Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Śr, 10 sie 2022, 11:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Sebchu
do odczytania błędy jakie się pojawiają w sterowniku silnika, inaczej to można wróżyć z fusów. Były jakieś problemy z EGR że został wymieniony?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2022, 11:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 212
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Turbo mam już wyjęte i zobaczymy jak zachowa się warsztat. Mam jeszcze pytanie, gdzie szukać tego urwanego nitu..

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2022, 13:33 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Cześć,

2 tys km temu wymienialem olej i wszystkie filtry, ostatnio byłem na trasie (przed trasą od wymiany oleju 1400km, olej między min a max), po powrocie na następny dzień sprawdzam poziom oleju, podchodzi pod X Na trasie przepalalem go średnio po 170km/h, czy to normalne że tak podskoczył olej od dpfa? Jutro mam umowionego mechanika na wymiane oleju.

Dodatkowo mam pytanie, czy ktoś zna dobrego mechanika od gj w Krakowie i okolicach? :oops:

Mazda 6, 2.2d, 2015, 184kkm


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 10 sie 2022, 13:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pavulon8, jaka przyczyna? Czy to zerwany łańcuch napędu pompy oleju?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2022, 19:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pawols82 szukaj w intecolerze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 16:49 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Ponowie pytanie:D

Czy też u was przybywa oleju? 500km od wymiany przybyło z 1cm na bagnecie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 17:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Przybywanie oleju może być skutkiem częstego wypalania DPF, sam z siebie przybierać nie może. Proponuję przyjrzeć się sprawie, bo potem mogą pojawić się inne problemy.
U mnie oleju nie przybywa, od początku nie zdarzyło mi się, aby poziom oleju przekroczył poziom max (2 dziurka na bagnecie, nie mylić z X)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 17:18 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
15 sierpnia 2022, o 17:04 darrecki napisał(a):
Przybywanie oleju może być skutkiem częstego wypalania DPF, sam z siebie przybierać nie może. Proponuję przyjrzeć się sprawie, bo potem mogą pojawić się inne problemy.
U mnie oleju nie przybywa, od początku nie zdarzyło mi się, aby poziom oleju przekroczył poziom max (2 dziurka na bagnecie, nie mylić z X)


Z tego co sprawdziłem to wypalanie DPF jest co 200 km. Zauważyłem, że przybywa po trasach z prędkościami autostradowymi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 19:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
darrecki, jak nie może, jak może. Nawet instrukcja o tym mówi, że olej może osiągnąć poziom X, wtedy należy wymienić bez względu na przebieg. Mi też przez kilka lat poziom nie wzrastał, a na początku tego roku dobił do X. Wydaje mi się, że to skutek jazdy miejskiej, nie są to dobre warunki do wypalania filtra. Zawsze podczas wypalania dawkowana jest większa ilość paliwa, część, która się nie spala trafia do oleju. Prawdopodobnie przy jeździe po mieście zdarza się to częściej i faktycznie interwały są częstsze, tak około 150 km. Teraz miałem trasę nad morze i z powrotem i nawet jadąc po pół godziny w korku osiągnąłem dystans 220 km. Ale na bagnecie już widzę, że oleju znów przybywa. Mazda niestety straciła na rozstaniu się z Fordem i kontynuuje problem przyrostu oleju jak poprzednie diesle Forda. Ich nowe jednostki nie mają z tym problemu, dodatkowa piąta świeca załatwia problem i DPF wypala się bez problemu. Tak samo bez problemu można w Forscan monitorować zapełnienie DPF poprzez PID'y DPF_LOAD oraz DPF_SOOT_LD. U nas można monitorować rozcieńczenie oleju poprzez OIL_DIL ale nie wiem, czy to ma sens. Ostatnio miałem już wartość 20 ale po jakimś czasie spadła do zera.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 19:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos napisałem dokładnie to, o czym wspominasz. Olej sam z siebie przybrać nie może, coś trzeba do niego dolać. A jedyną możliwością jest ropa dodatkowo dolewania podczas wypalania filtra.
Być może pierścienie przepuszczają, być może dawka jest nieprawidłowa albo miejscowo dolewana ,a nie jako mgiełka - co mogło by świadczyć o zużytych wytryskach bądź wytrysku. Ostatnią rzeczą jest kiepski stan DPF i zbyt częste wypalanie. Eliminując jedną rzecz, wzrasta szansa na inną, a bez prawidłowej diagnozy to wróżenie z fusów.
Faktem jest, że przy prawidłowo działającej jednostce napędowej ilość dolanej ropy do oleju powinien być mniej więcej równy ilości jaka odparuje przez odmę. U mnie wg Forscana po przejechaniu 9100km dolało 6.1g ropy, czyli nic.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2022, 04:48 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Sprawdzę dziś jeszcze raz stan. Teraz od wymiany mam nalatane jakies 8 tys. km, Forscan wczoraj pokazywał 4.6 ale z tego co pamiętam na bagnecie było już z 1/3 między Max a X. Poprzednio wymieniałem przy 9 tys. km, w serwisie sprawdzali stan DPF, niby ok, o wtryskach i pierścieniach nic nie wspominali. A jeśli chodzi o to odparowanie ropy to ostatnio ktoś pisał, że temperatura za niska aby było to możliwe. Ja się już nastawiłem, że częstsza jazda po mieście to częstsza wymiana oleju.

