Teraz jest Pn, 23 maja 2022, 06:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 172, 173, 174, 175, 176
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 8 maja 2022, 20:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 738
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
maciekelga kontrolka będzie na podstawie danych z interfejsu diagnostycznego?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 8 maja 2022, 21:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2131
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak, będzie musiał być wpięty vlink w gniazdo.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2022, 15:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1012
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ciekawe jest to, o czym piszecie. Wydaje mi się, że u mnie wypalanie aktywuje PM_ACC a wyzerowane PM_GEN je zakańcza. Jeszcze z 1,5 roku temu szły te pidy w górę równo, teraz jest duża różnica. Dziwnym trafem stało się to wtedy, gdy przeszedłem z oleju Mazdy na Ravenol. Teraz od początku wiosny znów mam zalany olej Mazdy ale jak na razie nic się nie poprawiło. Zrzut ekranu przed wypalaniem wygląda następująco:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2022, 15:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 738
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos, PM_ACC zależy od bardzo wielu czynników. U mnie przy wyłączonym EGR wspomniany parametr osiąga max wartość 3 przy krótkich trasach w mieście i ledwo ponad 1 przy długich trasach w lecie. A DPF jest zawsze wypalany gdy PM_GEN osiąga 5.7-5.9.
I to jest głupota, bo bez PM_GEN wypalanie miało by miejsce co 1000km w trasie a nie jak teraz max 300km.

Zastanawia mnie jedynie jak jest to rozwiązane w rocznikach 2019 i nowszych, bo tam interwały DPF są większe.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 9 maja 2022, 19:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2101
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To nie kwestia oleju, tylko ogólnego zużycia komponentów ;) Bardziej dymi.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~281000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2022, 09:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 738
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
8 maja 2022, o 17:56 maciekelga napisał(a):
Potwierdzam, PM_GEN przyspiesza wypalanie, gdyby nie ten parametr wypalanie odbywało by się znacznie rzadziej.


Gdyby tylko znaleźć sposób na szybkie wyzerowanie PM_GEN bez ruszania czegokolwiek innego, albo chociażby zwiększenie jego domyślnej wartości. Wtedy można by przetestować rzeczywiste interwały DPF, a nie takie sztucznie skracane przez PM_GEN


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2022, 09:22 
Świeżak
Offline
Od: 09.06.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2014
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ponawiam prośbę o schemat podłączenia wężyków podciśnienia do turbiny? Google nic nie pokazuje, jest tu ktoś na forum kto dysponuje dostępem do takich schematów?
Jest jakaś strona www gdzie można sobie samemu poszukać ?
Dla grupy vag jest etka online i wszystko można dość łatwo znaleźć a z Mazdą non-stop pod górkę :(


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 maja 2022, 09:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2101
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
MPR4, było w tym wątku już nie raz - schemat demontażu / instalacji turbin (nic więcej nie widzę): https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 05800.html

Najlepiej odnosić się poprzez DTC table przez kolejne linki, można dotrzeć wszędzie: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01500.html

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~281000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 maja 2022, 07:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.04.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: wielkopolski
Mam problem z moją mazda natomiast zdarza się że nie ma mocy do 2500 obrotów ale nie Zawsze po ponownym odpaleniu jest ok mazda 2.2 150km


Ostatnio edytowano N, 15 maja 2022, 23:43 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2022, 18:03 
Amator
Offline
Od: 17.04.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Mam pytanie dotyczące wysokiego stanu oleju w silniku.
Wczoraj na trasie wyskoczył komunikat o wysokim stanie oleju w silniku. P252F:00-2f.
Problem w tym że stan oleju na szabelece nie zmienił się od ostatniej wymiany 5000km temu czyli jest równo z drugą kreską.
Wartość Oil_Dil podaje 0.
Czujnik poziomu oleju wydaje się sprawny ponieważ podaję w ForScanie wartość 88mm co daje wartość rzeczywistą plus minus z drugą kropką na szabelce

Czy przychodzi komuś do głowy w czym rzecz ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 maja 2022, 00:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2017
Posty: 12
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
orbad napisał(a):
26 kwietnia 2022, o 15:35 orbad napisał(a):
Witam forumowiczow.

Jak w temacie, pojawil sie check engine po sprawdzeniu bledu ( icar 2 vgate obd )wyskoczyl blad P1051.
W internecie pisza ze moze to byc sonda lambda ktoras uszkodzona.
Pojechalem do mechanika a u niego na kompie wyszlo ze jest slaba jakosc wtrysku na 1-szym cylindrze.
Auto jezdzi, ale podczas przyspieszania czuc takie delikatne szarpanie czy wybracje.
Czy ktos moze juz wczesniej sie spotkal z czyms takim.
Silnik 2.2 skyactiv diesel



Kolektor wydechowy, egr i przepustnica wyczyszczone ale na niewiele sie to zdalo.
Ponoc jest cos z wtryskiem na 1szym cylindrze i dlatego dosc nierowno przyspiesza. Mechanik poradzil mi jakis ulepszacz do wtryskow...zalalem chwile pojezdze i zobaczymy a jak nie to wtrysk do wymiany i powinno pomoc.



Duzo szczescia jezeli tak mozna powiedziec w tym przypadku bo winna naprawy byla warta moze ze 20gr.....mala metalowa uszczelka pod wtryskiem ktora byla lekko wypalona. Drgania przy przyspieszaniu ustaly, check engine zgaszony. Przejchalem jakies 140 km i jest ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 14 maja 2022, 07:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2101
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
orbad, to jeszcze zrzuć miskę olejową :) szybko. Smok może być przytkany.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~281000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 maja 2022, 08:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 738
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
I zdejmij pokrywę zaworów, jeśli były wyjmowane jedynie wytryski. Cały skoksowany syf spod uszkodzonej podkładki wcześniej czy później trafi do miski.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 maja 2022, 20:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2017
Posty: 12
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
popielasty napisał(a):
orbad, to jeszcze zrzuć miskę olejową :) szybko. Smok może być przytkany.


