Teraz jest Pn, 22 kwi 2024, 08:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 197, 198, 199, 200, 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 30 sty 2024, 22:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Podniesione obroty po uruchomieniu to normalna sprawa. Tak, nie występuje to zawsze, jest zależne od temperatury otoczenia.

viewtopic.php?p=376766#p376766


Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sty 2024, 08:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
"Kopcenie" to zapewne para wodna... Jak po rozgrzaniu zanika, to jest to normalne zjawisko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2024, 19:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.02.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Dzień dobry wszystkim.
Jestem nowy na forum i jak zwykle bywa szukam pomocy. Jestem szczęśliwym(do tej pory) posiadaczem mazdy 2.2d w automacie z 2015r. Auto na codzien służy na dojazdy do pracy kilka rond i kilka swiatel, w sumie jakies 25km w obie strony.
Jak do tej pory wymiana klocków, tarcz i obsluga olejowa co9-10tys km. Normalnie nic z autem sie nie dzieje. Teraz do meritum...
Podczas szybszej jazdy kilka razy pojawil problem. Nagla utrata mocy, szarpanie skrzyni przy zmianie biegow i seria komunikatów: sbs, scbs do tego kontrolki istop i kontroli trakcji. Po zgaszeniu pojazdu wszystko wraca do normy na kilka dni bądź tygodni jak jej się chce...
Na diagnostyce cała litania błędów poczawszy od czujnikow parkowania przez błędy kamery po moduł stetowania przekladnia.
Mechanicy rozkładają ręce.
Ktos mial podobny problem ewentualnie pomysl od czego zacząć?


Ostatnio edytowano Pn, 19 lut 2024, 19:22 przez basyl, łącznie edytowano 2 razy
Przeniesiono do właściwego tematu. Proszę poprawić swój profil. I korzystać z funkcji szukaj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2024, 20:23 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Pytanie, gdzie byłeś z tym autem, bo jeśli mechanik rozkłada ręce, to zapewne nie ma zbytnio pojęcia. Ja bym zaczął od podłączenia się samemu interfejsem, najlepiej do tego użyć programu Forscan, a potem można sprawdzić kod błędu z listy.

https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/ ... AKCViqSPPs

Inaczej to jak wróżenie z fusów, po objawach, które opisałeś ciężko cokolwiek zdiagnozować, auto Ci po prostu czasami przechodzi w stan awaryjny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2024, 21:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wg mnie jeśli pojawią się wiele błędów zupełnie nie związanych ze sobą, w dodatku w pewnym sensie losowo, to będzie problem z elektroniką. Gdzieś do szyny CAN dostają się zakłócenia i system głupieje. Albo wilgoć albo jakieś przetarcie wiązki, kuny i tym podobne szkodniki.
W pierwszym rzucie przejrzał bym wiązkę, w szczególności w obrębie gdzie pojawiają się błędy. Pasuje też odpalić Forscana kiedy błędy występują i je tu wrzucić. Cokolwiek pokaże się na tablecie w aucie trzeba olać, bo pojawiają się tam głupoty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2024, 23:11 
Świeżak
Offline
Od: 14.08.2016
Posty: 24
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: lubuski
Zgadzam się z tobą darrecki. System samochodu, elektryczny, można porównać do lampek choinkowych. Dużo modułów powiązanych jest szeregowo, ze względu na uproszczenie komunikacji. System Can. Ty jako ECU widzisz pół lampek uszkodzonych, a w rzeczywistości tylko jedna żaroweczka uszkodzona,ktora powoduje zaklucenie komunikacji. Najlepiej jak byś miał opis elektryczny i poruszać się od pierwszego modułu od ECU który sprawia problem. Stawiam jak kolega wyżej na uszkodzony moduł, wiązka, przegnite gniazdo(wtyczka) i itp.


Ostatnio edytowano Pn, 19 lut 2024, 22:29 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2024, 17:50 
Świeżak
Offline
Od: 14.05.2021
Posty: 21
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Cześć,
Mazda 6 2.2D AWD, przebieg 280 tyś. (auto wykastrowane z DPF)
Jestem po wymianie rozrządu oraz napędu pompy oleju ze względu na ich zużycie.
Dodatkowo były wymienione podkładki pod wtryskami.
Przy tym wykonana płukanka i zalany nowy olej z filtrami. (jak co 10 tyś.)
Po przejechaniu około 3 tyś pojawił się błąd P1336, skalibrowałem "manualnie" rozrząd oraz wykonałem kalibrację wtryskiwaczy, błąd znikł na ten moment.

