Teraz jest Pt, 26 kwi 2024, 23:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 4 lip 2020, 18:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Cały proces czyszczenia wraz ze zdjęciami oraz jego metoda jest opisane w tym wątku, gdzieś tak 2 lata wstecz.
Ja czyściłem zgodnie "niepisaną" procedurą - kanały zostały wypiaskowane łupinami orzechów, oczywiście po ich wcześniejszym zamknięciu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2020, 03:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2020
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Dzięki chłopaki a w szczególności @darrecki za informacje. Napewno nie będę już nikogo szukał tylko zrobię to sam z ojcem.
Z racji że nie mieszkam w Polsce i nie mam rozeznania to gdzie online mogę kupić te uszczelki i podkładki pod wtryski? Zamówię żeby już czekaly jak przyjade.
Aaa mam też serwis w maździe umówiony na olej i filtry i wypadnie przed czyszczeniem. Warto go zrobić czy przełożyć na po czyszczeniu?

Aaa jeszcze jedno pytanie. Gdyby okazało się że jednak ten grzybek od turbiny sprawia problemy to czy wystarczy go wyczyścić czy należy wymienić. Gdzie szukać samego grzybka w PL?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2020, 09:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.05.2020
Posty: 7
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Sprawa wyjaśniona, w sobotę rozebrałem przepustnice i kolektor ssący. Był strasznie zabrudzony. Ciężko to było domyć ale różna chemia się udało. Silnik teraz pracuje równo i wcześniejsze problemu ustały.
Pozdrawiam Robert


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2020, 16:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Mnie tez czekalo czyszczenie kolektora głowicy smoka itd i zmiana podkładek pod wtryskami ale auto nie wytrzymało do tego czasu.
Przy 99 kkm problem z ciśnieniem oleju a ostatecznie zatarty silnik.
Doczekalem nie pierwszy raz wymiany silnika a dokładnie mówiąc dołu silnika.
Do tego wymiana zaworów wydechowych sprawdzenie glowicy wtryski pompa oleju smok
czyszczenie wszystkiego z nagaru itd
Łaczny koszt wprawia w osłupienie ale mam nadzieje ze wszystkie bolączki znikną.


Chyba bede musiał pomyśleć o zaślepieniu EGR by mniej dziadostwa przedostawało nie do oleju bo mogę mieć kolejny remont silnika zanim przekroczy 200 tys

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2020, 17:52 
Świeżak
Offline
Od: 20.06.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Dareh tak z ciekawości ile kosztowała cię tą operacja? Ja zdecydowałem się na wymianę kompletnego silnika (mam identyczną wersję do twojej).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2020, 20:16 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Na dobrą sprawę jeszcze nic nie płaciłem. Wstępna wycena remontu silnika z tymi całymi pierdolkami około 20 000 zł.
Mam nadzieje ze przy odbiorze cena z kosztorysu zostanie.
Zdecydowałem się na wymianę dołu bo taniej niż wymiana części w dole a dodatkowo gwarancja na naprawę od ASO

U Ciebie podobnie się stało?
Przy jakim przebiegu.

