Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 5 lut 2022, 22:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.11.2021
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: zachodniopomorski
Witam serdecznie,

Mazda 6 2014r. 2,5 PB AT. Historia zaczyna się od zatankowania "pod korek" na stacji Shell ale to było tylko dotankowanie bo wcześniej było sporo paliwa. Po opuszczeniu stacji silnik zaczął lekko szarpać przy wolnej jeździe. Później , na ekspresowej przy próbie dynamicznego wyprzedzenia przy ok 4 tyś obrotów silnik wszedł w tryb awaryjny ( check engine , maks 70 kmh) . Po zjechaniu na MOP przy wolnych obrotach silnik wraca do normy ( ale odkręciłem i zostawiłem luźno korek wlewu paliwa bo pomyślałem , że może za dużo paliwa wlałem i tworzy się jakieś duże podciśnienie ). Dalszą trasę jechałem poza ekspresówką i z luźnym korkiem. Przy prędkości ok 100 km nie działo się nic. Drogę powrotną wracałem tak samo spokojnie i było wszystko ok. Gdy już byłem blisko domu postanowiłem sprawdzić czy wszystko ok ruszając dynamicznie spod świateł i przy obrotach ok 4 tyś znów check engine i utrata mocy. Na następnych światłach gdy auto chwilę postało silnik wraca do normy.

Proszę o sugestie co się dzieje. Czy ma to związek z zalaniem pod korek czy szukać gdzie indziej. Szybkie wrzucenie pod ODB i wyszło:
P0172 - system to rich , P0304 - cylinder 4 misfire ( pracuje na 3 gary ale tylko jak świeci check , jak chwilę pochodzi na jałowym to zaczyna pracę normalnie na 4 ).
Przejechałem dziś ok 200 km a w baku cały czas pokazuje full. Pierwsze skojarzenie to z tym zalaniem do pełna bo zaczęło się dosłownie 400 m poza stacją.

Pomóżcie proszę bo zwariuję zaraz ... Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 lut 2022, 22:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Tankowanie pod korek nie ma wpływu od 2015 roku tankuje ten motor zawsze pod korek a nawet tak że widać paliwo jak korek zakręcasz i nic negatywnego się nie dzieje. Zapewne zalałeś marnej jakości paliwo i dlatego odcina na wysokich obrotach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 09:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie no, paliwo to może w dieslach , z benzyną to chyba już nie te czasy.
Paliwem to polmozbyty tłumaczyły swoją nieudolność (lub "naszymi drogami") lub nieudolność konstrukcji i wykonania serwisowanych tam aut z Italii słonecznej.

Jak nie pali na 1 cylinder to trzeba szukać przyczyny, nie wiem świeca, cewka, wtryskiwacz czy co tam, bez serwisu się nie obejdzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 11:06 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Paliwa mimo wszystko nie można wykluczyć. Ostatnio nowe auto małżonki wariowało i się okazało, że na rynek trafiła lipna partia gazu bez dodatku antyzamrzajacego. Przychodziły mrozy i był problem z samym paliwem a nie autem.

Warto od tego zacząć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 11:36 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
5 lutego 2022, o 23:07 Amare32 napisał(a):
ale to było tylko dotankowanie bo wcześniej było sporo paliwa.

Nie wiem, czy w takim wypadku jakość paliwa miała znaczenie, zwłaszcza że
5 lutego 2022, o 23:07 Amare32 napisał(a):
Po opuszczeniu stacji silnik zaczął lekko szarpać przy wolnej jeździe.

czyli paliwo zatankowane jeszcze nie zdążyło dotrzeć do silnika (w M6 z niedziałąjącą pompą da się przejechać z kilometr)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 13:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Plichcior napisał(a):
Paliwa mimo wszystko nie można wykluczyć. Ostatnio nowe auto małżonki wariowało i się okazało, że na rynek trafiła lipna partia gazu bez dodatku antyzamrzajacego. Przychodziły mrozy i był problem z samym paliwem a nie autem.

Warto od tego zacząć.



Gaz, ropa ok. Paliwa podwyżsonego ryzyka . Ale nie benzyna.
Na ostatnim miejscu bym ją obstawiał, mimo że sam miałem problem - zalałem beznynę z wodą (z nieszczelnego stojącego kilka m-cy na zewnątrz deszcz, rosa itd kanistra. No ale wtedy nie jeden cylinder a wszystkie nie paliły :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 17:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.11.2021
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: zachodniopomorski
Dzięki za podpowiedzi , jak trochę paliwa wyjeździłem to na wolnych obrotach chodzi bez problemu. Postaram się spuścić jeszcze trochę pompką elektryczną i potem podjadę na skasowanie błędu bo pewnie gdzieś u źródła jeszcze jest zapisany ( ja kasowałem zwykłą wtyczką przez smartfon więc pewnie gdzieś głębiej jest zapisany).
Dam znać czy wróci do normy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 18:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak jak kolega napisał bez serwisu to może być ciężko naprawić.

Świecą, cewka, wtryskiwacz- Jak padło na wtryskiwacz to trzeba uważać. Szczególnie jak leje - paliwo może spływać do oleju w sporych ilościach. A samemu to zdiagnozować trudno.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 20:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
7 lutego 2022, o 18:20 Amare32 napisał(a):
Postaram się spuścić jeszcze trochę pompką elektryczną i potem podjadę na skasowanie błędu

Po spuszczeniu tą pompką elektryczną (i to nie trochę tylko dużo) sugerowałbym zatankowanie jak najwięcej paliwa z innego źródła.
Bo innego powodu spuszczania to nie widzę...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 lut 2022, 18:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.11.2021
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: zachodniopomorski
Witam,
Sorki , że tak długo to trwało ale nie miałem zbytnio czasu w tygodniu. Problemem okazała się zbyt duża ilość paliwa. Nie spuszczałem paliwa z baku tylko postanowiłem wyjeździć nadmiar. Po ok 200 km silnik zaczął pracować idealnie natomiast poczekałem chwilę zanim sprawdziłem na wyższych obrotach.
Dziś dałem parę razy w podłogę i wszystko jest idealnie.
Podsumowanie :
Zalanie paliwa ostro pod korek spowodowało jakby zamknięcie obiegu wskutek czego pojawiał się błąd o zbyt dużym ciśnieniu w układzie co w wyższych partiach obrotów powodowało przechodzenie silnika w tryb awaryjny. Wiem , że nie powinno tak być bo każde auto ma odpowietrzniki ale u mnie tak było.
Temat do zamknięcia. Dziękuję za sugestie.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.