Od momentu powyższej "akcji serwisowej" auto zaczęło pobierać olej (wcześniej nie dolewałem oleju pomiędzy serwisami) i dymić przy odpalaniu na biało-niebiesko. Po przejechaniu 5 tyś km dolałem 1l oleju!

Auto miało sprawdzoną kompresję, podobno jest poprawna, ale nie mam jej wyników, aby tu podać. Zweryfikowana była turbina, w dolocie znikome ilości oleju (napewno nie litr ..), odma podobno też pracuje poprawnie.

Mechanik obstawia pierścienie tłokowe do wymiany, co wiąże się z dużymi kosztami.
Czy podczas wymiany rozrządu i napędu pompy oleju, mógł coś spartaczyć i teraz moim kosztem chce wyremontować silnik? Co myślicie o tej sytuacji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 mar 2024, 18:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Cześć. Mam problem ze swoja Mazda. Otóż w czasie gdy dpf jest regenerwany i muszę zatrzymać to potem gdy chce ruszyć auto zaczyna strasznie szarpać... muszę przegazowac je i potem gdy już rusze wszystko wraca do normalny znowu. Czy ktoś spotkał się już z takim problemem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 mar 2024, 11:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
embru ciężko cokolwiek wywnioskować, musisz poeksperymentować trochę. Np jak szarpie, zgaś silnik, poczekaj kilka sekund , odpal i spróbuj ruszyć bez przygazowania.
Jak się wypala DPF znajdź ustronne miejsce i zatrzymuj się się co kawałek sprawdzając, czy zawsze szarpie czy tylko czasami. Poza tym 2 opcje ruszania zastosuj, jazda bez przekroczenia 2000rpm i zatrzymanie, jazda powyżej 3000rpm z zatrzymaniem zaraz po bez redukcji biegu.
Mając więcej informacji można będzie coś zasugerować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Błąd P0401
PostNapisane: Pn, 11 mar 2024, 21:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.06.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Hej. Dziś zapalila mi się kontrolka silnika. Po samodzielnym sprawdzeniu wyskoczył mi błąd P0401 układ napędowy. Czy ktoś mógłby mi przybliżyć co ew jest to sprawdzenia czy wymiany. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź


Ostatnio edytowano Pn, 11 mar 2024, 21:45 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem. Zapoznaj się z regulaminem. pkt 8 oraz Korzystaj z funkcji szukam!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2024, 21:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Edylaszek, ten błąd to brak przepływu na EGR, zapchany albo celowo zaślepiony blaszką.

https://mazdamanuals.com.au/wsm-secure/ ... 04200.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2024, 08:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.07.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Tomasz123456 napisał(a):
Dzień dobry wszystkim.
Jestem nowy na forum i jak zwykle bywa szukam pomocy. Jestem szczęśliwym(do tej pory) posiadaczem mazdy 2.2d w automacie z 2015r. Auto na codzien służy na dojazdy do pracy kilka rond i kilka swiatel, w sumie jakies 25km w obie strony.
Jak do tej pory wymiana klocków, tarcz i obsluga olejowa co9-10tys km. Normalnie nic z autem sie nie dzieje. Teraz do meritum...
Podczas szybszej jazdy kilka razy pojawil problem. Nagla utrata mocy, szarpanie skrzyni przy zmianie biegow i seria komunikatów: sbs, scbs do tego kontrolki istop i kontroli trakcji. Po zgaszeniu pojazdu wszystko wraca do normy na kilka dni bądź tygodni jak jej się chce...
Na diagnostyce cała litania błędów poczawszy od czujnikow parkowania przez błędy kamery po moduł stetowania przekladnia.
Mechanicy rozkładają ręce.
Ktos mial podobny problem ewentualnie pomysl od czego zacząć?



