Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 23:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 25 paź 2018, 14:36 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
witam mam takie pytanko jestem wlascicielem madzi od miesiaca dlatego takie pytanko odnosnie poziomu oleju. auto kupilem po serwisie mazdy i po zmianie oleju wlasnie i dzisiaj jak sprawdzilem poziom jest delikatnie wiecej jak F. moze pol centymetra do X jeszcze daleko.
czy to nie zaszkodzi silnikowi czy mozna tak jezdzic.?
czy moze wziasc auto i przegonic porzadnie po autostradzie?
dodam ze puki co jezdze wiecej po miescie i cos czuje ze trzeba bedzie zmienic styl jazdy mianowicie 1,2,3 powyrzej 2000 obrotow i nie zamulac.
Co o tym sadzicie? pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 21:00 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Olej rosnie Ci gdy po przerwanym wypalaniu DPF ropa dostaje sie do oleju.Czym wiecej cykli przerwanych tym szybciej rosnie. Wg. Mazdy jak dojdzie do X to wymiana wymuszona. Generalnie auto z tym silnikiem ma opinie pozamiastowca. Niektorym rosnie szybciej innym wolniej.Mysle ze glownie zalezy to od stylu jaxdy jak I konkretnego modelu. Ja jezdze glownie poza miastem kiedys ok 200km dziennie autostrada. Zas ostatnie 40k to raczej do 50km dziennie po drogach lokalnych, do tego czasem dluzsza trasa autostrada I nigdy nie mialem wiecej jak 1cm powyzej F.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2018, 10:12 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
A gdy już dojdzie do wymiany to wystarczy zmienić olej i po sprawie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2018, 10:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
26 października 2018, o 21:00 remi napisał(a):
Olej rosnie Ci gdy po przerwanym wypalaniu DPF ropa dostaje sie do oleju.Czym wiecej cykli przerwanych tym szybciej rosnie.


Wbrew obiegowej opini w internecie - to nie prawda, a na pewno nie w tym aucie. Paliwo przedostaje się do silnika w wyniku "nieoptymalnych" warunkow pracy silnika- patrz jednostajne obroty 2000 - 2500 rpm podczas procesu wypalania, gaszenie auta podczas procesu nie ma tu znaczenia, poniewaz na postoju proces jest przerywany 2 etapowo. Powyższe poparte obserwacjami. Zachowaniem pidów, oraz fizyczną obserwacją( monitorowaniem poziomu oleju) .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2018, 16:58 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Czyli co nie zamulac trzymać na obrotach 2000 i więcej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 12:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 20.10.2016
Posty: 47
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Gregolo napisał(a):
26 października 2018, o 21:00 remi napisał(a):
Olej rosnie Ci gdy po przerwanym wypalaniu DPF ropa dostaje sie do oleju.Czym wiecej cykli przerwanych tym szybciej rosnie.


Wbrew obiegowej opini w internecie - to nie prawda, a na pewno nie w tym aucie. Paliwo przedostaje się do silnika w wyniku "nieoptymalnych" warunkow pracy silnika- patrz jednostajne obroty 2000 - 2500 rpm podczas procesu wypalania, gaszenie auta podczas procesu nie ma tu znaczenia, poniewaz na postoju proces jest przerywany 2 etapowo. Powyższe poparte obserwacjami. Zachowaniem pidów, oraz fizyczną obserwacją( monitorowaniem poziomu oleju) .


Jednostaje obroty 2000 - 2500 rpm nie sprzyjają wypalaniu DPF'a ? Myslalem ze jest wrecz przeciwnie i wbić np 3 biegu i ustawienie tempomatu na 2100 rpm ułatwi szybkie wypalenie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 16:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Źle to ująłem.: ........ w wyniku nieoptymalnych warunkow pracy silnika, jakimi są jednostajne obroty silnika 2000 - 2500 rpm.
Sory za błąd składniowy.:p
Co do tempomatu, to jak najbardziej polecam, jesli mamy do tego warunkipatrz - jednostajna jazda ze stałą prędkością :P jazda na tempomacie podczas wylalania pomaga utrzymać wysoką temp wydechu w trakcie wypalania, szczegolnie przy zjazdach ze wzniesień.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 18:23 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Tam nie ma raczej błędu składniowego. Mimo wszystko też chyba nie rozumiem. Obroty rzędu 2-2,5 tys. sprzyjają przecież wypalaniu dpf. Chcesz powiedzieć, że lepiej jechać na wyższych, czy unikać jednostajności?

