lepszy/gorszy filtr oleju ????Lepsze/gorsze filtrowanie ?? Czy w ogóle w codziennej eksploatacji, jesteśmy w stanie wychwycić różnice między filtrami oleju ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 sie 2020, 20:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja nie polecam innych filtrów oleju niż oryginalne. Czasami są pewne różnice.
Nie sądzę, że można coś zyskać, raczej stracić.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 sie 2020, 20:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Filtr Amsoil posiada kilka zalet wyróżniających spośród konkurencji:
1.wyższa efektywność filtrowania
2.mniejsze opory przepływu
3.zdolność zatrzymywania odfiltrowanych zanieczyszczeń
4.sprytna konstrukcja z użyciem materiałów syntetycznych

Osobiście sądzę, że te filtry znakomicie się sprawdzają przy eksploatacji intensywnej wraz z dedykowanym olejem tej samej marki, który dobrze się spisze w wydłużonych interwałach.
Dodatkowo niższe opory przepływu będą zaletą przy rozruchu w niskich i bardzo niskich temperaturach.

Szczegóły i obrazki poniżej:

https://www.amsoil.com/p/eaoilfilt/Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 sie 2020, 12:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.06.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: pomorski
Szybkie pytanie - mazda 2.5 benzynka, 70 tysięcy przebiegu. Jaki olej lać, kiedy czasami zdarzy się depnąć pedał hamulca i zaczekać aż obrotomierz osiągnie prawie maks? ("Czasami" - raz na jakiś czas wyprzedzanie na trasie drogami krajowymi). 0w20 dalej będzie polecany?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 12 sie 2020, 19:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
CzarnePaliwo, takie zagadnienie - w ciężkich, górskich warunkach (podjazdy na 2000m npm, strome) olej osiągał u mnie temperaturę do 116 stopni (Ravenol 0w30 VSW USVO). Podczas normalnej jazdy temperatury 95-102. Jaki jest ta niebezpieczna granicą temperatury? Przy tych górskich wirażach w Szwajcarii obserwowałem z ciekawości temperatury i ciśnienie oleju, im większa temp tym ciśnienie spadało, ale nie do niebezpiecznik.pl niskich wartości, po prostu o ok 40-50kPa niższe niż w normalnych warunkach przy tych samych obrotach silnika.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 sie 2020, 19:21 
Amator
Offline
Od: 11.06.2016
Posty: 72
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
czarne paliwo mam prośbę mogę cię prosić o pomoc w dobrze oleju

Mazda 6 GJ 2.5 benzyna 192km - 2017 rok, 67000km, ostatnio raczej jazda spokojna - 70% miasto, 30 % poza miastem, mialem wcześniej zalewany amosil 0w20, ale zastanawiam się nad czymś tańszym Ravenol, Chcę wymieniać olej częściej ale nie musi być z najwyższej pułki
drugie auto:

Mazda MX5 ND2 model 2019, 2.0 benzyna 184km, przebieg 6000km , pierwsza wymiana oleju, auto użytkowane dynamicznie, kolejna wymiana jaką planuje to 15000 km, czy tutaj byś mi również dobrał ?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 sie 2020, 11:47 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
12 sierpnia 2020, o 13:59 Fawek napisał(a):
Szybkie pytanie - mazda 2.5 benzynka, 70 tysięcy przebiegu. Jaki olej lać, kiedy czasami zdarzy się depnąć pedał hamulca i zaczekać aż obrotomierz osiągnie prawie maks? ("Czasami" - raz na jakiś czas wyprzedzanie na trasie drogami krajowymi). 0w20 dalej będzie polecany?


Dobrej klasy olej 0w20 poradzi sobie także w takich warunkach eksploatacji. Przesłanką za zastosowaniem 5w30 byłoby np. regularne ciąganie przyczepy czy jazda z wysokimi prędkościami przy pełnym obciążeniu samochodu (komplet pasażerów, bagaże etc.).

