Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
 Tytuł: Olej silnikowy
PostNapisane: N, 16 gru 2012, 12:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W tym temacie prowadzimy dyskusję odnośnie doboru oleju silnikowego do GJtek.

Poniżej informacje z japońskiej instrukcji serwisowej. W Europejskich odpowiednikach interwały wymiany oleju są z pewnością dłuższe. Dla dobra silnika polecam jednak stosować się do japońskich wytycznych. Zwracajcie zawsze uwagę na to jaki olej wlewa Wam ASO i czy spełnia on poniższe wymagania.

Pojemności układów:


Obrazek

Zalecane normy:

Obrazek

Nota serwisowa odnośnie olejów do GJ http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8216,d.Yms

Gama olejów Mazda do silników SkyActive:
- http://www.mazda.pl/upload/country/pl-p ... al_Oil.pdf
- http://www.lubricants.total.com/pro/par ... mazda.html

Podkreślam również, że w przypadku normy American Petroleum Institute (API) im dalej w alfabecie znajduje się druga literka klasy oleju tym lepsze właściwości oferuje produkt. Przykład: M jest dalej w alfabecie niż L, więc SM spełnia bardziej rygorystyczne wymagania niż SL. Obecnie na rynku dostępne są już produkty z normą SN.

Obrazek

Wyszukiwarki olejów:
- Amsoil http://www.amsoil.com/mygarage/vehiclelookuppage.aspx
- Liqui Moly http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... eiser.html
- Mobil http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... h-oil.aspx
- Penrite http://www.datateck.com.au/Lube/PenriteAus/
- Shell http://lubematch.shell.com/landing.php? ... &brand=113

Przykładowe produkty spełniające normy silników SkyActive-G:
0w20:
- Amsoil Signature Series 0w20,
- Eneos Premium Ultra 0w20,
- Mazda Original Oil Supra 0w20,
- Mobil 1 0w20,
- Penrite Enviro+ 0w20,
- RAVENOL Eco Synth ECS 0w20,
- Redline High Performance 0w20,
- Total Quartz 9000 Future GF-5 0w20.


Przykładowe produkty spełniające normy silników SkyActive-D:
0w30:
- Mazda Supra DPF 0w30,

5w30:
- Mazda Original Oil Ultra DPF 5w30,
- Penrite Enviro+ DL1 5w30,
- Total Quartz Ineo DL1 5w30.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 19:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Amerykański podręcznik użytkownika mówi:
- W USA/Kanadzie: SAE 0W-20 (Castrol), wymiana co 6 m-cy (albo 12 tys km), a w trudnych warunkach: co 4 m-ce (8 tys km).
- Poza USA/Kanadą: SAE 5W-30 (Castrol). Uwaga producenta: ten typ oleju poprawia zużycie paliwa.

Cieszę się, że nie żyjemy w USA - wymieniać olej 2 razy do roku...? :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 19:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Gajdzin napisał(a):
Amerykański podręcznik użytkownika mówi:
- W USA/Kanadzie: SAE 0W-20 (Castrol), wymiana co 6 m-cy (albo 12 tys km), a w trudnych warunkach: co 4 m-ce (8 tys km).
- Poza USA/Kanadą: SAE 5W-30 (Castrol). Uwaga producenta: ten typ oleju poprawia zużycie paliwa.


Tu jest coś nie tak, pewien jesteś? Nie mam przy sobie teraz komputera, gdzie mam na dysku instrukcję do GJ, ale powinno być zdaje się odwrotnie tj. 5w30 zwiększa zużycie paliwa w stosunku do 0w20, który rekomenduje się jako najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 20:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam przed oczami amerykańską instrukcję obsługi GJ - mogę wysłać na maila (PDF) :) Ale fakt - to stwierdzenie jest jako uwaga do oleju rekomendowanego poza USA/Kanadą, może po prostu dlatego, że w USA nikt się takimi rzeczami specjalnie nie przejmuje, więc Amerykanom nie chcieli o tym pisać :lol:

PS. Jakbyś podał URL strony, z której wziąłeś te japońskie normy, to chętnie bym przeczytał przypisy 2) i 3) które się pojawiają w tabeli.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 20:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ok, czyli ta rekomendacja 5w30 jest tutaj ustosunkowana do np. 10w30 lub 10w40 i faktycznie w porównaniu do nich 5w30 jest paliwo-oszczędny.

