Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 27 gru 2019, 10:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kierowca dzieki za pdf-a i cenne rady :)

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 08:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Chciałem jeszcze doprecyzować wczorajsze posty na temat szarpania na zimnym silniku. Mogą być to ważne informacje.
Mam wrażenie, że moje wpisy mogą nie przekonywać niektórych.

Otóż w innych pojazdach zauważyłem, że sama już procedura ssania wzmaga efekt szarpania. Jest to związane prawdopodobnie (tu mógłby wypowiedzieć się ktoś bardzo w temacie nowoczesnych silników) z inną proporcją mieszanki paliwowo-powietrznej.

Otóż zauważyłem na przykład i wielokrotnie potwierdzał się scenariusz, porannego szarpania, podczas próby jazdy od razu na ssaniu (tak już tu zresztą piszecie). Procedura ssania kończyła się = wracała idealna płynność jazdy.

Szarpania o dziwo czasami nie było już za dnia gdy wychodziłem z pracy, pomimo przecież zimnego silnika po 8 godzinach od zgaszenia. Okazało się, że w przypadku vagowskiego 1.6 PB często byłem na granicy temperatur. Ssanie załączało się poniżej określonej temperatury, gdy było kilka stopni więcej (auto stojące w słońcu) pełnego ssania i także szarpania nie było. Skąd to wiem? Kupiłem interfejs i podłączałem laptopa i sam do tego doszedłem.

To wszystko przy nieszczelnym dolocie. Po rozłożeniu okazało się, że jedna z uszczelek była sparciała na odcinku 1 cm i zamiast wrażenia "gumowatości" w ręce zrobiła się twarda jak z plastiku. Dlaczego te uszczelki sprawiają takie problemy? Ano dlatego, że uszczelniają połączenie plastik - metal i to w warunkach bardzo dużej zmienności temperatur. Stykają się one z głowicą.

Nie zgadzam się jednak z tym, że szarpanie na ssaniu może pojawić się ot tak sobie. Jeśli wszystko jest sprawne to moim zdaniem nie ma prawa to wystąpić. Skład mieszanki jest tak obliczony żeby pomimo procedury ssania jazda ma być płynna. Minimalne jednak zaburzenie przepływu powietrza skutkuje efektem szarpania. Tzw. lewe powietrze omija przecież przepływomierz.

I jeszcze jedno. Czemu u siebie jeszcze tego nie obserwuję (przebieg 28 000 km), czemu udało się eliminować usterkę po wymianie uszczelek w innych autach?

Dobrze gdyby ktokolwiek ze starszą M6 poszedł tym tropem i sprawdził dolot pod kątem nieszczelności. Może to być strzał w dziesiątkę.
Ja nie będę jeszcze grzebał bo i objawów brak i auto zbyt świeże. Niepełnej szczelności spodziewałbym się w rocznikach 2013 - 2015.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 13:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Co jest "ssanie" ?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 15:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
W skrócie żeby ułatwić rozruch zimnego silnika dawka paliwa jest zwiększana i podawana jest bogata mieszanka do komory spalania.

Obecnie jest to ssanie automatyczne sterowane przez sondę lambda, czujnik temperatury. Kiedyś ssanie załączało się ręcznie.

Podczas ssania obserwujemy podniesione obroty silnika.

W naszych Mazdach procedura trwa ta niespełna minutę.

I to co napisałem wyżej. Jeśli mamy nieszczelny kolektor dolotowy, szczególnie łatwo odczuć nierównomierną pracę silnika własnie podczas tej krótkiej procedury ssania.
Początkowo (przy małych nieszczelnościach) odczuwamy niewielkie drgania w czasie ssania - na postoju. Występują one zawsze ale stopniowo drgania zwiększają się w miarę powstawania nieszczelności.
Później dochodzą to tego poszarpywania podczas próby natychmiastowej jazdy na ssaniu. Niektórzy tego nie zauważają bo zwyczajnie czekają te kilkadziesiąt sekund zanim odjadą. Ja na przykład mam taki zwyczaj, że czekam, z uwagi na chęć lepszego rozprowadzenia oleju w silniku.

Jeśli mamy bardzo dużą nieszczelność może ona nie być kompensowana po czasie rozgrzaniem nadwątlonych uszczelek i czasami podczas rozpędzania można odczuwać takie milisekundowe "tąpnięcia", spadki mocy. W skrajnych przypadkach gaśnięcie silnika.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 17:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
aha , juz rozumiem, po naszemu "sytic" , dzieki za wytlumaczenie :)

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 14:37 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Problem z tym nagarem to według mnie kiepskie paliwo i olej, a wszystko przez ekologie egr i przez który część spalin jest podawana do spalania. Przy wtrysku pośrednim benzyna z wtrysków zmywała osady z zaworów i kanałów dolotowych natomiast przy bezpośrednim tego nie ma dlatego tak ważne jest lać dobre paliwo plus wspomniane dodatki amsoila i olej dobrej jakości, bo jak pisaliście w dziale olei ten sam silnik na jednym oleju potrafi trochę spalać zaś innego nie ubywa. Jeśli silnik będzie miał czystrze spaliny to przez to tych depozytów będzie się odkładało mniej, a i silnik będzie pracował lepiej i miał lepsze osiągi.
Kiedyś oglądałem program jak przy tuningu silnika polerują kanały dolotowe głowicy w celu polepszenia przepływu i ilości zasysanego paliwa i teraz takie depozyty odłożone na kanale i trzonkach zaworów mogą drastycznie zachwiać zawirowaniem i przepływem powietrza a w silnikach wolnossących jest to bardzo ważne, osoba dokonująca pomiaru przepływy w kanale umieszczała małe tzw."pręty przeszkody" które miały na celu sprawdzenie przepływu i gdzie polerować i podczas pomiaru nawet niewielka przeszkoda potrafiła diametralnie zmienić przepływ.
Tak więc moje zdanie jest takie, że dobre paliwo dobry olej plus dodatki do paliwa i to powinno przynajmniej na jakiś czas odsunąć problem z mechanicznym czyszczeniem dolotu.

-- Dodano: 12 stycznia 2020, o 14:37 --

Przepraszam za błąd powinno być powietrza zamiast paliwa w celu polepszenia przepływu i ilości zasysanego powietrza...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 10:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
premass robiles aktualizacje ?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 11:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Yamah1 - popieram w całej rozciągłości. Dlatego stosuję dodatek Archoil AR 6900 - P MAX od jakiegoś czasu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.