Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 14:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 800 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 09:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Wg mnie. Moich obserwacji i doswiadczen. Jeżdżąc trasy, silnik jest obciążony, masz doładowanie większe cały czas= większą tego w komorze spalania, lepsza mieszanka, wieksze cisnienie co daje ogolnie lepsze warunki do spalania sie ON. Dalej szybsze oproznienie komory spalania. Co skutkuje wieksza temp na dpf( wydechu) , niedopalone paliwo trafia do,dpf wzrasta jego temp powyzej 550* do nawet 900*c. Co daje idealne warunki. Temp oleju przy dlugotrwalym obciazeniu to ok 110-118*c dla oleju syntetycznego. Pomieszany z ropa nienodparowuje prawda ? Mniej masz diesla w oleju jezdzac trasy dlatego ze on ginie w wydechu . A nie przez pierscienie tlokowe dostje soe do miski olejowej. Miasto = male predkoaci obrotowe, male doladowanie, male temp w komorze spalania. Stad naplyw diesla do olejum w kazdym nowoczesnyn dieslu tak bedzie z dpf tak bedzie. Nie czytaj forums. Poczytaj jak dziala silnik spalinowy ;)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 09:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ok, w sumie masz rację. Jeszcze się zastanawiam, czy lepsze paliwo coś da. Niby wyższa liczba cetanowa świadczy o tym, że paliwo wydajniej się spala. Czy wtedy nie będzie trafiało jego mniej do oleju podczas wypalania DPF? No i jeszcze są dodatki do paliwa, reklamowane jako pomagające wypalanie DPF podczas jazdy po mieście. Czy to coś w ogóle daje?

Na przykład coś takiego:
https://liquimoly.sklep.pl/486-dodatek- ... -025l.html


Ostatnio edytowano Cz, 27 sty 2022, 09:37 przez Pablos, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 09:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Lixzba cetanowa nie ma nicndo rzeczy. Liczba cetanowa to jest ilosc energi jaka wytwarzasz z okreslonej ilosci. Jego kalorycznosc. Zeby paliwo sie dobrze spalalo w silnku o zaplonie samoczynnym. Musi byc. Cisnienie , temp. To 2 podstawowe wartosci. Potem odpowiednie rozpylenie, ksztalt tloka to juz wyzsza matematyka . Czyli kompresja,doladowanie, temp.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 09:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ok, a ten dodatek do DPF, co wrzuciłem link powyżej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 10:01 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
27 stycznia 2022, o 09:33 Pablos napisał(a):
kapu10, myślę, że przy tym przebiegu co masz, powoli trzeba zacząć myśleć o czyszczeniu. Ja u siebie zrobiłem to przy przekroczeniu 130 tys. km. Dolot był strasznie zasyfiony, chyba nawet wrzucałem gdzieś zdjęcia w tym wątku. EGR też był czyszczony, i przepustnica również. Kosztowało mnie to chyba około tysiąca zł. Myślę, że czyszczenie DPF wraz demontażem i montażem to podobny koszt. Także sam musisz zdecydować. Częstsze wypalanie jest lepsze dla DPF ale niestety, jak zauważyłeś trochę zwiększa spalanie. Dodatkowo jeszcze przy każdym wypalaniu trochę paliwa trafia do oleju, więc czym mniejsze interwały wypalania, tym stan oleju bardziej się podnosi. I mitem tu jest, że jakieś przerwania wypalania to powodują. Nieprawda, Mazda wypala filtr do końca, jak nie za pierwszym, to za drugim, trzecim razem. Po prostu zawsze jest dawkowana większa ilość paliwa, którego niespalona część trafia do oleju. Jedynie podejrzewam, że auta jeżdżące więcej w trasie, mają na tyle rozgrzane silniki, że to paliwo w oleju po prostu odparowuje. Przy jeździe po mieście jest to utrudnione. Zresztą widzę to po parametrze OIL_DIL, jak auto latało po trasach to miałem w okolicach zera, teraz praktycznie samo miasto i już jest ponad 40.


