Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5987 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 22 lis 2021, 17:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Top
Region: zagranica
Olej który spuścił był czysty bez szlamu opiłków metalu itd , też podejrzenia padły na pompe oleju ale po przepłukaniu resecie kompa, adaptacja wtrysków i nie wiem co tam na tworzył ciśnienia wróciły do normy zdjecia mi wysłał ale są wątpliwej jakości ;/

https://ibb.co/cYcHn4P

https://ibb.co/kGwMqr6
https://ibb.co/G3YGrSr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lis 2021, 19:52 
Świeżak
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 28
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Kovar86 napisał(a):
Olej który spuścił był czysty bez szlamu opiłków metalu itd , też podejrzenia padły na pompe oleju ale po przepłukaniu resecie kompa, adaptacja wtrysków i nie wiem co tam na tworzył ciśnienia wróciły do normy zdjecia mi wysłał ale są wątpliwej jakości ;/

https://ibb.co/cYcHn4P

https://ibb.co/kGwMqr6
https://ibb.co/G3YGrSr

To dziwne. Spadek ciśnienia oleju nie pojawia się tak o, choć słyszałem o czujnikach lepkości oleju, jak niby jest stary to wlacza się ta kontrolka, ale jakoś mnie to nie przekonuje.
Ja też miałem niedawno taką akcję. Smok był czysty, ale mimo to puściła podkładka pod wtryskiem. Nieszczelność powodowała chyba spalanie oleju i gdzieś zapchany został kanalik którym szedł olej na wałek...
Jak pisali poprzednicy myślę że problem może wrócić. Ponadto rodzi się pytanie, czy płukanka silnika jest dla niego zdrowa, bo słyszałem różne opinie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lis 2021, 09:42 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Kiedyś mój kolega, co prawda nie w maździe, ale miał taki przypadek, że pompa oleju okresowo nie trzymała ciśnienia. Jak jechał do warsztatu to wszystko było ok. A jak jechał autem to co jakiś czas zapalała się i gasła mu kontrolka oleju. I dopiero po dłuższych testach na warsztacie okazało się, że ciśnienie okresowo spadało a pompa nie dawała rady.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lis 2021, 16:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Top
Region: zagranica
Witam
Wrzucę małą aktualizacje
Mazda ASO Irlandia za wymianę podkładek pod wtryskiwaczami 100€ (20€ części 80€ robocizna)
Wymiana filtra "smoka" + olej + filtr z robocizną 450€
(Ok 120€ części 330€ robocizna)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lis 2021, 17:00 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
To brzmi super śmiesznie tanio, na pewno podkładki pod wtryskiwaczami?


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lis 2021, 17:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Top
Region: zagranica
"The price for us to replace the injector washers would be €100 incl parts and VAT."

Oni generalnie tam optymistycznie podchodzą do czasu pracy możliwe że zakładają robotę w 1h bo mniej więcej taką mają stawkę roboczogodziny ok 79€

Tak samo było z wymianą oleju i filtra w at skrzyni biegów :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lis 2021, 19:15 
Świeżak
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 28
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Pablos napisał(a):
kulikTS, z tego co widzę, to rok temu kupiłeś swoje auto z Niemiec z przebiegiem prawie 180k km. Skąd wiesz co wcześniej helmut z nim robił? My mamy te auta trochę dłużej i pewne rzeczy zrobiliśmy przy mniejszych przebiegach. Uważam, że nie masz pecha tylko wychodzą właśnie zaniedbania szkopa, tak to jest jak się bierze auta z reichu. Tam nikt dobrych aut się nie pozbywa.

