Teraz jest So, 27 kwi 2024, 08:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 15:05 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Witam. Rozmawiałem z aso w sprawie aktualizacji sterownika ECU i dostałem informacje że w autach ze skrzynią manualną takiej aktualizacji przeprowadzić sie nie da.W zamian zaproponowano mi aktualizację PCM-u i tutaj moje pytanie co może wnieść, zmienić, poprawić taka aktualizacja czy warto ją robić, koszt to 200zł. Borykam się z problemem szarpania na zimnym silniku i wyczytałem w innym watku na tym forum ze komuś pomogła aktualizacja oprogramowania jednostki centralnej silnika, obstawiam ze chodziło mu o ECU, choc pewności nie mam, bo nie bardzo odnajduję sie w nomenklaturze specjalistycznych nazw (ECU ani PCM nie mowia mi zbyt wiele).Reasumując czy jest sens wydawać 2 stówki na taką aktualizację. Auto to M6 z 2013r 165km Pb


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 18:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Szarpanie na zimnym to z moich obserwacji raczej wina paliwa. Ciagle raz szarpie innym razem kilka dni nic, trzeba auto od czasu do czasu "przedmuchac" podeptac pod 5tys obrotow chociaz.
Natomiast zauwazylem, ze fl2 lepiej radzi sobie ze sterowaniem silnika w momencie odpuszczenia pedalu gazu. Eloop stawia mocny opor i w przedlifcie czuc delikatne szarpniecie, czym nizszy bieg tym mocniejsze. W fl2 poradzili sobie z tym lepiej i jazda jest duzo plynniejsza praktycznie nie czuc eloopa. Byc moze jest to wygladzane programowo i taka aktualizacja to zmieni. Warto zapytac z ktorego roku jest ta aktualizacja.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 20:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
to szarpanie niebedze paliwem, problem jest gdzies indze. U mnie sie zaczelo po moze 2 latach/30tkm i mozna powiedzec, ze jest delikatnie coraz gorziej. Pomaga jak sie zaraz nierusza z mejsca , ale tak po 20,30 sekundac. Tez pomaga jak sie doda wiecej gazu a rusza ostroznej, poprostu silnik na zimno niema moc a dlatego szarpie.

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 08:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
mirecsk38 sprobuj podeptac ja troche na trasie, ciekawe czy nastepnego dnia na zimnym bedzie szarpal. Mysle, ze jest nagar w dolocie i to moze byc problem, a zbiera sie tam przez goowniane biopaliwa. Zdarza sie, ze jak tankuje gdzies na trasie j przypadkiem zatankuje lepsze paliwo to auto inacze jedzie i mniej pali.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 09:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Którędy to biopaliwo miałoby się do dolotu dostać?
Przyczyną nagarów może być jedynie kiepska jakość parującego oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 11:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
kiepski olej ? no to Tomek wam zaraz da po ..... :wink:
zalewam od 3 przegladu amsoila 0W20 co 15tkm + dodatek
biopaliwa duzo raczej nie, bo 95 zalewam austriacki ( kolo 3% ? ), w PL, SK,HU,HR tylko +98, + dodatki do paliwa w 90%
nagar moze tak, carbon moze tak, , sprzenglo racej nie, bo juz by chyba po 60tkm od pierwszego objawu padlo

podeptac na trasie, niemysle ze cosz da zrobic tak i 100km, to chce chyba zrobic 50-60 godzin takej jazdy, jak juz
moze zrobie test z resetem ECU , czy sie cosz zmieni, tylko naraze jest znow cieplo kolo 10 stopni

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 11:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Pisałem o możliwej przyczynie nagaru na dolocie. Sam wlewam Amsoila do obu swoich Mazd i nie chcę innego. Benzyna nie ma wplywu na nagar w dolocie bowiem jest wtryskiwana bezpośrednio do cylindrów. A w dolocie mamy ujscie odmy ze skrzyni korbowej z podobno słabym separatorem. Nie sądzę jednak nagary tworzyly się przy stosowaniu najwyższej klasy oleju w prawidłowych interwałach. Objawem nagaru jest m.in. nierówna praca na biegu jałowym


Ostatnio edytowano So, 21 gru 2019, 12:48 przez Smook, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 12:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
moze i przepusnica sie troche kleji, jak jest od strony silnika brudna, jak jest nienagrzana moze wiecej i dlatego wieksze klopoty, mozliwosci moze troche jest.