Polecam Amsoil Signature Series 0w20 do pary z ich syntetycznym filtrem EA15K12:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/106-amso ... -378l.html x1
https://czarnepaliwo.pl/glowna/105-amso ... 0946l.html x1
https://czarnepaliwo.pl/glowna/452-amso ... 1-szt.html x1

Na całe zamówienie przysługuje Ci forumowy rabat :wink:

12 sierpnia 2020, o 20:44 popielasty napisał(a):
CzarnePaliwo, takie zagadnienie - w ciężkich, górskich warunkach (podjazdy na 2000m npm, strome) olej osiągał u mnie temperaturę do 116 stopni (Ravenol 0w30 VSW USVO). Podczas normalnej jazdy temperatury 95-102. Jaki jest ta niebezpieczna granicą temperatury? Przy tych górskich wirażach w Szwajcarii obserwowałem z ciekawości temperatury i ciśnienie oleju, im większa temp tym ciśnienie spadało, ale nie do niebezpiecznik.pl niskich wartości, po prostu o ok 40-50kPa niższe niż w normalnych warunkach przy tych samych obrotach silnika.


To są realnie bardzo ciężkie warunki. Mocno obciążają jednostkę nie dając się jej dostatecznie szybko schłodzić. 116'C nie jest jednak temperaturą, która przy takim trybie eksploatacji powinna szczególnie martwić. Trzeba liczyć się z szybszą degradacją oleju i w zasadzie to tyle :wink: Gdybyś regularnie pokonywał takie odcinki to zaproponowałbym inny olej - Ravenol REP 5w30:
https://www.ravenol.de/produktgruppe/ra ... sae-5w-30/

Mam klientów, którzy mieszkają w rejonach górskich i takie czynniki uwzględnia się przy doborze produktów obligatoryjnie.

szerak, my już mamy wszystko ustalone :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2020, 11:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Bez przesady , 116 stopni to nie jakieś ciężkie warunki. Ja dawałam do analizy oleje po 1 tysiącu torowego użytku (ten tysiąc tylko na torze, bez dojazdów, olej co prawda porządny - Liquy Moly 10W60), inny po 3 tys mieszany dojazdy i tor (5W50 Agip/Eni) gdzie miały do 150 stopni i nic im nie było. 120 uważałem za schłodzony jak już miałem wsk temp. Tzn był jakiś niski poziom cynku, ale nie było jasne czy to wyjściowo taki był czy spadł , w każdym razie to nieistotne, lepkość nie spadła jakoś istotnie. Silnik był sprawdzany - panewki w obu przypadkach (po Eni i po LM) i były piękne nienaruszone panewki a to silnik spec troski czyli Alfa Romeo.

Tak co do tych większych lepkości - nie wiem osobiście co gorsze - większa lepkość oleju przy częstych krótkich odcinkach codziennych ? czy niższa przy długich obciążeniach . Lepkość 0W20 w stosunku do 5W30 w temp roboczej aż tak bardzo się nie różnią, w porównaniu do różnicy większego rzędu zimnego 5W30 a 0W20.
Przykładowy 0W20 - lepkość w 40st C : 44,8 a 5W30 : 72,8 - prawie 2 krotna różnica lepkości (a przy 0 st czy mrozach większa)
w 100 st C ( temp. robocza) : 0W20 : 8,7 a 5W30 : 12,1 - znacznie mniejsza różnica lepkości
(im mniejsza tym mniejsze opory , szybciej olej dociera wszędzie i lepiej chłodzi ) .
Pryz przegrzaniu ten 5W30 ma rzeczywiście trochę "zapasu" na spadek lepkości, ale przegrzanie to jakieś powyżej 150 stopni i to długotrwałe.

gdzieś mi wcięło instrukcję od Mazdy, ale nie pamiętam czy był tam zapis aby w warunkach górskich i przy częstym ciągnięciu przyczepy stosować 5W30 a nie 0W20 ? kwestia też tego czy w tych górach się mieszka i tą przyczepę ciągnie codzennie czy to raz/kilka razy w roku te góry i przyczepa a codzien częste zimne starty i trudności w dogrzaniu oleju .


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2000 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.