Skąd to wiesz ? :idea:

-- Dodano: 24 listopada 2021, o 20:15 --

17 listopada 2021, o 23:30 popielasty napisał(a):
kulikTS, to zrób jakieś foty tego uszkodzenia. Dosyć dziwna sprawa, zazwyczaj pęknięcia pojawiają się przy przegrzaniach... Jeśli chodzi o blok i głowicę w tym silniku, to Mazda tu nie szczędziła materiału (co np. notorycznie robi Toyota). O pękniętych głowicach w SH01 słyszałem trzy razy, z czego ten Twój przypadek jest jeden. W poprzednich dwóch (zdaje się że z facebookowej grupy) było zdecydowanie przegrzanie, w jednym gdzie ktoś cisnął po autostradzie, miał wydmuchaną uszczelkę pod głowicą (co ignorował), w efekcie wywalało płyn chłodniczy i kontrolki - zaniedbanie, a drugi przypadek to pęknięty pasek napędu pompy wody i też zignorowanie tego faktu i dalsza jazda (mocne przegrzanie).

BTW: jaka cena za tę używaną głowicę i ogólnie robotę przy tym?

Odebrałem auto, pęknięcie wewnątrz głowicy w kanale dolotowym nie było nic widać. Mechanik mówił ze auto było naprawiane, po upg nie była oryginalna i łańcuch pompy nowy. Wcześniej nieoryginalna uszczelka miski olejowej.
Mam dół i górę zrobioną, dolot cały wyczyszczony, mogę jeździć. <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lis 2021, 19:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
24 listopada 2021, o 15:14 Kovar86 napisał(a):
Witam
Mazda ASO Irlandia za wymianę podkładek pod wtryskiwaczami 100€ (20€ części 80€ robocizna)


Ciężko to dobrze zrobić bez zdejmowania pokrywy zaworów. Owszem, można wyjąć wtryski i jak podkładki będą wyglądać w miarę (nie puszczały) to wyczyścić i założyć nowe. Ale Jeśli puszczały, to zdjęcie pokrywy to mus - trzeba ten syf jakoś usunąć.
Nie wiem jak oni chcą się zmieścić w 1 roboczo godzinie, nawet bez zdejmowania pokrywy. Widziałem jak pracują w ASO - wolniej się nie da, w końcu klienta stać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lis 2021, 08:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
kulikTS

Cytuj:
Skąd to wiesz ? :idea:


Sam się przecież pochwaliłeś tu na forum, rok temu, pierwszy post jaki zamieściłeś. Czyli jednak miałem rację, że z tym autem było od początku coś nie tak...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lis 2021, 18:06 
Świeżak
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 28
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Pablos napisał(a):
kulikTS

Cytuj:
Skąd to wiesz ? :idea:


Sam się przecież pochwaliłeś tu na forum, rok temu, pierwszy post jaki zamieściłeś. Czyli jednak miałem rację, że z tym autem było od początku coś nie tak...
Być może...mam to już za sobą. Problem z ogrzewaniem znikł i nie ma problemów. Nic tylko jeździć teraz

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lis 2021, 13:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Top
Region: zagranica
Orientuje się może ktoś czy gotowe zaślepki do egr można gdzieś kupić czy trzeba rzeźbić?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 lis 2021, 17:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
https://www.ebay.com/itm/MAZDA-CX-5-EGR ... 2749.l2649

Ale szczerze polecam samemu zrobić ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lis 2021, 18:37 
Świeżak
Offline
Od: 25.05.2019
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
witam. problem przybierającego oleju rozwiązałem wywaleniem dpf. spalanie w cyklu miejskim spadło po 500km juz o 1.4l średnio. przy okazji okazało się że zamiast 175 kucy jest 156


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lis 2021, 20:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wow 20 kucy mniej ;(. Z wywaleniem dpf a nie robiłeś mapy na podniesienie mocy ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 gru 2021, 18:53 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Grzybek? Turbo nie ma wcale, mogę tym jeździć dopóki nie oddam do warsztatu? Dziękuję za pomoc