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 17:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pozostaje jeszcze nagar na wtryskiwaczach. Ja obie mazdy od poczatku zalewam amsoilem i mimo to szarpie, natomiast zauwazylem roznice w jakosci paliwa (spalanie i reakcja na wcisniecie gazu).

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 17:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
hmm, czyli klopot z tym szarpanie bedze mialo wiecej ludzi, ten kto czeka po odpaleniu do poki sie obniza obroty, ten rzadko , ten kto wyjezdza po odpaleniu , to zawsze jak jest chlodnej, zimno .

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 18:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
U mnie od urodzenia :wink: było jak jest chłodniej , ten typ tak ma , jak wiele innych rzeczy :lol:
ale u mnie to chyba jakoś od sprzęgła jest :idea:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 18:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
jak by od sprzegla, to by juz chyba dawno padlo
u mnie na pocatku napewno niebylo, bez problemu sie ruszalem i bez dodania gazu, lekko poszlo na tych wysokich obrotach a nawej ciaglo jak cholera , teraz niema sans szybkie ruszanie, tylko delikatnia praca z lewom i prawom nogom ze by nieszarpalo

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 19:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ja mam AT i nigdy nie szarpał. Na zimnym muszę przejechać wolno ok 500m do najbliższej asfaltówki. Gdyby szarpało tobym oszalał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 gru 2019, 21:28 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1240
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Doświadczacie efektów ubocznych technologii bezpośredniego wtrysku paliwa.

Cytuj:
Gasoline direct injection delivers accurate and rapid distribution of atomized gasoline. While traditional fuel-injection systems spray fuel into a manifold, GDI systems locate the injectors in the combustion chamber, which enables much more control over the amount of fuel injected and timing of fuel injection, improving combustion efficiency. Spraying the fuel directly into the chamber also provides in-cylinder cooling, which helps allow higher compression ratios, increasing efficiency. GDI engines use a mixture of 40 parts (or more) air to one part fuel during light loading, while traditional gasoline engines use a mixture close to 14.7 parts air to one part fuel. The 40:1 ratio means less fuel is burned during combustion, resulting in better fuel economy.

The major side-effect of this technology is the increased risk of fuel dilution. As fuel is sprayed into the combustion chamber, it can wash past the rings and down the cylinder walls, into the oil sump. Fuel dilution can cause a number of problems:

• Reduced oil viscosity interferes with formation of a durable lubricating film, inviting wear. Combustion-zone parts are especially prone to wear, including the pistons, rings and liners. Reduced viscosity also negatively affects the oil’s ability to function as a hydraulic fluid, which is critical in engines with variable valve timing.

• Fuel can wash oil from the cylinder wall, causing higher rates of ring, piston and cylinder wear.

Reduced effectiveness of detergency additives limits the oil’s ability to guard against deposits.

• Increased oil volatility results in higher oil consumption, requiring more frequent top-offs.

• Accelerated oxidation reduces the oil’s service life and requires more frequent oil changes.

źródło: https://www.amsoil.com/newsstand/articl ... s-and-gdi/

21 grudnia 2019, o 11:22 mirecsk38 napisał(a):
zalewam od 3 przegladu amsoila 0W20 co 15tkm + dodatek


Masz jeszcze AR6200-EU ode mnie do paliwa? To dobry produkt, bardzo wydajny, ale nie zawiera w składzie PEA (polieteroamin). Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa są podatne na powstawanie nagaru na zaworach dolotowych, który jest trudny do usunięcia.

