Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 20:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Witam wszystkich
przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego przypadku wiec postanowiłem założyć nowy wątek:
Pacjent:
Mazda 6 GJ 2014r 2.5 PB + AT - przebieg 110kkm - sprowadzona z USA z rozbitą lampa i zderzakiem
Na miejscu okazało się ze brakuje obudowy filtra powietrza + przepływka i gumy elastycznej do przepustnicy - zakupione od wersji 2.0 EU - założone działało wszystko bezproblemowo :)
Po jakimś czasie eksploatacji zaczęły się pojawiać błędy przepływomierza - po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy jednak radość nie trwała długo - przy zapalaniu na zimnym silniku wyskakuje zbyt bogata mieszanka P0172.
I tak po kolei:
-wtryski zdjęte wyczyszczone (miały śladowe ilości nagaru) sprawdzone wizualnie rozpylają ładnie
-świece sprawdzone wyczyszczone
-przepływka - przepustnica umyte
-kolektor dolotowy - zdemontowany wyczyszczony z oleju i drobnych nieczystości
-map - wyczyszczony
-wloty i zawory umyte zgodnie z instrukcją z internetu (syfu trochę było ale teraz wyglądaja OK :)
- filtr powietrza nowy
- paliwo i na 95 i 98 bez różnicy
- sonda teoretycznie działa - podmieniliśmy na inna zdemontowana z rozbitka wyniki podobne

pomiary z forscan zaraz po odpaleniu ok 10s od uruchomienia:
korekta długoteminowa -12% i szybko idzie do -20%
krótkoterminowa - 6%
dawka FIA 38
Czas wtrysku FUELPW 2,48ms
Sonda 1 szerokopasmowa HTR11 75,69%

przy ok 26s jest

korekta długoteminowa -20%
krótkoterminowa - 8%
dawka FIA 38
Czas wtrysku FUELPW 2,48ms
Sonda 1 szerokopasmowa HTR11 41,96%

i tu wywala błąd P0172-064 po czasie dodaje P0172 - P - krótkoterminowa przed samym błędem skacze powyżej -10%

korekta długoteminowa -20%
krótkoterminowa - 7%
dawka FIA 12
Czas wtrysku FUELPW 1,2ms
Sonda 1 szerokopasmowa HTR11 40,96%

jak skasuje tutaj błąd to więcej do następnego uruchomienia zimnego silnika (niebieska kontrolka) nie występuje - można jeździć jak się chce, gasić palić po czasie i jest wszystko ok

po nagrzaniu silnika powyżej 60st
korekta długoteminowa -20% i zaczyna powoli spadac w kierunku 0
krótkoterminowa zmiana na +3-4% wraz ze wzrostem temp. rośnie w góre
dawka FIA 8-9
Czas wtrysku FUELPW 1,1ms
Sonda 1 szerokopasmowa HTR11 41,96%

po czasie długoterminówka spada do - 4.69% krótkotermonówka trzyma sie w okolicy 0

zdjęcie z forscan dołączone
mam nagrany filmik ale za dużo zajmuje.....

Ma ktoś jakieś pomysły ??


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 cze 2020, 15:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
A w 2.5 i 2.0 przepływomierz jest ten sam? Jednak mieszanka i jej objętość jest chyba trochę inna dla tych silników.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 cze 2020, 20:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
sprawdzałem w FOX Rzeszów wg. katalogu przepływka i sonda szerokopasmowa są te same co w 2.0 a
jedynie pokrywa filtra powietrza i wąż gumowy łączący różnią się minimalnie pomiędzy 2.0 a 2.5 .
Zaraz się dowiem ze za mało powietrza wpada - ale jak silnik złapie 90st można śmigać na każdym biegu do 7tys i nie ma żadnego błędu - problem występuje tylko na zimnym silniku.
Dzisiaj załatwiłem jeszcze jedną sonde tym razem na 100% sprawną i historia dokładnie taka sama jak w 1 poście.
Zmiana tylko taka ze po skasowaniu błędu pojawia sie jeszcze na chwilę P0172-027 (coś złapało ale nie potwierdziło)
A i chyba ważna sprawa - sonda jest lekko okopcona ale to możne wynikać z tego ze silnika nie rozgrzewam tylko po 1 błędzie gaszę i nie ma czasu temperatura wyczyscic ja z nalotu.

skład mieszanki EQRAT11 CMD zadany jest bardzo bliski pomiarowi EQ_RAT11
cisnienie paliwa zgodne.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 cze 2020, 21:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
na zimnym silniku ecu nie korzysta z sady tylko z czujników temp. może tam szukaj problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 cze 2020, 21:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Sprawdzałem pod tym kątem już temperatury odbiegają tak +/- 2 st...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.