Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 6 kwi 2021, 10:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No to duży niefart, bo o takim zdarzeniu jeszcze nikt się nie chwalił, zazwyczaj się udawało i łańcuch pompy spadał sobie grzecznie do miski i można było się jeszcze zatrzymać spokojnie... slawek, dawaj znać, jak się uda to jakieś foty tego ślizgu, co finalnie padło i jakie koszta - będzie info dla nas.

Lucasbadboy, miałeś nosa ;)

slawek - jeszcze jedno pytanie - miałeś wymieniany smok / coś kombinowane w misce?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 6 kwi 2021, 19:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
metal, zrobiłem sobie zestawienie potrzebnych części do rozrządu i wychodzi mi, że u Ciebie nie zmieniono kilku rzeczy - napinacz rozrządu (~330 PLN), ślizgi rozrządu (~550 PLN). Patrząc po cenach OEM części to wychodzi same graty 3200-3300 PLN zależy gdzie kupować.

Patrzę przykładowo: https://allegro.pl/oferta/lancuch-kpl-r ... 0162468826

Cytuj:
1. łańcuch rozrządu SH0212201 x1szt
2. napinacz łańcucha rozrządu SH0112500 x1szt
3. płoza prowadząca łańcuch rozrządu SH0212610a x1szt
4. płoza napinająca łańcuch rozrządu SH0312670A x1szt
5. łańcuch napędu pompy oleju SH1714151 x1szt (po zmianie - zastępuje wadliwe, zrywające się SH0114151)
6. koło pompy oleju SH1714143 x1szt (po zmianie - zastępuje wadliwe SH0114143)
7. koło wału korbowego do łańcucha pompy oleju SH1711314 x1szt (po zmianie - zastępujje wadliwe SH0111314)
8. płoza prowadząca łańcuch pompy oleju SH0111730 x1szt
9. napinacz łańcucha pompy oleju z prowadnicą napinającą SH0211760 x1szt


+ wycena od MazParts (3210 PLN bez uszczelki pokrywy oraz uszczelniacza wału, z uszczelnieniami 3368 PLN):

Cytuj:
łańcuch głowny OE MAZDA - 720PLN,
napinacz OE MAZDA - 375PLN,
ślizgi łańcucha OE MAZDA - 550PLN/kpl,
uszczelniacz dolny wału OE MAZDA - 89PLN,
uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA - 69PLN,
warto zerknąć na łańcuch pompy olejowej,
zestaw łańcuch OE MAZDA + oba koła zębate OE MAZDA w cenie 700PLN, poprawione
napinacz ze ślizgiem OE MAZDA - 730PLN,
ślizg OE MAZDA - 135PLN,


Zastanawiam się, czy jest sens ruszać rozrząd w ogóle. U mnie różnica wałków do wału poniżej 2 stopni, czyli praktycznie nic (w GH dochodziło do 10-12 stopni i łańcuch pękał)... Z drugiej strony mając to już rozebrane szkoda tego od razu nie zrobić...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 kwi 2021, 22:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
6 kwietnia 2021, o 18:30 popielasty napisał(a):
Zastanawiam się, czy jest sens ruszać rozrząd w ogóle. U mnie różnica wałków do wału poniżej 2 stopni, czyli praktycznie nic (w GH dochodziło do 10-12 stopni i łańcuch pękał)... Z drugiej strony mając to już rozebrane szkoda tego od razu nie zrobić...


Coś mnie ominęło?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 9 kwi 2021, 05:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie, po prostu szykuję się na większy serwis - miałem czyścić dolot i kanały w głowicy z nagaru, podkładki, ale po ostatnich postach na forum zacząłem zastanawiać się nad napędem pompy oleju - na forum były chyba tylko 3 przypadki, w necie kiedyś trafiłem na filmik o CX-5 i zerwanym napędzie pompy oleju przy jakimś małym przebiegu. Marek Malik robił tylko 2 razy rozrząd - przy okazji wymiany głowicy, drugi po remoncie (po zatarciu). Tak to nie spotkał się jeszcze z przypadkiem zerwania napędu pompy, a przerobił samochodów sporo w ostatnich 3 latach. Generalnie rozważam robotę dwuetapowo: napęd pompy oleju + wymiana smoka (przy 200k miałem tylko czyszczenie, nie mogłem czekać 4 dni na smoka) - przy okazji tej roboty inspekcja rozrządu (wizualna ślizgów i kół).