Zainteresuj się tymi dwoma produktami (przeczytaj informacje zawarte w podlinkowanych kartach danych technicznych):

1. Amsoil P.i.
https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1135.pdf
https://czarnepaliwo.pl/glowna/120-amso ... 0355l.html

2. Amsoil Gasoline Additive
https://www.amsoil.com/lit/internationa ... -20-16.pdf
https://czarnepaliwo.pl/glowna/472-amso ... 36-ml.html
Cytuj:
AMSOIL Gasoline Additive is formulated with potent synthetic detergent additives that provide excellent deposit clean-up and keep-clean performance in directinjected and port-fuel-injected vehicles. In vehicles with accumulated deposits, its high-performance formulation cleans fuel injectors, intake valves and combustion chambers to help maximize fuel economy and improve drivability. It also helps reduce carbon rap and engine pinging or knock, reducing the need for higher octane fuel.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 gru 2019, 01:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Tomek, AR6200 niemam, ostatni dodatek do benziny od AR mialem AR6900, narazie uzywam dodatku VIF
http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-b ... tiv-1.html

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 gru 2019, 11:38 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Moja M6 nie ma e-loopa a przynajmniej nic mi o nim nie wiadomo, nie mam żadnych wskazań tego systemu na desce rozdzielczej. Co do paliwa zawsze tankuje na circlek, więc nie sądzę żeby pozwolili sobie na jakies mega szitowe paliwo. Szarpanie jest tym większe im zimniej i im szybciej się ruszy tak jak ktoś powiedział w tym wątku, jak poczekać 30 czy więcej sekund rzeczywiście odnoszę wrażenie jakby było mniejsze. Rozmawiałem z mechanikem z mazvagtech z Mysłowic (jest to polecany niezależny serwis na innym forum) i powiedział że przyczyną może być sonda lambda, mówił żeby ją odpiac, jeździć i testować. Ja się nie znam więc nie przeprowadze tego eksperymentu. Może ktoś inny spróbuję i podzieli się wynikami. A wracając do meritum ktoś mi wytłumaczy co to jest PCM bo nadal nie wiem czy robić ta aktualizacje czy nie. Dodam że pan z serwisu napisał po moim zapytaniu co taka aktualizacja wniesie, cytuję:
" Aktualizacja PCM-u silnika zmieni tylko algorytm niektórych modułów i czujników w silniku. Brak zmian w użytkowaniu"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 gru 2019, 12:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
PCM to modul sterowania praca silnika. Nie bedziesz mial nowych gadzetow, bedzie poprawiona obsluga czujnikow i sterowania. Moze to wplynac na zmniejszenie szarpania ale nie musi. Nie wiem jak duze jest szarpanie u Ciebie, u mnie szarpie sporadycznie i jest niewielkie dlatego tego nie ruszam. Spytaj jeszcze z ktorego roku jest ta aktualizacja.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 gru 2019, 14:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
PCM - powertrain control module. Ogólnie jest to komputer obsługujący napęd poprzez ECU (engine control unit) i moduł sterujący skrzynią (TCU).

https://www.yourmechanic.com/article/pc ... difference

Czy aktualizować? Wg mnie jak najbardziej. Kiedyś w pewnym aucie systematycznie wyskakiwał mi błąd zbyt ubogiej mieszanki na 3 cylindrach w V6. Odwiedziłem bez rezultatu parę polecanych serwisów zanim sam nie przeczytalem, że to błąd w programie ECU do usuniecia aktualizacją zaraz z początku produkcji tego modelu. Co też uczyniłem i po problemie.
Prawdę mówiąc, aktualizacje modułów wychodzą często tylko z jakiegoś serwisy nie kwapią się do tej czynności przy przeglądach


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 gru 2019, 15:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Myślę żeby jednak aktualizować PCM.
Ciekaw jestem czy aktualizacje są też dla innych roczników.
Nie wiadomo czy aktualizacja pomoże na poranne szarpanie (które i ja czasami mam)... czy też nie, ale myślę żebyś aktualizował. Zapewne zapiszą obecną wersję i jeśli byłyby jakieś problemy po aktualizacji, to wrócić do poprzedniej wersji nie będzie problemu.

Tomku, przeczytałem uważnie tekst o nagarze na zaworach ssacych. Wcześniej naczytalem się o bezpośrednim wtrysku paliwa, o rozrzedzeniu oliwy itd, no i o mojej analizie gdzie rozrzedzenie oleju było podwyższone.

