Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 21:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2000 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 28 sie 2020, 14:28 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
26 sierpnia 2020, o 12:36 Andrzejsr napisał(a):
gdzieś mi wcięło instrukcję od Mazdy, ale nie pamiętam czy był tam zapis aby w warunkach górskich i przy częstym ciągnięciu przyczepy stosować 5W30 a nie 0W20 ?


My z popielastym o SkyAcitve-D 2.2 :wink: Tam 0w20 nie wchodzi w grę.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 18:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 60
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Witajcie

Dajcie znać proszę czy przy wymianie oleju po 10k wymieniacie też zawsze filtr powietrza i kabinowy? Czy tutaj są już jakieś inne interwały? Filtr oleju oczywiście razem z olejem ale jak reszta?
Dzięki
Ps. Tomek (Czarne Paliwo) proszę szykować :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 18:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Filtr kabinowy zmieniam z reguły przed zimą oraz na wiosnę jak skończą sie pylenia. Gdybym mieszkał i używał auta w dużym mieście to pewnie i częściej. Filtr kosztuje niewiele, wymienia się go w 20s a oddychanie czystym w miare powietrzem - bezcenne.
Filtr powietrza w komorze silnika zazwyczaj nadaje się do wymiany dopiero po 40tys, chyba że jeździsz w mocno zapylonym rejonie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 paź 2020, 12:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam.
Co powiecie na temat oleju Motul 8100 ECO-LITE 0W20.

WŁAŚCIWOŚCI
Klasa lepkości SAE J 300 0W20
Gęstość w temperaturze 20 ° C (68 ° F) ASTM D1298..........0,838
Lepkość w temperaturze 40 ° C (104 ° F)ASTM D445...........48,6 mm²/sLepkość w temperaturze 100 ° C (212 ° F)ASTM D445..........8,8 mm²/s
Lepkość HTHS w temperaturze 150 ° C (302 ° F)ASTM D4741..2,7 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270....................162
Temperatura krzepnięcia ASTM D97........<-50 ° C / <-58 ° C
Temperatura zapłonu ASTM D92..................238 ° C / 460,4 ° F
Popiół siarczanowy ASTM D874....................0,8% masy
TBN ASTM D2896.......................................8,4 mg KOH / g

Zastanawiam się nad zalaniem go do mazda 6 silnik 2.5l.
Proszę o poradę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 22:17 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2020
Posty: 22
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: opolski
Witam panowie jaki olej polecacie do mazdy 6 2018 r USA 2.5 turbo, 9 tys przebiegu, na korku wlewu pisze 5w30 co o tym sądzicie.

-- Dodano: 1 listopada 2020, o 22:17 --

30 lipca 2020, o 17:08 Smook napisał(a):
Co Ci Mazda takiego zrobiła że chcesz ją Szelem jakimś podlać?
50
Co powiecie na takie porównanie parametrów gdzie Amosil jest praktycznie na równo z innymi tańszymi, Shell, Mobil a Ravenola w ogóle nie ma bo podobno bardzo słabo wypadł i producent zabronił go pokazywać w zestawieniu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 00:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
To są nowe, nie przepracowane oleje ? no to będą mieć podobne parametry.
Ja myślę, że w danej klasie (np 0w20) ten parametr (lepkość) będzie we wszystkich w danej właśnie klasie lepkości w ramach normy dla niej. Jedynie jakieś nieistotne niuanse mogą występować.
Jedyne co tutaj może ciekawe to Mazdowski 0W20 najlepjej wypada bo przy 40st jest najmniej lepki - więc na zimnym daje najlepszy przepływ, a w 100 st czyli roboczej temp . - lepkość jak Amsoil.
A nie , Eneos ma jeszcze mniejszą lepkość na zimno . O prosze. Nie wiedziałem a zmieniłem ostatnie 2 wymiany MAzdowski an Eneosa akurat... ale dlatego, że był tańszy po prostu. A tu się okazuje chyba najlepszy pod tym względem.
Ale tak właściwie, to bardziej istotne i coś mówiące są analizy olejów przepracowanych. Tylko tam znów problem, bo podstawowe znaczenie ma kondycja silnika - czy nie puszcza płynu do oleju, jak bardzo rozcieńczony jest paliwem, jak czyste powietrze dostaje silnik. Czy różne warunki użytkowania przez różnych testujących (a nawet tego samego ale w innym roku)
A Mobil1 to akurat porządna seria oleju, jedyny problem to ( przynajmniej był?) z tym że podrabiane były.
Ja trochę swoich olejów przepracowanych dwałem do analiz i wniosek mam osobiście taki, że olej ma spełniać normę lepkości i wtedy nie zaszkodzi silnikowi, żadne hiper , czy akurat na fali - modne oleje marnego silnika nie uchronią, a na pewno nie uratują, a dobremu silnikowi zwykłe, podstawowe przyzwoite - nie zaszkodzą.
Przecież ich się masa sprzedaje, poza garstką intersujących się parametrami mniej czy bardziej wnikliwie, to kto tam na nie patrzy. Do serwisu - proszę zmienić olej jazda dalej.
A jakby zabijały silniki te niby straszne mobile i shelle to by ulice padniętymi samochodami były zastawione.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 00:55 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2020
Posty: 22
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: opolski
Chyba nie do końca tak jest bo jak piszą na innym forum olej 0w20 powinien być ja najbardziej lepki np Amosil, Mobil a nie najmniej jak np Eneos lub ten mazdowski bo przy możliwym rozcieńczeniu go lub po koniec interwału zrobi się woda, a z olejem 5W30 jest znowu na odwrót, żeby był jak najmniej lepki np Shell, Mobil żeby za bardzo nie obciążać silnika ja np Amosilem. Na pewno chodzi tutaj też o ceny tych olei bo jeżeli są porównywalne to po przepłacać prawie x2 bo można zrobić wymianę co np 8-10tys a nie 15-20 .Tak piszą.
Ja też mam dylemat bo jestem przed pierwszą wymianą w silniku 2.5 turbo 9tys przebiegu, a nigdzie o tym nie znalazłem wzmianki, ale chyba się skłonię do 5W30 tym bardziej że na korku wlewu tak jest napisane.


