Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 5 maja 2021, 10:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.03.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam,
Bardzo nietypowa sprawa. Zaobserwowałem dziwne zjawisko wzrostu ilości oleju w silniku. (podnosi się poziom oleju na miarce.) Myślałem, że to efekt krótkich tras w ostatnim okresie i zimnego silnika, pracy na ssaniu, ale po wymianie oleju i kilku dłuższych trasach (200-300 km) historia się powtarza.
Nim udam się do serwisu (jeśli się udam, chciałbym zapytać szanowne grono, czy nie spotkało się z podobnym problemem.
co udało mi się ustalić:
- wzrost poziomu oleju to około 1/4 odległości pomiędzy znakami na miarce przy przejechaniu około 2500km. ( przy różnych założeniach wychodzi około 0,8 l na 10 000km)
- nie ubywa płynu chłodzenia a olej nie zmienia konsystencji na emulsyjną;
- przy wymianie oleju sprawiał wrażenie rozrzedzonego paliwem;
- nie ma żadnych kłopotów z zapalaniem, kultura pracy silnika jest nie zmieniła się, nie zaobserwowałem nadmiernego dymienia;
-nie sprawdzałem jeszcze silnika na hamowni, ani innych parametrów, ale auto da się rozpędzić do 200km/h i nie zauważyłem spadku dynamiki na niższych biegach.
- auto ma przejechane 70 000km;
ponieważ założyłem( nie wiem czy słusznie) ze do oleju przedostaje się benzyna znalazłem kilka dróg: źle działający któryś z wtryskiwaczy, (zła dawka, cieknie po zgaszeniu silnika...); przeciek z pompy paliwa- napędzana jest z wałka rozrządu no i pozostają mi pierścienie, spadek kompresji, złe spalanie, spływanie niespalonego paliwa do miski olejowej. Myślałem też o źle działających świecach, ale silnik pracuje normalnie.
Nie zmieniło się także zużycie paliwa. Średnie zużycie od początku eksploatacji utrzymuje się na poziomie 6.9 l/100km (jeżdżę jak każdy i jak pozwalają warunki drogowe)

Czy są inne drogi przedostawania się benzyny i mieszania z olejem?
Czy ktoś mógłby mi coś doradzić?
Jeśli potrzebne dodatkowe informację proszę pytać.


Ostatnio edytowano Śr, 5 maja 2021, 10:21 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Mimo, że temat poruszany był już w temacie o Oleju zostawiam wyodrębniony, bo jest to temat dość częsty (paliwo w oleju) a rzadko dostrzegany.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 maja 2021, 10:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Generalnie ASO zna temat, bo sam widzialem isntrukcje serwisową dla tego dostawania się paliwa do oleju przy jeździe na zimno.

A tutaj temat pomocniczy w tym obszarze:
viewtopic.php?f=46&t=10110

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 maja 2021, 17:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Jeśli wyeliminowałeś przedostawanie się płynu chodniczego to będzie benzyna, no bo co innego?
Pewnie poziom sprawdzasz dobrze, bo widać, że wiesz o czym piszesz, ale tak tylko dodam, że na zimnym silniku pokazuje zawsze niższy poziom niż na rozgrzanym a jak auto stoi "z górki" to na miarce pokazuje więcej niż jest realnie, i w drugą stronę - jak stoi pod górkę to na bagnecie pokaże mniej niż realnie (realnie czyli na płaskim).
Co bym zrobił na Twoim miejscu "na już" - swego czasu korzystałem z takiej wysysarki, by skracać interwały wymiany oleju (co 10k sam olej, co 20k z filtrem w serwisie):
https://www.lidl-sklep.pl/p/ultimatespe ... p100317603
hałasuje niemiłosiernie, ale domowym sposobem można podmieniać olej na świeży, no i odessać nadmiar.
Są też strzykawki do wysysania oleju, ale pewnie przy ich pomocy trzeba się mocno napracować.
A może to jednak przez te krótkie dystanse? - skoro silnik pracuje prawidłowo.
A sprawdzałeś w zbiorniczku płynu chłodniczego jak wygląda płyn?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 maja 2021, 18:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Przed covidem, 80% moich przebiegów było po mieście. Dystanse różne, czasami krótkie, czasami dłuższe. U mnie Olej po ok 12 tysiącach ma zwykle wyraźny zapach benzyny... taka charakterystyka wtrysku bezpośredniego, dlatego stosuje krótsze interwały wymiany niż przewiduje fabryka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 maja 2021, 10:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kurde tak czytam nie pierwszy raz o tym rozrzedzaniu się oleju przez benzynę. Czyli wynika z tego ze diesle na krótkie dystanse nie ale benzyny tez się nie nadają :wink:. Chyba robią wszystko żeby ludzie kupowali elektryki ;(.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 6 maja 2021, 10:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Lucasbadboy bez przesady tutaj zrobi to różnice jak nie będziesz wymieniać oleju 2-3 lata i nabijał będziesz kilometry na zimno po mieście... Wtedy dopiero degradacja oleju będzie na tyle wysoka, żeby ograniczyło to żywotność silnika... jak będziesz zmieniać co rok i maks 10tys km takiej jazdy to nic a nic się złego nie zdarzy...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 maja 2021, 13:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
6 maja 2021, o 11:46 gzesiolek napisał(a):
jak będziesz zmieniać co rok i maks 10tys km takiej jazdy to nic a nic się złego nie zdarzy...

