Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 02:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 8 lip 2017, 13:47 
Offline
Macie podobnie ?
Przy spokojnej jeździe przez 6 tyś km nie ubyło oleju a na autosytradzie po 2000 tys km przy częstym trybie sport i full gaz przy wyprzedzaniu ubyło koło 250 ml oleju w 2 dni ( bo w te dwa dni zrobilem 2000 tyś km przy dynamicznej jeżdzie. )


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lip 2017, 16:48 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
niko123, to możliwie i wcale nie musi być powodem do niepokoju :wink: Przeczytaj ten wpis na blogu: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015 ... lnikowego/ Zwróć szczególną uwagę na wykres zależności poboru oleju silnikowego od obciążenia i prędkości obrotowej silnika (tutaj akurat na przykładzie turbodoładowanego diesla). Istotnym jest także zastosowany olej - jego lepkość, odparowalność oraz przebieg od wymiany. W pewnym momencie interwału niektóre oleje degradują się już szybciej i łatwiej jest odnotować ich ewentualny ubytek.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2017, 21:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
rkarcz napisał(a):
W silniku olej możesz sam wymieniać bez obaw.

Witam i pozdrawiam.
Czyżbyś nie miał racji stary wyjadaczu? Wymiana to i owszem, ale bez komputera się nie obejdzie.
:rozejm:
Z cytowanego nieco wyżej Service Information:
In order to prevent engine damage by diluted oil, PCM always monitors oil dilution ratio and
driving condition. It is necessary to reset the engine oil data of PCM by M-MDS when engine
oil is replaced.


A tak na "chłopski rozum" to można jeździć do oporu, aż się odpowiedni błąd wyświetli.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 07:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
A moze lepiej bedzie jak posluchasz ludzi ktorzy maja juz doswiadczenie i wymieniali olej. Ja wyminilem sam i nic nie musialem w komputerze resetowac. Komunikatu zadnego po wymianie nie mialem.
Ps. Motul ma cos chyba do diesla 0W-30 ale to moze niech Tomek potwierdzi i bedzie mozna dopisac do pierwszego watku.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 12:09 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
niebezpieczny napisał(a):
Ps. Motul ma cos chyba do diesla 0W-30 ale to moze niech Tomek potwierdzi i bedzie mozna dopisac do pierwszego watku.


Motul ma w ofercie serii 8100 trzy oleje o lepkości 0w30, ale żaden z nich nie spełnia wymaganej przez Mazdę normy ACEA C3.

Ogólnie rzecz biorąc instrukcja wydawana do samochodów z silnikami SkyActive-D 2.2 w naszym kraju rekomenduje olej o lepkości 0w30 / 5w30 w specyfikacji ACEA C3. Pośród lepkości 5w30 jest znacznie więcej pozycji wartych uwagi.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 13:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Dzieki Tomek za rozjasnienie sprawy. Ja jednak uparcie bede wlewal tylko 0W30 wiec zostaje narazie SUPRA od Mazdy lub bodajze Castrol.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 20:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
niebezpieczny napisał(a):
A moze lepiej bedzie jak posluchasz ludzi ktorzy maja juz doswiadczenie i wymieniali olej. Ja wyminilem sam i nic nie musialem w komputerze resetowac. Komunikatu zadnego po wymianie nie mialem.

A co tak zaraz z góry naskakujesz? Wszystkie rozumy zjadłeś? Ja i słuchać i czytać umiem, i nawet wnioski wyciągać potrafię. Olej zalecają z takim zapasem wymieniać, że może dopiero po 5 czy 10 wymianie komputer zareaguje. Ja tylko zacytowałem fragment fabrycznej instrukcji i postawiłem pytanie.
A kto mówił o komunikacie PO WYMIANIE? Wrzuć do translatora może? Błąd powinien być, jak komputer stwierdzi, że olej nie trzyma parametrów. A swoją drogą to prawie każdy sam olej wymieniał, nawet z filtrem razem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 21:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
maxos !!
niebezpieczny ładnie zagaił , że są już tacy co olej wymieniali ,a ty z kompleksami swoimi po pochwałach samego siebie - i płynnym przejściu do hejtowania zebranych tutaj - wymyśliłeś czujniki nieistniejące dbające o interes serwisów i donoszące o samodzielnym zdradzieckim procederze wymiany oleju zabierającym zarobek w/w .
:arrow:

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 21:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
maxos napisał(a):
Błąd powinien być, jak komputer stwierdzi, że olej nie trzyma parametrów. A swoją drogą to prawie każdy sam olej wymieniał, nawet z filtrem razem.