Ostatnio edytowano Pn, 2 lis 2020, 06:54 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 01:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Powinien być tak lepki jak zaleca konstruktor silnika.
W instrukcjach są do tego zalecenia jak ewentualnie modyfikować lepkosc w zależności od warunków użytkowania czy temperatur.
Skoro w Twoim silniku ( raczej na instrukcji bym się opierał nie korku ) jest 5w30 to po co kombinowac. Chyba że dla naszego klimatu czy Twoich warunków użytkowania instr mówi co innego. Turbo mi obce więc się nie wypowiem.
Woda się nie zrobi w sprawnym silniku bez obaw . A jak się zrobi w niesprawnym to tak samo z 20 jak 30.
Mniejsza lepkość ma lepszy przepływ lepiej chłodzi i jest lepsza dla zimnych rozruchów częstych.
Ja ostatnio badałem budżetowego gulfa 5w50 w aucie tylko torowym, lepkość spadła do 40 z powodu rozcieńczenia paliwem 4 proc , a śladów metali prawie nie ma po 1 tys wyłącznie torowego użytku, czyli wciąż smaruję jak należy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 09:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie rozumiem co mają marki olejów do lepkości ?? Jak jest 5w30 to czy madowski czy mobil i inne musza mieć tą lepkość. Jak można pisać ze jednej marki 5w30 jest mniej lepki od innej :idea:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 10:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No trochę są różnice nawet w danej klasie lepkości - klasa (np. 10W) określa jakieś minimalne wartości, ale mogą być lepsze. Natomiast to są mniejszego rzędu różnice niż między klasami lepkości SAE

https://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium ... tosc-oleju

http://adwa.eu/wp-content/uploads/2014/ ... 5%9Bci.pdf

Np. parametr HTHS - dla oleju 50 czy 60 to jest wymagany (aby olej miał te 50 czy 60) 3.7. Ale lepiej jeśli jest wyższy i niektórzy producenci się tym chwalą jeśli to osiągną. A inni przemilczają :)

Natomiast już te spełniające daną normę mają być w zupełności wystarczające .
No i sprawa degradacji - przy dłuższym przebiegu, jakichś niesprawnościach typu płyn do oleju - lepkość ta pierwotna spada, więc mając bardziej lepki niby jest jakiś zapas. Ale to taki o , pudrowanie. Jak jest problem z silnikiem czy to konstrukcyjny czy ze zużycia to guzik olej pomoże.