Odnośnie rozciągnięcia łańcucha mówię o PID CC_DIFP_WOA, który u mnie jest aktualnie na wartości 1,81 stopni. Czytałem, że w GH 2.2 było nagminne wyciąganie się łańcucha rozrządu i wzrost CC_DIFP_WOA do wartości 10-12 i to był definitywny moment do wymiany rozrządu, w SH nie ma tego zjawiska.

Generalnie cena wymiany kompletu rozrządu + napędu pompy oleju nie jest mała :D 3,2k za same graty... Oczywiście są jakieś zamienniki, ale nawet o tym nie myślę. Z samochodem planuję związać się jeszcze na 2-3 lata i pewnie z 80k przebiegu, aktualnie mam 255k, a nie wykluczone że zostanie w rodzinie (dla rodziców), więc dojrzewam do decyzji wymiany kompletu jednak...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 kwi 2021, 06:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No z takim naciągiem myśle ze nie masz potrzeby wymieniać rozrząd. Jest w perfekcyjnym stanie. Wymień ten od pompy oleju i będziesz spokojny <spoko> . Co do gh No niestety wada fabryczna i się wyciągały łańcuchy. Tam jak wyjeżdżały z fabryki było już 8 stopni. Ja przy wymianie miałem 11.5. Nie miałem żadnych objawów.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 kwi 2021, 10:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja teraz zdecydowałem się na czyszczenie dolotu z kanałami w głowicy, EGR i przepustnicy. Naoglądałem się zdjęć w serwisie i podjąłem decyzję, że to robię w przyszłym tygodniu. Pytałem też o ten problem z łańcuchem pompy. Podobno nie jest to wina łańcucha a zaniedbań ze strony użytkownika. Trzeba kontrolować smok i podkładki bo potem pompa może mieć cięższą pracę i łańcuch też dostaje swoje. Dla mnie teoria jest z sensem, duży opór na pompie może powodować zerwanie łańcucha. Tak samo rozrzedzenie oleju może mieć wpływ, ile osób sprawdza stan oleju na bagnecie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 9 kwi 2021, 10:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos no ja też właśnie jakoś tak pozostaję przy tym, że ten napęd pompy oleju raczej wadliwy nie jest, bo byśmy mieli tego wysryw. Pilnowanie oleju i regularna wymiana, dobry olej i raczej powinno śmigać. Ja nie wierzę, że ten łańcuch pęka sam z siebie - powinny być jakieś ślady na ślizgach / kołach w przypadku nieprawidłowej jego pracy...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 kwi 2021, 10:57 
Offline
PID CC_DIFP_WOA na rozgrzanym silniku 2,04. Dobrze rozumiem że wszystko ok przy przebiegu 205 tys?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 kwi 2021, 13:57 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
9 kwietnia 2021, o 11:40 Pablos napisał(a):
Ja teraz zdecydowałem się na czyszczenie dolotu z kanałami w głowicy, EGR i przepustnicy. Naoglądałem się zdjęć w serwisie i podjąłem decyzję, że to robię w przyszłym tygodniu. Pytałem też o ten problem z łańcuchem pompy. Podobno nie jest to wina łańcucha a zaniedbań ze strony użytkownika. Trzeba kontrolować smok i podkładki bo potem pompa może mieć cięższą pracę i łańcuch też dostaje swoje. Dla mnie teoria jest z sensem, duży opór na pompie może powodować zerwanie łańcucha. Tak samo rozrzedzenie oleju może mieć wpływ, ile osób sprawdza stan oleju na bagnecie.


