Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 14:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 07:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ta "zablokowana" przepustnica może być zwyczajnie efektem wystąpienia błędu, a nie jego przyczyną.
Być może PCM ma wymuszone otwarcie przepustnicy na wspomniane 92% gdy wystąpi taki czy też inny błąd.
Niestety zdjęcia są tak marnej jakości, że nic na nich nie widać.

Podczas normalnej jazdy nic nie wyczytasz z logów, bo każdy czujnik działa w jakimś tam z góry założonym zakresie, a warunki pracy są całkowicie losowe.
Żeby zobaczyć jakąś różnicę, warunki muszą być powtarzalne, a to znaczy tylko tyle i aż tyle, że musisz
a) jechać tym samym odcinkiem drogi
b) na tym samym biegu
c) z gazem w podłodze
d) nawet stan DPF wpływa na wyniki

Oczywiście nie są to tak powtarzalne warunki jak hamownia, ale wystarczające aby zaobserwować jakąś róźnicę.

Przypomnij jeszcze raz jaki miałeś błąd? nie chce mi się wertować wątku...

-- Dodano: 5 października 2022, o 06:45 --

... bo nigdzie nie napisałeś jaki to błąd, jedynie co się pojawia na desce.
Masz interfejs, nr błędu możesz odczytać. Wstępnie można obstawiać czujnik różnicy ciśnień, musi wskazywać jakieś niepoprawne (na granicy przekroczenia zakresu pracy) dane przy odpuszeniu gazu podczas szybkiej jazdy.
Pasowało by znać stan zapełnienia DPF podczas wystąpienia błędu, zobaczyć czy ma to jakiś związek czy też nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 08:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Niestety niemozliwe jest takie porownanie jak piszesz. Bledy wyskakuja przy spuszczeniu nogi z gazu na autostradzie i hamowaniu silnikiem. Zyby wywolac wczoraj blad zrobilem ok 20 km autostrada hamujac co chwile silnikiem i dopiero po tych 20km wyskoczylo. Jedyne co moge porownac to dane na postoju bo wtedy warunki sa identyczne. Pod spodem opis problemu i bledy.

Mam problem z wyskakujacymi kontrolkami SCBS, kontroli trakcji i pozniej po kilkunastu sekundach kontrolka silnika. Wszystko to pojawia sie przy jezdzie na autostradzie i hamowaniu silnikiem. Nigdy nie pojawilo sie na biegu jalowym i przy wciskaniu pedalu gazu. Przy tylko kontrolce scbs i kontroli trakcji po zatrzymaniu samochodu i wylaczeniu silnika kontrolki znikaja. Ostatnio w nastepstwie pojawienia sie tych kontrolek wyskoczyl dodatkowo problem z dpf i zasilaniem. W samochodzie zostaly wymienione: czujnik cisnienia spalin, czujnik przeplywu powietrza, czujnik MAP, zawor egr, pompa ssaca i alternator. Dodatkowo zrobione bylo czyszczenie kolektora ssacego, regeneracja filtra dpf i zainstalowanie najnowszego softu w samochodzie.

P0101
Control unit:Engine control unit
Status: Pending
Possible decryptions (note control module):
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF)
sensor - range/performance problem

P0101(00)
Control unit: Engine control unit
Status: Pending, Test failed since last DTC clear, Test not
completed during this operation cycle
Possible decryptions (note control module):
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF)
sensor - range/performance problem

P0101(00)
Control unit: Engine control unit
Status: Pending, Test failed since last DTC clear, Test not
completed during this operation cycle
Possible decryptions (note control module):
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF)
sensor - range/performance problem

U0401(00)
Archive (inactive)
Control unit:ABS control unit
Status: Confirmed
Possible decryptions (note control module):
OBDII: Invalid data received - engine control module
(ECM)

U0433(00)
Archive (inactive)
Control unit: Dashboard
Status: Confirmed
Possible decryptions (note control module):
OBDII: Invalid data received from cruise control distance

-- Dodano: 5 października 2022, o 08:40 --

Wrzucam jeszcze raz te wartosci, powinna byc lepsza widocznosc. Po lewej przy postoju przed wyskoczeniem bledu po prawej na postoju po po wyskoczeniu bledow.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 09:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
5 października 2022, o 07:40 wiktorwektor napisał(a):
W samochodzie zostaly wymienione: czujnik cisnienia spalin, czujnik przeplywu powietrza, czujnik MAP, zawor egr, pompa ssaca i alternator. Dodatkowo zrobione bylo czyszczenie kolektora ssacego, regeneracja filtra dpf i zainstalowanie najnowszego softu w samochodzie.


