Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 14:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 2 lis 2019, 20:52 
Amator
Offline
Od: 24.10.2016
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam mam pytanie czy ktoś już miał przygody z zerwanym łańcuchem w swojej maździe lub serwis po stanie stwierdził że należy go wymienić? Pytam bo niewierze w bez obsługowość i bezawaryjność tej konstrukcji patrząc zwlaszcza na innych producentów.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lis 2019, 22:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Mazda sprawia, że granice wiary mocno się poszerzają :)
(lub otwierają się oczy na partactwo u innych producentów) .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2019, 06:56 
Amator
Offline
Od: 24.10.2016
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Andrzejsr napisał(a):
...

Czytając w internecie i ostatnio rozmawiając z moim mechanikiem odnośnie sypiących się namiętnie łańcuchów w tak prestiżowej marce jak BMW zacząłem powątpiewać w rozwiązania zastosowane w maździe chociaż że świeczka szukać w internecie informacji o problemach z łańcuchem, a sporą ilość pojazdów przekroczyła już przebiegiem magiczne 150 tys km.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2019, 08:45 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Nie bój się na zapas. Tu nikt w żadnym silniku nie narzekał na takie rzeczy. Mazda i Honda są markami bez ciężkich awarii. Nawet nie porównuj pod tym względem do Niemca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2019, 10:35 
Amator
Offline
Od: 24.10.2016
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Heh... Czyli dopóki księgowość nie dorwie się do cięcia kosztów w dziale części można spać spokojnie.
Moje pytanie wzięło się poniekąd stąd że w jakiejś niedalekiej przyszłości będzie trzeba zmienić obecne 4 kółka na coś nowszego i niekoniecznie salonowego, dlatego zastanawiałem się jak obecnie poczynają sobie silniki mazdy zarówno ten benzynowe jak rowniez i diesla po przejechaniu 100-150 tys km.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano N, 3 lis 2019, 19:57 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2019, 13:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
W moim po świętach będzie ponad 215 tyśi jeszcze się do silnika nie dotykałem (odpukać !!!)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2019, 14:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
TiDzeJ - rzuć okiem na tematy w dziale "silnik" na tym forum choćby. Silniki SkyActive jeżdżą bodajże od 2012 r. Dział ten jak na ilość 6tek ( a przecież montowane w masie innych Mazd także są ) i ich przebiegi w zasadzie świeci pustkami. Z nudów użytkownicy bawią się w analizy oleju itp. bo nie ma co z tymi silnikami robić po prostu (o benzynach mówię) . Jeden przypadek pamiętam z tego forum awarii benzyny - gdy odjechała po "wymianie" oleju ... bez oleju. (swoją drogą i tak kawałek chyba ujechała :) )
(BTW to chyba nie kwestia księgowych, raczej filozofii marki która swoją siłę na niezawodności opiera, oszczędzać sobie może na bzdetach typu wygłuszenia i siłowniki maski )
Ten rozrząd to naprawdę spory a pomijany w recenzjach plus - zarówno trudna do wycenienia "spokojna głowa" ,ale i czas i koszty . W autach z paskiem rozrządu to jakoś 1-2 tys zł tys co 3-4 lata przecież (o ile nie strzeli wcześniej) , bo to nie sam pasek a rolki, napinacze, pompa na tym pasku często , a to coś tam jeszcze przy okazji jak już zrzucony itp, a jak w ASO to odpowiednie narzuty i stawki roboczogodziny.
Dzięki temu rozrządowi przeglądy sprowadzają się raz w roku do wymiany oleju, co dwa lata płynu hamulcowego, co 10 płynu chłodzącego. Do tego żadnych regulacji zaworów itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 3 lis 2019, 19:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
3 listopada 2019, o 10:35 TiDzeJ napisał(a):
Czyli dopóki księgowość nie dorwie się do cięcia kosztów w dziale części można spać spokojnie.


Tutaj też się dorwali, ale na szczęście nie w układzie napędowym...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 4 lis 2019, 06:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja mam podobną rozkminę, tylko dla SkyActiv-D, ale temat w sumie analogiczny. Mam 223k przebiegu i zastanawiam się kiedy ruszyć rozrząd. Przy 200k miałem zrzucaną miskę olejową w celu czyszczenia smoka i przy okazji dokonano inspekcji ślizgów/koła/łańcucha napędu pompy oleju - wyglądały idealnie, ASO stwierdziło że nie ma sensu tego ruszać... Ale wiadomo - nic nie jest wieczne. Ja celuje chyba 250k km.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lis 2019, 06:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ładnie ;) mam 60 k przebiegu m nadzieję że spokojnie trochę pojeżdżę ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lis 2019, 06:34 
Amator
Offline
Od: 24.10.2016
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
popielasty, a tak z ciekawości czyściłeś smoka profilaktycznie czy miałeś już jakieś objawy sugerujące ta bolączkę ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 14:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 158
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Orientuje się ktoś ile pi razy oko kosztuje wymiana rozrządu w M6 2.0 PB ?
Przeglądam forum ale jakoś nie mogę znaleźć .
Roczniki się starzeją , przebiegi rosną i ciekawy jestem jak to wyglada , bo powoli się rozglądam za „nową” Mazda


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 16:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Rozrząd jest na łańcuchu. Zasadniczo niewymienialny


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 16:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 158
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Teoretycznie, a w praktyce ?
Jest jedna Mazda na otomoto z przebiegiem prawie 400k
Tak patrzyłem z ciekawości na Allegro i właściwie to do PB rozrządu nie ma.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 3 sie 2020, 19:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Arboos, napisz do mazparts.pl lub w tym wątku z prośbą o wycenę: viewtopic.php?f=55&t=1169

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2020, 19:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 158
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
A dzięki , nie będę im w sumie zawracał głowy
Tak chciałem wiedzieć z ciekawości , a skoro twierdzicie , ze jeszcze nikt właściwie nie robił rozrządu to pewnie nie ma takiej potrzeby. Tym bardziej , ze planuje kupić samochód z możliwie niskim przebiegiem , bo kilka lat chce „nowa” Mazda pojeździć , a sam nie robię rocznie dużych przebiegów


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.