Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 13 wrz 2021, 17:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Większość for przeczytane, nawet pytania zadane, ale tym wątkiem liczę, że może TUTAJ znajdę rozwiązanie mojego problemu.

Po zakupie M6 (GL, sedan 2018, 2.0 165KM, 6MT) od pierwszego właściciela, przy przebiegu 84 tys. km i rozpoczęciu jej użytkowania, borykam się z silnikowym? problemem.
Od początku:
1. Objawy:
– bieg 4 – spokojna jazda ze stałym gazem – czuć jakby co 0.5 sek. silnik nie dostawał pełnej dawki paliwa, takie przyduszanie na ułamek sekundu, przede wszystkim na zimnym silniku. Silnik pracuje z uczuciem "grudkowatości" w jego pracy,
– bieg 1, 2 i 3, jazda ze stałym gazem w przedziale 1500-2200 obr/min (najczęściej korki) – potrafi pożądnie szarpnąć, kangurek,
– często, niepłynna zmiana biegów, przede wszystkim z 1 na 2 i z 2 na 3 (z szarpnięciem, wyraźnym odcięciem gazu, taka znana "turbodziura" w dieslach turbo),
– pojawiające się szarpnięcia, "kangurek" przy zwalnianiu silnikiem, przede wszystkim na niskich biegach,
– robię test 1–>2 lub 2->3 bieg i gaz w podłogę. I tu mega dziwna sprawa – przy przyspieszaniu czuję ewidentnie co chwilę takie wytłumienia, jakby odcinało paliwo – na pewno nie jest to jednostajne, płynne przyspieszenie. Przyspiesza "schodkami", ale nie za każdym razem.
2. Auto trafia do ASO (gwarancja). Po jeździe testowej z podpiętą diagnostyką, werdykt: świece 2 i 4 gubią iskrę - do wymiany na gwarancji. Decyduję się na cały komplet od razu, oczywiście OEM Mazdy (w M6 lądują nowe 4x PE5R-18-110).
3. Eksploatuję M6. Zauważam, że praktycznie zniknął problem:
– bieg 1, 2 i 3, jazda ze stałym gazem w przedziale 1500-2200 obr/min (najczęściej korki) – potrafi pożądnie szarpnąć, kangurek
– często, niepłynna zmiana biegów, przede wszystkim z 1 na 2 i z 2 na 3 (z szarpnięciem, wyraźnym odcięciem gazu, taka znana "turbodziura" w dieslach turbo)
– pojawiające się szarpnięcia, "kangurek" przy zwalnianiu silnikiem, przede wszystkim na niskich biegach
Niestety, nadal występuje ta dziwna grudkowata praca silnika przy spokojnym operowaniu gazem na 4ce. Dodatkowo, oprócz na 4ce, na 5tce i 6tce pojawiają się te sekundowe przychamowywania/przyduszania, takie 0.5 sek odcinki.
4. M6 znów w ASO. Diagnostyka - 0 błędów. Ładują nowy soft silnika.
5. Przez 2 dni myślę, że to już koniec. Praktycznie w ogóle nie czuję, że silnikiem coś podszarpuje (4, 5, 6 bieg). Może raz pojawiło się uczucie tego chwilowego przyduszenia.
6. Niestety, od 3ciego dnia po wgraniu softu do dziś:
– bieg 4 i 5 - uczucie "grudkowatości" w pracy silnika,
- bieg 4 i 5 – spokojna jazda ze stałym gazem – czuć jakby co 0.5 sek. silnik nie dostawał pełnej dawki paliwa, takie przyduszanie na ułamek sekundu, przede wszystkim na zimnym silniku,
- dziś 3 jazdy w korku - z 1->2 kangurek na 2ce,
- delikatne przyspieszanie na 2ce, 3ce - zdarzają się przyspieszania z "schodkami", jakby go co chwila coś przyduszało
7. Jutro jedzie do ASO na noc i od rana testy (najbardziej czuć to wszystko, jak biorę auto z garażu po odstanej nocy, jak jest ciepłe, to te problemy pojawiają się ,ale rzadziej i są raczej stłumione w odczuwaniu).

Fakty: to co opisałem wydarzyło się przez 4 tys. km. Jazda - styl mieszany.
To co czuję, odczuwam przede wszystkim na sobie prowadząc auto.
Olej Mazda Ultra 5W30, wymiana do 84 tys. wg komputera (co 20 tys.), ja wymieniłem po zakupie, czyli to wszysto na świeżym oleju. Od zakupu do paliwa (Pb95) leję Archoil AR 6900 P-MAX. Nie odczułem żadnych zmian na + lub - z tym dodatkiem.

<modlisie> macie jakiś pomysł/sugestie/wskazówki? Pliz, będę wdzięczny za każdą.
ASO nie chce nic wymieniać bez podkładki na ślepo, nie mają błędów w disgnostyce, na jazdach testowych nic nie czują z tego co opisuję (za wyjątkiem jazdy sprzed wymiany świec, kiedy gość stwierdził, że faktycznie podszarpuje silnikiem na 4ce).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 paź 2021, 10:11 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Od zakupu lejesz dodatek do paliwa ? Na testy nie lej go i tankuj na innej stacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lut 2022, 01:13 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam
Chciałem.zaputac szanowne grono o jazdę w górach po szklance i głębokim śniegu
Dziś miałem.podjazd pod trudną drogę w Kudowie około 12 stopni. Nie mogłem.ppdjechac A jak na 1 mkelilem.kolami i wracałem.2 to tak spadały obroty że nie mogłem.podjechac.
Dodatkowo na 1 podczas podjazdu raz łapać i puszczając przyczepność coś chorobowego.
Może sprzęgło się kończy albo jakiś przegub.
Czemu auto takie słabe? Kuzyn toyota Avensis 1.8 na 2.bez problemu ruszył pod górkę.i podjechał. Poza tym.po wjechaniu na górę włączył się wentylator przy-3°C tak jakby silnik się zgadzał. Jechałem ba 1 około 100m pod duża górę
Dajcie znać o waszych doznaniach w takiej kwestii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.