Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 6 lut 2021, 11:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W zwiazku z tym, ze mazda wprowadzila juz do wszystkich swoich modeli ten system, rowniez bez wzgledu na rodzaj skrzyni biegow (w manualnej od 2020/21, automat 2018), chcialbym, zebyscie wpisywali tutaj swoje spostrzezenia odnosnie pracy tego systemu. Ja jestem posiadaczem CX-5 rowniez z tym systemem i nie bede ukrywal, ze nie skacze z radosci z tego powodu i jezeli nadarzy sie okazja to wylacze to permanentnie.
Poki co u mnie system zaczal dziala po okolo 800km, przelacza sie bardzo plynnie zarowno z 4 na 2 jak i z 2 na 4, czuc jedynie bardzo minimalne szarpniecie praktycznie nieodczuwalne jezeli nie patrzysz w kontrolke i dziwnie "pierdzi" z tlumika na 2 cylindrach. Na razie mam za maly przebieg, zeby napisac o pozytywnym wplywie na spalanie, napisze jak zrobie przynajmniej 5000km.
Na zagranicznych forach znalazlem, ze system sie wylacza na ok 200km po odpieciu minusowej klemy akumulatora, sam nie sprawdzalem.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 gru 2021, 22:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No i przejechałeś już te 5000 km ? Jakieś wnioski ?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 22 gru 2021, 20:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Też jestem ciekawy jakie Wasze wrażenia z działania tego systemu?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 gru 2021, 23:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
System miał poprawkę serwisową po zmianie softu PCM niby ma się płynniej przełączać w sumie może minimalnie lepiej przechodzi z 2na 4 i odwrotnie. Mam już 40kkm i działa ok po spalaniu chwilowym widać że się włącza/ wyłącza. Na ogólne spalanie ma mały wpływ może jak ktoś dużo po mieście jeździ to wtedy tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 gru 2021, 13:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2021
Posty: 11
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
piolsm gdzie są takie informacje o sofcie rozmawiałem dziś z pracownikiem serwisu mazdy w Niemczech z kad kupowałem auto i jak narazie u nich żadnych info na ten temat. Jedyne czego się dowiedziałem od niego to że temat jest już powszechny w Niemczech wśród użytkowników i że system można wyłączyć wogóle ale wtedy możliwe że zmienia się norma emisji spalin na euro 5 no i zwiększone spalanie. Oczywiście nie wyłączają tego w serwisie!!! Tylko na czarnym rynku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 sty 2022, 22:40 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Tutaj na forum było o tym pisane ale to dotyczyło aut od marca do października 2018 ( o ile dobrze pamiętam ) więc 2019 juz jest ok
swoją drogą wyłączenie tego to nie zły pomysł


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 18:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2021
Posty: 11
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Moja produkcja 03.2019 rejestracja10.2019 i odczuwam gdy system pracuje o ile nie jest to dla mnie problem przy rozłączaniu cylindrów o tyle gdy załącza spowrotem jest to odczuwalne na szczęście tylko przy niższych prędkościach tak do 50km/h potem już nie zwracam uwagi.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 maja 2022, 16:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie mam ostatnio czasu ale skrobne pare wnioskow. (Teraz mam przejechane 21tys).
Deaktywacja cylindrow plynnie dziala u mnie jak obroty sa min 2200, przy nizszych czuc delikatne szarpniecie. Nauczylem sie jezdzic na dwoch cylindrach i wykorzystuje to czesto (u mnie pb juz po 7.16zl/litr).
Na czterech ciezko bylo zejsc ponizej 7, teraz na bocznych drogach do 100km/h mialem juz kilka razy 5.3 . Czesto ostatnio na ekspresowych drogach przy predkosciach 110-130 km/h mam spalanie 6.3-6.6 (chyba nauczylem sie jezdzic na dwoch). Uwazam ze to super wynik jak na tak duze auto. Dwa cylinderki robia robote, oby ten system przelaczania byl trwaly.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 wrz 2022, 21:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Cześć wszystkim osotanio oglądałem test nowej mazdy i w komentarzach ktoś poruszył temat że na zagranicznych forach piszą że motory 2.5 z dezaktywacją cylindrów mają jakąś wadę pękających głowic czy ktoś o tym słyszał?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 wrz 2022, 08:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
jakis czas temu przeglądając forum w US znalazłem wątek o problemach w silnikach z turbo.

Jak poszukasz znajdziesz trochę info z tym związanym. Sporo tych aut jeździ w US to i więcej opisów

Znalezione w necie:
Q
Yea we’ve been seeing the cracked head issue since the 2017 models and it honestly is quite restricted to the cx-5s and cx-9s wether it be turbo or NA. The casting issue occurs in the exhaust port #3. A crack forms from the oil passage and starts pissing oil out the back of the engine.
Uq


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 wrz 2022, 09:07 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.10.2018
Posty: 115
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Silniki z turbo nie mają dezaktywacji cylindrów.

_________________
M6 Kombi 2.0 165KM FL2 2016 SkyEnergy -> CX-5 2019 Signature 2.5T 250KM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 wrz 2022, 11:52 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Opierajac się na powyższym cytacie to problem występuje również w wersji wolnossącej a przyczyna problemu nie jest system odłączania cylindrów a sam odlew głowicy.

Na naszym forum nie spotkałem się z takim przypadkiem, na anglojęzycznych tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 wrz 2022, 19:12 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Nie ukrywam, jestem zdziwiony ze wcześniejsze modele akurat na YouTubie facet mówił o mazdach z odłączanymi cylindrami i ze głowica 4 cylindra jakoś dostaje przy tym po dupie, tylko teraz pytanie czy jest szansa aby temu jakoś zapobiegać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2023, 23:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
malagb napisał(a):
Nie mam ostatnio czasu ale skrobne pare wnioskow. (Teraz mam przejechane 21tys).
Deaktywacja cylindrow plynnie dziala u mnie jak obroty sa min 2200, przy nizszych czuc delikatne szarpniecie. Nauczylem sie jezdzic na dwoch cylindrach i wykorzystuje to czesto (u mnie pb juz po 7.16zl/litr).
Na czterech ciezko bylo zejsc ponizej 7, teraz na bocznych drogach do 100km/h mialem juz kilka razy 5.3 . Czesto ostatnio na ekspresowych drogach przy predkosciach 110-130 km/h mam spalanie 6.3-6.6 (chyba nauczylem sie jezdzic na dwoch). Uwazam ze to super wynik jak na tak duze auto. Dwa cylinderki robia robote, oby ten system przelaczania byl trwaly.


Mam podobne wrażenia z jazdy z tą funkcjonalnością co MALAGB. Świetny tryb do podróży po autostradach z aktywnym tempomatem. Moja "6" zeszła w trybie "żeglowania" (tak to nazywa znajomy mechanik z ASO Mercedesa) przy ustawionej Vmax 130 km/h do 6,2 litra? 100 km. Rewelacja, jak na takie duże auto !


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.