Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 05:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6008 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 14:32 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Ams oil tez W sumie racja ze nie dalem go ba poczatku, jeden z najlepszych

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 14:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Olej nie ma nic do tego
poprostu walek jest wadliwy i MUSI zostac wymieniony na nowszy wolny od wady


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 14:57 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Gdyby to bylo talie proste i gdyby mazda bez problemu go zmieniała

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 15:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jabco, niestety ale opowiadasz głupoty. Żadna ropa ani słaby olej, to jest wada wałka. Mazda się do tego nie przyzna publicznie, ale były instrukcje serwisowe gdzie podano zakres vin z wadliwym wałkiem. Gdzie tu wpływ oleju?

A z DPF off to nawet nie komentuje. Załóż sobie od razu na wydech dodatkową rurę zasilająca Twoje nawiewy.

piotrpeter czy masz napęd AWD?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 16:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Panowie ja mam takie pytanko,

Spalanie od początku miałem 6,9 (średnie z komputera) i tak było przez pierwsze 2 lata.
W maju 2017 mialem akcje z ciśnieniem oleju (rozrzedzony olej), laweta, wymiana oleju i po tej niby tylko wymianie oleju średnie spalanie na komputerze miałem ciągle 8 litrów. Do niedawna.

Miesiąc temu zostawiłem samochod w ASO na przeglad, wlali mi nowy olej tym razem dostarczyłem im swoj Ravenol VSW 0w30 (pierwszy raz, wcześniej ASO wlewało coś swojego).
No i zrobili mi jeszcze dwie kampanie z przeprogramowaniem, PCM czy jak to tam się zwie.
(jakiś standardowy recall ktory był teraz na 2.2D).
Po tej akcji po przejchaniu około 30 km, dostałem choinke i straciłem całkiem moc.
Pojechałem do innego ASO które miałem później po drodze i się okazało że padła mi turbina.
Po tygodniu dostałem nową turbinę i po odebraniu samochodu, samochód wrócił do starego spalania, i pali około 6,9 l/100km.

Czy ktoś wie o co chodzi?
Cieszę się ale co spowodowało obniżkę spalnia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 16:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pewnie turbo nie dmuchalo tyle ile potrzeba i spalanie moglo wzrosnac
po wymianie wszystko wrocilo do normy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 16:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Wiesz co, ja jak kupiłem auto w listopadzie 2017 to średnie spalanie było 6.8 na komputerze. Jestem prawie pewien, że od dłuższego czasu a nawet zakupu nie kasowane. Ja potem miałem podobnie aż do października 2018, wtedy zauważyłem ponad 9 litrów. Aż w końcu turbo w grudniu padło z efektowną choinką na desce, chyba wyczuło porę świąt :wink: Po wymianie i programowaniu silnika w związku z akcją spalanie zaczęło spadać. Teraz wróciło do dawnego, czyli poniżej 7 litrów.
Także możliwe, że wina turbo.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 16:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No u mnie panowie tak średnio 0.3 bara za mało konfrontując MAP i MAP_DSD (tak jak Darrecki pisał), także chyba też muszę się szykować na turbo.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 20:16 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Od 2015 do maju 2017 - spalanie 6,9 l/100km
w maju 2017 akcja z olejem i do stycznia 2019 - spalanie 8 l/100km
grudzien 2018 do stycznia 2019 problem z turbina a pozniej jej calkowite uszkodzenie

Więc turbo było uszkodzone tylko na końcu.
Duże spalanie miałem przez prawie 2 lata.
Jak dla mnie to albo ten nowy olej pomógł albo przeprogramowanie PCM.

Pzdr
hm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 22:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Podobno olej może poprawić spalanie. Ponad litr na 100 km to fajna poprawa, ja niedługo leje ten sam olej dam znać czy spalanie lepsze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 lut 2019, 07:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1036
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Żeby olej poprawił spalanie o 1 litr na 100km to albo wcześniej musiało być jakies 15w40 albo ten nowy o konsystencji wody... Na zmianie oleju można zaoszczędzić 0.1, 0.2l/100km ale nie więcej
popielasty wrzucisz porównanie MAP i MAP_DSD?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 23 lut 2019, 09:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki jasne - może dzisiaj zrobię wykresik ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 06:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
22 lutego 2019, o 16:45 popielasty napisał(a):
No u mnie panowie tak średnio 0.3 bara za mało konfrontując MAP i MAP_DSD (tak jak Darrecki pisał), także chyba też muszę się szykować na turbo.