Sprawdź wężyki od podciśnienia do turbiny, a szczególnie ten górny przy podszybiu - jeżeli nie były wymieniane to mogą już być popękane na końcówkach i puszczać gdy dajesz ogień - miałem podobnie u siebie. Auto po wykryciu lewego podciśnienia/braku wchodzi w tryb awaryjny skrzyni i silnika - stąd cała masa choinki na tablicy i w kodach błędów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2024, 14:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
darrecki no właśnie nie zawsze szarpie. Ostanio np było ok gdy się zatrzymałem ale zdarza się to dosyć często podczas wypalania dpf. Co do testowania ciezko mi to zrobic bo dpf jak się wypala to zawsze gdzieś w trasie jestem ale bede musial poszukac jakiejs miejscówki zeby sprawdzic. Znalazłem też nowy problem z przelewaniem plynu chlodniczego że zbiorniczka wyrownawczego. Robiłem test na co2 i niby nie ma spalin bo test wyszedł negatywny a robiłem go 2 razy. Widzę plamy na zbiorniczku no i ubywa plyn. W środę oddaje auto do mechanika żeby sprawdzil czy nie ma wycieku gdzieś czy jakieś lewe powietrze nie dostaje się do układu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2024, 15:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
embru Ja w poprzedniej Maździe męczyłem się z ubywającym płynem ponad rok, w ASO nawet chcieli robić uszczelkę bo widzieli jakieś wyimaginowane wycieki. Pojechałem do przysłowiowego Janusza, zrobił test ciśnienia, zmienił korek na chłodnicy i wycieki ustały...

Także zacząłbym właśnie od tego


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2024, 16:40 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
darrecki napisał(a):
[

A to korek tylko ten na chłodnicy czy na zbiorniczku wyrównawczym też?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 mar 2024, 19:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: S
Region: dolnośląski
Tylko na chłodnicy


Ostatnio edytowano N, 17 mar 2024, 19:34 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 mar 2024, 04:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
No i dobra potestowalem trochę i wychodzi na to że gdy zatrzymam auto podczas wypalania dpf zaczynaja się dziać cyrki. Obroty zaczynają falować, zaczyna trząść buda i silnikiem tak jakby dostawał za dużo paliwa czy na jeden gar nie palił. Próbowałem gasić auto i odpalać i bez problemu odpalił ale po chwili znowu wpadał w ten dziwny stan. Gdy dodawałem gazu powyżej 1.5k obrotów to silnik wracał do normalnej pracy ale gdy spadały obroty to znowu silnik zaczynał telepać. Dodam że dzieje się to tylko podczas wypalania dpf.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 mar 2024, 15:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.03.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Cześć Wszystkim,

Zacznę od tego, że jestem posiadaczem Mazdy ale nie 6-stki, ale CX-5 (rocznik 2015, diesel 2,2, 184KM, napęd na 4 koła). Pozwoliłem sobie jednak dołączyć do tego forum, ponieważ nie znalazłem podobnego dedykowanego dla modelu który posiadam, a widzę, że dużo osób tutaj ma ogromną wiedzę na temat tej marki.

Do niedawna uważałem się za szczęśliwego posiadacza Mazdy, natomiast od czerwca 2023 mam z nią ciągłe problemy, które skutkują tym że przestałem jej już ufać.
Od czerwca 2023 roku robiłem w niej kolejno (z góry przepraszam, jeżeli coś nie do końca poprawnie nazwę, ale nie jestem w tym specjalistą):
- wymiana łańcucha smarowania silnika (zerwał się w trakcie jazdy, ale na szczęście bez konsekwencji dla silnika);
- wymiana rozrządu;
- wymiana akumulatora (wytrzymał 3 lata);
- wymiana łożysk, końcówek drążka, wahaczy;
- wymiana lewego lusterka ponieważ mechanizm przestał działać, więc lusterko nie rozkładało się (co ciekawe, ze złożeniem miało problemu.
Przed moim zakupem, poprzednia właścicielka wymieniała w aucie jeszcze cały komplet wtrysków.