Myślisz żeby przed wyprogramowaniem EGR wyczyścić wszystko ? Czy może nie ma to tak dużego znaczenia i można to zrobić przy następnej wymianie oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 10:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie mam pojecia. Osobiscie nie wierze w zadne cudowne dodatki. Dpf musi miec warunki pracy spelnione I tyle. Raz na jakis czas trzeba g9 poprostu wyjac i wyczyścić. Wtedy będzie działa. Oraz właściwie eksploatować.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 10:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
kapu10, nie wiem. Ja czyściłem bo tak mi doradzili w serwisie i faktycznie mieli rację. Tak samo jak mi doradzili wymianę podkładek i inspekcję smoka. A niestety wpisy na forum wszystko to potwierdzają. Jeśli stać się na robienie tuningu, to myślę, że tez masz parę zaskórniaków na zrobienie porządku w silniku. Ja się trzymam zasady, że w samochodzie robię rzeczy niezbędne i te profilaktyczne. Natomiast szkoda mi kasy na coś co jest zbędne, jak tuning, zabezpieczenie antykorozyjne czy folia lub powłoka ceramiczna na lakier. Samochód u mnie ma być sprawny bo jeździ praktycznie codziennie. Dla mnie to jest tylko środek transportu ale technicznie ma być w 100% sprawny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 11:06 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
No to ja myślę dokłądnie tak samo. Tyle że przywrócenie fabrycznej mocy temu pojazdowi nie nazwał bym tuningiem, program "salonowy" to po prostu oszustwo , auto jak dla mnie nie do jazdy w stosunku do tego co mam teraz.


Można bezpiecznie wyłączyć EGR jeżeli juz jest zasyfiony ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 11:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1037
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Było już wałkowane milion razy. Poxtazo nawet wrzucił rysunek co jest problemem. EGR sam w sobie się nie zapycha, chłodnica EGR się nie zapycha i cokolwiek tam po drodze się znajduje.
Problemem jest dolot, jakieś 15-20cm ZA EGR. Tam opary z odmy, olej z turbiny + zimne, wilgotne powietrze łączy się z cieplutką, suchą jak popiół sadzą prosto z kolektora wylotowego. I wtedy robi się piękne błoto zalepiające każdą napotkaną szczelinę. W tym małym grzybku / tulejce na samym środku dolotu jest najgorzej, bo dosyć, że jest to zwężenie, to od cholery powierzchni do osadzania syfu.
Auto może nie trzymać Ci standardowych osiągów, bo powietrze ledwo się tamtędy przeciska. Owszem, można to delikatnie skorygować nazwijmy to tuningiem, ale zdrowe dla silnika i całego układu dolotowego to nie jest.
Czysty dolot to podstawa dla prawidłowo funkcjonującego silnika doładowanego. Czy chcesz, czy nie chcesz, jak auto niedomaga musisz tam zaglądnąć. A zaślepianie / wyłączanie EGR nic tu nie zmieni / zepsuje. To jest przyczyna problemu, nie skutek.
Nie twierdzę, że masz tam syf, ale może się okazać, że auto odżyje po czyszczeniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 12:33 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dziękuję za obszerną odpowiedź.

To za jakies 10 tys czyli nastepna wymiana oleju umówię się na czyszczenie. A myślę ze EGR wyłączę juz teraz i ponowne hamowanie.

Jak będe mial jakies info to tutaj wrzucę :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 13:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1037
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A po kiego grzyba znowu na hamownie? Z gówna bata nie ukręcisz, rezultaty będą identyczne.
EGR podczas wciśniętego gazu do dechy sam się zamyka.

Za to coś, co faktycznie może pomóc, odkładasz w czasie...