Ale już co rok i 20 tys. (jak instrukcja przewiduje) to może się trochę rozrzedzić.
Ja teraz pierwszy raz postanowiłem wymienić pomiędzy przeglądami przy 10.000, zwłaszcza że właśnie w tym roku mi trochę przybyło na bagnecie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 6 maja 2021, 14:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Luke, ale robiąc w rok 20tys. km to już ciężko jeździć tylko na zimnym po mieście, a tylko wtedy się minimalnie rozrzedza...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 maja 2021, 15:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Też prawda, ale skoro mi przybyło na bagnecie, to dla spokoju wymienię.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 maja 2021, 22:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.03.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po lekturze wątku o oleju, sugestiach kolegów postanowiłem udać się do warstatu, zostawiając sobie ASO w odwodzie.
Doradzono mi aby sprawdzić stan świec zapłonowych, zmierzyć ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach i ewentualnie zajrzeć kamerką do środka celem określenia czy któryś z tłoków, cylindrów nie różni się zbytnio stanem od pozostałych, oczywiście po wcześniejszym podpięciu pod komputer i sprawdzeniu parametrów silnika, tych które można sprawdzić i które maja wpływ na pracę silnika. Wydawało się logiczne (jak dla mnie), choć tak jak napisałem po lekturze forum skłonny jestem uznać, że przyczyną przybywania oleju może być jazda na nierozgrzanym silniku, kilkukilometrowe trasy, właściwie to część trasy na ssaniu.( mieszkam i pracuję w małym miasteczku, wszędzie blisko, a pandemia zmniejszyła ilość przejechanych w roku kilometrów niemal o połowę.)
Komputer nie wskazał żadnych błędów, parametry podobno są w normie ( pisze podobno, bo podawał mi mechanik jakieś czasy, ciśnienia ale ...)
Mechanik zakwalifikował świece do wymiany ( przebieg to 70 000, norma jak wiecie ponoć 120000) (pokażę na zdjęciu jak wyglądają.
Ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach jest jednakowe i wynosi 8,9 bar.
Cylindry i tłoki mechanik oglądający je przez kamerkę ocenił jako "jak nówki" - co by to nie znaczyło uznałem że nic niepokojącego nie zobaczył.
Zamontowano nowe świece Denso IXEH22T, zainkasowano "symboliczną" sumkę i poinstruowano o zasadności dłuższych tras.
Po powrocie do domu zadowolony z wydanych pieniędzy postanowiłem obejrzeć te zużyte świece. (MazdaPE5R18110)
Trzy świece są w identycznym stanie (jaśniejszy kolor elektrody, natomiast jedna jest troszeczkę ciemniejsza, i ma mniej "wypaloną" a może tylko ciemniejsza elektrodę. Oczywiście mechanik nie wie z którego cylindra owa świeca pochodzi, bo dla niego wszystkie były podobne.
I teraz moje kolejne pytanie, czy ta różnica w kolorze świecy może świadczyć bardziej o nie do końca poprawnie działającej świecy, czy też może bardziej o źle działającym wtryskiwaczu, czy może po prostu tak może być i już. Zdjęcia spróbuję wkleić w kolejnym poście.