U mnie to samo. Może tak ma być :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 06:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
skwieradee nie sądzę ;) po to jest zadana, wyliczona wartość aby się jej trzymać... Jaki masz przebieg?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 09:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
130tys km. Sprawdzam forscanem na telefonie, wrzuciłem loga do excela to lepiej widać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 12:09 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.01.2019
Posty: 43
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Witam.
Rozebrałem silnik , fakt zawalony totalnie przez zwęglony olej. Puściły dwie podkładki na wtrysku. Wrzucę foty to sobie popatrzycie czym się kończy przespanie tego tematu.
O dziwo wałek wygląda na nieruszony. Podkładki to jakiś badziew totalny. Wyciągnąłem grudę węgla wielkości kurzego jaja. Generalnie ten żużel jest na całej klawiaturze. Ale tak jak mówię wałek nie tknięty :idea: .
Dół czysty nie doszedłem do przyczyny dlaczego stanął, może jak zdejmę panewki to się okaże. Rozrząd cały, jest ok. Popatrzcie i oceńcie. Dwóch podkładek nie dało się wyciągnąć, trzeba będzie pokombinować. Nie widać jakiś dużych uszkodzeń i wytarcia. Poszukam przyczyny, podzielę się.
Moim zdaniem silnik do uratowania. <spoko> .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano Pn, 25 lut 2019, 20:41 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 12:19 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Jaki to był przebieg?

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 12:53 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Pisal, mazde 6 z 2013 roku 2,2 Skyactive 175 KM przebieg 220 00


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 13:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przebieg z tego co pamiętam ~220k km u kolegi Pestox.

Jeśli chodzi o wałek - to jest szansa, że był na gwarancji wymieniony, tym bardziej że jak dobrze pamiętam auto z Belgii?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 13:08 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.01.2019
Posty: 43
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Na wałku jest oznaczenie SH04 , a ten pierwszy ma SH01. Nie mogłem tych wtrysków wyciągnąć ale powoli obruszałem i poszły.
Powiem wam jeszcze że przepustnica była też bardzo zabrudzona , sporo nagaru io te wloty też obrosły nagarem.
Dół tak jak pisałem czysty.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 13:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dol czysty ale panewki pewnie zatarte


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 13:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Miales robiony walek na gwarancji czy nie? Wie ktos jakie oznaczenia maja te wadliwe oraz te poprawione?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 14:28 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
napewno byl wymieniany nie ma szans zeby wytrzymal 220 tys
U mnie po 150 tys juz krzywek prawie nie bylo w ogole


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 14:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Moze jego walek byl ok. Nie jest powiedziane ze wszystkie walki z zakresu sa wadliwe. Gdyby tak bylo to chyba sprawa byla by glosniejsza?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 14:40 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie wydale mi sie,
Mysle ze wszystkie kiedys padna jedne wczesniej drugie pozniej,
mysle ze nie ma na co liczyc ze moze bedzie ok


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 14:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Tego sie nie dowiemy bo nie ma oficjalnych statystyk. Niektorym padlo po 30tys a niektorym po 150. A inni dalej jezdza.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 17:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak dla mnie wszystkie wadliwe były. Nie ma opcji innej. Przecież to był jeden wałek, jeden projekt, który zmienili dopiero we wrześniu 2013. Po prostu część aut miała zrobiony na gwarancji (tym bardziej, że jego jest z Belgii).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 17:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dokladnie, wszystkie z wadliwym walkiem padna tak jak wczesniej napisalem tylko zalezy od czasu jedne wczesniej drugie pozniej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 17:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Projekt jeden, ale wykonawcy może różni, albo tworzone w innych fabrykach. To nie chodzi bardziej o materiał, z którego był zrobiony?

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


Ostatnio edytowano Pn, 25 lut 2019, 17:46 przez durin90, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 17:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Dokladnie tak. Pozatym robie sobie nadzieje ze mnie problem nie dotyczy :lol: narazie 100tys najechane i cisza (odpukac).

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6008 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.