Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 20 paź 2018, 21:36 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Licznik od ostatniego wypalania wyzerował się na 198 kilometrach, wskaźnik PM_GEN wciąż jeszcze redukował się przez kolejny kilometr aż osiągnął 0, PM_ACC_DSD natomiast 0.7. Czyli podobnie jak ostatni cykl wypalania a nawet chyba lepeij bo ostatnio pm_gen doszedł do 0.11. Jazda w mieście i poza miastem ale autostrada raczej krótkie odcinki i nie często. Ok czy cisnąć ASO na gwarancji? Dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 21 paź 2018, 05:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak dla mnie jest ok...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 12:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Dostalem list z recall ... beda sprawdzac pompe vaccum zmieniac oprogramowanie oraz sprawdzac podkladki pod wtryskami. Mazda UK

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 18:36 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja jutro jadę na recall, numery to AJ024B i AJ024D. Masz może numery identyfikacyjne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 18:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Nie ... tylko Recall- Diesel Engine Concerns

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 23:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Też dziś dostałem recall „diesel engine concerns”. W treści listu jest wzmianka o PCM, a już wcześniej wiedziałem, że moja Mazda kwalifikuje się na akcję przeprogramowania.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 paź 2018, 10:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Widzę, że listy wysyłają hurtowo. Tyle, że ja nie dostałem :)
Macie coś tam o pompie vacuum? Szczególnie jeśli chodzi o rocznik 2013?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 paź 2018, 11:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mi dzisiaj powiedzieli że na moje auto nie ma tego recall które wy wspominacie, jednakże pan przyznał że faktycznie takowe są/były. Ja mam 2014, listu żadnego nie dostałem tak samo jak i v5 od dvla które już 3 razy informowałem i zapewne jutro zrobię to ponownie. Wiedzą jednak że jestem właścicielem także mazda powinna pisać l, chociażby w sprawie tych recall na które dzisiaj zawiozlem auto. Tylko update software


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 25 paź 2018, 13:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W Polsce po staremu :) o niczym się nie dowiemy, wszystko zostanie zatajone...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 00:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Prosze, wreszcie sie wzieli łajzy w uk za ten recall zprzed ponad roku( 2017 Austria, Niemcy). Tylko u mnie nic nie piszą o podkładkach?! WTF? Fakt że miałem wymieniane przez nich, ale i tak powinni sprawdzic moment dokrecenia, zgodnie z zaleceniem.

-- Dodano: 25 października 2018, o 23:26 --

Ps; Jak przeczytałem pierwsze zdanie to się prawie posikałem ze śmiechu:) <hahaha> , a jak przeczytałem ostatnie, to to zrobiłem <hahaha> <hahaha> silnik bedzie chodził ciszej <hahaha> <hahaha> <hahaha>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 11:36 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tez nie dostalem listu. Rano napisalem email do centrali w UK bo Ire tez pod nich podlega. I wlasnie dostalem odp. ze mojego auta tez to dotyczy I zebym z dealerem sie skontaktowal. Oczywiscie rok temu jak do nich pisalem to sie nie kwalifikowal.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 12:17 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Rowniez dostalem list. W serwisie powiedzieli mi ze sa dwa typy recall A i E. A ozncza maly recall tzn tylko software update i E gdzie sprawdzana jest pompa vacuum i podladki pod wtryskami


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 12:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ja dostalem ten rozszerzony. Software vaccum oraz podkladki.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 14:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Panowie wiem , że nie w temacie ale chciałbym poznać wasze zdanie o nowym silniku diesla 1.8 obecnie w nowej cx-3 , zastanawiam się czy warto czekać na nową trójkę z tym silnikiem .
Mazda jakie robi diesle każdy wie , ja z 2.0 GG i 2.2 GH nie miałem problemów jednak czytając ten wątek to mam mieszane uczucia

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 14:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
W 3 bedzie nowy skyactiv X wiec moze warto poczekac.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 15:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
26 października 2018, o 12:17 adamkos82 napisał(a):
W serwisie powiedzieli mi ze sa dwa typy recall A i E. A ozncza maly recall tzn tylko software update i E gdzie sprawdzana jest pompa vacuum i podladki pod wtryskami

No to ciekawe jak te wałkonie klasyfikują te recalle, wedle czego? Rocznika? Na bank nie. Ja mam 2014 1 rej 27.12.14 wiec moze na pompe vacum sie nie łapie, ale na podķładki to na bank bo nawet mi sami ten gównolit w tym wozie wymieniali na gwarancji.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 16:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może na ten większy wzywają te z wadliwym wałkiem?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 16:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak czy siak update PCM = wirus out - f...k ! :/ :/ :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 17:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Hahaha. No a co myslales? Kazda wizyta z remapem skonczy sie wgraniem seryjnej mapy bo wyswietli im komputer serwisowy blad ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 paź 2018, 19:00 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No cóz, to panowie z UK, po recall-u u dealera, kiedy spotykamy sie na kawce w northampton?? :D :twisted:

Może jakaś zniżka grupowa, albo chociaż pamiątkowe koszulki :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2018, 00:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzisiaj kolejne wypalanie po ok 200km, musiałem już lecieć do pracy gdy pm_gen pokazywał 0.25, teraz jak odpaliłem silnik to pm_gen rośnie jednak ilość wypalan i dystans od ostatniego się nie wyzerował.