-- Dodano: 6 maja 2021, o 23:35 --

Zdjęcia świec.
pierwsze dwa zdjęcia - świeca jaśniejsza
kolejne trzy zdjęcia - świeca ciemniejsza


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2023, 08:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.02.2023
Posty: 8
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: śląski
No ja chyba tez mam problem z pojawianiem sie benzyny w oleju. Genralnie czuc go na bagnecie i po odkreceniu korka, podniósł się też poziom. Olej zmieniony przez poprzedniego wlasciciela jakies 2000 tys km wstecz (styczen 2023 Castrol 5W40). Jeżdże głownie którtkie odcinki po mieście. Na ssaniu jak ma te 1500 obrotów to delikatny dymek leci z rury.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2023, 08:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
zasadasM6 napisał(a):
Po lekturze wątku o oleju, sugestiach kolegów postanowiłem udać się do warstatu, zostawiając sobie ASO w odwodzie.
Doradzono mi aby sprawdzić stan świec zapłonowych, zmierzyć ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach i ewentualnie zajrzeć kamerką do środka celem określenia czy któryś z tłoków, cylindrów nie różni się zbytnio stanem od pozostałych, oczywiście po wcześniejszym podpięciu pod komputer i sprawdzeniu parametrów silnika, tych które można sprawdzić i które maja wpływ na pracę silnika. Wydawało się logiczne (jak dla mnie), choć tak jak napisałem po lekturze forum skłonny jestem uznać, że przyczyną przybywania oleju może być jazda na nierozgrzanym silniku, kilkukilometrowe trasy, właściwie to część trasy na ssaniu.( mieszkam i pracuję w małym miasteczku, wszędzie blisko, a pandemia zmniejszyła ilość przejechanych w roku kilometrów niemal o połowę.)
Komputer nie wskazał żadnych błędów, parametry podobno są w normie ( pisze podobno, bo podawał mi mechanik jakieś czasy, ciśnienia ale ...)
Mechanik zakwalifikował świece do wymiany ( przebieg to 70 000, norma jak wiecie ponoć 120000) (pokażę na zdjęciu jak wyglądają.
Ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach jest jednakowe i wynosi 8,9 bar.
Cylindry i tłoki mechanik oglądający je przez kamerkę ocenił jako "jak nówki" - co by to nie znaczyło uznałem że nic niepokojącego nie zobaczył.
Zamontowano nowe świece Denso IXEH22T, zainkasowano "symboliczną" sumkę i poinstruowano o zasadności dłuższych tras.
Po powrocie do domu zadowolony z wydanych pieniędzy postanowiłem obejrzeć te zużyte świece. (MazdaPE5R18110)
Trzy świece są w identycznym stanie (jaśniejszy kolor elektrody, natomiast jedna jest troszeczkę ciemniejsza, i ma mniej "wypaloną" a może tylko ciemniejsza elektrodę. Oczywiście mechanik nie wie z którego cylindra owa świeca pochodzi, bo dla niego wszystkie były podobne.
I teraz moje kolejne pytanie, czy ta różnica w kolorze świecy może świadczyć bardziej o nie do końca poprawnie działającej świecy, czy też może bardziej o źle działającym wtryskiwaczu, czy może po prostu tak może być i już. Zdjęcia spróbuję wkleić w kolejnym poście.