Polecam wątek o kasowaniu inspekcji olejowej. Do tego nie trzeba żadnego komputera a tym bardziej serwisu. W dieslach to raczej obowiązkowy krok, bo błąd się pokażę wcześniej czy później (raczej wcześniej). O benzynie się nie wypowiem, bo nie mam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 22:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
W benzynie nie ma czego takiego jak kasowanie inspekcji olejowej. Jest tylko komunikat przypominający o wymianie czy tam przeglądzie, który to można wyłączyć w komputerze pokładowym - samodzielnie bez najmniejszego problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lip 2017, 20:01 
Świeżak
Offline
Od: 26.07.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Mam pytanie. Nabylem niedawno mazde 6 2.0 sky 145km. Zbliza sie czas wymiany oleju oraz filtrow. Samochod ma przejechane 60tys km i bedzie to Jego 4 przeglad. Teraz pytanie bo na zawieszce jest olej mazdowski 5w 30, tu wypowiadacie sie ze najlepszy jest 0w 20. Czy powinienem teraz ingerowac i zmieniac olej czy zostac przy tym co jest i dobrze sluzyl do tej pory ? Mam juz 3 tys km samochod i zadnelych ubytkow oleju nie widac. Spalanie sresnie aktualnie wychodzi mi 6.7l. Co radIcie, przejsc na 0w 20 czy zostac prY 5w 30 ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 27 lip 2017, 20:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Na 80 tys przejechanych u mnie, 17 tys przejechałem na 5w30 reszta na 0w20. Zmiany co 10 tys km, używałem tylko oleju Mazda (Total). Jestem rozczarowany jeżeli chodzi o to jak wygląda ten olej po przejechaniu paru tysięcy od zmiany. Jest ciemnobrązowy. Niby normalny ktoś powie, np. w porównaniu do koloru oleju w dieslu. Zgadza się, ale ostatnio zobaczyłem bagnet od Civica 10 letniego, którego przebieg to 35 tys km i zmiany oleju wychodziły nie więcej niż po 5 tys km. Olej na bagnecie jest żółty, jak nowy. :/

W tym momencie miarka się przebrała, za kilka dni na przeglądzie żegnam ozięble Suprę, po jej spuszczeniu płuczę silnik Flush'em oraz zalewam Mitasu 0w20 od CzarnePaliwo. Wkrótce okaże się czy to krok w dobrą stronę. Jeżeli Mitasu się nie sprawdzi, następnym razem zaleję Amsoil. Do lepkości 5w30 nie mam powodu wracać, oleju nie ubywa, jeżeli to się zmieni to raczej pójdę w stronę 0w30 czyli kompromis między 0w20 a 5w30.

W 2.0 raczej nikt nie narzeka na ubytki Supry między przeglądami, natomiast w 2.5 już tak kolorowo w tym aspekcie nie jest. Olej firmowany przez Mazdę, produkowany przez Total i sprzedawany w Europie jest niestety olejem średnim. Miałem nadzieję, że zmiany co 10 tys km, zniwelują tą średniość. Okazuje się, że nie, ja się na nim zawiodłem i myślę, że nie tylko ja.