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 gru 2021, 22:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
skwieradee ...najprawdopodobniej
Jeździć owszem, możesz ale chociaż zaglądnąć by tam pasowało jak najszybciej. Mając odrobinę szczęścia (jak kolega gregolo) może się okazać, że nit nie zniszczył wirnika, a wtedy naprawa wychodzi jakieś 99% taniej...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 gru 2021, 01:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Turbo wróciło samo, skasowałem błędy forscanem. Jutro zajrzę w czujniki ciśnienia i wyczyszcze z syfu który na pewno się tam zebrał. Dzięki za radę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 gru 2021, 16:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mimo wszystko proponuję zerknąć do grzybka, 20 min roboty. "pojawiam się i znikam" to oznaki dogorywającego sterowania małej turbiny. Czyszczenie czegokolwiek nic tu nie da.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 gru 2021, 14:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mam nadzieję że to tylko czujnik ale zajrzeć do grzyba też chce. dzięki za radę. Zakladajac że grzybek jeszcze się nie urwał ale już ledwo zipie, mogę załatwić ta część od mechanika spod Łodzi i wymienić? Jest to w ogóle wymienialna część czy raczej jak już się urwie to wtedy demontaż turbo i robota?

-- Dodano: 5 grudnia 2021, o 15:23 --

Czy czasem pid BOOST_A_STATUS nie odpowiada za pracę klapki od małego turbo? Do 2 tys rpm obieg jest zamknięty, od 2 tysięcy zmienia się w closed. Nie zauważyłem żeby zachowywał się nienaturalnie podczas jazdy i przyspieszania no ale możliwe że to nie ten pid. Wyczyściłem MAP który był strasznie zasadzony, MAF był czysty chociaż i tak nie mam płynu do czyszczenia, wyczyściłem też ten z tyłu silnika co jest na jednym wężu, ten po lewo z tyłu nie ściągałem. Muszę dojechać dzisiaj do pracy i mam nadzieję że jutro da się umówić żeby zajrzeć do grzybka. Chętnie bym to zrobił sam ale nie mam pompy vacuum ręcznej a bez tego chyba nie ocenię stanu nita

-- Dodano: 5 grudnia 2021, o 15:57 --

Zauważyłem też a właściwie wyczułem ostatnio że śmierdzi z rury oparami strasznie. DPF jest, EGR jest, olej ravenol dokładnie jaki poleca czarnepaliwo zmieniany co 10tys km max. Mapa stage 1, poziom oleju centymetr nad górną dziurka, prawie w połowie drogi do X ale nie patrzyłem dawno więc nie wiem czy przybywa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 gru 2021, 15:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dźwignią sterującą grzybkiem można bez problemu ruszać nazwijmy to "ściskając grzybek". Żadne specjalne narzędzia nie są do tego potrzebne


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 gru 2021, 13:29 
Świeżak
Offline
Od: 04.03.2020
Posty: 20
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Siema Pablos, dzięki za wskazówki i sorry za późna odpowiedz.
Jak na razie dalej mam poprawę w porównaniu do sytuacji przed LM i kalibracji wtryskiwaczy. DPF jest wypalany mniej więcej co 160-220 km (początek wypalania). Aktualnie jeżdżę dużo krótkich odcinków po 5-15 km. Wtedy wypalanie co ok 160km. Jak w międzyczasie przejadę jakaś dłuższa trasę, 100-200km to zaraz widać poprawę interwalu następnego wypalania. W każdym razie jest to dla mnie duża poprawa w porównaniu do wypalania co 80km.
Niestety rury wydechowe są znowu czarne. Jak wysiadam z auta to z tylu śmierdzi jak z ciężarówki… Myślałem już ze to coś z DPF ale na forum piszą ze jak po wypalaniu wartość DPF PM ACC DSD jest w okolicach 0 to jest ok. Po ostatnim wypalaniu było na 0,14 a po kilku km spadło jeszcze do 0,09. No chyba że mam jakaś dziurę w DPFie.
Jak wybiorę się z laptopem do auta to sprawdzę przez ciebie podane INJ_AL_FRQ – dzięki również za to info!

