Teraz jest Cz, 25 kwi 2024, 19:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 18 lut 2021, 17:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po zakupie mojej pierwszej nowej mazdy w 2014 roku irytowalo mnie kilka rzeczy. Szarpanie przy zmianie biegów
z 1 na 2 i z 2 na 3, szczególnie na zimnym silniku na cieplym bylo troche lepiej. Druga rzecz to kandur na
pierwszym i drugim biegu. Lewarek zmiany biegów pracowal zbyt lekko, mala precyzja zmiany biegow i kierownica
krecila sie zbyt lekko przez co odnosilem wrazenie ze auto myszkuje na autostradzie poza tym auto bylo jakies takie
malo sztywne.Po jakims czasie zaczalem odczuwac dziwne wibracje pod nogami i lekkie stuki na praktycznie
rownej drodze, na duzych nierownosciach bylo ok, na prawie rownej lekkie stuki.

Obrazek

Wszystko co zrobilem to dokrecenie srub/nakretek.
Dokrecenie srub nr 1 powoduje, ze auto staje sie sztywniejsze, rusza na jedynce bez gazu bez gasniecia, nie ma szarpania, nie ma kangura na 1 i 2 biegu, kierownica sie "usztywnia" auto nie myszkuje na autostradzie, lewarek od biegow to teraz żyleta idealnie precyzyjnie z oporem bez haczenia - super. Auto jest troche twardsze dlatego trzeba uwazac zeby nie dokrecac zbyt mocno bo wyjdzie taczka.
Dokrecenie srub nr 2 (swozen wahacza) i 3 (koncowki drazkow kierowniczych) zlikwidowalo 80% "dziwnych" stukow.
Jest jeszcze jedno miejsce gdzie nalezy dokrecic sruby nie moge znalezc takiego obrazka w manualu ale chodzi
o podpore prawej polosi, tam tez byly luzne praktycznie wszystkie sruby, po ich dokreceniu zniknely w 95%
wszystkie wibracje pod nogami. Generalnie po tych zabiegach auto zmienilo sie nie do poznania, tak powinien
wyjechac z fabryki.
Wazna uwaga jesli chodzi o dokrecanie srub/nakretek. Zanim to zrobimy nalezy najpierw spryskac preparatem
penetrujacym, odczekac chwile i najpierw ODKRECIC PRZYNAJMNIEJ 45°, pozniej dopiero dokrecac, wszystko oczywiscie
z czuciem nie na pale. Jeżeli śruba/nakretka "strzela" podczas odkrecania to znaczy, ze jest dobrze dokrecona i
jej nie nalezy ruszac. Ja u siebie dokrecilem sruby 1 o 45°, nakretki koncowek drazka kierowniczego poszly o prawie
pol obrotu, swozen jest na obejmie i tam nakretka tez poszla prawie o pol obrotu. Efekt jest taki jakbym jezdzil na
nowym zawieszeniu, duzo lepsze prowadzenie szczegolnie w zakretach jedzie jak po szynach. Problem dotyczy glownie
przedliftow chodz w FL2 widze, ze na wiosne bede musial dokrecic nakretki 2 i 3. Juz teraz wiem dlaczego w
karcie serwisowej przegladow mazdy jest informacja o dokrecaniu srub co 40 tys. mogliby chociaz wyszczegolnic
ktore. Wedlug mnie to sa rzeczy do zrobienia musowo w przedlifcie i pewnie fl1, pamietam ze przed zakupem na jezdzie probnej
tez mi tak szarpal czyli najprawdopodobniej wszystkie z tego okresu tak mialy. Mysle, ze wielu uzytkownikow przedlifa
na nowo pokocha swoja mazdzioche :) dla mnie po tych zmianach to byl zupelnie inny samochod, jezeli jednak niedogodnosci ktore wymienilem wyzej nie dotycza twojego auta to nic nie ruszaj.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 18 lut 2021, 18:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Fajne podsumowanie - sprawdzę u siebie w wolnej chwili jak będzie cieplej.

BTW, zastanawiam się, czy nie powinno to być w dziale "Zawieszenie i układ kierowniczy GJ/GL" + chyba dodamy coś do tematu, żeby był bardziej intuicyjny.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 lut 2021, 21:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Bardzo ciekawe to co piszesz. Momenty dokręcania śrub wahacza i drążka kierowniczego nie są jakieś duże, więc sądzę że można bez problemu mocniej dokręcić.
@malagb a u Ciebie te śruby nr1 to były na tyle luźne że bez problemu mogłeś je popuścić? Aż dziwne że taka różnica po dokręceniu. Czemu nie skręcili mocniej w fabryce?
Ja u siebie myszkowania nie mam, jedzie prosto i jest git.

Pamiętam że kiedyś na forum czytałem opinie kilku użytkowników, że GJ lepiej się prowadzi niż GL. Ogólnie taka krążyła opinia. ObrazekObrazek

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lut 2021, 08:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ku mojemu zdziwieniu sruby nr 1 lekko sie dokrecaly. Dla porownania chcialem dokrecic wahacze i nic zero, beton. Wyjatkiem byly swoznie i koncowki drazkow, tam byly lekkie luzy i stuki. Jak bede wymienial olej to zrobie jeszcze zdjecie obejmy podpory polosi prawej tam tez trzeba dokrecic wszystkie sruby.

