Teraz jest So, 12 paź 2024, 17:02

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 504 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 2 lip 2024, 10:00 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 155
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
kurcze! a może to coś z hamulcami??? MichalMazda spróbuj się przejechać tak żeby było słychać ten szum i wtedy naciskaj i puszczaj pedał hamulca, czy szum będzie ciągły czy będzie przerywał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 lip 2024, 07:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.07.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: śląski
Witam
Mi od dłuższego czasu pojawił się stuk przy zmianie przełożeń. Z P-D, D-R, P-R i R-D. Na filmiku słychać stuk podczas zmiany z P-R rano przy wyjeżdżania z garażu. Co to może być? Dodam, że nie dzieje się to zawsze ale na zimnym rano zawsze.

https://youtube.com/shorts/6NwAY94tDrY?feature=share


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 lip 2024, 13:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 155
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
zrób sobie adaptację skrzyni, kilkanaście postów powyżej jest napisane jak to zrobić, to na pewno nie zaszkodzi a może pomóc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 lip 2024, 19:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1254
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na wiosnę zrobiłem podczas Przeglądu aktualizację modułów PCM (silnika), TCM (skrzynia AT), CMU (system multimedialny) za 300 PLN. Wyjechałem jak innym samochodem (praca silnika i skrzyni bardziej "aksamitna"). Co parę lat warto o to poprosić, bo nie ma co liczyć aby ASO samo zasugerowało, zwłaszcza jak jest po gwarancji.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2024, 06:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.08.2024
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Witam posiadam mazde 6 2.5 2014 rok przebieg 305 tys. Kupiona gdy miała 230 tys przy około 240 tys pierwszy raz wymieniłem olej w skrzyni dynamicznie zdecydowałem się na to ponieważ „szarpało”. Aktualnie jestem po drugiej wymianie oleju przy 300 tys również dynamicznie. Przyzwyczaiłem się odkąd ją posiadam że na zimnym oleju gdy obroty są wyższe (niebieska kontrolka) skrzynia dziwnie chodzi i szarpie czasami. Od jakiegoś czasu mam problem bo szarpie dość mocno gdy już jest rozgrzana najbardziej odczuwam to przy zmianie biegu z 4 na 5 i jak hamuje z 4 na 3 uczucie jakby zeskakiwał bieg. Nie robiłem żadnej adaptacji/resetu bo nie mogłem znaleźć jak to zrobić i nie wiem czy to by pomogło. Poradzicie mi coś? Odłączenie klemy od akumulatora? Dodam że brak błędów na komputerze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2024, 12:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 155
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
tomek1997 zrób koniecznie adaptację, kilkanaście postów wyżej jest napisane jak to zrobić, to bardzo proste, jestem na 99% pewien, że szarpanie zniknie a skrzynia będzie bardzo gładko pracowała


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2024, 16:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1254
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pierwsze pytanie. Czy kiedykolwiek filtr był wymieniany? Po drugie adaptacja nic cię nie kosztuje, a zrobisz ją sam. Zamieściłem ją na poprzedniej stronie. Spowoduje ona usunięcie wszystkich adaptacji zmiany biegów i zapamiętanych wartości sprzęgła. Będzie się „uczyć” zmiany biegów i twojego stylu jazdy od nowa. Może pomóc.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2024, 17:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.08.2024
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Filtr wymieniany był przy wymianie oleju. Jestem świeżo po adaptacji, przejechałem się i pierwsze wrażenie takie, że się przestraszyłem bo jak zmieniał bieg z 3 na 4 to dostawał jakieś lewe obroty tzn. w momencie zmiany biegu obroty trochę wzrastały mega dziwnie ale zrobiłem ok. 20 km i po jakimś czasie ustało i jest jakby poprawa ale jutro powiem coś wiecęj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2024, 17:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2639
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ciekawe ile te skrzynie wytrzymują km ?? Może 300tys to ich limit.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185 km 213.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2024, 19:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1254
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
tomek1997 gdzie wymieniałeś w ASO?, Jaki olej ATF był wlewany - oryginalny Mazdy czy inny? Bo prawdę mówiąc tak po pierwszej, jak i po drugiej wymianie na zimnym silniku nie powinno szarpać. Ciekawe czy poprzednik wymieniał olej?Porozmawiałbym (telefonicznie ) ze specem od tych skrzyń. Tu ktoś podawał wcześniej namiary.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2024, 20:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.08.2024
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Poprzednik nie wymieniał, jak wymieniłem pierwszy raz to gościu co wymieniał pokazał mi filtr z 2014 roku który tam był. Odkąd ją mam to jak jest zimny olej to skrzynia chodzi na wyższych obrotach i szarpie przy zmianie ale to jest chwilowe bo olej szybko sie grzeje. Olej wymieniałem niestety u gościa co się tym "zajmuje", jestem słabym specem i nie interesowało mnie jaki olej wlewa bo się na tym nie znałem/znam. W ASO nie pytałem bo ktoś mi kiedyś powiedział, że nie wymieniają i nie zalecają no i na tym pozostało. Liczę, że ta adaptacja pomoże. Zobaczę jutro rano na zimnym czy jest różnica. Generalnie jest problem ze znalezieniem odpowiedniej osoby do wymiany oleju i diagnostyki, przeleciałem to forum ale nie znalazłem tych namiarów ;/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2024, 21:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1254
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Olej właściwy - to podstawowa sprawa, tu parametry mają wyjątkowe znaczenie bo przenosi napęd. Jakakolwiek zmiana parametrów będzie wpływała na jakość zmiany biegów i zachowanie skrzyni AT. Więc przynajmniej się dowiedz i porównaj karty produktów oryginału i tego obecnego. Adaptacja swoją drogą. Piszesz, że czytałeś ten wątek?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2024, 23:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2151
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Przeszukaj jeszcze raz ten wątek , @dropt07 opisywał tą adaptację krok po kroku do wykonania przez użytkownika . Ja jeszcze tej procedury przez niego opisywanej nie stosowałem, ale jak działa tak jak serwisowa to... - działa. Zdarzyło mi się że po troche tam bardziej dynamicznej jeździe z obciązeniem (laweta) na drugi dzień skrzynia "ostrzej" chodziła. Dałem na tą adaptację i gładziutko po odbiorze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sie 2024, 15:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.08.2024
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Olej zalany ATF FZ mam tak na kartce po wymianie więc olej mazdowski plus filtr też wymieniany. Adaptacja średnio pomogła…


