Teraz jest Cz, 28 sty 2021, 10:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 289 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 12 lis 2020, 17:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 472
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Może padl sterownik a ci naprawili skrzynie.
W A6 jak padla skrzynia AT to naprawa to byl wymiana komputera/sterownika skrzyni AT.
Na parkingu wywaliło że awaria skrzyni i prosze sie zglsić do servisu. - dwa tygodnie sciagali nowy sterownik z De - Auto bylo jeszcze na gwarancji - tragedia.
Mazdy nie maja takich awari w pierwszych 2 latach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lis 2020, 19:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 457
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Pisałem wcześniej ,skrzynia padła mechanicznie z powodu awarii jakichś elementów przenoszenia napędy z silnika do skrzyni (nie znam się na automatach) taką informacje otrzymał kolega. To padanie musiało trwać jakiś czas i z tych elementów poszły opiłki i rozwaliły hydrokinetyka i inne elementy. Jechał po autostradzie w Niemczech i wszystko było OK, zjechał na stację benzynową i po odpaleniu i ruszeniu nagle szarpnięcie i potężny huk . Myślał że ktoś wjechał mu w tyłek. Ale Zgasił silnik odpalił znowu i po włączeniu D skrzynia ruszyła ,ale jej praca nie była gładka więc bojąc się że za chwilę padnie mu na autostradzie wolał pozostać na parkingu. Nigdy wcześniej nic się podobno nie działo, nigdy nie przeszła w tryb awaryjny. Skrzynia została naprawiona poprzez wymianę sporej części elementów na nowe oryginalne (podobno naprawiają tylko na oryginałach) .Na jazdach testowych wszystko OK ,ale okazało się że pojawił się następny problem ,po paru km. silnik nagle zaczął gasnąć i nie można go było odpalić. Samochód poszedł do elektryka ,posprawdzał całą instalację (sprawdzali czy przypadkiem jakieś kable lub czujniki nie są powypinane, wszystko było OK). Nie wiem jak do tego doszli ale podobno padł komputer ,domyślam się że chodziło o moduł sterowania silnikiem (PCM się nazywa ?) W tej chwili podobno część wymieniona ,sterowniki ,MAP-y po wgrywane ,wszystko sprawdzone i przetestowane . W niedzielę jedzie do Polski ,w poniedziałek odbiór. Jak wróci to z nim pogadam żeby poznać więcej szczegółów. Jeśli coś będzie się różniło od tego co zrozumiałem i czego się od niego dowiedziałem do tej pory to napiszę.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 lis 2020, 18:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1595
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nieprawdopodobna historia, aż się wierzyć nie chce... Podziwiam kumpla.

