Teraz jest So, 27 kwi 2024, 11:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2011 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pt, 23 lut 2024, 21:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
4 lutego 2024, o 19:01 Lorenso napisał(a):
Oddzwonił doradca, że to się całkowicie nie opłaca bo wtedy stawka za robociznę jest całkiem inna… i tyle rozmowy


Co za wały robią... Np u Gołembiewskich w Wawie w 2020 sama wymiana oleju mając swój - 100 PLN netto, w 2021 płaciłem 150 PLN netto - wiadomo, że teraz jest pewnie więcej, ale nie liczyli tego ze stawki h, tylko mieli stałe ceny, niezależnie czy masz olej od nich czy swój własny.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 28 lut 2024, 19:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 389
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Przesyłka doszła super dzięki.Obrazek

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 mar 2024, 08:32 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1240
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
basyl, pozdrowienia! Niech dobrze smaruje :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 mar 2024, 20:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Witam, posiadam od jakiegoś czasu mazdę 6 gj 2,0 benzyna 165 km z przebiegiem 222000 tys km, 2015r ,pierwszy polift. Mam pytanie- jaki olej najlepiej zalać. Z tego co widzę to na fakturach do 90 tyś był zalewany 0w20 mazdy ,potem do 209 tyś 5w30 jakiejś innej firmy.Ja wymieniłem dwa razy -za pierwszym razem 5w30 org. Mazdy a przy drugiej wymianie 0w20 Shell. Teraz chcę znów wymienić zastanawiam się jaki najlepszy? Najczęściej robię krótkie trasy około 4-6km dziennie i parę razy w miesiącu 100km. Zastanawiam się nad przedostawaniem się paliwa do oleju przy krótkich trasach, bo trochę go czuć w oleju. Czy nie będzie lepszy olej 5w30 ? Mam zamiar wymieniać olej co 8tyś raz w roku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2024, 15:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.04.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Witam potrzebuje porady związanej z doborem oleju do mojej Mazdy 6 2.0 2013 z tego co się dowiedziałem w serwisie olej 5w30 API: SN , ACEA: A5/B5. Jaki konkretnie polecacie sprawdzony.
Z góry dziękuję za pomoc.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2024, 16:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Witam, jak na razie nie dostałem odpowiedzi na w/w pytanie , zastanawiam się jeszcze który olej będzie lepszy do Mazdy 6 , Amsoil 5w30 czy Ravenol 5w30. Zdecydowałem że nie będę brał 0w20 ze względu na przedostawanie się paliwa do oleju i go rozrzedzenie. Oleje chciałbym kupić od: czarne paliwo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2024, 17:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.04.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Prodi napisał(a):
Witam, jak na razie nie dostałem odpowiedzi na w/w pytanie , zastanawiam się jeszcze który olej będzie lepszy do Mazdy 6 , Amsoil 5w30 czy Ravenol 5w30. Zdecydowałem że nie będę brał 0w20 ze względu na przedostawanie się paliwa do oleju i go rozrzedzenie. Oleje chciałbym kupić od: czarne paliwo.
Ja już ogarnięte mam powiem Ci kupiłem olej taki sam jak ostatnio wymieniałem 5w30 A5/B5 filtry cały zestaw w dobrej cenie od mazdaparts.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2024, 17:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jaki dokładnie olej jakiej firmy ?

-- Dodano: 12 marca 2024, o 17:07 --

Jaki dokładnie olej jakiej firmy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2024, 17:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.04.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Prodi napisał(a):
Jaki dokładnie olej jakiej firmy ?