Od mniej więcej miesiąca wiem, że do zrobienia mam jeszcze czyszczenie kanałów dolotowych głowicy i kolektor dolotowy (diagnoza ASO w Trójmieście), ponieważ w trakcie dłuższej jazdy zapala mi się na pomarańczowo kontrolka silnika, która po 2-3 dniach gaśnie. Jestem już w ASO umówiony na tą operację. Ostatnio jednak doszła nowa rzecz w sprawie której w zasadzie piszę tutaj. A mianowicie samochód przestał "ciągnąć" w trakcie jazdy. Co prawda przy jeździe w mieście na płaskim odcinku jest nadal auto żwawe, o tyle jazda szybsza po za miastem jest już kłopotem. Auto po przekroczeniu mniej więcej 80km/h przestaje reagować na pedał gazu. Jeżeli wciśnie się go mocniej, to samochód po mniej więcej 5 sekundach zredukuje bieg z 6 na np.4 i wystrzeli do przodu. Na wysokich biegach jednak jest z tym problem. Podobnie zresztą jak jazdą przy prędkościach 80-110km/h na lekkim wzniesieniu. Pojechałem z autem do ASO. Co się okazało: pęknięty nit zaworu objętościowego turbosprężarki (model SH0113700E). Zalecenie ASO - wymiana. Koszt nowej turbosprężarki z robocizną to około 16tyś. Znalazłem firmę, która może mi ją zregenerować za lekko ponad 1/5 tej ceny. W tym celu auto wstawiłem do mechanika, aby wyjąć turbosprężarkę i przy okazji zniwelować wyciek oleju z jakiegoś przewodu który do tej turbosprężarki dochodzi (po jednym dniu postoju auta plama oleju na ziemi ma mniej więcej 2cm na 3cm). Mój mechanik który chce zdemontować turbosprężarkę mówi jednak, że chyba nie jest problemem turbosprężarka a skrzynia biegów i to jak ona wybiera biegi, ponieważ po przełączeniu na manualne wybieranie auto jedzie bardzo dobrze. Zastanawiam się jednak nad tym, ponieważ wcześniej jadąc obwodnicą pod górkę auto i tak było dynamiczne jadać na biegu nr 6, i nie redukowało biegu do 5-tego. Teraz, na tym samym wzniesieniu w zasadzie nie ma mocy dlatego prędkość auta spada w trakcie jazdy z 110km/h do mniej więcej 80km/h.

I mam tutaj do Was pytania:
1. Czy ktoś z Was miał podobny problem, lub może ma wiedzę co może z autem się dziać i w którym kierunku iść z jego naprawą?
2. Czy macie sprawdzonych mechaników w województwie kujawsko-pomorskim lub pomorskim, którzy ogarniają MAZDY i mają do nich dedykowane oprogramowanie?

Będę wdzięczy za jakąkolwiek pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 mar 2024, 18:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.03.2024
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Mam taki problem z moja M6 2.2 z 2015roku diselek.
Wyskakuje mi błąd P2262 i na forscan wyskakuje mi turbo.
Objawy to auto po skasowaniu błędu idzie pięknie przez ok 50km.
Poźniej robią się drgania jakbym jeździł po lekko łatanej drodze.
Auto zaczyna lekko się dusić, kręci się bardzo powoli powyżej 2500obr na 3-4 biegu,
a 5 idzie trochę lepiej, ale też się lekko jakby dławił i już wtedy wiem, że do 50-100km wywali błąd i tak zawsze jest.
Wcześniej błąd wywalało po ok 200km, wiec coraz szybciej.
Proszę o doradzenie co robić, bo mechanicy to tylko mnie na koszty walą,
bez naprawienia przyczyny (tu 200, tam 300 już wolę wydać na nowe turbo niż jeździć, żeby mi na kompa podpieli i potwierdzili,
że tak jest P2262, ale nie wiedzą co ?! Bo może być wiele rzeczy ?
Wyciągnąć turbo i dać na sprawdzenie, czy zacząć od czegoś innego?

Wrzucam screeny:
Zrzut ekranu 2024-03-27 134600.png
Zrzut ekranu 2024-03-27 134612.png


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2024, 18:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2023
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Mazda Błąd P1336:00-2C Silnik 1.5 diesel 105 KM 180000km Łańcuch rozrządu. Proszę o informację jak sprawdzić w Forscan napięcie łańcucha rozrządu. Jestem po wymianie czujnika położenia wału/rozrządu a błąd nadal się pojawia natychmiast po odpaleniu. Po skasowaniu błędu natychmiast po odpaleniu jest błąd. Możliwe, że jest inna procedura kasowania synchronizacji czujnika z wałkiem rozrządu wydaje mi się, że silnik powinien trochę popracować aby czujnik stwierdził luz na łańcuszku rozrządu.