A no i sprawa po prostu oszustw - pojawiały się analizy olejów mówiące o tym, że niby jest deklarowany jako 5W30 a tak naprawdę powinien być (wg tej analizy) inaczej zakwalifikowany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 13:45 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2020
Posty: 22
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: opolski
No ja tylko przytoczyłem wnioski z wypowiedzi kolegów z innego forum mazdy że np leją Shella zamiast prawie 2 razy droższego Amosila bo właśnie parametry tych olei są podobne a po co przepłacać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 17:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Może ktoś zrobi ankiete dla wszystkich, kto leje 0w20 a kto 5w30. ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 18:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Miro7215 napisał(a):
No ja tylko przytoczyłem wnioski z wypowiedzi kolegów z innego forum mazdy że np leją Shella zamiast prawie 2 razy droższego Amosila bo właśnie parametry tych olei są podobne a po co przepłacać.
Jakaś manipulacja najprawdopodobniej.
Ceny obu porównywalnych olejów z netu:ObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 19:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ceny mogą się trafiać tu i tam lepsze. Ten shell za 31 zł , a nie 58 :
https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikow ... 30-1l.html
(akurat do mazdy nie lałem jeszcze shella ale do innych tak i ok)
W tym samym sklepie (a to na pewno nie najtańszy) Gulfy , Eneos, Mazda - między 20 a 30 zł. O Bizol, Mannol czy Specol nie wspominając, te nawet poniżej połowy.

Żeby była jasność - nic do Amsoila nie mam czy ponoć także świetngo Rockoil i pewnie innych dwa razy droższych olejów. Ale to cywilne auto z porządnie skonstruowanym silnikiem , liczę że nie wymaga specjalnej troski i wystarczy mu zwykły cywilny przyzwoity olej spełniający wymagania z instrukcji.

Ankieta (co do tych lepkości) uwzględni kilkanaście-dziesiąt użytkowników z forum . A reszta - przytłaczająca większość po prostu jeżdżących, odstawiających auto na "przegląd" do serwisu nie interesująca się co akurat serwis leje ? ba że w ogóle podczas przeglądu jakiś olej zmieniają - a Mazdy jeżdżą.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 3 lis 2020, 18:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
1 listopada 2020, o 22:17 Miro7215 napisał(a):
Co powiecie na takie porównanie parametrów gdzie Amosil jest praktycznie na równo z innymi tańszymi


Mam duże zastrzeżenia zarówno do wniosku, który wysnuwasz jak i do samego zestawienia.

Gdyby odnosić się do wartości zawartych w zestawieniu 5w30 to Signature Series ma:
- najniższy z porównywanych CCS. Wartości poniżej 4000 cP osiągnęło wg. tabeli tylko 5 olejów z 19
- najwyższy punkt zapłonu na poziomie 249'C, z czego powyżej 240'C ma tylko jednego konkurenta a poniżej aż dwunastu
- najniższy punkt płynięcia -54'C ex aequo z Pennzoil. Tylko te dwa oleje zeszły poniżej -48'C. Średnia porównywanych olejów to -44'C
- 7,8% odparowalności. To także wg. tej tabeli numer 1. Mniej niż 10% oferują jeszcze tylko 3 oleje z przypominam 19

To jest wg. Ciebie praktycznie równo z innymi? Statystyka się kłania.

Problem w tym, że ta tabela jest zupełnie niewiarygodna. CCS dla olejów 5w podaje się wg. SAE w temp. -30'C. Tutaj zapisano -35'C. Parametry Siganture Series mimo, że zwycięskie to zupełnie niepokrywające się z rzeczywistością. Ani z kartą danych technicznych obecnej na rynku od około 3 lat formulacji, ani z wynikami niezależnych badań zlecanych przez entuzjastów, które zresztą z kartą są spójne, bo Amsoil utrzymuje bardzo wysoką powtarzalność produkcji.

Linkuję co trzeba, żeby każdy dociekliwy mógł zweryfikować parametry we własnym zakresie:

1. Aktualna karta danych technicznych (w obecnej formie od około 3 lat):
https://amsoilcontent.com/ams/lit/datab ... /g2880.pdf

2. Najświeższe badanie jakie udało mi się znaleźć w sieci (06.10.2020):
https://www.oil-club.ru/forum/uploads/m ... 0061f9.jpg
Partia produkcji luty 2020, czyli dokładnie taka jaka powinna być obecnie dostępna u większości autoryzowanych dilerów Amsoil w Polsce.

1 listopada 2020, o 22:17 Miro7215 napisał(a):
a Ravenola w ogóle nie ma bo podobno bardzo słabo wypadł i producent zabronił go pokazywać w zestawieniu


Przypomina mi się Tata, a Marcin powiedział...