Przyczyny DTC P0401
• Intake shutter valve malfunction
• EGR valve malfunction (stuck close)
• Air suction in intake air system between turbocharger and intake manifold
• EGR system passage malfunction (restriction)
• PCM malfunction

Pozycja 1,3 i 4 (rysunek wklejony przez poxtazo) mogą mieć związek z zasyfionym dolotem. Ja bym nie czekał 10 tyś z czyszczeniem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 13:45 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
27 stycznia 2022, o 14:31 darrecki napisał(a):
A po kiego grzyba znowu na hamownie? Z gówna bata nie ukręcisz, rezultaty będą identyczne.
EGR podczas wciśniętego gazu do dechy sam się zamyka.

Za to coś, co faktycznie może pomóc, odkładasz w czasie...

Przyczyny DTC P0401
• Intake shutter valve malfunction
• EGR valve malfunction (stuck close)
• Air suction in intake air system between turbocharger and intake manifold
• EGR system passage malfunction (restriction)
• PCM malfunction

Pozycja 1,3 i 4 (rysunek wklejony przez poxtazo) mogą mieć związek z zasyfionym dolotem. Ja bym nie czekał 10 tyś z czyszczeniem


Możę sie wczesniej umówie , 10 tys to nie tak dużo dla mnie mysle ze max 3 miesiace... teraz robilem 100km kolejne i nic nie widac, jutro mam trase 500km zobaczmy czy cos wyskoczy, napewno do czyszczenia pojdzie w miarę predko :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 13:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Rurka jest oblepiona, to jest połączone z egr. Dozuje tamtedy spaliny do kolektora dolotoqego. Dlatego wali p401. Przerabiałem temat. Wszystko do czyszczenia. Nowe uszczelki pod egr, wszystkie rurkim chlodniczke. Kolektory dolotowy i wszystkie elementy re do niego są podlacOne.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 21:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
poxtazo masz rację, właśnie znalazłem ciekawą informację na angielskojęzycznym forum FORScan, pisze to gość, który był technikiem w ASO Mazdy:

"I have one possible theory. We found 2.2 Skyactiv Ds as little as 50000km to experience P0401 insuf. flow faults. This always results in the intake manifold being clogged in such a way that I have never seen before in even big mileage diesels. My finding here is that these engine management systems hugely rely on EGR to reduce NOx, because Skyactiv was developed not to have any aftertreatment systems (AdBlue) but still conform to Euro 6 emissions. In this way utilizing the EGR too much, soot is created clogging up the DPF very fast, requiring frequent regens. The new revised 2.2 SH with AdBlue should have fixed this problem, that is why I have seen them with 400KM regens."

Dla mnie wszystko jasne, Japońce przekombinowali, nie można zjeść ciastka i mieć ciastko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 21:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A to ciekawe. Czyli zaślepiają egr i wszystko powinno być w normie <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 08:34 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
27 stycznia 2022, o 22:17 Lucasbadboy napisał(a):
A to ciekawe. Czyli zaślepiają egr i wszystko powinno być w normie <spoko>


Czyli potwierdza teorie ze EGR należy wyprogramować w tym silniku odrazu od nowości :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 10:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1037
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos daj linka do tego wątku na forum forscana. Wg. mnie 400km jest praktycznie nieosiągalne z racji PM_GEN i na sztywno wymuszanej regeneracji niezależnie od zapełnienia filtra. Chyba, że zwiększyli wspomniany parametr.
Ah, gdyby tak ci wspaniali tunerzy mogli zmienić to nieszczęsne PM_GEN u nas, to przy wyłączonym EGR w trasie 400 czy 600km można by osiągnąć z palcem w d...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 11:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja wczoraj podpytałem Pablosa o ten wątek, okazuje się że to mój temat na forum forscana <hahaha> zapomniałem o nim: https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=4974

Moim zdaniem mogli zmienić parametr który odpowiada za przyrost PM_GEN. U nas to jest te ok 17,5l ropy. Możliwe, że dla SkyD z AdBlue zwiększyli to np: x2.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 11:25 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
28 stycznia 2022, o 11:56 darrecki napisał(a):
Pablos daj linka do tego wątku na forum forscana. Wg. mnie 400km jest praktycznie nieosiągalne z racji PM_GEN i na sztywno wymuszanej regeneracji niezależnie od zapełnienia filtra. Chyba, że zwiększyli wspomniany parametr.
Ah, gdyby tak ci wspaniali tunerzy mogli zmienić to nieszczęsne PM_GEN u nas, to przy wyłączonym EGR w trasie 400 czy 600km można by osiągnąć z palcem w d...