Chciałbym się zapytać, jakie są inne (organoleptyczne) objawy skutków z powstałego nagaru przez zastosowanie "gdi".
Jakieś słyszalne dźwięki na wyższych obrotach przykładowo, stuki puki itp..? Czemu pytam...
Jakiś czas temu, jeden z użytkowników 2.0 PE, zadał pytanie o pojawienie się stukania pod obciążeniem na wyższych obrotach w okolicy 4.5 do 5.5 krpm. Tak skojarzyło mi się z nagarem na zaworach...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 gru 2019, 20:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
aktualizacje są i do starych roczników, jak by ktoś był zainteresowany to zapraszam do siebie ma taka usługę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 gru 2019, 12:13 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1240
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
22 grudnia 2019, o 01:05 mirecsk38 napisał(a):
Tomek, AR6200 niemam, ostatni dodatek do benziny od AR mialem AR6900, narazie uzywam dodatku VIF
http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-b ... tiv-1.html


No i super, AR6900-P MAX zawiera w składzie PEA. Pewnie miałeś 500 ml opakowanie, więc jeśli wyjeździłeś całe to dodatek z pewnością zrobił swoje :wink:

Czy ten VIF zawiera PEA?

23 grudnia 2019, o 15:41 Millerek napisał(a):
Tomku, przeczytałem uważnie tekst o nagarze na zaworach ssacych. Wcześniej naczytalem się o bezpośrednim wtrysku paliwa, o rozrzedzeniu oliwy itd, no i o mojej analizie gdzie rozrzedzenie oleju było podwyższone.

Chciałbym się zapytać, jakie są inne (organoleptyczne) objawy skutków z powstałego nagaru przez zastosowanie "gdi".
Jakieś słyszalne dźwięki na wyższych obrotach przykładowo, stuki puki itp..? Czemu pytam...
Jakiś czas temu, jeden z użytkowników 2.0 PE, zadał pytanie o pojawienie się stukania pod obciążeniem na wyższych obrotach w okolicy 4.5 do 5.5 krpm. Tak skojarzyło mi się z nagarem na zaworach...


Zgadza się. To rozrzedzenie u Ciebie to także konsekwencja bezpośredniego wtrysku paliwa.

Jeśli chodzi o stukanie pod obciążeniem to przyczyn może być wiele. Zazwyczaj na wszelkie problemy składa się więcej czynników w tym tych związanych z bieżącym serwisowaniem i świadomością eksploatacji takiego a nie innego samochodu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 gru 2019, 13:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
AR6900-P MAX mialem 1000ml, zalewalem 1:1000 oraz 1:500 w zaleznosci od tego, czy poslo do maxxmotion OMV , BP 98 czy do zwyklej PB95

VIF tam troche PEA ma:

polimerni amin 10-25%
polyether 25-50%

druga strona pdf
http://www.vif.cz/files/files/bezpecnos ... aditiv.pdf

zalewam w pomiaru 1:1000
jak kupie klucz na swiece "14" to zobacze czy sa czarne czy bronzowe. Ostatnio byly czarne, ale zona jezdzila przed wymiana tylko krotkie trasy 9km w jedna strone.

ja to szarpanie i tak widze po latach z 89% na nagar w dolotu, na zaworach . Znalazlem u nas warstat, co sie zajmuje GDI,TSI ( i chiptuningem ) i objawy wygladaja na te nasze. Na zymno bez dodania gazu szarpie, czasem coraz wiecej. Poznej ma szapcac i po dodaniu gazu, ma byc spadek mocy i na cieplym silniku, czyli jestem jescze na poczatku. Teraz bede wlewal plukanke AR2300, moze troche tam pomoze. Zobacze po 8tkm

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 gru 2019, 19:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
20 grudnia 2019, o 20:35 mirecsk38 napisał(a):
to szarpanie niebedze paliwem, problem jest gdzies indze. U mnie sie zaczelo po moze 2 latach/30tkm i mozna powiedzec, ze jest delikatnie coraz gorziej. Pomaga jak sie zaraz nierusza z mejsca , ale tak po 20,30 sekundac. Tez pomaga jak sie doda wiecej gazu a rusza ostroznej, poprostu silnik na zimno niema moc a dlatego szarpie.