Odsyłam do niemieckiego klubu olejowego. Kopalnia wiedzy i źródło niezliczonych analiz nie tylko olejów Ravenol. O różnej lepkości. Zarówno świeżych jak i przepracowanych.

https://oil-club.de/index.php?board/5-motor%C3%B6l/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 20:00 
Świeżak
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam,

Na black friday bedzie do kupienia olej w ciut lepszej cenie planuje kupic ze 3 banieczki. Wszystkie Ravenola. Czy ktos by sie orientowal ktory bd najlepszy dla mazdy z 2017 2.2 150.

1.
RAVENOL EHS 0W-20 ENGINE OIL
API SN (RC), ILSAC GF-5, ACEA A1/B1
Characteristics Data Unit
Density at 20°C 842,0 kg/m³
Colour gelbbraun
Viscosity at 100°C 8,0 mm²/s
Viscosity at 40°C 42,9 mm²/s
Viscosity index VI 163
HTHS at 150°C 2,62 mPа*s
CCS Viscosity at -35°C 5490 mPa*s
Low Temp. Pumping viscosity (MRV) 19.8 mPa*s
Pourpoint -45 °C
Noack Volatility 10,4 %
Flash point (COC) 232 °C
TBN 8,8 mg KOH/g
Sulphated ash 0,97 %wt.


2.
RAVENOL USVO ECS 0W-20 ENGINE OIL
API SN Resource Conserving (licenced)
ACEA C5
ILSAC GF-5 (licenced)
Characteristics Data Unit
Density at 20°C 839 kg/m³
Colour brown
Viscosity at 100°C 7,9 mm²/s
Viscosity at 40°C 43,1 mm²/s
Viscosity index VI 156
HTHS at 150°C 2,64 mPа*s
CCS Viscosity at -35°C 4890 mPa*s
Low Temp. Pumping viscosity (MRV) at -40°C 10 mPa*s
Pourpoint -63 °C
Noack Volatility 7,4 %
Flash point (COC) 240 °C
TBN 9,9 mg KOH/g
Sulphated ash 1,0 %wt.


3.
RAVENOL ALS 0W-30 LOW SAPS ENGINE OIL

ACEA C3
Property Data Unit
Density at 20°C 841,0 kg/m³
Colour brown
Viscosity at 100°C 11,2 mm²/s
Viscosity at 40°C 59,9 mm²/s
Viscosity index VI 183
HTHS at 150°C 3,53 mPа*s
CCS Viscosity at -35°C 5472 mPa*s
Low Temp. Pumping viscosity (MRV) at -40°C 18.675 mPa*s
Pourpoint -45 °C
Noack Volatility 9,0 % M/M
Flash point 215 °C
TBN 7,9 mg KOH/g
Sulphated ash 0,78 %wt.


4.
RAVENOL SSH 0W-30 ENGINE OIL
API SM, ACEA A3/B4,
Density at 20°C 845,0 kg/m³
Colour brown
Viscosity at 100°C 12,1 mm²/s
Viscosity at 40°C 67,2 mm²/s
Viscosity index VI 178
HTHS at 150°C 3,53 mPа*s
CCS Viscosity at -35°C 5940 mPa*s
Low Temp. Pumping viscosity (MRV) at -35°C 27.5 mPa*s
Pourpoint -39 °C
Noack Volatility 10,1 %
Flash point 232 °C
TBN 11,4 mg KOH/g
Sulphated ash 1,35 %wt.
Sulphated ash 0,78 %wt.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 09:56 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Hey koledzy a Mazdy "najlepszy" OEM olej to wciąż OE MAZDA SUPRA-X 0W20 SKYACTIV? Taki zalałem rok temu i chciałem kupić to samo jeśli to jest nalepszy olej od Mazdy


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 3 gru 2020, 15:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
2 grudnia 2020, o 09:56 Rysiek napisał(a):
Hey koledzy a Mazdy "najlepszy" OEM olej to wciąż OE MAZDA SUPRA-X 0W20 SKYACTIV?


Nie był nigdy najlepszy. Każdy olej z gamy Mazdy ma inną charakterystykę i został sformułowany z myślą o innym zastosowaniu.