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2020, 21:33 
Świeżak
Offline
Od: 20.06.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Mi padł silnik przy 155 kkm . Ja zdecydowałem się na wymianę silnika a nie naprawę ponieważ udało się załatwić pewny silnik z praktycznie zerowym przebiegiem. Koszt też mniejszy niż u Ciebie. Powinienem się zmieścić między 10 a 15 tyś. Dokładnie jeszcze nie wiem ile robota wyniesie. Co do objawów to również spadek ciśnienia oleju mimo wykonanych wcześniej wymian smoka, podkładek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2020, 09:48 
Świeżak
Offline
Od: 21.05.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dzień dobry ;) Czy ktoś z tutaj obecnych zna/kojarzy/poleca majstra w okolicach Gliwic (Katowice itd.) który prawidłowo ogarnąłby temat podkładek oraz czyszczenia całego dolotu (i może przy okazji zaślepienia EGR jeśli się okaże że dużo tego syfu)? Jeśli chodzi o podkładki to ASO by ogarnęło temat, ale obawiam się że babrać się z kolektorem może im się nie chcieć i nie zrobią tego prawidłowo (jeśli w ogóle...)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2020, 11:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Moze sprobuj to zrobic sam. Nic skomplikowanego tam nie ma. Robota na sobote przy paru piwkach :) Co do EGRa to musi byc wylaczony programowo. Polecam zrobic remap i przy okazji EGR off.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2020, 13:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Przed robotą proponuję zapytać google o "BMW Intake Valve Cleaning", ewentualnie poszukać jakichś speców od tej marki. Tam mają podobne problemy. Wątpię, że znajdziesz kogoś, kto już czyścił Mazdę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 15:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.06.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Wiatm! Dzis wyskoczył mi check engine i niskie ciśnienie oleju w madzi 2.2D AWD 175 koni 2014 rok. Podejrzewam że to problem smoka olejowego.
Kody błedu sa dwa, jeden od niskiego ciśnienia a drugi PO55F co to może być?


Ostatnio edytowano Pt, 17 lip 2020, 09:59 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 21:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
z tego co kojarzę to ten blad tez nie tyczy ciśnienia oleju
mialem ten blad a teraz pol silnika do wymiany

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


Ostatnio edytowano Pt, 17 lip 2020, 09:59 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lip 2020, 19:35 
Świeżak
Offline
Od: 21.05.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dzięki za odpowiedzi - dostałem namiary, ale jak nie będzie mógł/nie będzie chętny to trzeba to będzie zrobić samemu. Btw byłem w ASO (inny problem) to się dowiedziałem że jest dramat jeśli chodzi o ten syf... zawołali 3500PLNów za czyszczenie <hahaha> 168kkm bez czyszczenia :| (jak sam sobie nie zadbasz to nikt nie zadba...)sam dolot to jest luzik, ale obawiam się syfu już w głowicy a tam wyczyszczenie tego może być ciężkie żeby to nie wpadło dalej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lip 2020, 05:16 
Amator
Offline
Od: 04.10.2015
Posty: 88
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
No wlasnie jak pozbyc sie syfu w glowicy? Wiem ze trzeba pozamykac kolejno zawory zeby nic nie powpadalo. A jak wy to robiliscie, Jakas chemia , skrobanie reczne?

_________________
2015 ale przed lift,
wersja VISION


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2020, 09:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Niestety tyczy się on właśnie ciśnienia oleju:
DTC P055F:00 [SKYACTIV-D 2.2]
Zapraszam z problemem do odpowiedniego wątku


Ostatnio edytowano Pt, 17 lip 2020, 09:59 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 08:23 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 23.02.2013
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Ile trwa wymina rozrządu w mazda 6 2.2, dużo trzeba rozebrać silnika?

Wysłane z mojego BND-L21 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Cz, 23 lip 2020, 08:23 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 08:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
aczek, w GH czy GJ/GL? Bo napisałeś posta w ogóle w złym dziale i nie wiem, czy masz podpis aktualny - doprecyzuj, a przeniosę do odpowiedniego działu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 08:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2020
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
No i się po psuło auto....
Do rzeczy. Podczas jazdy zapaliły się kontrolki trakcji , DSC, SCBS forward malfunction, auto straciło moc do 2.5k rpm. Po chwili /właczylem silnik i było jakby ok przez kilka kilometrów. Błędy wyskoczyły ponownie + check engine, który już nie znika pomimo wyłączonego silnika.
Dzisiaj odczytałem kod błędu i jest tylko P0299.
Wcześniejsze problemy objawiały się z szarpaniem auta w dolnym przedziale obrotów i czasami zanik mocy do 2.5k RPM.
Po części został wyczyszczony dolot. Dzisiaj miał być czyszczony kolektor dolotowy ( nie zdążyłem).
Czyżby turbina padła, może sensor nr1 (mam starego typu).
Podpowiedzcie cię proszę bo nie mam w okolicach żadnego mechanika który mógłby to ogarnąć...
Dodam że w poniedziałek auto było w ASO Bydgoszcz na serwis oleju...
Jedyny błąd jaki pokazal sie w aucie i został skasowany to od czujników cofania, dwóch środkowych. Fakt że przez 1k km miałem bagażnik z rowerami na haku więc to mogło być przyczyną...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 09:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
knopix :) grzybek się skończył. Zapraszamy do Ksawerowa pod Łodzią, ja właśnie zmieniam turbo ;)