To wszystko zostało zrobione w ramach tego jednego błędu? Toż to pół samochodu wymienione...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 13:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
No to tylko pol samochodu mozliwosci zostalo. Ma ktos wytlumaczenie na ten problem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 13:51 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Może oddaj komuś kto się specjalizuję w tych silnikach. Skoro ostatni warsztat sporo kasy już wziął i nic z tym nie zrobił. Można gdybać, jednak myślę że np. Malik w miarę szybko by twój problem rozwiązał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 13:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Mieszkam w UK, tutaj ciezko kogos takiego znalezc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 17:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.07.2022
Posty: 6
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Wysterowanie przepustnicy po wystąpieniu błędu jest 82%, czyli komp w przypadku takiego błędu otwiera przepustnice. Sprawdź czy są zamrożone ramki, może to coś podpowie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 18:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Nic sie nie zapisalo w ramkach. Pojade jeszcze raz wywolac blad i zobacze czy cos sie zapisze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 20:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
wiktorwektor czytałeś?
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda6/20160621135109/html/id0102j5700800.html

Mocno mnie zastanawia co z wymienionych: W samochodzie zostaly wymienione: czujnik cisnienia spalin, czujnik przeplywu powietrza, czujnik MAP, zawor egr, pompa ssaca i alternator. Dodatkowo zrobione bylo czyszczenie kolektora ssacego, regeneracja filtra dpf i zainstalowanie najnowszego softu w samochodzie. zostało zrobione a co nie. Byle jaki warsztat nie gra nowego softu do auta, ba nawet ASO nie wgra gdy nie ma żadnej akcji serwisowej - trzeba mieć wtyki. To samo z czyszczenie kolektora ssącego - widziałeś? dostałeś jakieś zdjęcia? Bo to jest dobre pół dnia roboty. Regeneracja dpf? W jaki wsposób? Dolewając chemię do wydechu czy był wyjmowany i prany? Wybacz, że się czepiam, ale gdyby wszystko z twojej listy było zrobione to jest spora szansa, że problem by zniknął.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 21:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Kolektor widzialem zdjecia przed i po, byl strasznie zawalony. Do softu byly wtyki, znajomosci w mazdzie. Regeneracja dpf: dpf wyciety i wypalany w piecu. Podobno troche popiolu sie wysypalo po rozcieciu. Sprawdzalem wczoraj wtryski u mechanika u mowil ze wszedzie sucho. W zeszlym roku jeszcze baterie wymianialem i przednia szybe bo byla uszkodzona. Bateria na pewno jest z istop Exide, konsultowalem co kupic przed zakupem. Szyba wymieniona w autoryzowanym serwisie Autoglass, takze tutaj nie przypuszczam, zeby cos zrobili nie tak jak trzeba.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 23:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dokładnie, dla mnie jest to bardzo dziwne. Ja bym zrobił prosty test i wyjął czujnik ciśnienia z kolektora, zajrzał tam kamerką żeby mieć pewność, że dolot jest czysty.

Wali błędem związanym z MAF.

U mnie podobna sytuacja miała miejsce gdy miałem jakiś zły soft w PCM bo ktoś grzebał przy EGR. Wtedy przy dużym obciążeniu przy hamowaniu silnikiem waliło podobnymi błędami.

Dla spokojności można by zaślepić EGR i ponownie wykonać test, była by wtedy pewność, że EGR nie "upuszcza" spalin w dolot. Wyrzuci błąd ale nie powoduję on trybu awaryjnego.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 paź 2022, 07:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
5 października 2022, o 20:09 wiktorwektor napisał(a):
Regeneracja dpf: dpf wyciety i wypalany w piecu

No ja bym wymontował całość i wyczyścił ciśnieniowo, w życiu nie przyszło by mi do głowy wycinać. Nawet nie wiem, czy można wyciągnąć wnętrzności bez ich uszkadzania. Osobiście właśnie tu zaczął bym od diagnostyki. Jakiekolwiek przedmuchy, nieszczelności i czujnik różnicy ciśnień głupieje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 paź 2022, 21:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Panowie, poraz kolejny przychodzę do Was z pilna porada!
Mazda 6 gj, 2.2 diesel automatyczna skrzynia 2013 rok
Problem nastepujacy:
Przed awaria zero jakichkolwiek objawów, normalna jazda. W dniu dzisiejszym wsiadam i odpalam. Czuję że silnik jakoś inaczej pracuje, wrzucam na drive (pozycja D) - cały czas trzymając nogę na hamulcu i zaczynają się wariacje na obrotomierzu, ruszam dosłownie 5 m i wywala wszystkie kontrolki check engine itp. W trakcie delikatnej jazdy przy zmianie biegów czuje za każdym razem mocne szarpnięcie.
Czy możecie coś podpowiedzieć?


