Teraz jest Cz, 30 mar 2023, 02:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5695 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 186, 187, 188, 189, 190
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 2 mar 2023, 15:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Ja rozumiem że to Anglia i mają na wszystko wywalone. Ale skoro ASO Mazdy wymienia rozrząd to nie widzi w jakim stanie jest wałek ??
Zdejmę jutro miskę i zobaczę w jakim stanie zostawili smok. Bardziej mnie interesuje czy ten dym z wydechu i brak mocy oraz kontrolka cisnienia to może być turbina.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2023, 15:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 926
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
jinxsior 80-110kPa to straszna bieda, nie powinno schodzić poniżej 140. Nie odpalają już tego auta, zdejmij miskę i wyczyść smoka.

Coś chyba więcej bolało to auto niż to, co Ci sprzedający powiedział.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2023, 15:32 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Dałem za nią śmieszne pieniądze więc strata niewielka.
Niemniej jednak wolałbym ją naprawić. Mowisz żeby już jej nie odpalać, myślałem żeby zalać ją jakąś plukanką wcześniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2023, 17:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1202
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jeśli nie ma mocy do około 2,5 tys. obrotów to może być wina małego turbo, urwany nit, niedziałająca klapka. Ale raczej nie będzie przy tym dymienia. Ciśnienie oleju na niskich obrotach jest za niskie. Przy zimnym oleju wynosi około 170 kPa. Natomiast jak wkręcisz na obroty to powinno wzrosnąć dwukrotnie. Prawdopodobnie smok zapchany i dlatego wywala błąd. Ja bym tego silnika nie katował bo zatrzesz. Aby się upewnić trzeba ściągnąć miskę, uszczelniana jest silikonem. Natomiast żeby dostać się do wałka trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i tutaj raczej potem musi iść nowa uszczelka. Jak dla mnie ten samochód jest mocno zaniedbany, ta Anglia to patologia jakaś jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2023, 08:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 926
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
jinxsior Podstawą jest teraz ogarnięcie ciśnienia oleju, reszta to sprawy drugorzędne (jeśli panewki jeszcze się nie przytarły). A jak już się będziesz chciał pozbyć złoma, ja go wezmę <zajety>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2023, 12:01 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Niestety, ale smok czysty. Zaleje go zaraz nowym olejem i skasuje Forscanem informacje o rozrzedzeniu.
darrecki skąd jesteś ??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2023, 12:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 926
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
jinxsior Jakieś cuda na kiju. Miska nosiła ślady wcześniejszego rozbierania?
Jestem z West Midlands.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2023, 13:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
W 2021 w ASO Mazdy w Londynie wymienili oba łańcuchy
Mam rachunki na to i tydzień później zapchany dpf spowodował że już silnik nie odpalał. Od tamtej pory ten samochód stał, ponad 14 miesięcy. Ja wymieniłem DPF i silnik ładnie chodzi ale pojawia się ta cholerna informacja o ciśnieniu.

P.S na nowym oleju i po wyzerowaniu w kompie informacji o oleju. Na wolnych obrotach 165-171 kpa
Przy 1500 skacze do 190 kpa.
Uratowany ??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2023, 13:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 926
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak, te wartości są ok. Tylko co tam było wcześniej zalane, że wartości były tak niskie? Budyń?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2023, 19:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Nie mam pojęcia, ale syf w tym silniku musiał być niemiłosierny. Z wydechu przez jakieś 10min leciał taki szary dym że głowa mała. Trzymałem go na 2500 obrotów przez te 10 min i wreszcie ustało, przestal dymić.
Niestety silikon który założyłem na miskę nie wytrzymam, za szybko to wszystko zrobiłem i olej zaczął kapać. Musiałem zdjąć jeszcze raz miskę. Kiedy spuściłem olej byłem przerażony. Po 10 minutach wyleciał tak czarny i wodnisty olej że trudno uwierzyć. Myślę że jeszcze kilka takich wymian żeby to wypłukać.

-- Dodano: 3 marca 2023, o 22:29 --

Tutaj jeszcze wyjęte sanki żeby dostać się do DPF.
Gdyby ktoś miał obawy to nie jest to takie straszne i całkiem sprawnie idzie. Jeśli ktoś będzie potrzebował jakieś info co i jak to dajcie znać.

-- Dodano: 10 marca 2023, o 18:21 --

To jeszcze powiem Wam jak to się wszystko u mnie skończyło. Przypomnę, brak mocy w każdym przedziale obrotów. Jeśli muskałem pedal gazu to jakoś jechał. Mocniejsze wciśnięcie gazu powodowało szarpniecia drgania i właściwie zero przyspieszania. Wymieniłem filtr paliwa i samochód troszkę odżył. Można się było przemieszczać, chociaż nadal brak mocy.
Wypalanie DPF co 50km ( dramat) jak już mi się udało rozpędzić to wyskakiwała kontrolka trakcji i dwa błędy P0101 i P0401 znane błędy odnośnie EGR.
Widziałem jak wyglądają kolektory dolotowe i zawory EGRw niektórych Mazdach po 50tys kilometrów.
Tak wyglądały moje po 180tys km.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2023, 20:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2397
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Gratulacje za zdolności i samozaparcie żeby to robić pod garażem na kobyłkach :arrow: <spoko> . Dziwie się jak to w ogóle jeździło :arrow:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 204.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 16:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: S
Region: dolnośląski
Witam

Od razu przepraszam za mój polski. Nie jestem z Polski i nie mówię w tym języku (moim asystentem jest google translate :) ), ale jestem tutaj.