Czy są jakieś PIDy wskazujące ciśnienie przed i za DPFem? I czy mógł by ktoś proszę podać poprawne wartości do porównania?

Z góry dzięki i pozdrawiam!


ps: Przez te krótkie trasy, które aktualnie jeżdżę, często zdarza mi się przerwać procedurę wypalania DPF. Wydaje mi się, że w szczególności wtedy śmierdzi z wydechów i rury się syfia.

-- Dodano: 6 grudnia 2021, o 14:26 --

2 listopada 2021, o 17:07 agasok123 napisał(a):
Witam, jakie proporcje zastosowaleś?


Jedna flaszkę (500ml) na 64l (pełny bak). Nie jestem do końca przekonany czy to pomogą. Może pomogło chwilowo na czarne wydechy i może po kolejnych tankowaniach dalej jeszcze trochę tego było w baku… nie wiem do końca, ale w każdym razie teraz, po kilku tankowaniach rury wydechowe są znowu czarne ale wypalanie DPFu zostało dużo lepsze niż przed kalibracja i LM. Mniej więcej co 160-220km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 gru 2021, 13:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hej, jeśli chodzi o ciśnienie na filtrze to ja sprawdzam różnicowe DP_DPF. Trzeba to sprawdzać na postoju, po wypaleniu jest bliskie zeru, przed wypaleniem około 1 kPa. Jeśli chodzi o INJ_AL_FRQ to u mnie ta wartość się zmieniła, razem z korektami wtrysków. Widać, więc, że komputer sam co jakiś czas odpala korektę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 gru 2021, 14:04 
Świeżak
Offline
Od: 04.03.2020
Posty: 20
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
6 grudnia 2021, o 14:54 Pablos napisał(a):
DP_DPF.


Dzieki. Dodam DP_DPF do obserwowanych PIDow :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 gru 2021, 18:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
5 grudnia 2021, o 16:19 darrecki napisał(a):
Dźwignią sterującą grzybkiem można bez problemu ruszać nazwijmy to "ściskając grzybek". Żadne specjalne narzędzia nie są do tego potrzebne


Sprawdziłem nit i nie widać żeby był uszkodzonym wajcha się rusza ręcznie. Dzisiaj jadąc znowu te same błędy, pod BOOST_A_STATUS pokazuje FAULT. auto ledwo przyspiesza. Pomocy please :) mechanik dopiero w poniedziałek ale wiem że grzybek ok to nie boje się jeździć


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 gru 2021, 23:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Że grzybek się jeszcze trzyma, to nie znaczy że jest dobrze. Może mieć już takie luzy, że od czasu do czasu się blokuje, czyli staje w poprzek przy zamykaniu powodując przedmuchy. To jest ostatnie stadium przed odpadnięciem.
Jak ręcznie otworzysz zawór to klapka powinna się tak ruszać z 2-3mm w górę/dół (jakieś 5mm razem), gdy jest więcej to może się blokować.
Gdy znów nie będzie przyspieszał, wrzuć niższy bieg aby było powyżej 3000 obrotów, przygazuj i znów na wyższy. Spróbuj tak kilka razy, czy moc na wyższym, czyli poniżej 2000 obrotów nie wróci. Jeśli tak będzie, to Ci się właśnie klapka blokuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 gru 2021, 02:43 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
11 grudnia 2021, o 00:39 darrecki napisał(a):
Że grzybek się jeszcze trzyma, to nie znaczy że jest dobrze. Może mieć już takie luzy, że od czasu do czasu się blokuje, czyli staje w poprzek przy zamykaniu powodując przedmuchy. To jest ostatnie stadium przed odpadnięciem.
Jak ręcznie otworzysz zawór to klapka powinna się tak ruszać z 2-3mm w górę/dół (jakieś 5mm razem), gdy jest więcej to może się blokować.
Gdy znów nie będzie przyspieszał, wrzuć niższy bieg aby było powyżej 3000 obrotów, przygazuj i znów na wyższy. Spróbuj tak kilka razy, czy moc na wyższym, czyli poniżej 2000 obrotów nie wróci. Jeśli tak będzie, to Ci się właśnie klapka blokuje.