Pojawiła się już analiza świeżego oleju na forum rosyjskiego klubu olejowego:
Obrazek

Bardzo ekologiczny olej. Nadzwyczaj niskie lepkości kinematyczne. W mojej ocenie nadający się raczej do eko jazdy i to na krótkim interwale z uwagi na niską liczbę zasadową (7,7 mg KOH/g).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 gru 2020, 08:46 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Super dzięki za odpowiedzieć, czytając poniższy artykuł wnioskuje, że dla silnika benzynowego poziom TBN nie powinien być wysoki a wręcz zalecany jest by był niski

https://motofocus.pl/technika/63102/czy ... dowa-oleju

Pojazdy napędzane benzyną, gazem LPG i CNG nie wymagają wysokiego TBN, który w tym przypadku może być szkodliwy, powodując gromadzenie się osadów popiołu i niekorzystnie wpływając na systemy oczyszczania spalin (GPF, TWC). Używanie wysokowydajnego oleju napędowego o dużej zawartości TBN (HDDO) w nowym, doładowanym silniku benzynowym może wywołać niebezpieczne zjawisko stukania w silniku, znane jako LSPI (przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika), co może całkowicie zniszczyć silnik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 gru 2020, 15:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Mazda w swych skycativ'ach gra na granicy tego spalania stukowego stosując wyjątkowe sposoby aby obniżyć jego ryzyko przy wyjątkowo ubogich mieszankach a osiągając korzyści z tych ubogich , więc jeśli faktycznie coś może zwiększać to ryzyko to trochę szkoda niweczyć tym wysiłki inżynierów.
Tak prawdę mówiąc to po co kombinować z innymi olejami niż przez nich zalecany to nie wiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 17:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Rysiek napisał(a):
Super dzięki za odpowiedzieć, czytając poniższy artykuł wnioskuje, że dla silnika benzynowego poziom TBN nie powinien być wysoki a wręcz zalecany jest by był niski

https://motofocus.pl/technika/63102/czy ... dowa-oleju

Pojazdy napędzane benzyną, gazem LPG i CNG nie wymagają wysokiego TBN, który w tym przypadku może być szkodliwy, powodując gromadzenie się osadów popiołu i niekorzystnie wpływając na systemy oczyszczania spalin (GPF, TWC). Używanie wysokowydajnego oleju napędowego o dużej zawartości TBN (HDDO) w nowym, doładowanym silniku benzynowym może wywołać niebezpieczne zjawisko stukania w silniku, znane jako LSPI (przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika), co może całkowicie zniszczyć silnik.


Traktowałbym ten artykuł z przymrużeniem oka. Trudno spodziewać się innej retoryki od firmy, która produkuje mało zaawansowane technologicznie oleje. Po owocach ich poznacie :wink:

Bizol Technology 0w20 nie zawiera w składzie baz syntetycznych. Ani grupy IV (PAO), ani grupy V (estry czy AN). W sekcji 3 stoi CAS 64742-54-7 distillates (petroleum), hydrotreated heavy paraffinic w ilości 25 - <= 100 %. Ma kiepskie parametry, gorsze od produkowanej przez koncern Total Supry 0w20. Wyższy punkt płynięcia, znacznie niższy indeks lepkości, niższą liczbę zasadową.

https://www.bizol.com/index.php?eID=biz ... 1607073569

Odnośnie jeszcze liczby zasadowej to wcale nie jest tak, że wyższa jest niekorzystna. Zależy w jaki sposób została uzyskana i przy jakiej popiołowości. Dla Supry 0w20 widziałem w analizach 8,2 mg KOH/g przy SA% 1,03. Signature Series od Amsoil przy SA% 1,06 osiąga 12,5 mg KOH/g.

Obrazek

Ten wykres z artykułu można wsadzić sobie między bajki. Chciałbym zobaczyć ich Bizola 0w20 po tych 40 tys. km w SkyActive-G. Ciekawe jakby kształtowały się TAN i TBN :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 gru 2020, 11:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Rząd szuka w naszych kieszeniach pieniędzy, m.in. poprzez podatek od wymiany oleju silnikowego:
„ Rząd szuka pieniędzy nawet w wymianie oleju. Od nowego roku wymiana oleju silnikowego zostanie obłożona specjalną opłatą depozytową, którą zapłaci kierowca. Przypomina ona nieco kaucję stosowaną w przypadku wymiany zużytego akumulatora.

- Proponowana wysokość maksymalna opłaty depozytowej to 10 zł za litr. (…) W aktualnych warunkach rynkowych, wymogi zachowania odpowiedniej proporcji do ceny nowego oleju, jak również rynkowej wartości oleju zużytego, uzasadniają wprowadzenie opłaty na poziomie ok. 4,50 zł za 1 litr – czytaliśmy w projekcie ustawy.