Ja uważam, że prawdopodobnie jesteście w błędzie jeśli chodzi przyczynę szarpania na zimnym silniku a ja prawie że na pewno, mam właściwe lekarstwo. <spoko>

Walczyłem z podobnymi tematami w kilku innych markach i zaskakujące co łączyło te wszystkie samochody.
Było to połączenie silnika wolnossącego i budowa kolektora ssącego opartego na plastiku i te cholerne uszczelnienie w postaci gumeczek.

http://www.jamesbaroneracing.com/blog/theres-nothing-positive-about-the-2-0l-skyactiv-pcv-system/

Tutaj widzicie jak zrealizowane jest połączenie kolektor - blok silnika i co ogólnie autor tekstu sądzi o takim rozwiązaniu. :P
Zresztą warto zapoznać się z artykułem bo mowa też o powstawaniu nagaru dokładnie w tym silniku!

Nawet minimalna ilość lewego powietrza, które dostaje się przy zimnym silniku do kolektora powoduje szarpanie przez chwilę po ruszeniu.

Po minucie od odpalenia zimnego silnika sparciałe gumki kolektora nabierają elastyczności i uszczelniają połączenie, zatem wydaje się, że po lekkim nagrzaniu silnika problem ustępuje. Zaczyna się rozmowa o sondach, paliwie, wtryskach i świecach a problem leży w tych uszczelkach.

Całkowicie szczelne to one są do czterech lat po zakupie nowego auta.
Bardzo charakterystycznym objawem oprócz szarpaniu przy rozpędzaniu na zimno jest są też "tąpnięcia" przy gwałtownym odpuszczeniu gazu.

Dobrą metodą sprawdzenia szczelności jest użycie np. Plaka i psikinięcie od razu po odpaleniu na zimno w miejscu styku kolektora z głowicą.
Jeśli obroty choć trochę podniosą się macie winowajcę.

Dodam, że nie odpowiadam za nieodpowiedzialne użycie Plaka :P
Wystarczy odrobina, jest bardzo łatwopalny. Metoda na Plak`a sprawdza się w 90% przypadków.

Uszczelki kosztują w ASO, około 45 zł sztuka, potrzebne są cztery sztuki.
Numer dla większości Skyactiv 2.0L to PE01-13-111.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 gru 2019, 20:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Uszczelki uszczelkami ale widac, ze warto byloby zainwestowac w osobny separator oleju.
Uszczelki warto sprawdzic mysle, ze na wiosne do tego zajrze z ciekawosci.

Moderator moze przeniesc ten temat do watku SZARPANIE PRZY RUSZANIU NA ZIMNYM SILNIKU, ktory zalozylem kilka lat temu.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 gru 2019, 20:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
We wszystkich autach, którymi jeździłem i w których miałem ten problem, rozwiązaniem była wymiana uszczelek.
Separator odmy to oddzielna sprawa ale równie interesująca. W 2,5 L jest to samo. Także przypadłby się separator z prawdziwego zdarzenia.
Czy dobrze pamiętam, że wielokrotne pisano już o tworzeniu się nagaru właśnie w 2,5L.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 gru 2019, 20:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
kierowca: teoria to zla niejest :idea:

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 gru 2019, 22:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jestem w 99% pewien, że mam rację z tymi uszczelkami także i w Maździe.

Wymieniałem je w Vag`ach dziesiątki razy, np. w takim 1.6L BFQ czy AVU lub BSE, a więc GOLF, Octavia, AUDI.
Zdarzało się, że wytrzymywały tylko 1 rok od nowości.

Często problemy zgłaszały osoby montujące LPG, a to dlatego, że przy instalacji naruszali te uszczelki i montowali dysze gazu i spowrotem kolektor.
W mojej Octavii I od nowości tak właśnie była spaprana sprawa, gazownicy pozostawili nieszczelny kolektor w nowym aucie.
Później na przestrzeni lat wymieniałem uszczelki kilkakrotnie i doszedłem do wniosku, że nieważne czy oryginalne czy markowe Elring, Reinz wytrzymywały podobnie, max dwa, trzy lata.