Ale u Norfar15 może faktycznie coś być na rzeczy skoro jeździ poza miastem i niedawno wymieniał olej. Pytanie, czy kiedykolwiek były zmieniane podkładki pod wtryskami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2022, 06:24 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Pablos podkladki raczej kiedyś były wymieniane - przynajmniej malo prawdopodobne by motor zrobił 185kkm bez wymiany podkładek. Jestem umówiony w ASO, zobaczymy co powiedzą. Z informacji podanych przez innych członków grupy na FB, którzy mieli podobny problem wynika, że po wymianie podkladek poziom oleju przestał wzrastać.

Zauważyłem, że poziom wzrasta przy prędkościach autostradowych, spacjalnie monitorowałem wypalanie dpfa aby sprawdzić, czy nie jest on przyczyną - po sprawdzeniu bagnetu poziom się nie zwiększył. Następnie jechałem 20/30 mim z prędkościach ok. 150km/h -> przyrost o 1cm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2022, 07:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja przejechałem w ostatnich 2 tygodniach całe Niemcy i Polskę 2x wschód-zachód z prędkościami 140-160, momentami więcej i oleju nie przybyło nic. 150km/h to żadne wyzwanie dla auta, obroty silnika ledwo powyżej 2500.
Coś musisz mieć mocno zepsute, oddaj próbkę oleju do analizy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2022, 07:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Nawet przy 200km/h oleju nie przybywa (albo i przybywa, ale też trochę ucieka) tylko wtedy DPF wypala się przez 50-60km i to co 150. Przynajmniej u mnie tak było.
Do X nigdy mi olej nie doszedł, ale przekraczał nieznacznie max. Gdzieś czytałem, że wszystko związane z "cylinder wash" i pierścienie puszczają nadmiar gnojowicy w dół silnika.
Forscanowe OIL_DIL zawsze mi żyło własnym życiem - po wypalaniu pokazywało aż do 30g, żeby potem spaść nawet do 0.
W mieście bez problemu można DPFa wypalić, ale zajmuje to strasznie długo.

W samej instrukcji jest napisane, że w przypadku jazdy w trudnych warunkach, olej należy zmieniać częściej. Miasto to jedne z najtrudniejszych warunków dla silników spalinowych.
9 tysięcy to taki trochę "normalny" interwał, bez brania pod uwagę tego co pisze ASO - Mazda bodaj 20 tysięcy, BMW, o zgrozo - 24-30 tysięcy, zależy od auta i planu serwisowego.

Jak mam porównanie z inną marką, to Mazda skopała tego DPFa po całości. Cyrki z interwałami, na 6 biegu wypala się dłużej niż na 5.
Jedyny plus, to że widać kiedy się wypala - przynajmniej po liftingu, gdzie na MZD jest czarna ikonka silnika. Tego mi trochę brakuje, bo zauważyłem, że na 100% już raz przerwałem procedurę - żaluzja w grillu otwarta i wentylator na chodzie po wyłączeniu auta, gdzie nie było ani ciepło ani nie pałowałem wcześniej.

Przejechałem Dolny Śląsk - Kaszuby - Małopolska - Dolny Śląsk. DPF w Krowie wypalił się 2 razy, nawet nie wiem kiedy, ale po komputerze sprawdziłem i wychodziło co 600-700km.