Ostatnio edytowano Pt, 7 paź 2022, 08:29 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem. Następnym razem użyj szukaj zanim utworzysz temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 paź 2022, 10:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
To nie skrzynia - motor szwankuje


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 paź 2022, 10:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Błędy do odczytu, bez tego to i nawet wróżbita Maciej nie pomoże.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 paź 2022, 10:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Smook napisał(a):
To nie skrzynia - motor szwankuje


Właśnie chciałem dodać. Poszedłem teraz do auta go odpalić. Auto było na luzie i obroty mimo to się podnoszą i spadają, silnik jakby się męczy, prawie gasnie i za moment znowu podnosi obroty


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 paź 2022, 10:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kurde często się przewija rocznik 2013 ;). To chyba te z felernym wałkiem.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 paź 2022, 11:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Przeniosłem 4 ostatnie posty do odpowiedniego tematu.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 paź 2022, 13:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Rozmawialem wczoraj z mechanikiem ktory zajmowal sie regeneracja dpf. Powiedzial ze wyczyscili wszystko cisnieniowo i uzyli srodka firmy Tunap. Wszystkie parametry dpf po tym czyszczeniu byly fantastyczne i nie bylo potrzeby, zeby robic cos wiecej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 paź 2022, 09:20 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.07.2020
Posty: 22
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam! Ze względu na moje ostatnie przygody z Mazdą podzielę się swoim przypadkiem, może coś komuś się przyda.

Mam 2.2 150 KM z 2013 (wg VIN już po problemach z wałkiem), przebieg niespełna 190 tys. km. W moich rękach 2 lata i zrobione 50 tys. km.
Borykałem się z problemem podnoszącego się poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym oraz bąblowaniem. Diagnoza niemal jednoznaczna - uszczelka pod głowicą. Co prawda kupiony test na UPG tego nie potwierdził, ale po konsultacji samochód trafił do Marka Malika (swoją drogą polecam - świetny specjalista).
Rozbiórka potwierdziła UPG ale i wyszły lepsze kwiatki. Na dzień dobry mocno wytarty wałek w kilku miejscach. Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dodam, że żadnych konkretnych objawów wytartego wałka nie odczuwałem, bo wydawało się, że jeździ normalnie. Jak widać jednak nie zawsze VIN mówi prawdę, bo wg niego problem nie powinien wystąpić.

Dalsza diagnoza przyniosła wytarty napinacz i płozę w rozrządzie, a wszystko w wyniku „podziabanego” łańcucha napędu pompy oleju, gdyż ktoś kiedyś nieumiejętnie tam grzebał.
Obrazek
Obrazek
W efekcie byłem zmuszony wymienić kolejny słaby punkt tego silnika.

Idąc dalej poprosiłem Marka żeby zajrzał przy okazji do turbin i DPF. Miałem od dłuższego czasu problem z pojawiającym się sporadycznie, podczas mocniejszego przyspieszania śmierdzącym dymieniem, które miało swe źródło gdzieś pod maską, a nie z wydechu. Rozebranie małego turbo ujawniło przypuszczalną przyczynę problemu.
Obrazek
Ostatecznie obie turbiny zostały zregenerowane, bo duże też zaczynało delikatnie „pocić się”. Słynna klapka też była już luźna. Tutaj tak samo nie było typowych objawów jak brak mocy, a wg pidów ciśnienie doładowania aktualne bardzo zbliżone do zadanego.

Przy okazji zrobione oczywiście czyszczenie kolektora i całego dolotu ale tu tragedii nie było (prawdopodobnie ktoś kiedyś czyścił).
Obrazek
Obrazek
Do tego wszystkiego DPF został profilaktycznie „wyprany” oraz poprosiłem o wymianę pompy vacuum, gdyż bardzo sporadycznie pojawiał się błąd P258B.

Robota wyszła niemała, ale Marek ogarnął profesjonalnie. Rachunek końcowy to prawie 7k PLN, co i tak jest moim zdaniem dobrą ceną jak na taki ogrom pracy.

