Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 12 kwi 2019, 19:29 
Świeżak
Offline
Od: 21.12.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Zakładam nowy temat bo nie ma gdzie doczepić mojego pytania/prośby.
Czy jest może jakaś dobra dusza, która bawiła się ODB II i mogłaby podzielić się danymi ze sprawnego silnika?
Konkretnie chodzi mi o parametry:
SHORTFT1
LONGFT1
MAP
O2S11_CUR
O2S12.VOLT
KNOCKR
MF_EMI_TTL
RPM

Najlepiej w postaci wykresu przy rożnych wartościach obrotów silnika.
Z góry dzięki.
Od dłuższego czasu walczę ze swoim silnikiem i niestety nie mogę dojść przyczyny braku mocy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 07:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
może lepiej sam pokaż swoje to do czegoś się dojdzie , jak nie to programowanie IDSem PCM


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 15:42 
Świeżak
Offline
Od: 21.12.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Wykresy mojego silnika:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jedyne co ja osobiście widzę to zbyt wysokie korekty paliwowe.
Możesz rozwiąć o co chodzi z tym programowaniem IDSem ?


Może jeszcze opiszę objawy z jakimi się zmagam:
1. Przy ruszaniu szarpnięcie, przygasanie silnika (nie zawsze)
2. Na 1 i 2 biegu przy ok 2000-1000 rpm po puszczeniu gazu poszarpywanie
3. Brak mocy silnika (na hamowni 30KM i 20Nm mniej niż katalog).
4. Takie jakby wahanie przy przyspieszaniu - najpierw ciągnie bardzo słabo by po chwili dać kopa w plecy. Ogólnie najgorzej jest na niższych obrotach, poniżej 3000.
5. Czasami na 1 i 2 biegu ciągnie jakbym jechał na zaciągniętym ręcznym
6. Powyższe objawy czasami są silniejsze a czasami słabsze. Generalnie po odpaleniu silnika przez pierwsze 15-20 minut jazdy jest w miarę ok, później coraz gorzej.
7. Po dłuższej trasie jest lepiej przez ok. 50-100km
8. Reset ECU powoduje, że auto jakiś czas (ok. 100-150km) jeździ dużo lepiej. Domyślam się, że w tym czasie ECU robi adaptacje od nowa.
9. Manipulacje przy dolocie powodują, że ECU zaczyna adaptacje ( więc jakiś czas jest OK) po czym problem wraca. Przez "manipulacje" rozumiem operacje, które robiłem:
- czyszczenie dolotu z nagaru
- wymiana czujnika MAP
- wymiana czujnika MAF
- wymiana kolektora dolotowego
- instalacja dodatkowego filtra odmy
- wypuszczenie odmy do atmosfery
10. DTC oczywiście brak a skoro tak to żaden mechanik nie wie co robić.


Ostatnio edytowano Cz, 9 maja 2019, 21:16 przez tombien, łącznie edytowano 3 razy
Poprawa linków.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 15:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Obrazki sie nie laduja.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 16:01 
Świeżak
Offline
Od: 21.12.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Nie mam pojęcia dlaczego :-(
Trzeba dać prawym i "otwórz w nowej karcie". Wkleiłem tez linki.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 16:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
9 maja 2019, o 16:42 SebMad22 napisał(a):
- czyszczenie dolotu z nagaru


Był nagar?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 16:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przydaloby sie pare informacji dodatkowych.
1. Czy auto masz od nowosci?
2. Czy po kolizji czy bezwypadkowy?
3. Jaki przebieg?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 20:54 
Świeżak
Offline
Od: 21.12.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
9 maja 2019, o 17:32 popielasty napisał(a):

Był nagar?

Było całkiem sporo ale ostatecznie nie miało to wpływu na pracę silnika w jakiś wyczuwalny sposób.


9 maja 2019, o 17:57 malagb napisał(a):
Przydaloby sie pare informacji dodatkowych.
1. Czy auto masz od nowosci?
2. Czy po kolizji czy bezwypadkowy?
3. Jaki przebieg?


1. Tak, auto mam od nowości
2. Bezwypadkowy
3. Aktualnie 130tys. Problem zauważyłem jak auto miało gdzieś 70-80tys.

Podejrzany wydaje mi się też dziwny dźwięk który dochodzi gdzieś z lewej strony kolektora ssacego przy dodawaniu gazu. Coś jakby syknięcie, nie wiem czy to normalne. Zbieram się od kilku dni aby nagrać ten dźwięk, może ktoś z kolegów potwierdzi, że u niego jest podobnie?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 21:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może jakaś nieszczelność, lewe powietrze przy określonych warunkach? Może jakiś wąż gdzieś pracuje?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 08:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Moze byc nieszczelnosc na dolocie najprawdopodobniej za przeplywomierzem. Kolektor jest plastikowy moze byc male pekniecie. Piszesz, ze wymieniales na nowy?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 15:21 
Świeżak
Offline
Od: 21.12.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Kolektor wymieniłem ponieważ jeden z mechaników stwierdził, że ten dziwny dźwięk może być wynikiem mikropęknięcia kolektora. Wymieniłem na używany + nowe uszczelki ale niestety i dźwięk i problem pozostał.
Kolektor zamontowałem używany ale w dobrym stanie. Spróbuje w weekend "próby dymowej" może uda się namierzyć nieszczelność.