-- Dodano: 12 marca 2024, o 17:07 --

Jaki dokładnie olej jakiej firmy ?
Ten olej co ostatnio miałem wlany znalazłem gdzieś maila z zamówieniem i taki sam zamówiłem Obrazek

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2024, 17:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ok. Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 mar 2024, 11:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.02.2024
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Mam 2.2 skyactive-d 150koni z 2017 i u poprzedniego właściciela jeździła na motulu 5w30 x-clean, ja do wszystkich diesli leje Liqui Moly 5w30 4600 jest do dobra opcja czy lepszy będzie np ravenol vmp a może coś innego? Do tego zawsze używam płukanki penrite z cynkiem można jej użyć tutaj czy jest coś lepszego bezpieczniejszego? Mazda bez ekologi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 mar 2024, 07:25 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Według mnie każdy spełniający wymagania olej będzie dobry. A jak widać, z poniższego artykułu, ważniejsza jest częsta wymiana. Czasem okazuje się, że nawet 10 tys. km to za rzadko.

https://spidersweb.pl/autoblog/analiza- ... lnikowego/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 mar 2024, 18:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Myślę że trzeba dać silnikowi co jakiś czas w kość na dogrzanym, niedogrzany na krótkie odcinki to paliwo nie ma jak odparować .
Znów te 4% to nie jakiś strach, ja jeździłem nie wiedząc do czasu badania na 3,9% paliwa (taka mapa dla bezpieczeństwa zeby nie było za ubogo) torowo na górnym zakresie obrotów i śladu żadnego metalu nie ma - czyli olej smaruje jak należy mimo tego rozcieńczenia i TBN nie spada jakoś strasznie, a olej nie jakiś modny super hiper zza wielkiej wody - ot Gulf jakoś 2x tańszy (hm w sumie to nie wiem skąd ów Gulf jest ;) ) . Lepkość spadła, to logiczne i tyle, ale dobrana z zapasem na spadek w razie przegrzania itp.

https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 5w50.1572/

Swoją drogą czemu w tym amsoilu tak drastycznie ten TBN spadł ? dobry olej chyba nie powinien na to pozwalać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 mar 2024, 10:12 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1240
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
23 marca 2024, o 07:25 Pablos napisał(a):
Według mnie każdy spełniający wymagania olej będzie dobry. A jak widać, z poniższego artykułu, ważniejsza jest częsta wymiana. Czasem okazuje się, że nawet 10 tys. km to za rzadko.

https://spidersweb.pl/autoblog/analiza- ... lnikowego/

Autor tekstu pisze:
Cytuj:
Poziomem metali zużyciowych póki co nie zamierzam się nadmiernie przejmować, ponieważ jest to wynik pierwszej analizy, którą zleciłem. Bardziej zastanawiające są pierwiastki z zanieczyszczeń, ale także i tu zobaczymy, co wykaże kolejna analiza.

Zastanawiają go pierwiastki z zanieczyszczeń a nie zamierza przejmować się poziomem metali ze zużycia, kiedy to właśnie krzem jest ścierniwem i może być główną przyczyną wysokiego żelaza :facepalm:

W tym samochodzie nie czekałbym bezczynnie tylko zdemontował cały dolot. Wymył i sprawdził na okoliczność przetarcia się gumowej harmonijki. Do skontrolowania także obejmy. Filtr powietrza nowy i dopiero jest sens zlecać kolejną analizę.

Galaxy 1.6 EcoBoost.jpg

Andrzejsr napisał(a) napisał(a):
Swoją drogą czemu w tym amsoilu tak drastycznie ten TBN spadł ? dobry olej chyba nie powinien na to pozwalać?

Dylucja paliwem zrobiła swoje. To są przecież bardzo trudne warunki pracy. Można sobie zerknąć także na wyjściową lepkość kinematyczną:
https://amsoilcontent.com/ams/lit/datab ... /g2880.pdf
12,5% spadku w 100'C.

Dodatkowo, co trzeba podkreślić, silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką generują duże ilości sadzy, którą trzeba neutralizować i na co pożytkowany jest zapas TBN.

Gulf także zza wielkiej wody :wink:

Niech dzisiaj jakiś polski serwis Mazdy powie użytkownikowi, że ma dla eksploatacji miejskiej wymieniać olej w SkyActive-G co 7500 km lub 6 miesięcy w zależności od tego co nastąpi jako pierwsze :wink:

GJ JP.JPG

Moja konkluzja jest taka, że co z możliwości zlecenia analizy jak się nie potrafi wyciągać właściwych wniosków. Niekiedy użytkownik jest przekonany, że drogi olej przypudruje wszystko.