18 lutego 2021, o 21:27 mirpo napisał(a):
Czemu nie skręcili mocniej w fabryce?


Czemu napisali w karcie serwisowej co 40tys dokrecic sruby.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lut 2021, 10:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jak będę zmieniał koła na lato to zajrzę tam. Dojście do śrub nr1 tych przy maglownicy to w miarę spoko jest?
Kontrolnie lepiej sprawdzić jak to wygląda, skoro piszesz że luźne były.

Odkąd mam sprężyny Eibach to przy manwrowaniu parkingowym słyszę jakieś takie jakby naprężenia. A nóż się okaże że to te śruby właśnie. Bo one są w jakichś gumowych tulejach?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lut 2021, 14:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po zdjeciu dolnej oslony jest bardzo dobry dostep, klucz nasadowy na przedluzce. Czy to guma nie wiem, jezeli tak to bardzo twarda.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2021, 11:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
malagb tak z czystej ciekawości, to auto masz od nowości i sanki nie były międzyczasie ściągane?
Bo trochę to dziwne, że śruby czy też nakrętki trzymające budę w kupie same się poluzowały. Ja u siebie w 3 BM 2014 zmieniałem skrzynię na wakacjach i cały spód był należycie poskręcany - zwyczajną grzechotką bez odpowiedniej przydłużki nie szło tego odkręcić. W zasadzie cały przód rozbierałem i wszystkie połączenia jak fabryka przykazała. Ba, nawet żadnej śrubki nie ukręciłem, co już było sukcesem samym w sobie. Swoim jeżdżę już ponad 6 lat i nie sądzę żeby podczas przeglądów aso sprawdzało jakiekolwiek śrubki, więc do wakacji 2020 było "jak z fabryki"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2021, 12:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Jak tak to czytam to widzę, że wracają sią stare czasy.
Kiedyś jak Syrenką wyjeżdżało się z Polmozbytu to też trzeba było wszystkie śruby dokręcać :lol:
Śmiech śmiechem ale naprawdę jest to bardzo dziwne, że pewne zjawiska ustępują po dokręceniu śrub.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 25 lut 2021, 12:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dla pewności skreciłbym to na klej zrywalny loctite.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2021, 15:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
darrecki nowka salonowa 5km przebieg. Nic nie bylo robione. Nie kazdemu to przeszkadza. Masz "kangura" na 1 i 2 biegu? Szarpie przy zmianie biegow 1na 2 i 2 na 3 ? Jazda w korku ciagle szarpie ? To sruby nr 1. U mnie wszystkie jak pisalem beton, poza tymi wymienionymi.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2021, 10:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
malagb akurat na drgania to jestem wyczulony dosyć mocno. W swoim dieslu z ruszaniem i zmianą biegów nigdy nie miałem problemu. Za to w benzynie żony 2 DJ 2015 nie umiem ruszyć bez kangura. Z ciekawości sprawdzę jak tam się sprawy mają, ale to jak się ociepli w UK :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lut 2021, 23:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Odnalazłem w końcu siłę dokręcania śrub nr1 (75-91 Nm), o których pisał @malagb. Wygląda na to że nie są zbyt mocno dokręcone fabrycznie. I tutaj pytanie, czy one się poluzowały, czy po prostu fabryka nie przewidziała że mocniejsze dokręcenie może poprawić właściwości jezdne i nie tylko (kangur, wchodzenie biegów itd). Obrazek

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 kwi 2021, 08:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.02.2021
Posty: 13
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Widzę, że właśnie niepotrzebnie wysłałem prośbę o założenie nowego tematu na forum, bo tutaj są chyba odpowiedzi na moje pytania.

Mam problem z szarpaniem na niskich obrotach na 1 i 2, trzeba będzie się zainteresować tymi śrubami :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 kwi 2021, 09:19 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 30.04.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Całkiem niedawno, przy okazji zmiany kół i tulei powiedziałem mechanikowi żeby sprawdził wszystkie te śruby i jak będzie konieczność żeby dokręcił. Okazało się że nie było takiej potrzeby a też miałem takie podejrzenia. Ale wymiana obu tulei i jednego sworznia wystarczyła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 kwi 2021, 12:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Rafson95 jak szarpie to sruby 1 i 2 do dokrecenia. Tak jak pisalem najpierw lekko odkrecic, jesli nie "przeskoczy" to znaczy ze jest luz i mozna dokrecic na poczatek 45°. To sa sanki wiec tych srub nie dokreca sie palcami, kto sie boi lepiej niech nie rusza, a naprawde warto szczegolnie w przedlifcie.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 maja 2021, 00:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.02.2021
Posty: 13
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Śruby jakiś czas temu dokręciłem i faktycznie problem szarpania zniknął. Polecam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 maja 2021, 13:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Rafson95 <spoko>
Sprawdz jeszcze dokrecenie swoznia wahacza i koncowki drazkow, u mnie sporo "poszlo".

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 wrz 2022, 19:02 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
u mnie łaśnie taki objaw jest to już sie umawiam z serwisem na sprawdzenie tych srub


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 wrz 2022, 20:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.08.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Dokręciłem u siebie wszystkie śruby, większość dała się dokręcić. Dziwne stuki zniknęły, auto sztywniejsze ale szarpanie przy zmianie z 1 na 2 nie. :mad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 wrz 2022, 07:31 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No coz tskiburok Madzi:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.