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 sie 2024, 15:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2023
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Cześć wszystkim. Przychodzę z pytaniem a mianowicie: oddałem samochód do sprawdzonego mechanika, nie mam do nich żadnych zastrzeżeń aby zdiagnozowali skąd pochodzą drgania podczas przyspieszania. Dodam iż występują one tylko przy mocnym przyspieszaniu z niskiej prędkości. Mechanik stwierdził że jest luz na lewej półosi od skrzyni biegów to oznacza że skrzynia do roboty. Czy spotkaliście się z taką sytuacją? Czy nie ma innych potencjalnych powodów które mogłyby powodować te wibracje? Zapewne remont skrzyni to krocie…


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sie 2024, 10:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Czy są jakieś przeciwskazania do zrobienia adaptacji AT bez wymiany oleju? Zauważylem ze jest leciutki lag w 5 min pracy skrzyni i chcialbym stestować czy adaptacja pomoże. Przebieg 157kk km i 2016 rok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sie 2024, 13:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1254
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie ma, przynajmniej nie wyczytałem. Adaptacja to proces bezinwazyjny, ale wskazana jest przy wymianie jakiegoś elementu w AT - przynajmniej tak można wyczytać w internecie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sie 2024, 13:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 155
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
bezkluczyk nie ma żadnych przeciwskazań, na pewno nie zaszkodzi a często pomaga


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 sie 2024, 09:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Dziękuję panowie - zrobiłem adaptację, udało sie za 1 razem i czuć różnicę na plus. Skrzynia chodzi wiele lepiej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 sie 2024, 11:00 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 155
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
<brawo>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 wrz 2024, 20:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.08.2024
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Panowie niestety problem dalej nie ustał. Polecicie jakiegoś speca w moim województwie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 wrz 2024, 12:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 155
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
tomek1997 z tego co piszesz wynika mi jakaś niejasna sytuacja, nie wiesz tak naprawdę co Ci zalał ten "mechanik", pokazał Ci kartkę z właściwym olejem, ale wcale to nie oznacza, że taki Ci zalał, może poczytał w necie jaki powinien być i tak Ci pokazał, żebyś się nie czepiał, a jak jest naprawdę to on tylko wie. Ja sobie wymieniałem olej sam. Kupiłem Oryginalny ATF FZ + filtr i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Tak jak napisał wcześniej dropt07, właściwy olej to podstawa.
Moja rada: wymieniłbym olej z filtrem jeszcze raz na 100% właściwy. Wiem, że to dodatkowe koszty, ale dzięki temu będziesz miał pewność, że zalane jest to co powinno no i może unikniesz dzięki temu poważnej awarii, której naprawa to już duże tysiące PLN a praca skrzyni wróci do normy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 wrz 2024, 22:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1254
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Automatyczna skrzynia szarpie przy zmianie biegów. Czy wystarczy wymiana oleju? https://blog.bestdrive.pl/blog/olej/automatyczna-skrzynia-szarpie-przy-zmianie-biegow-czy-wystarczy-wymiana-oleju/

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2024, 07:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 155
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
No właśnie! żeby wyeliminować szarpanie skrzyni należy przede wszystkim mieć pewność, że olej jest w porządku, a w przypadku tomek1997 trzeba ponownie wymienić olej na oryginalny + iltr, bo tłumaczenie tego "mechanika" jest bardzo mgliste i nie daje takiej pewności.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 504 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.