Pytałeś o cenę? Robisz na Madalińskiego? Też się umówiłem na maj razem z przeglądem chcę to zrobić i zajrzeć do turbo :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 kwi 2021, 14:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, dokładnie tam, przegląd właśnie zrobiłem a dodatkowe rzeczy mam już umówione na przyszły tydzień. Cena to 1100 zł, myślę, że warto. Zostałem zapewniony, że będzie to zrobione porządnie, wierzę im.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 9 kwi 2021, 18:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cena jak na ASO wybitnie konkurencyjna muszę przyznać. Szacują, że w ~4 godziny to zrobią? Będziesz miał jakieś foty / dokumentację z tego?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 kwi 2021, 19:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dlatego u nich dalej serwisuję mimo, że auto już wiekowe. Z silnika widziałem zdjęcia, jak miałem wymieniane podkładki i czyszczonego smoka. Tragedii nie było, więc tylko rzuciłem na to okiem. Tym razem też poproszę o pokazanie jak to wyglądało przed czyszczeniem. Sami wyszli z propozycją czyszczenia tego, wcześniej też namówili mnie na te podkładki, smok i wymianę oleju w skrzyni. Widać, że mają spore pojęcie o tym silniku i wolą poinformować o wszystkim użytkownika co może w przyszłości sprawić jakieś kłopoty. A jeśli chodzi o cenę, to mają na dane czynności ustalone kwoty, nie wiem, czy wtedy biorą pod uwagę standardową stawkę, czy po prostu wyceniają za robotę. Do tej pory zawsze ustalona wcześniej kwota była potem na fakturze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 kwi 2021, 20:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja kiedyś przyglądałem się jak w ASO wyglądają czynności wg. instrukcji nazwijmy to czasowej - oczy krwawiły... To jest zrobione pod debila, co w życiu klucza nie trzymał w ręku. Koleś, który pracował przy moim aucie był wyraźnie znudzony i pewnie skończył by 2x szybciej, ale trzymały go normy czasowe i klient przyglądający się zza szyby.
W 4h będzie ciężko to zrobić jak należy, masa rzeczy do zdemontowania, dostęp do niektórych beznadziejny, a czyszczenie samych otworów w głowicy jest mocno czasochłonne (nie wspominając o kolektorze, tyle że tam precyzja nie jest wymagana) - a nie sądzę aby pracowała przy tym więcej niż 1 osoba. Albo są obcykani w temacie, albo przeceniają swoje możliwości.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 10 kwi 2021, 21:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, mi jakoś ciężko uwierzyć, że w 4 godziny ogarną czyszczenie razem z kanałami, ale trzymam kciuki. Sama rozbiórka tego dolotu to jest dobra dłubanka, gdzie to potem złożyć jeszcze. Nie mówiąc o samym czyszczeniu, gdzie przy głowicy to lepiej, żeby się nie pomylili - ale generalnie to ASO, więc zakładam, że dają na to gwarancję. Fajnie, jakbyś mógł obserwować ich pracę :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 07:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
E tam, nie ma co gdybać. Nikt mi nie mówił, że oni to będą robić 4 godziny. To ASO nie sprzedaje samochodów. Także o klientów muszą dbać bo nie mają ich z automatu. Takie samo odczucie miałem wcześniej w Gorzowie. ASO, które nie ma salonu elastyczniej podchodzi do klienta. Możliwe, że przy większych robotach stawka godzinowa się zmniejsza. Oczywiście, że mógłbym zobaczyć, jak to robią, ale chodzę też przecież do pracy. To tylko auto, nie ma się tu co przejmować, wierzę, że będzie zrobione dobrze, nie robią tego pierwszy raz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 07:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Pytanie. To we wszystkich „nowoczesnych” dieslach taki syf się zbiera??? Czy to może być tez technika jazdy np wolne obroty np do 2000tys, ogólne zamulanie. Czy jak ktoś jeździ dynamicznie, uniknie zbierania się tego syfu??
Swoją drogą, ciekawe czy w starszej wersji GH tez może się zbierać taki syf. W sumie nigdy nie słyszałem żeby ktoś miał takie problemy. Przepustnice mam czyściutką a nigdy nie czyściłem.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 08:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie wiem, ja się nie znam ale widać, że tak, wiele osób tu już wrzucało zdjęcia. Styl jazdy aż tak bardzo chyba nie ma wpływu. Zresztą przy skrzyni AT nie da się jeździć na wysokich obrotach. Można tego czyszczenia nie robić, ale po co czekać aż coś wyskoczy. Ja mam nadzieję, że mi spalanie się zmniejszy, teraz ponad 8 litrów, tyle co znajomy ma w benzynowej M3.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 09:12 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2019
Posty: 31
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: podkarpacki
4 kwietnia 2021, o 18:59 Pablos napisał(a):
Jeśli czuć, jakby nie było turbo to znak, że turbo mogło paść. Zwłaszcza, że coś się dzieje dopiero od 2,5 tys. obrotów. No i jeszcze ta słynna choinka na desce. Podłącz się interfejsem, zczytaj błędy i wszystko będziemy wiedzieć.