Po naprawie silnik pracuje znacząco ciszej i kulturalniej, mniej klekocze. Mam też wrażenie, że chętniej się wkręca, tak jakby lżej mu to przychodzi, choć jak pisałem nie było wcześniej znaczących braków mocy przynajmniej według „dupohamowni” :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 9 paź 2022, 10:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
I to potwierdza to co mówił Marek, że nieważne od rocznika wałek warto sprawdzić.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 paź 2022, 10:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No konkretna robota wyszła. Teraz silnik praktycznie jak nowy, można trzaskać kilometry <spoko>. Cena bardzo dobra jak za taki ogrom pracy :)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 paź 2022, 12:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
A czy moze ktos polecic podobnego specjaliste w UK?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 paź 2022, 11:45 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.07.2020
Posty: 22
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Powrócę do tematu wokół DPFa.
Czy po wymianie czujnika różnicowego spalin należy zrobić jakąś adaptację/zerowanie? Czy po prostu podmianka i powinno być dobrze?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 paź 2022, 22:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
slqa
Wracając do tematu rozrusznika, u mnie po regeneracji zdecydowanie lżej kręci. Przy okazji serwisu prosiłem aby do niego zajrzeć i okazało się że wymagał już interwencji, poprzedni właściciel raczej intensywnie korzystał z istop.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 paź 2022, 10:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.01.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Cześć Wam,

Przymierzam się do zakupu Mazdy CX-5 z silnikiem 2.2D. Szukam czegoś poniżej 100kkm przebiegu z serwisowaniem "do końca". Rok produkcji ~2015.
Czy moglibyście mi podpowiedzieć na co jeszcze zwrócić uwagę przy weryfikacji "problemów z dieslem"?
Oczywiście bez Forscana nie podchodzę. A w nim w pid'y:
- ciśnienie w kolektorze ssącym + wartość zadana (turbo),
- ciśnienie oleju (pompa oleju, smok),
- DPF ("zapełnienie", ostatnia regeneracja),
- korekty wtrysków,
Coś jeszcze?
Powiedzcie mi jeszcze jak u was z wyczuwalnymi spalinami spod korku oleju? Ostatnio taki egzemplarz odrzuciłem, ale z drugiej strony czytałem że spaliny w małej ilości to rzecz normalna. Jak to u Was jest? Na rozgrzanym nic a nic?

Pozdrawiam
TS


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 paź 2022, 16:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.10.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: podkarpacki
Witam. Posiadam Mazda 6 2.2 skywctive z wyciętym dpf przez poprzedniego wlasciela. Ostatnimi czasy miałem problem z czujnikiem ciśnienia spalin po jego wymianie co jakiś czas na biegu neutralnym czuć zapach spalin i silnik zaczyna się jakby dlawic\nierowno pracować. Znajomy mechanik sprawdził kompem i jest jeden błąd od przeplywkigdy go usunie silnik normalnie chodzi. Zaznaczę ze czujnik przepływomierza jest wymieniony i na oryginalnym starym to samo jest. Druga sprawa ze sprawdził parametry przepływu powietrza


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 28 paź 2022, 20:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Masz jeszcze taki parametr jak liczba regeneracji filtra, dzieląc przebieg przez tą liczbę będziesz miał orientacyjny interwał wypaleń.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 paź 2022, 21:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tylko zastanawia mnie jak mocno będzie skręcony licznik w 7 letnim dieslu, że będzie miał jedynie 100kkm. To ja jeżdżę wokoło komina a dobijam już do 140kkm.

Nie da się dokładnie sprawdzić auta po pidach, bo chociażby ciśnienie doładowania, czy różnicowe DPF wymaga pomęczenia auta dobre kilka minut, a właściciel może zwyczajnie nie mieć na to ochoty.
Dla mnie najważniejszym byłoby podzielenie ilości wypaleń DPF przez przebieg - jak napisał Maciek, tak najszybciej można ocenić wytryski jak i stan filtra.

Bo potem i tak dolot do czyszczenia, pokrywa zaworów do zdjęcia, turbina do sprawdzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 paź 2022, 05:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
28 października 2022, o 22:26 darrecki napisał(a):
Tylko zastanawia mnie jak mocno będzie skręcony licznik w 7 letnim dieslu, że będzie miał jedynie 100kkm.

Bez przesady, ja po 14,5 roku mam ok 215kkm, więc całkiem realne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.