-- Dodano: 2 kwietnia 2024, o 06:57 --

26 marca 2024, o 15:17 Krzysztof80 napisał(a):
Cześć Wszystkim,

Zacznę od tego, że jestem posiadaczem Mazdy ale nie 6-stki, ale CX-5 (rocznik 2015, diesel 2,2, 184KM, napęd na 4 koła). Pozwoliłem sobie jednak dołączyć do tego forum, ponieważ nie znalazłem podobnego dedykowanego dla modelu który posiadam, a widzę, że dużo osób tutaj ma ogromną wiedzę na temat tej marki.

Do niedawna uważałem się za szczęśliwego posiadacza Mazdy, natomiast od czerwca 2023 mam z nią ciągłe problemy, które skutkują tym że przestałem jej już ufać.
Od czerwca 2023 roku robiłem w niej kolejno (z góry przepraszam, jeżeli coś nie do końca poprawnie nazwę, ale nie jestem w tym specjalistą):
- wymiana łańcucha smarowania silnika (zerwał się w trakcie jazdy, ale na szczęście bez konsekwencji dla silnika);
- wymiana rozrządu;
- wymiana akumulatora (wytrzymał 3 lata);
- wymiana łożysk, końcówek drążka, wahaczy;
- wymiana lewego lusterka ponieważ mechanizm przestał działać, więc lusterko nie rozkładało się (co ciekawe, ze złożeniem miało problemu.
Przed moim zakupem, poprzednia właścicielka wymieniała w aucie jeszcze cały komplet wtrysków.

Od mniej więcej miesiąca wiem, że do zrobienia mam jeszcze czyszczenie kanałów dolotowych głowicy i kolektor dolotowy (diagnoza ASO w Trójmieście), ponieważ w trakcie dłuższej jazdy zapala mi się na pomarańczowo kontrolka silnika, która po 2-3 dniach gaśnie. Jestem już w ASO umówiony na tą operację. Ostatnio jednak doszła nowa rzecz w sprawie której w zasadzie piszę tutaj. A mianowicie samochód przestał "ciągnąć" w trakcie jazdy. Co prawda przy jeździe w mieście na płaskim odcinku jest nadal auto żwawe, o tyle jazda szybsza po za miastem jest już kłopotem. Auto po przekroczeniu mniej więcej 80km/h przestaje reagować na pedał gazu. Jeżeli wciśnie się go mocniej, to samochód po mniej więcej 5 sekundach zredukuje bieg z 6 na np.4 i wystrzeli do przodu. Na wysokich biegach jednak jest z tym problem. Podobnie zresztą jak jazdą przy prędkościach 80-110km/h na lekkim wzniesieniu. Pojechałem z autem do ASO. Co się okazało: pęknięty nit zaworu objętościowego turbosprężarki (model SH0113700E). Zalecenie ASO - wymiana. Koszt nowej turbosprężarki z robocizną to około 16tyś. Znalazłem firmę, która może mi ją zregenerować za lekko ponad 1/5 tej ceny. W tym celu auto wstawiłem do mechanika, aby wyjąć turbosprężarkę i przy okazji zniwelować wyciek oleju z jakiegoś przewodu który do tej turbosprężarki dochodzi (po jednym dniu postoju auta plama oleju na ziemi ma mniej więcej 2cm na 3cm). Mój mechanik który chce zdemontować turbosprężarkę mówi jednak, że chyba nie jest problemem turbosprężarka a skrzynia biegów i to jak ona wybiera biegi, ponieważ po przełączeniu na manualne wybieranie auto jedzie bardzo dobrze. Zastanawiam się jednak nad tym, ponieważ wcześniej jadąc obwodnicą pod górkę auto i tak było dynamiczne jadać na biegu nr 6, i nie redukowało biegu do 5-tego. Teraz, na tym samym wzniesieniu w zasadzie nie ma mocy dlatego prędkość auta spada w trakcie jazdy z 110km/h do mniej więcej 80km/h.

I mam tutaj do Was pytania:
1. Czy ktoś z Was miał podobny problem, lub może ma wiedzę co może z autem się dziać i w którym kierunku iść z jego naprawą?
2. Czy macie sprawdzonych mechaników w województwie kujawsko-pomorskim lub pomorskim, którzy ogarniają MAZDY i mają do nich dedykowane oprogramowanie?

Będę wdzięczy za jakąkolwiek pomoc.

Sprawdzałeś DPF w jakim stopniu jest zapchany oraz co ile kilometrów wypala.