Ciekawi mnie czy dołożenie AdBlue w Skyactiv-D coś dało.
I tak jestem zdania, że 99% problemów z DPF ma swoją przyczynę wcześniej - turbo, jakieś lewe powietrze, wtryskiwacze. Coś sprawia, że tej sadzy jest więcej niż powinno być.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2022, 08:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
16 sierpnia 2022, o 06:22 durin90 napisał(a):
Ciekawi mnie czy dołożenie AdBlue w Skyactiv-D coś dało.
I tak jestem zdania, że 99% problemów z DPF ma swoją przyczynę wcześniej - turbo, jakieś lewe powietrze, wtryskiwacze. Coś sprawia, że tej sadzy jest więcej niż powinno być.


Z AdBlue interwały wzrosły do ~350km.
A do przyczyn dodaj jeszcze EGR i zawalony dolot.

Norfar15 nie możesz zakładać, że podkładki chyba były zrobione. Tego nie ma w żadnym planie serwisowym. Nie masz pewności - zmieniaj, bo do przybywania oleju dojdzie kolejny problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2022, 10:05 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Jestem umówiony w czwartek w ASO na wymianę podkładek i zdiagnozowanie problemu ze wzrostem oleju, zobaczymy co powiedzą.

-- Dodano: 16 sierpnia 2022, o 10:05 --

16 sierpnia 2022, o 07:22 durin90 napisał(a):
Nawet przy 200km/h oleju nie przybywa (albo i przybywa, ale też trochę ucieka) tylko wtedy DPF wypala się przez 50-60km i to co 150. Przynajmniej u mnie tak było.
Do X nigdy mi olej nie doszedł, ale przekraczał nieznacznie max. Gdzieś czytałem, że wszystko związane z "cylinder wash" i pierścienie puszczają nadmiar gnojowicy w dół silnika.
Forscanowe OIL_DIL zawsze mi żyło własnym życiem - po wypalaniu pokazywało aż do 30g, żeby potem spaść nawet do 0.
W mieście bez problemu można DPFa wypalić, ale zajmuje to strasznie długo.


Poproszę o zrobienie kompresji, by sprawdzić mniej wiecej, czy pierścienie nie sa uszkodzone. Jednak nie zauważam wiekszego spalania(6.5l/100km), spadku mocy, szarpania silnika. Prawda, że olej może wzrastać przez nieszczelność pierścieni ale oby to nie bylo to :/


Ostatnio edytowano Wt, 16 sie 2022, 09:16 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2022, 20:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Witam.
Dzisiaj podłączyłem go do kompa...
Wyszły błędy:
P0401 - niewystarczający przepływ w układzie recyrkulacji spalin.
Oraz
B13D3-16
Brak opisu...
Co do egr to mechanik zasugerował mi że to może być poszukiwany problem i zalecił wymianę...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2022, 20:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sebchu najpierw sprawdź stan kolektora dolotowego, EGR na końcu.
Poza tym taniej wyjdzie wyłączyć EGR u jakiegoś Tunera niż go zmienić, bo może okazać się że jest dobry...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sie 2022, 10:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Kolektory dolotowe były czyszczone, więc problem musi być gdzie indziej...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sie 2022, 22:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.08.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Witam, mam problem z szarpanie samochodu. Dochodzi do tego jak jadę ze stałą prędkością (np. 40) na 2 i 3 biegu przy ok. 2000 obrotów. Dałem do sprawdzenia wtryski oraz wyczyszczenie zaworu EGR, ale niestety nie pomogło. Jest to już bardzo irytujące przy jeździe po mieście. Czy ktoś miał podobny problem? Albo ma jakieś sugestie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 10:22 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Wtryski do wyniany, aso stwierdziło za wymianę 20tys zl, macie kogoś kto może to zrobić taniej?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 10:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
przecież nówki wtryski denso koło 2000zł/szt.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 11:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Więc 8k za wtryski, do tego nowe przewody, podkładki, robota...jak na ASO to okazyjna cena ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 11:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jestem tylko ciekawy jak w ASO zdiagnozowali te wytryski. Nie przeczę, że nie mają racji ale:
- wszystkie raczej nie padły
- ciężko by im było dolać aż tyle paliwa w 20 min (wspomniane we wcześniejszym poście) żeby się podniósł poziom oleju. Toż wcześniej by się chyba tłoki stopiły...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 12:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.08.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Cześć. Mam problem ze moją 6. Jak jade ze stałą prędkością na 2 lub 3 biegu, na niskich obrotach ok. 2000, to szarpie mi silnik. Na innych biegach nie ma takiego zjawiska. Zmagam się z tym problemem od jakiegoś czasu. Dałem do sprawdzenia wtryski, ale wszystko ok z nimi. Nie ma przelewów i ciśnienie też dobre. Ostatnio wyczyściłem zawór EGR, ale to też nie pomogło. Czy ktoś miał podobny problem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 13:33 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
18 sierpnia 2022, o 11:50 darrecki napisał(a):
Jestem tylko ciekawy jak w ASO zdiagnozowali te wytryski. Nie przeczę, że nie mają racji ale:
- wszystkie raczej nie padły
- ciężko by im było dolać aż tyle paliwa w 20 min (wspomniane we wcześniejszym poście) żeby się podniósł poziom oleju. Toż wcześniej by się chyba tłoki stopiły...