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 00:59 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dobra, jeszcze raz, do trzech sztuka:)
Optymalne warunki do wypalania dpf to jazda z jednostajnymi obrotami, najlepiej w zakresie 2k do 2.5k. Dlatego Ci co robią dlugie trasy nie narzekają na przyrost oleju - czym wiecej jezdzisz po trasie, tym wieksza szansa ze tam trafi sie wypalanie i tam się zakończy- to czysty rachunek prawdopodobieństwa. Gdy podczas wypalania masz trasę stop start stop( jazda miejska) badz jedziesz mega dynamicznie( szybko zmieniajace sie obroty silnika,) sterownik wydaje mi sie nie nadąża dawkować optymalnie dodatkowej dawki paliwa do cylindra w fazie wydechu, stad przyrost oleju. To jest moja teoria w każdym razie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 06:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moje optimum to 2300 obrotów, jeśli lecę trasą to ok 110km/h na 5 biegu. Wypalanie mam wtedy ok 8-10km. W mieście jest trochę gorzej, ale też nie ma tragedii :) Od kiedy stosuję taką technikę nie przybywa mi oleju, serio. No chyba że przez podkładki ubywa mi oleju... Ale to się okaże za jakiś czas :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 17:20 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
10 stycznia 2019, o 00:59 Gregolo napisał(a):
Dobra, jeszcze raz, do trzech sztuka:)
Optymalne warunki do wypalania dpf to jazda z jednostajnymi obrotami, najlepiej w zakresie 2k do 2.5k.

Otóż to.
A teraz do rozrzedzania oleju paliwem. Argumentowałeś, że przerwany cykl wypalania tego nie powoduje. Nie twierdzę przewciwnego, ale pytam, czy na pewno? Czytałem niem. forum, gdzie jest więcej diesli i mam wrażenie, że może być jednak inaczej.
Co to znaczy, że proces jest przerywany 2 etapowo? Czy jak wyłączę silnik podczas wypalania i uruchomię go dopiero, to on rozpocznie wypalanie, gdzie skończył?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 09:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przerywanie procesu w Maździe nie ma wpływu na dostawanie się paliwa do oleju, bo w Maździe na postoju DPF się nie wypala, proces jest przerywany automatycznie przez PCM na postoju (na biegu jałowym). Widać to po PID REG_REQ_A. W związku z tym paliwo nie jest dotryskiwane na postoju (w grupie VW jest tzw dopalanie na postoju, gdzie normalnie chwilowe spalanie na postoju to ok 0,8l/h, a podczas dopalania rośnie do np 1,5l/h). Po przerwaniu procesu wypalania w Maździe (np kończysz jazdę i gasisz auto) proces jest wznawiany przy kolejnej jeździe po osiągnięciu tych warunków (których teraz nie pamiętam dokładnie, ale temp oleju i cieczy powyżej chyba 75 stopni albo 80 stopni), wypala się do wyczyszczenia PM_GEN lub PM_ACC do wartości 0. To jest oznaka końca cyklu regeneracji. Dlatego nie ma tu wielu przypadków że komuś się w GJ/GL świeci lampka DPF, system nie pozwala na zapełnienie. W Oplu jest tak, że przerwiesz proces, to on znów dobija te wartości zapełnienia na full i dopiero zaczyna regenerację, tym sposobem możesz nigdy nie wypalić filtra jeżdżąc tylko po mieście i stąd tyle tematów w innych markach o zapchanym DPF... A w Maździe nie - z tym, że niektórych wkurza wypalanie co 150-250km. Ja sam byłem tym załamany, dopóki nie zrozumiałem tego wszystkiego - Mazda ma to lepiej rozwiązane dla kogoś kto czasami kręci się po mieście.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 11:00 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Też o tym czytałem, że wypalanie co 150-250km. Czyli powiadasz, że gdy się auto wyhula na trasie, interwały powinny być większe?
Ja się tam nie boję DPF. Jeżdżę 4 lata GH i nie było ani razu problemu. Zakładam, że w nowej też będzie ok. Tym bardziej, że ja głównie na trasach, wprawdzie tak pod 3 krpm, ale jednostajnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 16:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie co 200 km. Po trasie parę kilometrów więcej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 sty 2019, 14:01 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Powrócę do poprzedniego pytania. Czy jak poziom oleju dojdzie do poziomu x trzeba zmienić olej to już wiemy Ale czy problem niewypalonego filtra powróci i za chwilę poziom oleju znowu zacznie się podnosić tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 sty 2019, 20:49 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
a u mnie zależy jaka trasa - jak sie nie da szybko to pow 200, ja się da to poniżej :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 15:39 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
A więc sprawdziłem dzisiaj bagnet od oleju i poziom jest ok centymetr powyżej full blisko połowa drogi do x. I teraz pytanie jak wypale poprawnie na trasie dpf to czy poziom oleju się obniży czy mimo wszystko poziom zostanie taki sam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 15:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To nie ma nic do rzeczy... Spokojnie jeszcze raz Ci wytłumaczę. DPF wypala się cyklicznie, w normalnych warunkach uznajmy że inicjacja wypalania jest w przedziale od 150km (w mocnej trasie) do 250km (w lekkiej trasie). Aby optymalnie wypalać filtr utrzymaj obroty w zakresie 2100-2500 RPM (dla mnie najlepiej 2300 RPM, na 5 biegu mam ok 110km/h w CX-5). Ważne, żeby nie robić tego na 6 biegu, raczej 4 lub 5. Za wysokie obroty nie sprzyjają procesowi wypalania. To, że Tobie rośnie stan oleju może wynikać z tego, że masz częste interwały regeneracji (np u mnie wypalanie było co 50km już, wtedy poziom oleju rósł mocno). "Wypalenie filtra na autostradzie" nic Ci nie da i nie zmniejszy Ci poziomu oleju - skąd takie wnioski? Chyba, że Ci spala olej, no to wtedy może :D