-- Dodano: 2 kwietnia 2024, o 18:27 --

Saga błędu P1336 ciąg dalszy. Forscan wykazał odchylenie wałka rozrządu od głównego wału 1,48 stopnia. Czy w silniku 1.5 skyactiv-d 105KM odchylenie 1,48 stopnia to czas na wymianę rozrządu. Jakie normy odchylenia w stopniach powinien mieć silnik 1.5 skyactiv-d 105KM.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2024, 21:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Załączniki pomieszane, zdęcia dla Dudik84 x2, Zrzuty ekranu dla MariuszZworek x3



MariuszZworek 1.5d to egzotyka i nieudany eksperyment Mazdy, produkowany ledwo 3 lata i montowany w 2 modelach.
Nie sądzę żeby ktokolwiek inny z tego forum chociażby stał obok auta z tym silnikiem.

W manualu nie ma nic o dopuszczalnych odchyleniach, jedynie sprawdzenie 2 czujników / połączeń, czyszczenie i ewentualna wymiana - tyle.
Jak to nie pomoże, to już sprawdzanie samego rozrządu. Na koniec wymiana PCM. Ot cała procedura.



-- Dodano: 2 kwietnia 2024, o 20:20 --

Dudik84
Sprawdź czy po zdjęciu rury od małej turbiny jest tam klapka sterująca. Te odpadają


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2024, 09:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2023
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Czujnik Położenia wałka rozrządu wymieniony tak jak wcześniej pisałem ale nie wiem o jaki 2 czujnik Tobie chodzi. Z przesłanych zdjęć wynika, że to jest ten sam czujnik położenia wału. Zostało mi sprawdzić instalację do w/w czujnika. Jeżeli podłączę miernik pod kostkę A B C to są wszystkie + (positive) a - to masa.
A - 5V
B - 1V
C - 0,8-4,5V
C jeżeli poniżej 0,8V ŹLE
C jeżeli powyżej 4,5V ŹLE
Wydaje mi się, że wynik odchylenia wałka 1,48 stopnia nie jest zły w porównaniu do silników 2,2 D wynik jest w granicach 2 stopni.
ps.
Gdyby nie problem z błędem jestem miło zaskoczony tym silnikiem. Jak wiemy rekordzistą w ekonomi jest sławny silnik Renault 1.5 Dci, który po pierwszych latach związanych z problemami panewki został perfekcyjnie dopracowany. Zakres montażu tego silnika nie obejmuje tylko Renault ale inne marki w tym Mercedes a również ja go dosiadałem. Teraz doszedł do mojej kolekcji 1,5 scyaktiv-D, który pod względem ekonomi dorównuje a nawet przewyższa (spalanie zakłóca wypalanie DPF) 1.5 Dci. Na duży plus jest dynamika, przyśpieszenie dużo bardziej odczuwalne jak w 1,5 Dci


Ostatnio edytowano Śr, 3 kwi 2024, 10:39 przez MariuszZworek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2024, 10:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
MariuszZworek Patrzyłeś?

Ja nawet koło tego silnika nie stałem, procedura diagnostyczna wspomina o 2 czujnikach.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2024, 11:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2023
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
https://www.google.com/search?channel=f ... zujnik+CKP

https://www.google.com/search?q=mazda+c ... s-wiz-serp

Możliwe, że drugi czujnik to jest Map sensor. Z linków wynika, że
CKP - Czujnik położenia wału
CMP - Czujnik ciśnienia Map, który jak wynika z rysunku poniżej nazywa się SENSOR PRESSURE

ps.
Chciałem dodać plik *.png 509,3kb 1276x1346px nie wchodzi. Przeglądaj - wybieram plik - dodaję opis - wciskam dodaj plik - Wyślij


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2024, 12:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
CKP - Crankshaft Position Sensor
CMP - Camshaft Position Sensor
Sensors.png

Musisz zmniejszyć rozmiar załącznika, max to 250kb (jak za czasów modemów analogowych / SDI 20 lat temu). Dlatego moje załączniki są tak podłej jakości...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2024, 13:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2023
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Proszę o wskazanie czujnika wału korbowego na poniższym schemacie. Szukając Czujnik wału korbowego zawsze wyskakuje czujnik wałka rozrządu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2024, 19:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
CRANKSHAFT POSITION (CKP) SENSOR REMOVAL/INSTALLATION [SKYACTIV-D 1.5]

Caution
• When replacing the CKP sensor, make sure there is no foreign matter on it such as metal shavings. If it is installed with foreign matter, the sensor output signal will malfunction resulting from fluctuation in magnetic flux and cause a deterioration in engine control.
1. Turn the steering wheel to full right lock.