-- Dodano: 27 października 2018, o 00:30 --

Nie widzę opcji edytuj, sorry za ppp. Do tej pory od kiedy używam forscan licznik od ostatniego cyklu zerował się już przy 0.44 pm_gen, jeśli tym razem wypalanie nie było kompletne dlaczego po odpaleniu nie wypala dalej do 0? Sorry że mecze temat ale próbuje zrozumieć jak to wszystko działa, a dziala praktycznie inaczej za każdym razem :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2018, 10:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie interesuje cie pm_ gen, tylko pm_acc., pm gen szybciej sie zeruje, a potem potrafi znowu zaczac rosnac, jeszcze ptzed skonczonym procesem wypalania, jak przerwiesz proces i wznowisz z powrotem. Pamietaj ze to sa tylko wyniki teoretyczne ktore sterownik wylicza na podstawie mnostwa danych. Pojedziesz w dluzsza trase to nastepne wypalanie pm_gen zjedzie do 0. I nie patrz juz w te pidy jak szpak w pi...e , wiem fajny gadżet , ale ma służyc tylko informacyjnie od czasu do czasu. Masz prawidlowe intervały pomiedzy regenami, wiec lej na to i jezdzij. DPF w dobrej kondycji. Tyle.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2018, 11:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
27 października 2018, o 09:54 Gregolo napisał(a):
I nie patrz juz w te pidy jak szpak w pi...e


Wydaje mi się, że każdy użytkownik diesla z DPF musi przejść ten okres :lol: A po pewnym czasie zaczyna to już zwyczajnie latać koło 4 liter. Coś jak pierwsza rysa, pierwszy odprysk albo pierwsza parkingowa wgniotka <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2018, 12:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Amen. Niczym Paulo Coehlo. <brawo>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2018, 16:20 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Co fakt to fakt, wiedziałem że tak będzie a najlepsze.ze mój badziewny moduł elm327 łączy się raz na 10 a nawet jeśli już się połączy to podziała 10 minut od święta <hahaha> a ja i tak go męczę he ale to tylko dlatego bo chciałem zrozumieć działanie wypalania. Rano wracając z pracy pm_gen doszlo do 0.44 i automatyczny cykl załączył się ponownie aż do 0 także odpowiedz na moje pytanie już mam. Każdy musi się nauczyć, nie wszystko da się wyczytać na forum ale jest to miejsce do wymiany wiedzy także panie Gregolo polecam więcej luzu, nie każdy wszystko wie od samego początku. Dziękuje tym pomocnym <disco>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2018, 16:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ale o co chodzi? Przeciez podsunąłem odpowiedz na pytanie :-P , i zarazem dobrą radę od siebie :D może troche dosadnie, ale tak już mam :) podtrzymujac, w tym wątku jest mnóstwo info na temat pidów, ich zachowania, zależności itp. Specem od tego zagadnienia jest chyba popielasty , szukaj jego postów wstecz jak chcesz temat bardziej zgłębić.

Anyway, peace <metal>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2018, 23:43 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A ja podziękowałem tym pomocnym, między innymi tobie. Za dużo problemów miałem z poprzednim autem dlatego teraz przy "nowej" mazdzie trochę panikuje. Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 30 paź 2018, 05:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
27 października 2018, o 11:15 darrecki napisał(a):
Wydaje mi się, że każdy użytkownik diesla z DPF musi przejść ten okres :lol:


tak, to prawda :) ja też to przechodziłem. Jednak jak widzę wypalanie, to kasuję mały stan licznika, żeby chociaż trochę przyglądać się odległości pomiędzy wypaleniami...

Gregolo napisał(a) napisał(a):
Specem od tego zagadnienia jest chyba popielasty


specem na pewno nie jestem, jednak długo obserwowałem DPF i PID'y z nim związane, zrobiłem sporo wykresów i sporo analiz danych...

Jeszcze raz napiszę, żeby podsumować:

Kod:
PM_ACC_DSD - wartość, która w pewnym stopniu może pokazać zużycie / zapchanie (takie, które samo się nie oczyści) filtra DPF. W moim przypadku nie spadało poniżej 3 podczas wypalania. Wyliczane zapewne na podstawie wielu czynników, ale na pewno oparte na różnicy ciśnień z czujnika DPS.
PM_ACC - wartość ta zawsze spada do ok 0 podczas wypalania, jednak po jakimś czasie (20-30km) synchronizuje się do PM_ACC_DSD - czyli raptownie zwiększa swoją wartość.
PM_GEN - wartość rośnie dosyć liniowo, prawdopodobnie wskazuje faktycznie wytworzoną ilość PM.


Dorzucę jeszcze te dwa wykresy najlepiej to obrazujące:

Przed czyszczeniem chemicznym (którego swoją drogą nie polecam, bo jest mało skuteczne):
Obrazek

Po czyszczeniu chemicznym:
Obrazek

Dodatkowo wykres z DPS (różnica ciśnień w kPa - przed czyszczeniem potrafiło dochodzić do 1000 kPa, wskazuje na zapchany filtr, na jałowym powinno być ok 1kPa, u mnie dochodziło do 3kPa):

Obrazek

Tak czy siak planuję udać się jeszcze na czyszczenie mechaniczne :)

Dodatkowo, wrzucę ten post do tematu stricte z DPF, aby był tam widoczny.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 paź 2018, 11:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A gdzie ten temat o DPF? Bo doszukać się nie mogę. Siedzę w zasadzie tylko w tym jedynym wątku, bo reszta działu w 99% tyczy się benzynowców, a te średnio mnie interesują.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 30 paź 2018, 20:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
viewtopic.php?f=46&t=702

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.