Dzięki, tak zrobię następnym razem. Dzisiaj zauważyłem że nawet jak cisnąłem powyżej 2.5tys to i tak nie ciaglo a myslem że poweyzej 2tys duże turbo i tak złapie. Nie jest tak że albo albo? Rozumiem że klapka przez luz może się nie domykać ale powyżej pewnej ilości obrotów ramię na którym siedzie powinno ja albo zamknąć albo domknąć jeśli to ma sens. Ramię nie jest sterowane komputerem tylko samym ciśnieniem? Wydaje mi się że luz byl większy niz 2-3mm ale ciężko to ocenić

-- Dodano: 11 grudnia 2021, o 03:43 --

https://www.youtube.com/watch?v=swvB1dHTgAo może to być którys z tych czujników?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 gru 2021, 12:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak nie masz mocy w całym zakresie, a nie tylko do 2500rpm, to może być czujnik z YT.
A jak wygląda zacinający się grzybek małej turbiny można zobaczyć na wideo w tym wątku, kilka miesięcy wstecz. Było zdaje się również na YT, wiec powinieneś w miarę łatwo znaleźć używając forumowej wyszukiwarki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 gru 2021, 15:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
11 grudnia 2021, o 13:32 darrecki napisał(a):
Jak nie masz mocy w całym zakresie, a nie tylko do 2500rpm, to może być czujnik z YT.
A jak wygląda zacinający się grzybek małej turbiny można zobaczyć na wideo w tym wątku, kilka miesięcy wstecz. Było zdaje się również na YT, wiec powinieneś w miarę łatwo znaleźć używając forumowej wyszukiwarki.

Dzięki. Znalazłem ten film https://www.youtube.com/watch?v=OrdwiJCv3nU

Chyba trzeba rozbierać jeszcze raz i protestować bardziej. Najpierw jednak sprawdzę twoja metodę z wysokimi obrotami żeby zobaczyć czy się domknie. Gazowalem do 2.5 ale może to nie wystarczyło. Dziwne że po zgaszeniu i odpaleniu błąd na desce zostaje ale auto przyspiesza normalnie, do czasu jednak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 gru 2021, 18:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam

Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Zaczęło się to jakieś 4 tygodnie temu, podczas odpalania auta zauważyłem że silnik miał ciężej zakręcić potem obroty zaczęły lekko falować ale się uspokoiły.
Podczas jazdy zauważyłem dziwne działanie silnika. Po wrzuceniu biegu i wciśnięciu pedału gazu samochód zaczął bardzo szarpać i tak jest na każdym biegu. Dodam iż przy dużym gazowaniu samochód kopcił na biało z rury wydechowej. Do warsztatu dojechałem na 2 biegu mam bardzo blisko.
Auto stało 3,5 tygodnia u mechanika nic nie wymyślił.
Dodam iż podczas jazdy na pulpicie nie wyświetlała się żadna kontrolka która by naprowadzała chociaż na awarię.
To co może ale nie musi mieć związku to to iż zauważyłem że podczas odpalania w ten feralny dzień radio zawsze odpalające się z silnikiem tak jakby się na chwilę zawiesiło i odpaliło się dużo wolniej.
To co mechanik zrobił to sprawdzenie wtrysków, przepustnicy, EGR, podmieniony został zwór CSV i nic to nie dało.
Najgorsze jest to iż komputer nie wskazuje żadnych błędów.
Proszę bardzo jak ktoś może o pomoc gdyż już zaczyna mi brakować energii na to auto.


Ostatnio edytowano Wt, 21 gru 2021, 18:00 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 gru 2021, 18:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
MateuszWk, masz w Ksawerowie najlepszego speca od tego silnika w Polsce. U mnie w podpisie jest namiar, zadzwoń do niego i umów się na wizytę ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5987 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.