-- Dodano: 14 maja 2019, o 16:21 --

Link do filmiku z dzwiękiem silnika o którym mówiłem:
https://streamable.com/lrmv0

Przy dodawaniu gazu słychać takie jakby cykanie/syczenie. Jakby ktoś był uprzejmy sprawdzić czy u niego występuje podobny dźwięk to byłbym wdzięczny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 16:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A probe dymowa robiles?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 18:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
14 maja 2019, o 16:21 SebMad22 napisał(a):
Przy dodawaniu gazu słychać takie jakby cykanie/syczenie

Prawdę mówiąc nie sprawdzałem u siebie (u mnie raczej jest tak samo), ale ten dźwięk przy dodawaniu gazu znam z innych samochodów z silnikami benzynowymi.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 maja 2019, 04:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To brzmi trochę, jakbyś miał stożek zamiast filtra powietrza... Albo puszka filtra miała dodatkowe wloty powietrza (jak się bawiłem w tuningi kiedyś, to nawiercenie puszki filtra powietrza dawało masywną zmianę dźwięku silnika przy dodaniu gazu, coś niesamowitego to było - nigdy nie wierzyłem w żadne stożki itp, ale samo nawiercenie puszki od zimnej strony tak zmieniło dźwięk że szok :D) sprawdź czy masz szczelnie zamkniętą puszkę filtra powietrza, albo czy ta nie pękła gdzieś.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 maja 2019, 18:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sam świst moze tak ale jest ewidentny brak mocy, a to swiadczy o tym, ze jest gdzies zaklamany pomiar albo cos poprostu uszkodzone.
Napisales, ze po odpaleniu 15-20 min jazdy jest w miare ok, na zimnym silniku czy na cieplym tez?

-- Dodano: 15 maja 2019, o 19:30 --

1. Świece wymieniales?
2. Pali wiecej czy normalnie?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 maja 2019, 12:25 
Świeżak
Offline
Od: 21.12.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
14 maja 2019, o 17:53 malagb napisał(a):
A probe dymowa robiles?


Jeszcze nie robiłem ze względu na pogodę. Spróbuje w ten weekend.


15 maja 2019, o 19:30 malagb napisał(a):
Sam świst moze tak ale jest ewidentny brak mocy, a to swiadczy o tym, ze jest gdzies zaklamany pomiar albo cos poprostu uszkodzone.
Napisales, ze po odpaleniu 15-20 min jazdy jest w miare ok, na zimnym silniku czy na cieplym tez?

-- Dodano: 15 maja 2019, o 19:30 --

1. Świece wymieniales?
2. Pali wiecej czy normalnie?


Na ciepłym, jak chwile postoi jest ok ale krócej niż jakbym startował z zimnego.
Świece wymieniałem, kolor świec raczej normalny. Pali też raczej w normie nawet byłbym skłonny powiedzieć, że trochę za mało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 09:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.01.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: opolski
I co bylo - rozwiazales problem? Mam cos podobnego z mazda 3 2.0 skyactive.
Spadek momentu/mocy przede wszystkim do 3 tysiecy obrotow.
Jak wcisne gaz mocniej przy np. 2500 rpm - nie koniecznie do dechy ale np. na 2/3 to czuc i slychac taka zmułe jakby jechal na hamulcu albo mial zasloniety wydech.

Odlaczenie akumulatora i samochod zaczyna latac - reakcja na gaz po musnieciu pedalu przy tej samej predkosci obrotowej tzn. ponizej 3k jakby przybylo mu z 50nm i 50 koni..

Wstepnie czyscilem maf, map, dolewalem czegos do przeczyszczenia wtryskow, wyczyscilem tez przepustnice. Nowe swiece ale niestety nic nie pomoglo.

Czasem jest lepiej/czasem gorzej - glownie ponizej tych 3k rpm.
Ale zawsze reset kompa odmula go na 150-200km.

Naturalnie zero bledow po skanowaniu forscanem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lut 2020, 11:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
również zauważam niektóre objawy + MOCNY wiatr - przedmuch z wlewu oleju...
:(

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.