Miska byla robiona w pod koniec zeszlego roku, egr przepustnica i kolektor czyszczone jakies 2 tygodnie temu. Narazie sie nic nie dzieje...oby tak zostalo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 maja 2022, 21:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 197
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
14 maja 2022, o 21:14 orbad napisał(a):
popielasty napisał(a):
orbad, to jeszcze zrzuć miskę olejową :) szybko. Smok może być przytkany.


Miska byla robiona w pod koniec zeszlego roku, egr przepustnica i kolektor czyszczone jakies 2 tygodnie temu. Narazie sie nic nie dzieje...oby tak zostalo


Z ciekawości jaka cena czyszczenia EGR kolektora i przepustnicy? UK?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 maja 2022, 11:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyDream
Region: dolnośląski
28 marca 2022, o 09:10 majamel napisał(a):
Witam Jestem tu nowa(zarejestrowana) ale bardzo lubię czytać wasze forum. Jestem posiadaczką Mazdy CX5 2.2 D rok 2014. Wymarzone autko które używam pół roku i spędza mi sen z powiek. Schody zaczęły się mniej więcej miesiąc po zakupie. Zaczął szarpać przy dodawaniu gazu... okazało się, że 1 i 2 wtrysk nie był zakodowany... (nikt nie wie jak to się stało). Potem wszystko było ok. Teraz pokazał się czek poziomu oleju a później "Vehicle system inspection requied". Na kompie wyskoczył błąd P258B (sterowanie pompą podciśnienia). Olej był już do wymiany, jeżdzę bardzo dużo po mieście i czytałam ze w związku z tym może komputer zwariować bo podnosi się poziom oleju itp. Olej wymieniony i na razie jest ok ale bardzo dręczy mnie ten wałek... Moja mazda jest z 2014 czy to już jest poprawione? Czy to chodzi o wałek na wydechu czy ssący? Dodam, że auto było do samego końca serwisowane w Belgii.


Cześć
Błąd P258B (sterowanie pompą podciśnienia)
Miałem ten sam komunikat. Auto jeździło a na desce palił się żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Gdzieś na forum zagranicznym przeczytałem, że to wina vacum pompy, gdyż ona umiera pomału. Po wymianie na nową problem znikł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 maja 2022, 13:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2017
Posty: 12
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
skwieradee napisał(a):
14 maja 2022, o 21:14 orbad napisał(a):
popielasty napisał(a):
orbad, to jeszcze zrzuć miskę olejową :) szybko. Smok może być przytkany.


Miska byla robiona w pod koniec zeszlego roku, egr przepustnica i kolektor czyszczone jakies 2 tygodnie temu. Narazie sie nic nie dzieje...oby tak zostalo


Z ciekawości jaka cena czyszczenia EGR kolektora i przepustnicy? UK?


280€ bo to Irlandia


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 15 maja 2022, 23:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2101
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
12 maja 2022, o 08:25 kubala10 napisał(a):
Mam problem z moją mazda natomiast zdarza się że nie ma mocy do 2500 obrotów ale nie Zawsze po ponownym odpaleniu jest ok mazda 2.2 150km


Scaliłem z istniejącym tematem.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~281000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 maja 2022, 10:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 197
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Exhaust pressure sensor? Nie pojawia się błąd?


Ostatnio edytowano Pn, 16 maja 2022, 10:15 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 maja 2022, 12:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 199
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Hej czy wy tez tak macie, że chwile przed wypalaniem DPF auto łapie "muła" po czym następuje wypalanie i autko znowu ciągnie jak trzeba?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 maja 2022, 13:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 738
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie nie ma żadnej różnicy z wyjątkiem mocno wyczuwalnego turbo laga podczas wypalania. Najbardziej jest to wyczuwalne podczas zmiany biegu, gdy na niższym ciągnie już większa turbina, a na wyższym zaczyna mniejsza.
Miałem to na samym początku jak kupiłem auto, potem albo znikło albo znacząco się zmniejszyło, że przestałem zwracać uwagę, a teraz znowu wróciło (dobre kilka miesięcy temu)
Ale nie czuć muła przed/po wypalaniu, przynajmniej na dupohamowni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2022, 00:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 197
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
17 maja 2022, o 13:55 pawols82 napisał(a):
Hej czy wy tez tak macie, że chwile przed wypalaniem DPF auto łapie "muła" po czym następuje wypalanie i autko znowu ciągnie jak trzeba?

Mam takie same odczucie


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 18 maja 2022, 06:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2101
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja to mam ogólnie wrażenie, że jak DPF się zapełnia, to silnik ma ciężej, przy wypalaniu i po wypalaniu jest szybszy :P

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~281000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2022, 07:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2151
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Trzeba dziada usunąć ;))). Ja już myśle nad tym od 4 lat. Pomyślcie ile plusów. Jaki ciężar z głowy. Zero myśli czy wypalił się filtr czy nie itd <spoko> :lol:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 197.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2022, 10:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 199
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Hehe Popielasty czy się szybszy robi sprawdzę:) ale miło, że tez macie takie doczucia, znaczy wszystko w normie.

Wyciąć najłatwiej ale tak się poddawać od razu;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 172, 173, 174, 175, 176

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.