Urzędnicy liczą, że dzięki wprowadzeniu nowej kaucji skutecznie uda się ograniczyć spalanie zużytego oleju silnikowego (jest nielegalne używany do celów opałowych).”
Więcej pod adresem:
https://businessinsider.com.pl/firmy/podatki/podatki-w-2021-r-w-gore-zestawienie-oplat-i-podatkow-w-2021-r/jk0f2x4
Co Wy na to?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 sty 2021, 13:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 7
Witam!
Wymieniałem ostatnio olej silnikowy w swojej Maździe u kolegi bo ma kanał. Kolega dał mi konewkę na olej i przy nalewaniu oleju zauważyłem że popłynął jakiś śmieć wielkości około 1 mm. Nie wiem co to było musiało być wcześniej w tej konewce. Czy coś może się stać silnikowi ? Czy pójdzie w misę przez smok, pompę i zatrzyma się na filtrze. Co o tym myślicie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 sty 2021, 20:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.12.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
10 stycznia 2021, o 13:51 damianix napisał(a):
Witam!
Wymieniałem ostatnio olej silnikowy w swojej Maździe u kolegi bo ma kanał. Kolega dał mi konewkę na olej i przy nalewaniu oleju zauważyłem że popłynął jakiś śmieć wielkości około 1 mm. Nie wiem co to było musiało być wcześniej w tej konewce. Czy coś może się stać silnikowi ? Czy pójdzie w misę przez smok, pompę i zatrzyma się na filtrze. Co o tym myślicie ?

Zostanie w filtrze ;)

_________________
http://meskieoko.pl/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 11:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czy jest na forum ktoś kto leje od dłuższego czasu do silnika benzynowego olej Dexelia Ultra 5W/30 Mazda 5L i może się wypowiedzieć. Jeśli się nie mylę to leją taki w ASO na przeglądach.
Link do sklepu:
https://autochemia.pl/product-pol-2710-Olej-silnikowy-Dexelia-Ultra-5W-30-Mazda-5L.html#tabs_58676

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 14:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.03.2020
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
14 stycznia 2021, o 11:32 malagb napisał(a):
Czy jest na forum ktoś kto leje od dłuższego czasu do silnika benzynowego olej Dexelia Ultra 5W/30 Mazda 5L i może się wypowiedzieć. Jeśli się nie mylę to leją taki w ASO na przeglądach.
Link do sklepu:
https://autochemia.pl/product-pol-2710-Olej-silnikowy-Dexelia-Ultra-5W-30-Mazda-5L.html#tabs_58676


przejechałem na nim prawie 200 tyś ale Mazdą GG i wszystko ładnie działo . Auto nie brało oleju .

_________________
Mazda 6 2.2 AT AWD, SkyPassion, 2015r, przebieg ~146000km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 18:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzieki atgorscy , do GL czy GJ nikt nie leje ? Szukam tanszej alternatywy dla Amsoil, interwaly co 10 tys.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 12:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Zamówiłem po raz kolejny Amsoila 0W20 i filtr też Amsoila :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 14:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
malagb napisał(a):
Dzieki atgorscy , do GL czy GJ nikt nie leje ? Szukam tanszej alternatywy dla Amsoil, interwaly co 10 tys.


Myślę że każdy olej nie podrabiany, dobrany wg instrukcji i sposobu użytkowania da takie same rezultaty w cywilnej jeździe . Ja stosowałem to co było w fabryce, Penrite, Eurol, Eneos, Mazdowski (niektózy mówią że to Total w kanisterkach?) - na każdym auto tak samo chodzi i tak samo zero dolewek między wymianami (10-15 tys).
Pośrednie pewnie cenowo będą Liquy Moly (czy ich odpowiedniki tańsze - Mequin) - osobiście mam zaufanie do LM w lepkościach i zastosowaniach sportowych używałem i mimo przegrzewania (150 stopni) w analizie oleju i po rozbiórce silnika widać że spełniał doskonale swoją rolę.
Podobnie Gulf.
Masa tego do wyboru. A jak się zaczniesz zagłębiać w analizy (www.oilclub.pl , https://bobistheoilguy.com/forums/ ) to życia nie starczy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 18:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie chce sie doktoryzowac z olejow silnikowych :) , to nie prom kosmiczny. Mysle, ze przejde na mazdowska dexelie. Kiedys do focusa lalem zalecany przez forda Formula F 5w30, zrobilem 174tys i zero dolewek, wymiana co 10tys. Mam nadzieje, ze z dexelia bedzie tak samo, cenowo jest bardzo przystepna ok 150zl z przesylka za 5L.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2000 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.