Tabele są zaczerpnięte z oficjalnej japońskiej strony Mazdy z działu technicznego. Nie podlinkuję Ci w tym momencie konkretnej strony (doślę jak będę mógł na pw), ale możesz mi wierzyć na słowo, że przypisy były tak banalne, że je pominąłem.

Dodam od siebie, że silniki SkyActiv wychodzą z fabryki zalane olejem 0w20 z normą ILSAC GF-5 i produkowane są przez firmę Idemistsu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 20:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ciekawe... instrukcja amerykańska mówi: tylko Castrol! :)

Tak czy inaczej, dziękuję bardzo i よろしくお願いします <brawo>

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 20:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie ma w Castrolu nic nadzwyczajnego także przypuszczam, że to zwykły marketing, na który umówiły się koncerny, bo inaczej podawano by jako zalecany jeden olej a nie normy.
W USA leją do SkyActiv równie dobrze Mobil 1 http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... W-20.aspx#, Penzoil (nasz Shell), Amsoil itd. Tak naprawdę każdy olej 0w20 reprezentuje wysoką jakość, bo żeby go wytworzyć wymagane są bardzo zaawansowane bazy olejowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 22:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Gajdzin: ja tylko dodam, ze Tomek zna się na olejach jak nikt inny


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 22:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To ja mam pytanie (bo, w przeciwieństwie do Tomka, na olejach się NIE znam), czy powinienem w mojej nowej M6 (odbieram w sierpniu) wymienić po kilku tys. km olej w ramach docierania, czy nie warto?

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 20:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
glowasiek napisał(a):
Gajdzin: ja tylko dodam, ze Tomek zna się na olejach jak nikt inny


Podziękował <zauroczony> ;)

Gajdzin napisał(a):
To ja mam pytanie (bo, w przeciwieństwie do Tomka, na olejach się NIE znam), czy powinienem w mojej nowej M6 (odbieram w sierpniu) wymienić po kilku tys. km olej w ramach docierania, czy nie warto?


To jest bardzo dobre pytanie. Znam trzy szkoły w tej sprawie. Opiszę może wszystkie.

1) Silnik wykonany jest już bardzo precyzyjnie w związku z czym naddatek materiałów, które miałyby się dotrzeć jest niewielki, czyli ew. materia z dotarcia nie zabrudzi nam na tyle oleju i filtra aby wymagały szybszej wymiany.

2) Wersja light - Wierzymy w docieranie, bo i przecież producent wierzy pisząc nam stosowne uwagi dot. pierwszych kilometrów (tj. nie holujemy przyczep, nie jeździmy z pełnym obciążeniem itd.). Jak się jednak dociera to wszelkie mikro opiłki itp. zanieczyszczą nam filtr oleju i olej szybciej. W USA niektórzy po jakimś czasie wymieniają sam filtr oleju i uzupełniają po tym zabiegu tylko poziom oleju do max. Kiedyś rozmawiałem o tym z kompetentną w moich oczach osobą i była mowa o okresie docierania ze spokojną głową powiedzmy 5 tys. km.

3) Wersja full - jak w punkcie 2 z tym, że do kompletu z filtrem oleju zmieniamy również olej. Przebieg powiedzmy jak wyżej - 5 tys. km, ale tutaj teorii i preferencji jest mnóstwo także otwarcie mówię nie będę polemizował, bo piszą i 1 tys. km i 2 i 3 itd.

2) i 3) z odrobiną sprawności można wykonać samemu nie informując o niczym ASO (wystarczy kupić oryginalny filtr w innym ASO niż to, w którym się będzie serwisować samochód) lub zwyczajnie jechać, zapłacić i niech wpiszą wymianę do historii pojazdu - będzie to tylko na plus ;)

Aha, byłbym zapomniał, moje zdanie jest takie, że trzymałbym się 2) lub 3) przy przebiegu 5 tys. km. Na później interwał wymiany przy silniku benzynowym przyjąłbym na 15 tys. km tak jak zaleca japońska serwisówka i spałbym spokojnie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 20:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tomek napisał(a):
Gajdzin napisał(a):
Amerykański podręcznik użytkownika mówi:
- W USA/Kanadzie: SAE 0W-20 (Castrol), wymiana co 6 m-cy (albo 12 tys km), a w trudnych warunkach: co 4 m-ce (8 tys km).
- Poza USA/Kanadą: SAE 5W-30 (Castrol). Uwaga producenta: ten typ oleju poprawia zużycie paliwa.