11 listopada 2020, o 17:26 pedrito napisał(a):
Jedna są na podzespołach Boscha


No nie wiem, w Maździe GJ coś na Boschu? Coś mi to nie pasi. Może panowie z serwisu odpalali z kabli im się zwarło, często to się zdarza, nawet najlepszych rutyna zjada.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~251000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2021, 15:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: łódzki
Witam
Od jakiegoś dluzszego czasu borykam sie z pewnym problemem ze skrzynia
biegów w mojej madzi z 2013roku
Otóż auto pali jezdzi zmienia biegi prawidlowo jednakze raz na jakis czas w
pelni gasnie kontrolka pokazujaca "D" i skrzynia zostaje jak gdyby
rozlaczona po czym przy aucie dziala juz tylko wsteczny a gdy wylaczymy na
'P' auto wyrzuca komunikat AT MAINFUNCTION po czym skrzynia jest juz w
pelni zblokowana i po zgaszeniu auta auto juz nie odpala. Lecz po
odlaczeniu klemy z akumulutara auto po 15 minutach odpala zapomina o
bledzie i skrzynia dalej prawidlowo pracuje (zdarza sie tak raz na 10km a i
na 200km nie ma reguly)
W mazdzie czyscili wszystkie czujniki niestety nie pomoglo wiec mial zostac
czyszczony dolot jakiś czas temu ale mechanik z aso po doglebnym
sprawdzeniu wskazal ze uszkodzony jest zespół mechatroniczny w skrzyni w
zwiazku z czym nalezy wymienic skrzynie na nowa najlepiej uzywana
I tu zaczynaja sie schody od dwoch miesiecy nie moge znalezc skrzyni PAW5
GWDFO
Moze ktos wie czy gdybym zalozyl skrzynie paw2 gwdfo badz pcw5 gwdfo to czy
duzo sie by od siebie roznily i by nie pracowaly czy moze roznia sie tylko
szczegolem typu simering czy cos
Pozdrawiam prosze o pomoc"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 14:29 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.06.2016
Posty: 196
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Koledzy i koleżanki,
dzisiaj na przeglądzie po 4 roku zwróciłem uwagę na szarpanie przy zmianie biegów z 4 na 5, które pojawiło się około 3 tygodnie temu.
Właśnie otrzymałem informację z serwisu, że skrzynia jest do wymiany, koszt 23k netto :mad:
Mój przebieg to 65kkm
Mam co prawda rozszerzoną gwarancję do 5 lat, ale i tak muszę zapłacić 50% VATu co stanowi i tak ponad 2000zł z robocizną.
Pytanie czy myślicie, że jest sens pisać do MMPOL, że to lekko mówiąc nieporozumienie i prosić o gest dobrej woli czy zagryźć zęby, zapłacić i zmienić auto?
Ktoś przerabiał temat?
Pozdrawiam
Maciek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 15:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 785
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Trzeba wiedzieć co tak naprawdę jest powodem wymiany skrzyni, jakąś przyczynę ASO musi podać. Szarpanie nie jest przyczyną do wymiany. Tak po prawdzie zacząłbym od wymiany oleju w skrzyni biegów. Zwłaszcza jeśli jeździłeś dużo po mieście. Nie za bardzo wierzę w dobre intencje tego ASO. W takim przypadku to rozszerzona gwarancja to lipa. Sprawdź w MMPOL sprawę rozszerzonej gwarancji. Mam bardzo podobny przebieg i skrzynia to pszczółka.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 15:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
eftrzy za mało jeździłeś... ;)

A tak na serio to ta ubezpieczeniowa gwarancja nie pokrywa kosztów robocizny?

Rozumiem 50% VAT bo to dziadowskie polskie prawo, ale za robotę też powinni dostać od ubezpieczyciela...

No i rzeczywiście powinieneś dostać info co dokładnie się posypało...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 15:38 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 724
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
gzesiolek ta gwarancja ubezpieczeniowa to jest pic na wodę i fotomontaż. Jak mi padło turbo to się wypięli mimo, że było na liście. Dopiero Mazda pokryła wymianę na nowe wraz z robocizną.

Jeśli chodzi o skrzynię to zacząłbym od wymiany oleju wraz z filtrem. U mnie pomogło przy szarpaniu przy przechodzeniu z R na D.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 16:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pablos, to ja wiem, ale jeśli w tym wypadku za samą skrzynię pokrywa koszty ( o dziwo) to za robociznę też powinna...

Gorzej jak w ASO zabrali się za diagnozę i wymianę oleju i filtru tak, że nie ma co zbierać... :P

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 16:15 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.06.2016
Posty: 196
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Serwis spuścił olej, niestety żadnych opiłków ani niczego co mogłoby wskazywać na uszkodzenie. Padło coś o klapach sterujących ale byłem w takim szoku, że nie zapamiętałem.
Delikatnie rzecz ujmując nie jest to mój najlepszy dzień:)

Olej w skrzyni miałem w planach na wiosnę ale w tej sytuacji sobie odpuszczę.

Poproszę jutro o info z serwisu dokładniejsze. Ewentualne pismo pisać samemu czy przez salon?

Nie mam pojęcia jak to ugryźć.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 16:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 634
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja bym pojechal jeszcze przynajmniej do dwoch innych aso niech sie wypowiedza. Jedna diagnoza to zadna diagnoza, niech potwierdza lub zaprzecza w innym aso, wymiana skrzyni to ostatecznosc.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 16:40 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 318
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Nie wiem co to za ASO musiałby być aby posiadali wiedzę o naprawach skrzyni automatycznych...