1.jpg
2.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lip 2017, 21:10 
Offline
Przyłączam się. U mnie poszła zmiana na Penrite 5w30 od CzarnePaliwo i jest to zdecydowana zmiana na plus w zużyciu jak i kolorze.
W zasadzie na 10 kkm może zejdzie 6-7 mm z miarki. Przy moim użytkowaniu to w zasadzie nic.
Pewnie jakbym zszedł ze spalaniem na 8 to zużycie oleju byłoby 1-2 mm miarki.. :) Tylko czy o to chodzi... :hihi:
Na 0w20 Mazdy miałem zużycie ok. 0.5l większe niż na 5w30.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lip 2017, 22:24 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tematyka olejowa jest bardzo złożona. Na prawidłowy dobór oleju wpływa wiele czynników. Wiele determinuje także tempo zużywania się oleju. Rekomendacje zawarte w instrukcji obsługi zawężają wybór oleju do tego bardziej prawidłowego, ale spośród tych, które spełniają dane specyfikacje są oleje kiepskie / średnie i te bardzo dobre. Mazda korzysta ze specyfikacji ACEA i API, które same w sobie nie są zbyt wygórowane. Nie jest trudno je spełniać. Z tego względu od zawsze zachęcam do lektury kart danych technicznych. Pozwala to odrzucić te kiepskie i średnie oleje. Jeśli ktoś nie jest biegły w parametrach może śmiało do mnie napisać na pw lub w temacie: viewtopic.php?f=55&t=2494

Kiedy na rynku pojawiły się pierwsze silniki SkyActive, wiele ASO Mazdy nie wiedziało nawet, że są one zalewane w fabryce olejem o lepkości 0w20 oraz, że 0w20 jest jedną z rekomendowanych lepkości. Jako Tomek - współzałożyciel tego forum oraz jako partner Czarne Paliwo napisałem wiele postów na ten temat. Udostępniałem dokumenty i screeny z instrukcji na różne rynki, w tym na rodzimy rynek Japończyków. Udało się wywołać trend zgodnie, z którym użytkownicy, tutejsi forumowicze drążyli ten temat w swoich ASO, dopytywali i domagali się oleju 0w20. Szybko okazało się, że ASO mogą zamawiać 0w20, ale nie jest to już seria Ultra a nowa - Supra. Serwisom było to na rękę, ponieważ Supra 0w20 jest znacznie droższa w porównaniu do Ultra 5w30. Niektóre ASO życzyły sobie około 360zł / 5L Supry.

Wychodząc naprzeciw tej sytuacji udało się wprowadzić do oferty Czarnego Paliwa oryginalną Suprę, tańszą niejednokrotnie o 40%. ASO liczą sobie ogromną marżę. Nie chcąc jej utracić straszono klientów, że przywieziony olej może być podrobiony, ale ostatecznie po weryfikacji zawsze przyznawano, że jest oryginalny, wlewano go klientom, którzy oszczędzali pieniądze na dobry obiad. Udało się tym samym złamać hermetyczność ASO Mazdy względem przywożonego ze sobą oleju.

W tym samym czasie dostawałem wiele zapytań o oleje lepszej jakości, z jakby mojej podstawowej oferty, bo na takie produkty nastawiona jest cała firma. Wybrałem spośród marek Amsoil, Mitasu i Penrite oleje 0w20, które spełniają wszystkie normy wymagane przez Mazdę w trakcie trwania okresu gwarancyjnego. Pierwsi klienci odwiedzali ASO Mazdy w Polsce z olejami MolyTrimer 0w20 i Siganture Series 0w20 już ponad rok temu. Zdarzył się tylko jeden przypadek odmowy wlania oleju, ale po skardze do centrali Mazdy w Polsce ASO, które odmówiło zastosowania oleju klienta zostało pouczone, że postępuje nieprawidłowo. Szlaki zostały przetarte i na dzień dzisiejszy dobrej klasy oleje nie są niczym nadzwyczajnym w serwisach Mazdy, można je ze sobą przywozić i nie trzeba się obawiać, że ktokolwiek będzie na to patrzył nieprzychylnie. Ten stan rzeczy spowodował, że zdecydowałem wycofać Suprę z oferty. Z każdym kolejnym miesiącem ilość zapytań o oleje 0w20 z wyższej półki rosła w stosunku do zapytań o nieco standardową Suprę.

Standardową, ponieważ jak tutaj wiele razy napisano Suprę produkuje koncern Total. Nie wybija się szczególnie parametrami:
Obrazek

tombien napisał(a):
W tym momencie miarka się przebrała, za kilka dni na przeglądzie żegnam ozięble Suprę, po jej spuszczeniu płuczę silnik Flush'em oraz zalewam Mitasu 0w20 od CzarnePaliwo. Wkrótce okaże się czy to krok w dobrą stronę.