Kod błędu: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 48500.html

U mnie właśnie wyszło:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 09:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2020
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
"Zapraszamy do Ksawerowa... po części czy kompletna naprawę?;-)
Czy sam grzybek się wymienia czy trzeba całość?
Oddając turbo do firmy regenerującej turban wymienia sam grzybek czy pomimo że sprawne wymienia całość i skasują jak za całość?
Dużo pytań bo nie mialem nigdy do czynienia z taką awarią w poprzednich autach


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 10:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
knopix wysłałem Ci PW.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 10:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty fajny warsztat. Trawka rośnie, każde auto ma swój namiot. Pewnie gdzieś dalej jakiś grill odpalony. Jak szlachta przed bitwą :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 10:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki, grilla nie ma bo słaba pogoda ;) warunki idealne na wymianę turbo, dużo nie trzeba. Ważne, że robota idzie do przodu, mam nadzieję, że nowy nit 6mm (zamiast 3mm) obspawany laserowo (nie ma nagłych zmian temperatury) wytrzyma. Mój miał duży luz, wirniki dziwnie porysowane (zarówno o obudowę jak i z przodu, jakby coś tam wpadło) - na pewno ktoś już w moim aucie rozbierał turbo, wyraźne ślady były na śrubach, więc przed przebiegiem 150k km coś było grzebane.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 22:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zrobisz zdjęcie patentu z nitem? Pytam zapobiegawczo :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lip 2020, 06:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam. Ja zakupiłem mazde, bitą, z zatarty silnikiem. Silnik wymieniłem i odstawilem do blacharza. Przedtem zrobilem jazdę próbną i diagnozę. Samochód gdy wcisne pełny gaz dlawi się, ma prawie gasnac lecz po opuszczeniu gazu wraca do normy. Wtryskiwacze zakodowane. Egr i inne podzespoły wyzerowany gdyż silnik był z osprzętem. Pytam o błędy bo nie potrafię znaleźć jakiejś tablicy dtc itd a jestem niecierpliwy bo silnik drogi a dostępu do auta teraz nie mam :/
U0442
P0222
02118
P2502
P2503
P0652
U0401
U0415
U0301
U0401
B10A3
B10A4
U0028


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 lip 2020, 09:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Paweu, słabo szukasz - w tym wątku kilkanaście razy pojawiał się ten złoty link :) https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01500.html