Logika jest prosta skrzynia jest bezobsługowa (nawet oleju nie wymieniamy) wiec jak nie działa to trzeba cała wymienić.
Proste. Jak jest ktoś kto za to zapłaci (Mazda/ubezpieczyciel) to nawet się może udać serwisowi operacje przeprowadzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 07:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1595
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Napisz co to za ASO.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~251000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 09:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.05.2019
Posty: 36
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja bym brał wymianę. Miałem insignię w automacie po wymianie oleju przebieg ok 60000 pojawiło się szarpanie, nie miałem już gwarancji, w innym serwisie od skrzyń biegów, wymiana oleju, może pomoże, pomogło na jakieś 5000, potem znowu szarpanie, naprawa ponad 10000, dwa lata jazdy i znowu szarpanie kolejna naprawa ponad 10000, do trzeciej naprawy nie czekałem, jak się zaczęły pojawiać lekkie uślizgi, wymieniłem na mazdę, choć dalej uważam ze automat to dobra rzecz, na wszelki wypadek mam manuala. 2 kilo za wymianę skrzyni to tyle co nic, wymiana oleju pewnie będzie kosztować koło 1000.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 12:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1614
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
eftrzy napisał(a):
Koledzy i koleżanki,
dzisiaj na przeglądzie po 4 roku zwróciłem uwagę na szarpanie przy zmianie biegów z 4 na 5, które pojawiło się około 3 tygodnie temu.
Właśnie otrzymałem informację z serwisu, że skrzynia jest do wymiany, koszt 23k netto :mad:
Mój przebieg to 65kkm
Mam co prawda rozszerzoną gwarancję do 5 lat, ale i tak muszę zapłacić 50% VATu co stanowi i tak ponad 2000zł z robocizną.
Pytanie czy myślicie, że jest sens pisać do MMPOL, że to lekko mówiąc nieporozumienie i prosić o gest dobrej woli czy zagryźć zęby, zapłacić i zmienić auto?
Ktoś przerabiał temat?
Pozdrawiam
Maciek


Napisz jakie to ASO ?
Jak już olej zlali i porozkręcali to inne nie wiem czy zechce się brać za to.
Te szarpania to takie poważne były ? z jakimiś innymi objawami jeszcze - nie wiem jakieś zgrzytu , trzaski itp?

Jak dobrze rozumiem będzie Cię kosztować wymiana skrzyni w sumie 2tys zł ? więc to tanio, generalnie wszyscy zadowoleni - ASO ma pracę , płaci mu ubezpieczyciel od rozszerzonej gwarancji, klient ma nową skrzynię za grosze.
(nie rozumiem tych spraw z VATem czemu masz płacić pół vatu Ty a nie ubezpieczyciel od tej gwarancji 5cio letniej?)

Nie będziemy tylko wiedziec co tam się jej stało...

(czemu chciałbyś po wymianie skrzyni zmieniać auto ? raczej powinno odpracować swoje za te kłopoty :) )


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 19:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1595
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Koniecznie napisz jak mocne było to szarpanie, kiedy się objawiało (normalna jazda, przyspieszanie) oraz jakie ASO Ci tak zaleciło.

Jeśli faktycznie mega szarpało i skrzynia jest trupem, to propozycja wymiany całej skrzyni za 2000 zł to złoto. Za tyle używanej losowej z allegro nie włożysz. No ale dziwi mnie to szarpanie. Przebieg symboliczny. Jak użytkowałeś auto? Szybko jeździsz po autostradzie?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~251000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 22:51 
Stały bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 754
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
14 stycznia 2021, o 12:37 Andrzejsr napisał(a):
nie rozumiem tych spraw z VATem czemu masz płacić pół vatu Ty a nie ubezpieczyciel od tej gwarancji 5cio letniej?)

Bo to nie jest gwarancja, tylko ubezpieczenie. Ubezpieczyciel w przypadku firmy wypłaca kwotę netto, VAT płacisz ty, ale faktura jest na ciebie i możesz sobie to wrzucić w koszty. Jednak wiele osób rozlicza samochód w uproszczony sposób i wówczas może odliczyć tylko 50%vatu. I tu jest problem, bo ubezpieczyciel tego nie bierze pod uwagę. Sam miałem taki problem z ubezpieczycielem sprawcy stłuczki. Była nawet chyba interpelacja poselska w tej sprawie ponieważ nie jest to uczciwe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 01:47 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1402
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2K to wygrana w totka. Ja bym się nawet chwili nie zastanawiał.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 14:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1614
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tzn jeśli faktycznie coś się dzieje.
Jeśli nic to każde rozbieranie/składanie czegokolwiek w aucie to ryzyko potencjalnej pomyłki mechaników/uszkodzenia czegoś.

Luke, dzięki, mam działalność ale bezvatową i nie łapię tych dziwnych zasad, no ale wszystko dla zdarcia ile się da podatków rozumiem mimo braku logiki :-/ - przecież ubezpieczyciel powinien wszystko na zero pokryć z wykonawcą usługi, chyba że ubezpieczający ma jakiś procent / wkład własny .


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 289 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.