Mam cx-5 2.2, 2014r, przebieg 88tys km (nie jestem pewien, jestem drugim właścicielem), nikt jeszcze nic nie robił z silnikiem i turbiną. Teraz chcę wyczyścić egr, dolot, wymienić podkładki pod wtryskami, sprawdzić wał i tak dalej

Z tego forum zrozumiałem, że najlepiej jechać do Marka, ale pojawia się pytanie - czy Marek mówi po angielsku? A może ktoś może polecić innego anglojęzycznego mechanika

Dziękuję


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 mar 2023, 07:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 514
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
jedź do Marka Malika w Łodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 21:56 
Świeżak
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 34
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Witam. Chcę wgrać nowa mapę i od razu przy okazji wyprogramowac egr. Gość co to robi mówił mi że najlepiej jak zaślepie egr przed żeby być pewnym i pytanie jest czy zaslepka ma być tam gdzie tutaj była mowa we wczesnieszych postach czy jak już całkowicie będzie wyłączony w innym miejscu należy zaślepić? Ktoś się orietuje ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 17 mar 2023, 23:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2429
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Zaślepka montowana jest zawsze w tym samym miejscu.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 mar 2023, 14:08 
Świeżak
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 34
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Czyli dac blaszke w tym miejscu gdzie strzalka pokazuje i wyprogramowac egr I powinno byc dobrze ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 mar 2023, 18:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 926
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
embru nie widzę potrzeby wyprogramowania i blaszki. Wg mnie, osoba (tuner) która Ci to zaproponowała być może nie jest pewna czy uda mu się to zrobić, a może planuje tylko wyłączyć wyskakiwanie błędu. Ty nie zauważysz różnicy (z blaszką) a on kasę i tak weźmie. Także albo blaszka, albo wyprogramowanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 mar 2023, 22:26 
Świeżak
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 34
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
A mozna wiedziec gdzie Ty swoja mape wgrywales w takim razie? To może bym w te same miejsce podjechał to załatwić bo mam blaszkę z dziurka i wkurza mnie już to wyskakiwanie błędu co jakiś czas. Wolę wyłączyć to cholerstwo całkowicie I od razu mapę bym wgrał na 210KM.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2023, 21:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 926
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
embru disitune, okolice Warszawy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 mar 2023, 01:16 
Świeżak
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 34
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
A to w Polsce robiłeś... ja w UK mieszkam także odpada.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 mar 2023, 16:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Panowie, mam problem. Pacjent Mazda 6 gl 2017 2.2 175KM manual, przebieg 208 tyś km. Kupiony miesiąc temu. Problemy, błedy które były to: P258B - wymieniłem pompę vacum oraz olej. Po wymianie oleju bląd P06DE - miska w dół, czyszczenie smoka zmiana oleju, wymiana podkładek, ciśnienie poszło w górę. Ale od samego początku jest jeszcze jeden problem. Podczas jazdy wywala błedy o SCBS, DSC, MRCC, SBS, DRSS, auto przechodzi w tryb serwisowy. Wielka prośba o pomoc lub polecenie kogoś w okolicach Warszawy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 mar 2023, 16:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: zagranica
Ja przy P0101 P0401 i tych samych odczytach miałem do czyszczenia cały kolektor dolotowy EGR i otwory w głowicy. W czasie jazdy tryb awaryjny razem z kontrolką trakcji. Wykręć MAP sensor i zobacz w jakim jest stanie, jeśli zalepiony to tak samo wygląda cały układ dolotowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 mar 2023, 17:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
A też po zgaszeniu silnika błędy znikały i auto jechało normanie? Oczywiście do kolejnego wystąpienia błędu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 08:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2429
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak, błędy znikają. Tak jak pisał kolega, dolot do czyszczenia.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 mar 2023, 06:13 
Świeżak
Offline
Od: 05.01.2023
Posty: 21
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Bardzo proszę o pomoc.
Wczoraj, po dłuższej trasie, zgasiłem auto. Po odpaleniu pojawił się komunikat Vehicle System Inspection Required i czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Po podłączeniu kompa pokazał się błąd P1336
W necie za dużo o tym nie ma. W starszych Mazdach GH oznaczało to rozciągnięty łańcuch rozrządu. W GJ, podobno jest to błąd czujnika wałka rozrządu. Rozrząd mam nowy, 8000km temu zmieniany.
Auto odpala, jeździ normalnie. Jedynie zauważyłem, że od jakiegoś czasu, podczas przyśpieszania na 4 lub piątym biegu, nie robi tego płynnie, a jakby delikatnie szarpie.
Błędu nie da się skasować, od razu powraca.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być.
Pacjent Mazda 6, GJ, 2013r, 2.2d


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5695 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 186, 187, 188, 189, 190

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.