Tu jest coś nie tak, pewien jesteś? Nie mam przy sobie teraz komputera, gdzie mam na dysku instrukcję do GJ, ale powinno być zdaje się odwrotnie tj. 5w30 zwiększa zużycie paliwa w stosunku do 0w20, który rekomenduje się jako najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.


Tomek ... a wrzuciłbyś mi na priv-a instr.obsługi GJ ? Please

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 20:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wyślij mi na pw swojego maila, jutro Ci wyślę to co mam (nic w języku Polskim niestety) ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 20:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Co do wymiany oleju przy tak zwanym docieraniu. Jeżeli zrobisz to na własną rękę poza ASO to możesz stracić gwarancję na auto. Kolega przy GH zapytał się po kupnie swojego sprzedawcy, czy może to zrobić. Zastrzegł mu, ze tylko w ASO. Bo filtry montowane pierwotnie w fabryce mają inne oznaczenia (jakieś napisy), niż te które później możesz kupić i które ASO również stosuje w czasie kolejnych przeglądów. Tak więc jak nawet w ASO kupisz sobie filtr i wymienisz u sąsiada w garażu razem z olejem. W ramach oszczędności na kosztach serwisu. To nadgorliwy mechanik może pozbawić cię gwarancji, jeżeli zauważy inny nie fabrycznie montowany filtr i brak wpisu o jego wymianie w systemie Mazdy.
Ogólnie ten sprzedawca nie zalecał mu wymiany, mówiąc że będzie to zbędny koszt.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Trafna uwaga z tym filtrem szczypik. Szkoda tylko, że tak się u nas utarło, że dbałość traktuje się jako pretekst do zrobienia klientowi na złość.

Ogólnie temat takiej wcześniejszej wymiany jest powiedzmy kontrowersyjny. Ja bym wymienił, bo mam na tym punkcie hopla a ktoś inny może uznać to za zbędne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tomek napisał(a):
To jest bardzo dobre pytanie. Znam trzy szkoły w tej sprawie. Opiszę może wszystkie.

Wielkie dzięki za wyczerpującą i fachową (i przekonywującą) odpowiedź :)

Szkoda, że nie ma jakiejś techniki analizy oleju i filtra oleju np. pod kątem obecnych w nich opiłków metalu, która by pomagała podjąć taką decyzję...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja się zgadzam ze Szczypikiem co do wcześniejszej wymiany oleju .
Powiem Wam coś o czym może nie wiecie .. bo i skąd ...
Nowe mazdy GJ mają fabryczne jakieś elektroniczne OGRANICZENIE mocy przez około 2 tyś kilometrów .
Skąd wiem ?
Mam ciągły kontakt z salonem = z handlowcem i często rozmawiamy , jeżdżę GJ-ką ... itd .
Opowiada on , że każda nowa , którą objeżdża on i klienci na pokazówkach , do około 2 tyś km jeżdżą słbiej , gorzej niż by się spodziewać . I rzeczywiście po granicy 2000 km jakby dodał mocy i momentu .
Ergo ... może to jest właśnie fabryczne , częściowe zabezpieczenie przed " radością z jazdy" szczęśliwych , świeżych nabywców Mazd GJ = tzw dotarcie .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Gajdzin napisał(a):
Tomek napisał(a):
To jest bardzo dobre pytanie. Znam trzy szkoły w tej sprawie. Opiszę może wszystkie.

Wielkie dzięki za wyczerpującą i fachową (i przekonywującą) odpowiedź :)

Szkoda, że nie ma jakiejś techniki analizy oleju i filtra oleju np. pod kątem obecnych w nich opiłków metalu, która by pomagała podjąć taką decyzję...


Jest taka technika, ale w Polsce niestety dopiero raczkuje. W USA na porządku dziennym dbający Amerykanie mogą sobie pobrać próbkę oleju za pomocą darmowego zestawu wysyłanego uprzednio przez laboratorium a następnie przesłać ją z powrotem do określenia składu oleju. Oznacza się w takim badaniu wszystkie metale, ich ilość itp. itd. Na tej podstawie można niezwykle precyzyjnie dobrać interwał wymiany do konkretnego samochodu, kierowcy i jego trybów jazdy. Wiem o dwóch takich laboratoriach w Polsce. Kiedyś z ciekawości o ceny pisałem do obu, niestety chyba im nie zależy na klientach, bo poczta pusta.