Niestety, ale bez forscana nie zbadasz dokładnie co Ci dolega.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 16:14 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Ok wszystko jaksne. Jak dojdzie do x to wymiana odrazu będę to monitorowal. A jak już będzie poziom na x to można podjechać do serwisu 3 km czy laweta


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 08:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Można podjechać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 17:39 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Witam ponownie Panowie wiem że to już było mówione i tak dalej Ale ostatnie pytanie w tym temacie. Dzisiaj sprawdziłem poziom oleju i mam tak centumetr do x. Jak myślicie myśleć już o wymianie czekać jeszcze chwilę czy nie ma co zmieniać odrazu. Dodam że jeżdżę ostatnio głównie po mieście. Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 19:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Możesz już myśleć o kupnie oleju i filtra, tak będzie prościej. Jak już będziesz mieć oliwę i filtr to szybciej podejmiesz decyzję czy zlewać olej czy też nie
...możesz jeszcze "troszkę" pojeździć


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 19:47 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Witam wszytskich ponownie. Takie pytanie. Na wyświetlaczu mam 30 procent do wymiany oleju. Co się stanie jak mi zejdzie do zera samochód stanie zgadnie koniec jazdy ? Jak myslicie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2020, 02:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.06.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Polecam kupno czytnika obdII(wi-fi, bluetooth) oraz ściagnięcie aplikacji android Smart Control Free. W apce w opcjach zaznaczamy, ze mamy mazde w dieslu wtedy pojawia sie zakładka informująca o stanie napełnienia filtra dpf i ile kilometrów temu była przeprowadzona ostatnia regeneracja. Z aplikacją kontrolować wypalanie dpf(pokazuje kiedy się zaczyna i kończy podczas jazdy), wtedy poziom oleju nie powinien rosnąć. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 mar 2020, 14:58 
Świeżak
Offline
Od: 27.09.2019
Posty: 19
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A jaki czytnik obdII polecacie do tej apki?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 mar 2020, 23:53 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja kupowałem Super Mini ELM327 Bluetooth V1.5 OBD2 Car Diagnostic Interface Tool całe 6 lat temu u Chińczyka na dx.com za całe 9.99$.
Wcześniej bez problemu działał w Seacie, teraz w Maździe. Do odczytywania parametrów w sam raz, nic więcej nie zamierzam robić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 mar 2020, 21:36 
Świeżak
Offline
Od: 27.09.2019
Posty: 19
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja kupiłem ten: https://allegro.pl/oferta/interfejs-min ... 7678947440 i do tego apka Smart control i wszystko śmiga.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2020, 11:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Mój jest chyba bardzo podobny. Jedyny minus jest taki, że nie obsługuje tego drugiego CAN'a w Maździe bo nie przełącznika. Także nie mam dostępu do niektórych modułów. Ale nie jest mi to do niczego potrzebne. Najważniejsze rzeczy działają. Ważne, że nie gubi połączenia i jak do tej pory działał bez problemu ze wszystkimi telefonami, które miałem, pod różnymi systemami, od Symbiana, poprzez Windows Phone na Androidzie skończywszy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.