-- Dodano: 6 maja 2021, o 23:35 --

Zdjęcia świec.
pierwsze dwa zdjęcia - świeca jaśniejsza
kolejne trzy zdjęcia - świeca ciemniejsza
Główna zasada dla entuzjastów Mazdy to : minimum mechaników maximum orginalnych części z zaleconą specyfikacją. Dotyczy to też świec. Bo niby głupia świeca a taka różnica ceny między orginalem a tzw. zamiennikiem. Świeca w tym silniku pelni rolę czujnika spalania stukowego i jedynie orginalna ma parametry właściwe dla współpracy z cewką; równie sprytną jak i cały SkyActive technology. Pan Janusz zapewne o tym nie wie. Denso za 60PLN w tym przypadku jest złym wyborem.
Wygląd świec po 70tys jak najbardziej normalny, również ta "różnica" jak najbardziej jest typowa dla tego motoru. Nie popadajmy w hipochondrię motoryzacyjną. Proszę wlewać olej o zalecanych parametrach jakosciowych, o jak najmniejszej odparowywalności i wymieniać regularnie zgodnie z instrukcją np. co 10tys jeżdżąc jedynie krótkie odcinki.
Z daleka od warsztatów, co naprawią wszystko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lip 2023, 23:18 
Świeżak
Offline
Od: 01.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
w instrukcji masz czarne na białym że przy ciężkich warunkach ( a do takich zalicza się jazda na krótkich odcinkach ) interwał olejowy należy skrócić o połowę. Zmieniaj olej co pół roku lub co 5K kilometrów. Ja tak robię i jestem happy. Mazda Ci się za to odwdzięczy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lip 2023, 09:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Skoro Mazdowy interwał to 20tys km,to połowa wyniesie 10tys. Ale co 5tys też zacnie,są użytkownicy ktorzy robią mniej przez rok.
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lip 2023, 16:42 
Świeżak
Offline
Od: 01.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Wydaje mi się że to nie jest mazdowy interwał tylko eco-UE. Dla mnie interwał to 10k km i chyba taki właśnie jako "normalny" jest zalecany przez mazdę w japonii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2023, 10:26 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tak to wygląda w Japonii:

oleje GJ.png

Krótkie, miejskie odcinki kwalifikują się do trudnych warunków eksploatacji. Zatem wg. ich rekomendacji wymiana co 7500 km lub 6 miesięcy w zależności od tego co nastąpi jako pierwsze.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 sie 2023, 23:05 
Amator
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 61
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
UWAGA: POMIJAM sytuacje awaryjne, zlosliwego sasiada, tchorzofretki i E.T.

Mazda tak ma ze przy jezdzie na krotkich odcinkach jest to normalne.
Wyjasniaja to w skrocie w ten sposob ze jakas tam ilosc paliwa ZAWSZE przedostaje sie do oleju, przy czym podczas "normalnej" jazdy ilosc ta jest regulowana przez temperature oleju -> odparowanie z niego paliwa.

Przy odcinkach "ekstremalnie krotkich", np. jazda na swiecacym sie niebieskim wskazniku i przez nastepne 5minut - rownowaga taka nie moze zostac osiagnieta i olej bedzie rozrzedzany przez paliwo.
WNIOSKI: im krotsza jazda tym wieksza ilosc paliwa w oleju i sie z tym nic nie zrobi (poza oczywiscie wczesniejsza wymiana oleju, ale to tez nie zawsze: jesli przybytek oleju jest niewielki to jest szansa ze nadmiar paliwa odparuje przy kilku dluzszych trasach na rozgrzanym silniku).

Jak pisal @grzesiolek, Mazda zna temat a alert serwisowy odnosnie uspokajania klientow ktorym sie kontrolka zapalila jest publicznie dostepny, wystarczy wygooglac wyrazenie "MAZDA SA-026/18".


EDIT: miedzy innymi wlasnie nagminne twierdzenia o przybywaniu oleju spowodowalo ze wieszkosc modeli 2018+, wlaczajac M3, M6 i CX-5 (inne: nie wiem, nie znam sie, nie mam, mowie o tym co stoi przed domem) maja dodatkowy wskaznik "zuzycia % oleju", ktory m.in. ocenia stopien rozrzedzenia i moze poinformowac kierowce ze istnieje koniecznosc wczesniejszej wymiany PRZED uplywem planowanego okresu serwisowego.

EDIT 2: Oczywiscie pewnosci NIE mam i miec nie bede ale moze byc to unikalna cecha silnikow Skyactive zwiazana z wyzszym niz w innych silnikach benzynowych stopniem kompresji? Pojecia nie mam, tak sobie dywaguje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Piotrek84 i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.