Zaraz wyślę fote z aso z diagnostyki

-- Dodano: 18 sierpnia 2022, o 13:33 --

https://drive.google.com/file/d/19WiByj ... sp=sharing

link do tego co mi dali.
Ogólnie dziwie się, że robili korekty bez wymiany podkładek. Czy przedmuchy nie mają wpływu na wynik?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 13:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Diagnoza warta autoryzowanego serwisu... czyli gówno warta.
Przy takich odczytach pasowało by dolać środka do czyszczenia wtryskiwaczy, wyjeździć zbiornik paliwa, skasować aktualne korekty i przeprowadzić kalibrację. Ewentualnie wtedy można wysunąć ostrożne wnioski na podstawie w tym przypadku nic nie znaczących pidów.

Jeśli im wytłumaczyłeś gdzie jest problem, to powinni użyć innych wskaźników (jest 16x pid, 4 przy 4 różnych wartościach ciśnienia szyny). I te powinni użyć do diagnozy problemu. Było o tym już tu wiele razy, poszukaj w wątku o DPF i tuningu skyactiv. Z głowy nazw tych pidów nie pamiętam.

Ale to może tylko moje zdanie...

Tak przy okazji, korekty +/-0.3 na 2 wytryskach to ja mam od początku, a wytryski są ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 13:46 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
18 sierpnia 2022, o 13:43 darrecki napisał(a):
Diagnoza warta autoryzowanego serwisu... czyli gówno warta.
Przy takich odczytach pasowało by dolać środka do czyszczenia wtryskiwaczy, wyjeździć zbiornik paliwa, skasować aktualne korekty i przeprowadzić kalibrację. Ewentualnie wtedy można wysunąć ostrożne wnioski na podstawie w tym przypadku nic nie znaczących pidów.

Jeśli im wytłumaczyłeś gdzie jest problem, to powinni użyć innych wskaźników (jest 16x pid, 4 przy 4 różnych wartościach ciśnienia szyny). I te powinni użyć do diagnozy problemu. Było o tym już tu wiele razy, poszukaj w wątku o DPF i tuningu skyactiv. Z głowy nazw tych pidów nie pamiętam.

Ale to może tylko moje zdanie...


Ja uważam, że bez wyciągnięcia wtryskiwaczy i ich sprawdzenia przez odpowiednią firmę nie da się dokładnie zdiagnozować problemu. Dodatkowo nie wymienili nawet podkładek, aby sprawdzić czy coś na pewno nie gra. Trochę mnie dziwi, że auto nie szarpie, odpala bez problemu i nie widzę jakichkolwiek problemów prócz rosnącego oleju. Ale w serwisie byli pewni, że wtryski padnięte bo komputer pokazuję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 13:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Norfar15, jaki masz przebieg? Ludzie tu mają ponad 250 tys. km i nie wymieniali jeszcze wtryskiwaczy. Tak, jak napisał darrecki te PID’y co wydrukowali to o kant tyłka są. One się zmieniają non stop. Bardziej miarodajne są inne, była już o tym mowa na forum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 13:50 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
przebieg 185 tyś. więc stosunkowo nie duży i jak mówię zero jakichkolwiek oznak, że coś jest popsute.


Ostatnio edytowano Cz, 18 sie 2022, 15:03 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.