Silnik wolnossący jest moim zdaniem typowo uczulony na wahania dostarczania powietrza w fazie rozgrzewania.
To są tak mikre nieszczelności a powodują spore problemy.
Serwisy z diagnostyką sobie nie radzą bo po przyjeździe na halę, ciepłe auto z elastycznymi uszczelkami zawsze odpala dobrze.
Trzeba poczekać do rana i pierwszej procedury ssania i efekt powraca.
Efekt nasila się przy w niskich temperaturach, gdy gumowe uszczelki zmniejszają swoją objętość.

Guma parcieje i powstają nieszczelności ale na tym zdjęciu poniżej możecie sobie wyobrazić jak, nie do końca przemyślany, jest sposób mocowania kolektora.
Powinno być dwa razy tyle punktów docisku, śrub. Docisk uszczelek nie jest równomierny w każdym miejscu, śruby są tylko po jednej przekątnej każdej z uszczelek:

Obrazek

Jeśli znajdzie się chętny na samodzielną wymianę to radzę też pamiętać o momencie przykręcania tych śrub. Trzeba robić to książkowo czyli bardzo lekko. Jeśli przesadzicie to zrobicie nieszczelność i z nową uszczelką. Plastikowy kolektor odkształca się w banan.

Kolektor jak widać jest konstrukcyjnie ubogi, zrobiony po taniości i ma się nijak do dawnych metalowych odpowiednikow, gdzie nie bylo problemow z uszczelnieniem. Niestety plastik to juz standard wszedzie.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 gru 2019, 08:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja sie na pewno za to zabiore tylko jak zrobi sie cieplej. Kierowca jak bys znalazl jakim momentem dokreca sie kolektor to bede wdzieczny.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 gru 2019, 09:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Moment dokręcania tych śrub to 16 - 20 Nm, czyli mniej niż się wydaje. Robiąc na wyczucie większość osób zrobi to za mocno.

Polecam robić zgodnie z instrukcją serwisową, nie wiem czy są jakieś większe niespodzianki w przypadku tej operacji w tym silniku, sądzę, że nie.
Wskazana temperatura minimum 15 stopni, w obecnej chwili tylko garaż.

Manual serwisowy, demontaż kolektora od strony 1820:

https://manuale.clubmazda.ro/3/mazda_3_2014_workshop_manual_v1.3.pdf

Uwaga, nie ja zamieściłem tą instrukcję na serwerze, jest ogólnodostępna w kilku miejscach.

Oprócz nowych uszczelek potrzebujemy alkohol, np. denataurat czy IPA, może nawet i papier ścierny, powiedzmy 2500 do zmatowienia powierzchni styku na głowicy - bardzo ważne.
Żadne drobinki nie mają się dostać do cylindra, choć pierwsze uruchomienie wyrzuci mikrodrobiny przez zawory. Lepiej żeby nie wpadła tam nakrętka, itd, więc od razu po zdjęciu kolektora, który uprzednio oczyściliśmy z kurzu i piasku (odkurzacz, sprężone powietrze z kompresora), a potem wilgotna szmatka, otwory wlotowy zabezpieczamy np. taśmą malarską!

Za kolektor zabieramy się na zimnym silniku, możemy jedynie na jedną minutę odpalić silnik, żeby plastik kolektora trochę zmiękł pomagając w naszej wymianie.

Jeśli ktoś nie jest sprawny manualnie to lepiej niech sprawę przemyśli zanim rozbabrze auto i sprawę zleci serwisowi bo koszt lawety do serwisu nie będzie niski, a więc ostrzegam.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


Ostatnio edytowano Pt, 27 gru 2019, 10:05 przez Kierowca, łącznie edytowano 5 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 gru 2019, 09:44 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Osoby które wymienia te uszczelki o których pisze "kierowca" niech się podzielą wynikami tutaj, pomoże to wielu użytkownikom.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.