Daj znać jakie będziesz miał odczucia. Tak jak pisałem - szlaki są już przetarte, jestem dobrej myśli :wink: MolyTrimer 0w20 ma bardzo dobre recenzje wśród moich klientów.

rkarcz, cieszę się, że udało się znaleźć rozwiązanie, które okiełznało zużycie oleju w Twojej Maździe. Szczególnie, że jest użytkowana dość dynamicznie :twisted:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 2 sie 2017, 14:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Jestem już po przepłukaniu silnika Mitasu Flush Fluid i przejechaniu na nowym oleju Mitasu 0w20 150 km.
Płukanie wraz z wymianą odbyło w ASO Osiny w ramach przeglądu po 80 tys km. (viewtopic.php?p=269870#p269870) Poprosiłem o możliwość zobaczenia momentu spuszczenia płukanki z miski. Płukanka przed użyciem jest praktycznie przeźroczysta, stąd też jej zabarwienie po zabiegu oddaje dokładnie to co zostało wymyte z silnika podczas płukania. Zużyty olej (po 9,2 tys km) był ciemno brązowy a płukanka podczas spuszczania była koloru brązowego. Zatem wymyło się wszystko jak należy.
Ale co tam opis, oto zdjęcia przed i po (po przebiegu 150 km od operacji), które mówią wszystko: :)

1.jpg
2.jpg

Dla porównania zamieszczę jeszcze zdjęcia porównawcze, gdy nowy olej będzie miał taki sam przebieg jak ten właśnie spuszczony.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 sie 2017, 12:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
tombien ile wchodzi do silnika
wystarczy jedna bańka Mitasu 4 l.?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 sie 2017, 13:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 637
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
O ile mnie pamieć nie myli to 4,0L tylko bez wymiany filtra oleju ;) Normalnie wchodzi 4,2L


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 7 sie 2017, 21:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Tak, płukanki wystarczy 4l, ale oleju trzeba wlać 4,2, bo będzie minimum na miarce. Raz kupujesz 4l + 1l a potem przez następne 4 wymiany kupujesz 4l i dolewasz z 1l z pierwszego razu. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sie 2017, 11:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
OK dzięki :)

-- Dodano: Wt, 8 sie 2017, 12:05 --

tylko,że MITASU są takie:
ISLAC GF-4
Obrazek
ISLAC GF-5
Obrazek
mieszanka (jak whisky)
Obrazek

-- Dodano: Wt, 8 sie 2017, 12:07 --

I co wybrać?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sie 2017, 11:15 
Offline
Ten pierwszy.

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sie 2017, 11:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
:idea: a jaka jest różnica w norma GF-4 a GF-5 :?: ?
teoretycznie GF-5 powinno być lepsze

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sie 2017, 16:58 
Amator
Offline
Od: 22.02.2015
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przebieg 13 tys, ( ostatnia 10 kkm temu).Mam ochotę zalać Mitasu, z tego względu, ze rzeczywiście ten mazdowski po 1000 km robi się już mocno ciemny...(nie mam do niego przekonania) i na papierze ma gorsze parametry.Jak wezmę Mitasu Moly-Trimer 0w20 to spełnia wytyczne Mazdy?Wymieniac go wtedy co 10 tysi czy wytrzyma spokojnie 13 tys km?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sie 2017, 20:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Gold powinien być lepszy :)
chyba tym zaleję :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sie 2017, 21:48 
Offline
Tyle na temat Mitasu: http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... 49216-japońskie-oleje-mitasu/


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sie 2017, 06:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Na stronach API
Engine Oil Licensing

0W-20 jest tylko GOLD
co do firmy to chyba w Japonii

Company Information
Company Name: MITASU OIL CORPORATION
Corporate Address:
NISHISHINBA, , 105-0003, Japan
License Status: Active
License Number: 2537
Original License Issue Date: 17-Jul-2010
License Effective Date: 25-Jan-2017
License Expiration Date: 31-Mar-2018