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lip 2020, 14:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.07.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam, moze tutaj ktos doradzi bo juz mi rece opadaja. Nikt nie wiem co sie dzieje z samochodem, a bylismy juz w serwisie we Wroclawiu i w Szczecinie. Moj wakacyjny urlop spedzielismy na naprawie samochodu, ale naprawianie bez efektow bo nadal jest problem. Zaczne od poczatku, wszystko zaczelo sie jakos 2-3 tys km temu, jazda po autostradzie, pierwsza informacja jaka sie wyswitlila to SCBS, silnik zgaszony zniknela, 200km dalej nastepne ostrzezenie to za duze stezenie opiolu w DPF, wizyta u mechanika i elektroniczne wypalanie DPF oraz czyszczenie EGR. Przejechalem 300km i zaswiecila sie lapka check engine, wizyta w warsztacie diagnoza turbo do roboty, wymieniony zostal rowniez czujnik doladadowania sterujacy turbo, wymiana turbo, przejechane znow 400km i wyswitla sie zapchany DPF. Znow wizyta u mechanika czyszczenie DPF elektroiczne oraz jakims plynem bez wyciagania. Kolektor wydechowy tez zostal wyczyszczony. Przejechane kolejne 400km i znow informacja o zapchanym DPF kolejna wizyta tym razem w aso juz w polsce bo poprzednie byly u Mnie za granica, diagnoza czujnik cisnienia na dpf, sprowadziligoz Belgii bo nigdzie nie bylo plus wypalanie elektroniczne DPF, tym razem przejechalem 230km i znow informacja o zapchnamym DPF i wizyta w ASO diagnoza ROZLOZONE RECE bo komputer nic nie pokazuje tylko widza, ze wyswietlila sie taka informacja. Powiedzieli, ze moze juz koniec DPF, 3dni pozniej wizyta w specjallistycznym warsztacie zajmujacymi sie DPF, wymiana wkladu DPF oraz wkladu katalizatora na nowe oraz kalibracja nowego DPF komputerem. Kolejne 600km i znow wyswietla sie informacja DPF zapchany, kolejna wizyta w ASO, diagnoza DPF nie byl dobrze skalibrowany i nadal widzial wartosci starego, poniewaz wedlug ASO jest to do zrobienia tylko mazdowskim komputerem. Przejechane kolejne 600km i znow wyswietla DPF, telefon do ASO w ktorym bylismy poprzednio i Pan zdziwiony i nie wiem co powiedziec. Tlumacze mu, ze wydaje MI sie, ze samochod nie wypala PDF w ogole, poniewaz prawie wszystkie kilometry ktore wypisalem ( w 80%) sa zrobione na autostradzie, Moj rozmowca stwierdzil, ze mam pojechac na autotrade i sprobowac wypalic jadac na 3-4 na obrotach 2500 co uczynilem ale to nic nie pomoglo bo po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu nadal ta sama informacja sie wyswietla. NIe wiem co robic bo nikt nie umie powiedziec co to jest a tylko biora pieniadze, juz nawet nie chce liczyc ile wydalem ale gdyby wydac i miec sprawne auto to super ale miec caly czas ten sam problem to juz nie pasuje.... Zapomnialem dodac wedlug ASO wtryskiwacze sa o.k. Ma ktos jakies pomysly?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lip 2020, 19:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Mam mianowicie jeden wielki problem. Nie ma ładowania. Wszystkie bezpieczniki ok. Czy możliwe jest by nowy altelnator był kaput?

-- Dodano: 27 lipca 2020, o 19:47 --


Problem rozwiązany, altelnator w nowym silniku ma sterowanie inaczej rozwiązane. Pytanie czy skoro są błędy z przepustnicy to ona też inaczej działa?


Ostatnio edytowano Wt, 28 lip 2020, 09:00 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 lip 2020, 03:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
mk78607, jakieś konkretne kody błędów?

1. Wypalanie serwisowe / elektroniczne DPF to chłam jakich mało, to nic nie zmieni.
2. "sprobowac wypalic jadac na 3-4 na obrotach 2500" - to nic nie da, to tak nie działa w tym samochodzie.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lip 2020, 16:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2020
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Problem z moją Mazda rozwiązany dzięki koledze mechanikowi Marek z pod Łodzi.
Wszystkie problemy z przerywaniem pod czas jazdy do obrotów 2.5k, czasami krótkim brakiem mocy przez kilka miesięcy aż do zeszłego tygodnia i całkowitej straty mocy do 2.5k, wyświetleniu się błędów DSC, SCBS forward malfunction, check engine.
Uszkodzona okazała się klapa od małego Turbo.
Na szczęście nit nie wypadł i nie uszkodził wirnika turbiny.
Marek w ciągu dwóch godzin naprawił moja Mazdę. Dostała nową/używana klapę z nitem 6mm i spawana laserowo klapą.
Żadne czyszczenia dolotu nie pomogły więc jeśli ktoś ma któreś z wyżej wymienionych objawów to jak najszybciej zajrzyjcie do małego Turbo - 15-20minut dla laika a możesz zaoszczędzić wymianę turbo.
Duże podziękowania dla kolegi @popielasty za polecenie Marka :wink:

https://www.imageupload.net/image/hfAR8
https://www.imageupload.net/image/hfLYK
https://www.imageupload.net/image/hfZEx


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.