Przykład porządnej analizy z USA http://i690.photobucket.com/albums/vv26 ... 97e3a1.jpg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Genialny pomysł biznesowy! To by w Polsce miało jeszcze większe wzięcie niż w USA, bo Amerykanie się tak nie cykają z wymianą oleju (przecież Mazda USA wymaga nawet wymiany oleju w GJ co 6 m-cy, w Polsce by to nigdy nie przeszło), a Polacy cykają się z każdą złotówką, bo mają ich mniej :) Do tego mamy ogromny rynek rodzimych tuningowców i sportowców (oraz pseudo-sportowców), którzy silniki katują, ale kasy na wymianę oleju co zawody pewnie nie mają... Widzę potencjał. Kto spróbuje...? :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
ja mogę ... organoleptycznie ... na początek :lol:

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Gajdzin, masz po części sporo racji, ale jest też druga strona medalu takiej działalności w zderzeniu z naszymi realiami. Badałem temat poważniej, jakbyś chciał drążyć to pisz na pw żebyśmy tutaj nie bałaganili dywagacjami o potencjale pomysłu ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 22:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1752
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
hmmm... a ja dostałem wykres z ASO o ilości nagromadzonych zanieczyszczeń w oleju, to nie to samo?

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 22:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
To chyba to. Jest tam może skład procentowy zanieczyszczeń typu popiół, jakieś związki metali itp?
Wysyłam sporo tego, ale nie zawsze chce mi się czytać wyniki, które przychodzą z laboratorium.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 22:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A można taką analizę zamówić w ASO, czy to coś co robią tylko przy wymianie oleju? Wydaje mi się, że po pierwszych kilku tys. km to miałoby głęboki sens...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 22:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1752
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Michał napisał(a):
Jest tam może skład procentowy zanieczyszczeń typu popiół, jakieś związki metali itp?

wiesz co... nie wiem. Podejrzewam, że analiza obejmuje ogólne zanieczyszczenia. Wykres, który mam przed sobą jest zatytułowany: "Ilość nagromadzonych PM (g/l)" i serwisant patrząc na ten wykres, mówił, że auto jest odpowiednio eksploatowane (mając na myśli troskę o DPF).

Gajdzin napisał(a):
A można taką analizę zamówić w ASO, czy to coś co robią tylko przy wymianie oleju?

Wiesz jak jest... $$$ i będzie analiza ;)

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2013, 18:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak mnie zastanawia ... co ile się wymienia olej w skrzyni biegów ... czy ktoś wie ?

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 31 maja 2013, 18:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
w GG i GH bylo co 100tys km lub 5 lat.
Jak jest w GJ - ciezko mi powiedziec.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2013, 18:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Sprawdziłem w amerykańskim podręczniku - nie podają. Jest napisane, jak często należy sprawdzić wszystkie śrubki i nakrętki w nadwoziu (co dwa lata), ale nie, kiedy zmienić olej w skrzyni :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 sie 2013, 19:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.08.2013
Posty: 7
zaciekawiła mnie ta opinia, że od 2000 samochód inaczej jeździ, też się z tym spotkałem. Odebraliśmy dwie nowe 6 i dwa razy polecono nam przez ten okres jeździć w wyższym zakresie obrotów i często zmieniać biegi. Nie wiem czy wam tak też polecono?


Ostatnio edytowano Pn, 19 sie 2013, 21:01 przez Pawel, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 sie 2013, 20:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cześć Pawel i witaj na forum! Jeśli ktoś Ci radził jeździć przez pierwszy 1000km na ostrych obrotach, to udzielał porad stojących w jawnej sprzeczności z zaleceniami producenta (patrz podręcznik do Mazdy 6). I bardzo byłbym ciekaw, co na to sama Mazda, bo przecież nie bez kozery dała takie a nie inne zalecenia w podręczniku.

Warto też zwrócić uwagę, że NIE jest w interesie producenta zmuszać ludzi do specjalnie ostrożnej jazdy przez pierwszy okres eksploatacji, więc jeśli mimo tego to robi, to tym bardziej warto się zastosować...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 sie 2013, 20:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.08.2013
Posty: 7
Zdaję sobie sprawę, że różne są opinie na ten temat....... :)


Ostatnio edytowano Pn, 19 sie 2013, 21:02 przez Pawel, łącznie edytowano 3 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.