Na taką okoliczność polecam bardziej polskie laboratorium Venturo z Wrocławia https://badania-olejow.pl/ Kupić pełny pakiet a w razie możliwości dzwonić porozmawiać o wnioskach. Polaris to jest zagraniczna korporacja. Analizy są tańsze, ale myśleć trzeba samemu :wink:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 mar 2024, 14:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tak, analiza wyników to mus, wiadomo. Ja pierwsze analizy w BlackStone robiłem, to był tam komentarz. Znam syt z krzemem i zelazem oraz chłodziwem i zjadaniem panewek (ołów) z doświadczenia.
Inne w Polaris ale znajomy (wlyszkow) pomagał mi w interpretacji.

Co do interwałów to przynajmniej w Maździe z 2015 o ile pamiętam podobne jak w tej cytowanej przez Ciebie z instrukcji z JP (jak się domyślam) zalecenia były , w instr od nowej nie mogę znaleźć, w ogóle jakaś uszczuplona, nie ma np opisu jak wymienić olej.
Czy jest w instrukcji czy nie, to niestety na głowie właściciela auta jest, a nie serwisu ocena jak jeździ i co ile ma wymieniać płyny czy podzespoły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 mar 2024, 10:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.03.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Siemka ,
A czy ktoś tu łał Valvoline? 5w30 lub 5w40?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 mar 2024, 12:08 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 67
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
1700ccm
Porównaj sobie parametry oleju i zdecyduj;
- wskaźnik lepkości,
- TBN,
- HTHS,
- Noack,
- Temperaturę płynięcia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 kwi 2024, 07:37 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2024
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyGO
Region: warmińsko-mazurski
Witam wszystkich,

Podpowiedzcie, czy dobrze wybrałem

Kupiłem właśnie M6 w 2.5PB. Z papierów wynika, że olej był wymieniany co 12-15kkm ale raczej bez płukanek i innych takich, a więc mam taki plan:

1. Zalać płukankę Liqui Moly 5200 na 200-300km (osobiście wolał bym postojową Oilsyn, ale nie mam pewności, że mi ją zrobią w warsztacie
2. Wymienić filtr oleju i olej na tymczasowy, np. Orlen Oil MAXEXPERT A5/B5 0W-30. Na tym zestawie zrobić jakieś max 2kkm
3. Znowu zalać w/w płukankę, wymienić filtr i olej tym razem już na docelowy Millers EE Performance 0W30 lub inny z tych lepszych

Co myślicie o takiej operacji i czy wybrane oleje będą ok?

z góry dziękuję

Paweł

PS. Cześć Tomek, jak zaczynałeś "przygodę" z czarne-paliwo to poznaliśmy się na kosmetykaaut :)

_________________
Mazda 6 GJ 2.5 PB pali: Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 kwi 2024, 16:03 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 67
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wymienic normalnie od razu na docelowy olej i tyle.
Ja wymieniam co 18-20kkm i nic sie nie dzieje, zadnych plukanek nie uzywam.
Przebieg to 150kkm od nowosci u mnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 kwi 2024, 06:55 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2024
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyGO
Region: warmińsko-mazurski
@maciejczar twoja decyzja jak dbasz o auto i co ile zmieniasz. 15kkm to max co powinno się robić na oleju, ale jak zadbasz tak będziesz miał ty lub kolejny właściciel auta

Ja zmieniam co 10kkm max i tego się trzymam

_________________
Mazda 6 GJ 2.5 PB pali: Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 kwi 2024, 09:01 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1240
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Kizashi, możesz też wymienić olej od razu na docelowy, dolać po powrocie z warsztatu Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner i ten interwał zwyczajnie skrócić. Dajmy na to do 7500 km. Bez opcji pośredniej z dodatkową wymianą i kolejną wizytą u mechanika w gruncie rzeczy za moment.