4 kwietnia 2021, o 22:08 Pablos napisał(a):
jack0211, ja bym się nie łudził. Według mnie turbo do naprawy bądź wymiany. Ale nie będzie potwierdzenia, jeśli nie pokażesz nam listy błędów z komputera. To co jest na desce zazwyczaj nie ma z tym nic wspólnego. No i coś słabo czytałeś ten wątek, jest tu wiele sensownych informacji, nie tylko Ty miałeś takie objawy. Jest sposób rozwiązania problemu także. Wystarczy zacząć czytać uważnie ten wątek do tyłu.


Witam. Byłem u kilku mechaników aby sprawdzili mi auto pod kątem błędów i tu zdziwienie żadnych błedów nie ma :idea:
Między czasie umówiłem się z gościem, który zajmuje się turbinami , tam mechanik włożył tylko rękę w turbinę i stwierdził, że jest prawdopodobnie wywalony tak zwany "grzybek" lub coś innego odpowiadającego za działanie turbiny w tych niższych partiach obrotów silnika, ale żeby to stwierdzić dokładnie to muszą wyjąć turbinę. Także jestem wstępnie umówiony na regenerację turbo, a czy to było to, to jeszcze napiszę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 10:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hmm, no to chyba znów trafiłem z diagnozą.
W tym wątku też masz namiar na gościa, który to naprawia z powodzeniem. O ile nie jest za późno, bo nit mógł wpaść do środka i uszkodzić wirnik turbiny.

Turbiny chyba nie trzeba wyciągać żeby sprawdzić działanie grzybka:
https://m.youtube.com/watch?v=JqIDxy7-FCA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 11:16 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2019
Posty: 31
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: podkarpacki
Z tego co wiem to coś tam jest poluzowane, mam zostawić auto w celu wyjęcia turbiny, pewnie będzie potrzebna regeneracja, ale to mają stwierdzić tak na chłodno.
Dodam jeszcze że jak wracałem od tego mechanika to zaświecił mi się Check Engine i świecił przez cały dzień, ale ku mojemu zdziwieniu następnego ranka już się kontrolka nie świeciła :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 11:46 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja nie jeździłem autem po pojawieniu się problemu. Do serwisu pojechało na lawecie. Turbina została wymieniona na nową.
Z tego, że na drugi dzień nie ma check engine, nic nie wynika. Masz błędy nieaktywne i aktywne. Podejrzewam, że tylko aktywne zapalają check engine. A w tym przypadku błąd pojawia się wtedy, gdy ciśnienie doładowania nie osiąga ciśnienia zadanego. Obyś miał tylko na razie poluzowany ten nit. Bo jeśli się urwał to już może być koniec turbo i nie będzie co regenerować. Po wyciągnięciu turbiny trzeba też wymienić uszczelnienia, w tym wątku masz też gdzieś listę, co jest potrzebne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 12:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Pablos z ciekawości ile takie nowe turbo ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 12:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
W UK cała impreza 2 lata temu zakończyła się £2460, nowe turbo (po lekkiej zniżce, bo długo szło zamówienie), uszczelnienia, nowy olej, filtr i robocizna

Przymierzałem się do dzwonienia po ASO, w celu wyceny czyszczenia dolotu, ale auto prawdopodobnie sprzedaję za rok, bo mamy w planach przeprowadzkę na kontynent.
Nie widzę sensu inwestowania. Ostatnio musiałem wymienić zacisk tylny i akumulator i liczę, że do końca zostanie tylko jedna zmiana oleju i tankowanie gnoju.