A jakie realne wypalania są po wyprogramowaniu EGR ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 11:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1037
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wypalanie włącza się automatycznie po spaleniu 15 czy tam 17 litrów paliwa (PM_GEN) niezależnie od zapełnienia filtra.
Więc 300km w trasie jest możliwe do osiągnięcia, 200 w mieście. W obu przypadkach sam filtr jest zapełniony max do połowy.
Teoretycznie można to zwiększyć, bo w końcu po wywaleniu DPF, PM_GEN nie może rosnąć, ale gdzie bym nie pytał, wszyscy udają że nie wiedzą o co chodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 12:24 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
28 stycznia 2022, o 12:44 darrecki napisał(a):
Wypalanie włącza się automatycznie po spaleniu 15 czy tam 17 litrów paliwa (PM_GEN) niezależnie od zapełnienia filtra.
Więc 300km w trasie jest możliwe do osiągnięcia, 200 w mieście. W obu przypadkach sam filtr jest zapełniony max do połowy.
Teoretycznie można to zwiększyć, bo w końcu po wywaleniu DPF, PM_GEN nie może rosnąć, ale gdzie bym nie pytał, wszyscy udają że nie wiedzą o co chodzi.


Ktoś tu chyba w innym wątku pisał cos o większych interwałach , po jakichś modyfikacjach ?


Nie ma możliwości przeprogramowania tych parametrów ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 12:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1037
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak jedziesz jak dziadek, to może do 360 dobijesz. Przecież napisałem, że jest to ustawione na sztywno i nie można zmienić...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 12:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No ale przecież taki prosty sterownik to jestxjak,ktoś tam pisał wcześniej;) Jednak nie taki prosty jak widać. ;)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 13:05 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie rok temu, jak jechałem 200 km po rower to zrobiłem eksperyment. Chciałem uzyskać jak najmniejsze spalanie, jechałem jak dziad i wyszło mi 4,6 l/100 km. Wtedy też miałem rekordowe REG_DIS=300 km. Co ciekawe wtedy po 10 miesiącach od zmiany oleju OIL_DIL wynosiło zero. No i wypalanie była inicjowane chyba właśnie przez PM_GEN. Po tym wydarzeniu auto zaczęło jeździć po mieście. Spalanie wzrosło dwukrotnie a interwały wypalania spadły dwukrotnie. Także 9 l/100 km i wypalanie co 150 km stało się normą. Doprowadziło do tego że OIL_DIL jest już chyba teraz koło 50 po 10 miesiącach. I co najważniejsze, teraz wypalanie wymusza PM_ACC, który jest zazwyczaj dwa razy większy niż PM_GEN. Mój wniosek, mimo, że przy jeździe po mieście nie ma z tym autem problemu, to jednak nie nadaje się do tego. Może wyprogramowanie EGR by coś dało, ale boję się zapchania filtra DPF. Nie wiem też, czy ktoś to potrafi porządnie zrobić jeśli ten sterownik nie jest taki prosty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 13:16 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
28 stycznia 2022, o 13:45 poxtazo napisał(a):
No ale przecież taki prosty sterownik to jestxjak,ktoś tam pisał wcześniej;) Jednak nie taki prosty jak widać. ;)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka



Jedno z drugim raczej nie ma nic wspólnego . Skoro pewnych parametrów się nie da napisać to po prostu nie da , nie znaczy że sterownik jest trudny :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 13:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1037
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pablos Ja również jeżdżę tylko po mieście, zazwyczaj 2-5km max. Na weekendzie gdzieś dalej, ale przy obecnej porze roku niezbyt często. Spalanie 38MPG (7.4l/100km), wypalanie zawsze inicjuje PM_GEN, PM_ACC w przedziale pomiędzy 3 a 4. EGR wyłączony. I tak od 6 lat, z DPF nic się nie dzieje, dolot nadal względnie czysty.
Jazda po mieście z aktywnym EGR to powolne zabijanie silnika - dolot syfi przeokropnie.

kapu10 Skoro jest limit, to jakąś wartość musi on mieć, prawda? Tylko nikt nie wie gdzie, bo pewnie inne marki takiego parametru nawet nie mają.


Ostatnio edytowano Pt, 28 sty 2022, 13:23 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 13:21 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
28 stycznia 2022, o 14:18 darrecki napisał(a):
Pablos Ja również jeżdżę tylko po mieście, zazwyczaj 2-5km max. Na weekendzie gdzieś dalej, ale przy obecnej porze roku niezbyt często. Spalanie 38MPG (7.4l/100km), wypalanie zawsze inicjuje PM_GEN, PM_ACC w przedziale pomiędzy 3 a 4. EGR wyłączony. I tak od 6 lat, z DPF nic się nie dzieje, dolot nadal względnie czysty.
Jazda po mieście z aktywnym EGR to powolne zabijanie silnika - dolot syfi przeokropnie.



Za dwa tygodnie jestem umówiony na czyszczenie dolotu i wyprogramowanie EGR, dam znać jakie u mnie efekty są.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 13:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1037
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tylko niech zajmą się czyszczeniem kolektora dolotowego i przepustnicy, a zostawią wszystko związane z EGR (a w zasadzie z 2 EGRami) w spokoju. Chłodnicę EGR łatwo uszkodzić (szczególnie jak komuś przyjdzie do głowy ją wypalać) i płyn chłodniczy może uciekać do dolotu / komory spalania. Wtedy Ci zdiagnozują uszczelkę i naciągną na dodatkowe koszta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 13:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
darrecki, no to w takim razie chyba muszę pomyśleć o tym wyprogramowaniu EGR jeśli chcę dłużej pojeździć tym autem. Nie wiem tylko kto w okolicy może się tym zająć. Mogę też pojechać gdzieś dalej. Rozumiem, że wystarczy zmiana samego programu, żadnych przeróbek mechanicznych nie trzeba robić? Obawiam się jeszcze jednej rzeczy, że jak pojadę na serwis, to mi mogą zrobić jakąś aktualizację softu i wtedy pewnie trzeba będzie znów to zmieniać. Mogę zresztą u nich podpytać przy serwisie, auto już po gwarancji, więc teraz elastycznie podchodzą do wszelkich tematów.

Druga sprawa to spalanie, ja mam AT, więc zawsze to będzie więcej paliło. Obecnie zapisuję tankowania z około 1,5 roku i mam średnio 8,1 l/100 km. To co jest na komputerze jest ostro przekłamane w dół. Także wcale nie mam tak większego spalania niż Ty, ta różnica może wynikać ze skrzyni automatycznej.


Ostatnio edytowano Pt, 28 sty 2022, 13:54 przez Pablos, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 28 sty 2022, 13:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przypomnę (bo gdzieś o tym pisałem) - 3 lata temu sprawdzałem jak wygląda stosunek PM_ACC/PM_ACC_DSD do PM_GEN przy starcie wypalania u kolegi, który posiadał CX-5 2016r z przebiegiem 19k km. U niego przy starcie wypalania przy ok 200km stan był taki: PM_GEN ~6, PM_ACC i PM_ACC_DSD ~1. Aktualnie ma ok 60k km i parametry są już na poziomie PM_GEN ~6, PM_ACC/PM_ACC_DSD ok ~3. Widać zatem degradację po 20k km i 60k km.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 800 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Pekaes i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.