MITASU Synthetic Blended 10W-30 SN Resource Conserving GF-5
MITASU Synthetic Blended 10W-40 SL
MITASU 4-STROKE MA2 20W-50 SL
MITASU EURO PAO LL III 100% SYNTHETIC 5W-30 SN
MITASU EURO PAO LL III OIL 100% Synthetic 5W-30 SN
MITASU GOLD 100% SYNTHETIC 5W-30 SN Resource Conserving GF-5
MITASU GOLD 100% SYNTHETIC 5W-20 SN Resource Conserving GF-5
MITASU GOLD 100% SYNTHETIC 0W-20 SN Resource Conserving GF-5
MITASU GOLD 100% SYNTHETIC 10W-30 SN Resource Conserving GF-5
MITASU GOLD HYBRID 100% SYNTHETIC 0W-16 SN
MITASU GOLD PAO 100% SYNTHETIC 0W-30 SN Resource Conserving GF-5
MITASU GOLD PAO 100% SYNTHETIC 0W-40 SN
MITASU HD LL DIESEL SYNTHETIC BLENDED 10W-40 CI-4
MITASU HD LL TURBO DIESEL 15W-40 CI-4
MITASU HD LL TURBO DIESEL Synthetic Blended 10W-40 CI-4
MITASU HD TURBO DIESEL 15W-40 CI-4
Mitasu Moly-Trimer 100% Synthetic 5W-30 SM
Mitasu Moly-Trimer 100% Synthetic 5W-40 SM
Mitasu Moly-Trimer 100% Synthetic 5W-50 SM
Mitasu Moly-Trimer Synthetic Blended 15W-50 SM

-- Dodano: Śr, 9 sie 2017, 07:13 --

Chyba,że :idea: nie kombinować i zalać takim jak było czyli mazdową suprą :?: <niewiem>
Na suprze mam niskie zużycie paliwa i nic nie ubywało przez 100 tys.km :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sie 2017, 06:32 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 454
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Ja już drugi raz leję Mitasu, żadnego problemu nie zauważyłem. Nie ubywa, kolor też wydaje się ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sie 2017, 06:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
modo ale nie bujasz? naprawdę? :) :wink:
bo tak myślę,że ja mam już 100 tys.km :) przebiegu
a jestem przed wymianą oleju :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 9 sie 2017, 18:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
koliber1960 napisał(a):
:idea: a jaka jest różnica w norma GF-4 a GF-5 :?: ?
teoretycznie GF-5 powinno być lepsze


Niestety nie jest tak łatwo :) Nie zawsze nowsza specyfikacja jest korzystniejsza pod względem ochrony silnika. Specyfikacje obejmują co raz więcej aspektów funkcjonowania oleju. Także tych związanych z ekologią, przekładających się na emisję spalin, paliwo-oszczędność itd. Specyfikacja nadaje jedynie pewien kierunek pozostawiając widełki. W danym profilu może być zarówno kiepski olej jak i ten bardzo dobry. Specyfikacje pokroju API czy ILSAC nie są wyjściowo zbyt wyśrubowane. Nie jest to żadne prestiżowe kryterium wyboru ;)

koliber1960 napisał(a):
Gold powinien być lepszy :)
chyba tym zaleję :)


Gold względem Moly-Trimer ma:
- niższy indeks lepkości (im wyższy tym lepiej),
- niższą liczbę zasadową (im wyższa tym lepiej),
- wyższy punkt płynięcia (im niższy tym lepiej).

Ponadto Gold nie zawiera w swoim składzie związków molibdenu, które w Moly-Trimer są i wyszły w badaniu:

https://drive.google.com/open?id=0B9Ddv ... 3J2ei1fQjA

Kierując się wyłącznie specyfikacją GF-5 wybrałbyś olej o gorszych parametrach :-P Tematyka olejowa jest bardzo złożona ;)

koliber1960 napisał(a):
Na stronach API
Engine Oil Licensing

0W-20 jest tylko GOLD


Moly-Trimer 0w20 jest olejem w specyfikacji API SM, ale nie posiada aprobaty/licencji API SM.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sie 2017, 20:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Kurna zaleje mazdowym
Suprą :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sie 2017, 22:06 
Offline
Ja od płukania silnika przy ok. 100 tyś. zalewam Mitasu 0W20 Moly Trimer i nic się nie dzieje. Obecnie przejechanie ponad 125 tyś.

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.