I z tego co widzę to tak, większość nowych diesli rzyga syfem do dolotu. VAG, BMW i Audi mają na tyle dobrze, że przez ich popularność mechanicy znają temat. Tutaj są kosmiczne technologie ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 15:25 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Lucasbadboy, mi się udało dzięki ASO zrobić to bezkosztowo. Załatwili z Mazdą, że ona pokryje naprawę. Mimo tego, że miałem jeszcze 5 letnią gwarancję rozszerzoną to gwarant się wyparł naprawy. Dlatego polecam to ASO wszystkim swoim znajomym, są naprawdę pomocni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 18:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
durin90 No piękna cena :arrow: . Powoli chyba zaczynam się przekonywać do benzyn;(. Mimo ze radość z jazdy nijaka, przynajmniej wolnossącej mazdy. Ale koszta przewyższają jakąkolwiek oszczędność na spalaniu. Bo tu we Włoszech same diesle i nawet fajne ceny. Ewidentnie Japończyką diesle nie leżą <bach> :wink:
Pablos to ci się fajnie udało <spoko>. Ciekawe czy w nowym turbo grzybek poprawiony :idea:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 19:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Lucasbadboy, dla kontrastu ja z robocizną zapłaciłem 800 zł za kompletne sprawne turbo w idealnym stanie, modyfikację grzybka na grubym nicie + spawanie laserowe :) Zostawiłem swoje stare z lekkim luzem na małej turbinie w rozliczeniu za 100 zł, finalnie 700 zł wszystko.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 21:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
11 kwietnia 2021, o 17:33 Lucasbadboy napisał(a):
durin90 No piękna cena

Jakbym robił całość w ASO to obstawiam, że nie zamknęłoby się w £3000 ;)

Apropo diesel vs benzyna...miałem okazję przejechać się fajnym BMW F31 330d. Rocznik ten sam, ale to co tamten śmierdziel potrafi... Nie mówiąc o reszcie, bo moje adaptacyjne ledy to zabaweczka w porównaniu do tego co Bawarczycy zrobili.

Nowe benzyny mają swoje bolączki, które coraz bardziej wyglądają jak bolączki diesli - turbo, syf w dolocie, filtr gpf.
Taka dygresja: GPF to większe guano niż DPF. Wypalanie następuje nie, jak w DPFach, podczas normalnej jazdy. Żeby GPF się wypalał, musisz albo hamować hamulcem albo silnikiem :D Źródło
W połączeniu z mniejszą pojemnością benzynowego filtra, imo czyni benzyny absolutnie bezużytecznymi do jazdy po mieście :D


popielasty, ja miałem możliwość kupna turbiny po regeneracji za niewiele mniej niż nówka z ASO. Teraz dopiero wychodzą tańsze zregenerowane, ale wciąż nie tak tanie :P

Od wymiany turbo przejechałem już jakieś 30 tysięcy mil (~48 km) i wszystko działa jak należy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 kwi 2021, 18:10 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jeśli ktoś się jeszcze zastanawia, czy czyścić układ dolotowy, to ja mówię, że warto. Auto używane głównie w trasach, przebieg niecałe 140 tys., nikt nie zamulał. I w środku było naprawdę sporo nagaru. Ja jestem zadowolony, auto w moim subiektywnym odczuciu odżyło, nabrało wigoru. Ten silnik naprawdę nie jest zły, tylko trzeba dbać o niego. Ja jestem zadowolony z usługi, teraz wiem, że było warto to zrobić.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 kwi 2021, 18:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wow No troszkę się tego nazbierało ale widziałem o wiele bardziej zawalone syfem jak twoja ;-). Wiec długie trasy pomagają. Jak byś wyłączył egr i może dał oil catch tank, co tankowanie dodatek do diesla i myśle ze nie było by potrzebne czyszczenie <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 kwi 2021, 18:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Lucasbadboy, raczej nie zamierzam ingerować w EGR ale nad tym dodatkiem mogę pomyśleć. Widzę z podpisu, że używasz dwóch. Jak to dozujesz? Polecono mi też mazdowski dodatek do oleju, zastanawiam się w czym on mógłby pomóc. No bo do paliwa to jeszcze mogę zrozumieć, że coś pomagają te dodatki,bo paliwo u nas jest kiepskiej jakości, ale do oleju, jeśli olej wlany naprawdę dobry, czy to ma sens?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.