https://czarnepaliwo.pl/dodatki/290-oil ... life-250ml

17 kwietnia 2024, o 07:37 Kizashi napisał(a):
PS. Cześć Tomek, jak zaczynałeś "przygodę" z czarne-paliwo to poznaliśmy się na kosmetykaaut

Miło :) To już będzie 10 lat <urodziny>

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2024, 17:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Hej CzarnePaliwo

Jaki olej polecasz teraz lać do Mazdy 6 Diesel 2.2 175KM przebieg 210tyś km? Wcześniej lałem Ravenol VSW USVO® 0w30


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2024, 18:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2531
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Ja mam pytanko Mazda 6 2.2 185km 2009 212tys dpf Na pokładzie. Leje od 3-4 wymian ravenol 5w30 FEL. Jako ze coś filtr się zaczął częściej wypalać, będę miał pewnie dpf do czyszczenia. Zanim to zrobię, myślałem zmienić olej z powyższego który jest C2 na Ravenol 5w30 FLJ C1 co o tym sądzisz ??filtr powinien mieć troszkę lżej i interwały się troszkę zwiększą. Oczywiście do oleju idzie zawsze archoil 9100.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2024, 20:09 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2024
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyGO
Region: warmińsko-mazurski
W peugeot 508 używałem Wynns do czyszczenia DPF i o ponad 100km wydłużył mi się czas wypalania DPFa, może spróbuj w tym kierunku coś

_________________
Mazda 6 GJ 2.5 PB pali: Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2024, 05:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2531
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dzięki za radę :wink: . Swoją droga,tak się zastanawiam. Jak by te silniki skyactiv zmieniły olej z C3 który używają na taki C2 albo nawet C1 czy wydłużyły by się znacznie interwały w wypalaniu dpf a ?? ;). Chyba te oleje C1 nie są aż takie złe, chociaż szybko je zmienili na C3 :idea: :lol:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2024, 09:03 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2020
Posty: 29
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Czy ktoś z Was lał ravenol 0w-20 EHC ? Mam mazdę 2.0 (165KM) benzynkę w manualu z 2015 z przebiegiem 160tys km. Kiedyś lałem ravenol USVO EFS 0w-20, a ostatni raz poszedł Shell Helix Ultra SP 0w-20. Zastanawiam się czy lać dalej 0w-20 jeżeli tak to czy zostać przy SHELL, czy może właśnie EHC? A może przeskoczyć na 5w-30 ? Każda dobra rada i uwaga będzie mile widziana.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2024, 12:23 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 81
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Jakubd1981 a dlaczego nie zalejesz oleju zalecanego przez Mazdę? W instrukcji masz podane jaki olej i ile.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2024, 14:23 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2020
Posty: 29
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Zalewałem już Mazda supra x 0w-20, ale tu na forum różne marki się przewijały więc próbowałem ravenola, shella i oczywiście mazdy. Wszystkie oczywiście w specyfikacji producenta. Olej Mazdy miał np na korku znaczek ELF. Napisałem z ciekawości czy ktoś próbował ravenol 0w-20 EHC bo wcześniejszy ravenol USVO EFS był tu bardzo polecany. Poza tym przy przebiegu 160 tys zastanawiam się czy nie przeskoczyć na 5w-30 bo różnie ludzie piszą, a chętnie poznałbym opinie kogoś to się zna i widzi różnice. Kiedyś słyszałem, ze powyżej 100tys lepiej przejść na 5w-30, ale to pewnie bzdura. Np Amsoil w Anglii jest bardzo trudno dostępny. Szczególnie signature 0w-20.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2024, 16:24 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2024
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyGO
Region: warmińsko-mazurski
Ja właśnie poszedłem na kompromis i zalałem Penrite HPR 0 0W30 :D

_________________
Mazda 6 GJ 2.5 PB pali: Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2024, 16:53 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2020
Posty: 29
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Czytałem właśnie na grupie, że ludzie zalewają np amsoil signature 0W-30


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2011 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.