2. Disconnect the negative battery cable. (See NEGATIVE BATTERY CABLE DISCONNECTION/CONNECTION.)

3. Lift up the vehicle.

4. Remove the front splash shield (RH). (See FRONT SPLASH SHIELD REMOVAL/INSTALLATION.)

5. Disconnect the CKP sensor connector.

ac3wzw00001084.png

6. Remove the bolt.

7. Remove the CKP sensor.

ac3wzw00001085.png

8. Install in the reverse order of removal.

9. Perform the fuel injection learning. (See FUEL INJECTOR INJECTION AMOUNT CORRECTION [SKYACTIV-D 1.5].)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2024, 09:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2023
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Mazda Błąd P1336:00-2C Silnik 1.5 diesel 105 KM Zaczynam się zastanawiać czy odchylenie 1,48 stopni wałka rozrządu względem wału głównego to czas na wymianę łańcucha rozrządu. Gdzie szukać jaka powinna być norma odchylenia wałka rozrządu.

Pomiar kostki wykazał 4,99V jeżeli,
t to C
67 to B
x to A
Na mojej kostce przy włączonym zapłonie A i C to (+) a B to (-). Mierząc styki A(+) i B(-) daje 4,99V B(-) i C(+) wynik 4,99V. Stykając masę samochodu z B(-) miernik potwierdza, że B jest biegunem ujemnym.
Moje pomiary
C - 4,99V
B - Masa
A - 4,99V
Z wytycznych serwisowych wynika, że tylko jeden pin A daje poprawną wartość, w zależności jak interpretować nazewnictwo
A - 5V (około) - jest około
B - 1V (poniżej) - jest poniżej, ponieważ jest 0 jako masa
C - 0,8-4,5V - u mnie wartość wysoka 4,99V
Gdzie popełniłem błąd lub gdzie szukać problemu.
W manualu 9 punkt podaje aby po wymianie czujnika nauczyć od nowa wtryski. Nie jestem przekonany, że po przyuczeniu wtrysków nagle kostka zmieni wartości.

Co mogę zrobić
- Wymienić olej ma przejechane około 15000 km stan jest wysoki, (ponieważ zawsze leję na wysoki poziom) czy to ma wpływ na błąd.
- Ponownie według procedury serwisowej wymienić czujnik tzn.
1. Odłączyć biegun minusowy akumulatora,
2. Odłączyć wtyczkę od czujnika odczekać 5 minut i ponownie podłączyć,
3. Podłączyć biegun minusowy akumulatora
4. Skasować błąd Forscan

Odnośnie czujnika CKP oraz CMP. Wymieniłem czujnik CKP ale nie mogę znaleźć czujnika CMP.
ps.
Dodam, że auto normalnie pali i jeździ. Istnieje ryzyko, że w pewnym momencie stanie. Przy rozruchu i samej pracy silnika nie słychać rozrządu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2024, 12:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Coś kręcisz kolego. Najpierw wysłałem schemat postępowania oraz gdzie jest CMP (u góry silnika w plątaninie rurek i rureczek), napisałeś że właśnie jego wymieniłeś, nic nie wiesz o jakimkolwiek innym czujniku. No to wrzuciłem lokalizację drugiego - CKP (wału korbowego na dole silnika lekko powyżej miski olejowej), napisałeś że wymieniłeś właśnie CKP. No to w końcu który wymieniłeś, a który nie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2024, 20:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2023
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Zwracam honor i tak miałem wybrać się do okulisty a teraz zostałem zmuszony. Byłem tak wpatrzony w CKP, że nie zauważyłem CMP, który jest idealnie dostępny od góry bez rozbierania dołu- człowiek uczy się na błędach szkoda, że na swoich.
Wracając do tematu jutro zrobię ponowne pomiary wtyczki CMP, poprzednie były od CKP.
Zastanawiam się czy wtyczka CMP będzie miała takie same wartości pomiarowe co CKP.

@darrecki możesz podać kod części Sensor CMP lub link do zakupu np. allegro

Szukam po moim czujniku numer denso 188008U08, wyskakują różne czujniki ale nie ma w specyfikacji silnika 1.5

Obrazek

Numer z mojego czujnika


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 197, 198, 199, 200, 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.